Lähettäjä: jjenj
Päivämäärä: 8.6.25 17:42:58
En minäkään pidä mökkeilystä, ainakaan toisten mökeillä.
Ihan jo se, että mitä syödään ja kuka maksaa mitäkin. Minulla on pari allergiaa, joten en voi syödä mitä vain ja muita ei näytä asia kiinnostavan. Jos taas otan omat eväät, eli en osallistu yhteisiin ruokiin kun en niitä syö, niin minua vaaditaan silti maksamaan niistä osa, koska "kaikki kulut jaetaan tasan". Kuitenkaan he eivät maksa osaansa minun ruuistani, joten...
Lisäksi olen TO-DEL-LA allerginen hyttysten ja mäkärien puremille sekä hengenvaarallisen allerginen ampiaisten pistoille. Minulla on kyllä allergialääkkeet, kyypakkaus ja epipen, mutta silti hyttyset ja mäkärät saavat sietämättömän kutinan aikaan enkä voi olla ulkona jos hyttysiä on kamalasti. Kiva siinä kuunnella, kun muut sanovat "Ei hyttysistä tarvitse välittää. Ei niitä edes huomaa, jos vain päättää, ettei niistä välitä". Nuo ihmiset eivät sitten ole kyllä allergisia hyttysille. Ja jos he jollekin ovat allergisia, niin heille ei auta sanoa "Ei siitä tarvitse välittää. Ethän sinä edes huomaa allergiaoireitasi, jos vain päätät, ettet niistä välitä". Saa kamalat raivot päälleen sen sijaan, että saisi ymmärrystä, että minulla on ihan sama hyttysten kanssa kuin heillä sen jonkun muun allergiansa kanssa...
Muut eivät osaa hakata halkoja tai sytyttää tulia takkaan tai saunaan. Muut eivät viitsi tiskata tai siivota vaan levittävät likaa ympäriinsä ja lattiat mopataan lika levitellen niin, että laitetaan kolmenkertainen määrä pesuainetta ja lopputuloksena lattiat on likaset ja pesuaineesta tahmeat. En halua jättää mökkiä tuohon kuntoon, muttei auta, vaikka sanoisin, että älä laita enempää pesuainetta ja luuttua järjestelmällisesti äläkä sudi sinne tänne.
En viitsi enää lähteä mökille kavereiden kanssa vaan sanon aina, etten pääse kun on muuta menoa.
Isällä oli mökki, mutta se oli saaressa ja siellä ei paljoa hyttysiä ollut, kun siinä pihalla tuuli niin mukavasti. Mutta isän kuoltua se mökki myytiin, enkä kyllä ole kaivannut.
|