Lähettäjä: djd
Päivämäärä: 8.6.25 18:31:42
Kaverillani on 20 vuotta ollut isompana juomalasina itsellään joku neliskanttinen tomaattisoosipurkki. Minä olen nyt pari vuotta käyttänyt isona juomalasina itselläni yksin kotona jotain litran vetoista vanhaa suolakurkkupurkkia.
Useamman kerran olen somessa nähnyt jotain perheenäitien lifehackeja "korvaa juomalasit esim. tyhjillä hillopurkeilla". Tai moni on kertonyt, että sen aikaa kun lapset on pieniä, juomalaseina käytetään tyhjiä lasipurkkeja, esim. hillopurkkeja, kun lapset onnistuvat pudottamaan juomalaseja lattialle tai kolhimaan niitä, eikä enää kiinnosta jatkuvasti ostella uusia laseja hajonneiden tilalle. Monet myös tekevät itselleen aamiais- tai välipalasmoothien isoon lasipurkkiin. Siihen on helppo laittaa kansi ja sen voi kuskata vaikka mukanaan.
Luulisi siis, että lasipurkki juomalasina ei ole mikään harvinainen tai uusi juttu. Mutta silti saan jatkuvasti kuulla miten outo olen, kun minulla on lasipurkki juomalasina. Toki jos katan kaverin kanssa syötävää tai juotavaa pöytään, niin katan molemmille oikeat juomalasit, mutta yksin ollessani käytän sitä lasipurkkia, koska sen vetoisuus on litran ja se on kätevämpi kuin täyttää pientä lasia monta kertaa.
Kuitenkin ennen tuota lasipurkkia käytin vuosia muovista jotain "proteiinishaker" -astiaa ilman kantta juomalasina. Senkin vetoisuus oli jotain litran. Sitä ei kukaan ihmetellyt. Mutta tuota samanveroista lasipurkkia tuntuu jokainen ihmettelevän, tuota yhtä kaveriani lukuun ottamatta, joka itsekin juo vettä tomaattisoosipurkista.
En siis tarjoa kavereille juomalaseiksi hillopurkkeja, enkä käytä itsekään sellaisia ns. tavallisina juomalaseina. Minulla on ihan oikeat iittalan juomalasit.
Kertokaa, että oletteko koskaan nähneet kenenkään käyttävän juomalasina lasipurkkia, tai käytättekö myös itse, vai onko teillekin täysin uusi asia, että jotkut käyttävät juomalasien korvikkeina lasipurkkeja? Olenko siis todella outo, kuten kaverini ja moni muukin?
|