Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä mulla on jumissa nyt (iskiashermo)

Lähettäjä: iskias 
Päivämäärä:   8.6.25 16:04:22

Mikä mulla nyt on jumissa, kun autolla ajaessa vetää iskiashermoa vasemmassa jalassa? Vetää siis koko jalan pituudelta alaselästä jalkapohjaan asti, eikä missään asennossa ole hyvä olla. Jos yli puolisen tuntia ajaa, niin kytkimen painaminen alkaa olla vaikeaa.

Olen venytellyt piriformiksia, pakaroita, selkää, sisäreisiä, rullannut selkää, pakaroita, ulkoreisiä... Mikään ei ole helpottanut. Mitä seuraavaksi? Muuten mikään paikka, selkäkään, ei ole normaalia kipeämpi.

Vuosia sitten mulla oli välilevyn pullistuma, joten juuri tuon jalan iskiashermon juiliminen on valitettavan tuttua.

Re: Mikä mulla on jumissa nyt (iskiashermo)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.25 16:34:51

Venyttely ei useinkaan ole hyvä hoito jumeihin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.25 16:51:21

oletko tehnyt nerve flossingia? toki jos on noin paha kipu niin en ehkä lähtisi.

Vinkkaisin tuollaiseen yleisesti pakaroiden vahvistamista, mutta sekään ei ole akuuttiin tilaan ratkaisu.

Auttaisiko saunominen yhtään oloon?

Lähettäjä: Metsolan Annikki 
Päivämäärä:   8.6.25 16:59:36

Si-nivel?

Lähettäjä: iskias 
Päivämäärä:   8.6.25 18:12:25

.: en koe, että minulla on paikat yhtään enempää jumissa kuin normaalistikaan. Siksi olen nyt koittanut keksiä, missä jumittaa, kun juilii.

Nerve flossingia en ole tehnyt! Pitää perehtyä, kiitos! Siis tämähän ei kipuile muulloin kuin autolla ajaessa. Tuolilla pystyn istumaan, pystyn nukkumaan, liikkumaan ihan normaalisti. Piriformikseen jotenkin haluaisin tuon yhdistää, kun olen aikoinaan kärsynyt myös piriformissyndroomasta, ja joskus sitä kohtaa on nyt tykytellyt. Siksi nyt ihmettelen, ettei fyssarilta saadut täsmävenytykset auta. Vika lienee siis kuitenkin muualla. Saunaan ei ole mahdollista nyt mennä. Tai en saunan takia suostu ajamaan yli puolta tuntia tällä hermolla :D

'Metsolan Annikki: Ei ole SI-nivel. Nekin vaivat valitettavasti tiedän :D (apua tätä mun sairashistoriaa)

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   8.6.25 21:13:19

Kireät lonkankoukistajat oireilee myös selän puolella. En tiedä auttaako akuutisti mutta niitä lähtisin aukomaan ja vahvistamaan.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   9.6.25 17:14:44

Itsellä on oikealla puolella iskias-kipua, auton ajaminen ihan hirveää kun kaasua pitää painaa jatkuvasti. Mulla on nyt autossa valmiina 2 pyyherullaa, toinen selän taakse ja toinen oikean jalan alle, helpottaa edes vähän ja kuitenkin saa istua vielä silleen jännästi vinossa...
Olen tässä kanssa pohtinut onko piriformis vai mikä, minulla myös välilevynpullistuma ollut monta vuotta sitten ja nyt ei ole läheskään niin pahat kivut, silloin en pystynyt ajamaan autoa yhtään, nyt olen kuitenkin töissäkin käynyt melkein normaalisti. Lihasrelaksanteilla saa jonkinlaista apua mutta nukkuminen on yhtä tuskaa kun voi maata vain vatsallaan ja sittenkin tyynykasaa apuna käyttäen. No, huomenna jäsenkorjaajalle olen menossa, toivon että mulla on vaan virheasento lantion seudulla jonka saa korjattua...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.6.25 18:14:40

Välilevytyrää veikkaisin.

Lähettäjä: Bee 
Päivämäärä:   9.6.25 19:51:23

Mulla oli tuota vaivaa kaasujalalla monta kuukautta. Venyttäminen auttoi vain hetkeksi. Otin nyt iltarutiiniksi painallukset siten, että makaan vasemmalla kyljellä sängyssä rennosti jalat noin 90 astetta koukussa päällekkäin. Sitten alan painella melko kovaa reidestä ylöspäin pistemäisesti joko peukalolla tai nyrkin rystyspuolella - miten nyt parhaiten yltää. Oikeat kohdat löytyvät melkoisen helposti. Painan "arinta" kohtaa useita kertoja ja siirryn esim 5-10 cm:n ylöspäin kohti selkää, kunnes koko ahteri reidestä kylkiin on käsitelty. Muutamalla painalluskerralla on jo helpottunut melkein kokonaan.

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   9.6.25 21:17:49

Käy kiropraktikolla. Sinulla voi olla sekä lannerangan että si-nivelen ongelmaa, joka vetää lihakset tiukalle iskiasksen päältä. Et saa korjattua venyttelyllä, helpotettua ehkä

Lähettäjä: Kokemusta on 
Päivämäärä:   9.6.25 22:48:25

Varpaan juurista kun löydät sen kipiän kohan niin sitä pitää hieroa, sieltä löytyy iskias vaivaan helpotusta.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   9.6.25 23:20:34

Sama vaiva ja mulla auttoi käynti jäsenkorjaajalla. Polvi oli hieman pois paikaltaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.