Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko tilannut temusta?

Lähettäjä: mddr 
Päivämäärä:   8.6.25 15:07:24

Nykyään tuntuu, että kaikki tilaavat kaiken temusta.

Oletko itse tilannut jotain? Mitä tilasit? Kauanko toimitus kesti? Olitko tyytyväinen tuotteisiin vain oliko ne jotain muuta kuin luulit? Mitä teit tuotteille, jotka ei vastanneet odotuksia? Heititkö suoraan roskiin, möitkö/lahjoititko eteenpäin vai jotain muuta?

Minä en ole tilannut temusta mitään, vielä. Ehkä voisin tilata jotain. Onhan siellä monia samoja tuotteita reilusti halvemmalla kuin Suomessa, mutta jos tuote ei vastaakaan odotuksia niin palautus ei kai onnistu noin vain? Suomessa voit sentään lähettää tuotteen takaisin ja saada rahat takaisin. Sivuilla kyllä sanotaan, että tilauksen ensimmäinen palautus on ilmainen, mutta onnistuuko se ongelmitta? Olen esim. Amazonistakin kuullut, että palautus on melkoinen rumba ja pitää ensin maksaa itse, ja sitten todisteiden kera vaatia postitusrahat takaisin. Ja paketti tieetenkin katoaa matkalla, eikä rahoja sitten palauteta. Varsinkin, jos toimittaja on joku muu kuin Amazon, ja paketti pitää palauttaa johonkin Kiinaan. Ja jos paketti päätyy takaisin lähettäjälle, se menee suoraan polttoon. Eli ekologista ei tuotteiden palautus ainakaan ole.

Temuhan on ilmeisesti vain joku kauppa-alusta samaan tapaan kuin esim. Amazon.

Re: Oletko tilannut temusta?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.6.25 15:27:47

En ole.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.6.25 15:33:33

Katso YouTubesta Temu fails videoita ja harkitse vielä.

Päivämäärä:   8.6.25 15:42:29

En ole noita videoita katsonut, mutta muuten nähnyt/kuullut vuosien varrella aika paljonkin niitä "mitä tilasin vs mitä sain" -kuvia ja videoita. Ja juuri siksi en olekaan innostunut tilaamaan ulkomailta tuollaisilta kauppa-alustoilta mitään.

Ostin hetki sitten uuden puhelimen ja tilasin siihen suomalaisesta nettikaupasta kahdet suojakuoret. Kumpikaan ei vastannut tuotekuvaa tai -kuvausta. Toista en edes avannut pakkauksestaan kun näin heti, ettei se ollut sitä mitä luvattiin ja toinen oli todella halpis ja tuntui ja näytti köpöltä, eikä istunut puhelimeni ympärille yhtään mitenkään. Palautin molemmat. Ei tarvinnut maksaa palautuksesta yhtään mitään ja sain rahat takaisin vaivatta.

Jos olisin tilannut ne jostain Kiinasta suoraan, niin olisi varmasti mennyt rahat hukkaan ja tuotteet roskiin. Katsoin kyllä Temusta, että siellä myydään noita samoja tuotteita samoilla tuotekuvilla, ja reilusti halvemmalla, mutta onneksi en sieltä tilannut.

Mutta moni on tilannut Temusta halvalla ja ollut tyytyväinen tuotteisiinsa. Mutta koska tuotekuvat ja videot näyttää niin tekoälyllä tehdyiltä, niin eipä niistä koskaan tiedä, mitä saa...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.25 15:43:46

Miten musta tuntuu, että tämmöinen aloitus on täällä kerran viikkoon.

Olen tilannut, aina ollut sellaista kun pitikin. Parissa viikossa saapunut.

Ja moralisoijat, areena on teidän:

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   8.6.25 15:45:39

Joo olen. On tullut hyvää ja huonoa. Enemmän hyvää. Mutta myönnän että on mennyt myös överiksi, en esim. tarvitse kolmea puhelimen kuorta kun yksi riittää.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.6.25 15:50:32

Joitain poranteriä, bitsejä ja muuta vastaavaa.
Kulutustavaraa duunissa.
Toimitus noin viikossa ja laatu aivan samaa kuin Suomen kivijalkaliikkeissä. Eli laidasta laitaan.

Päivämäärä:   8.6.25 16:09:31

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 8.6.25 15:43:46

Miten musta tuntuu, että tämmöinen aloitus on täällä kerran viikkoon."

No ole hyvä ja linkkaa kaikki aiemmat viikottaiset ketjut tänne vaikka viimeisen puolen vuoden ajalta. Minä en hakutoiminnolla löytänyt kuin muutaman ketjun, joissa kommenteissa joku mainitsee tilanneensa temusta jotain, muttei ainuttakaan varsinaista ketjua aiheella "Oletko tilannut Temusta" tai "Oletko tyytyväinen Temusta tilaamiisi tuotteisiin" tai "mitä kaikkea olet tilannut Temusta" jne.

Joillakin alustoilla on ketjut jaettu kategorioittain, hakutoiminto toimii hyvin ja ketjuja voi jatkaa lopyttomiin. Täällä kaikki ketjut on sekaisin, hakutoiminto toimii huonosti, eikä vahnoja ketjuja tahdo löytää hetken päästä mitenkään, ja yhteen ketjuun voi kirjoittaa max 100 viestiä, ja jatkoketjuunkin pitää tajuta itse linkata edellinen, eikä kukaan sitä välttämättä edes löydä, kun se on poistettu. Täältä tuntuu myös poistuvan ketjuja miten sattuu, jos ketjun on aloittanut joku, jonka kohdalle iskee bugi, että hänen kirjoittamansa viestit poistuvat saman tien ilman syytä.

Jos noin häiritsee, että jostain aiheesta on ketjuja "viikottain", niin älä avaa uusia ketjuja. Tai vähintään linkitä ne aiemmat ketjut, että aloittaja saa niitä lukea.

Lähettäjä: Mare 
Päivämäärä:   8.6.25 16:13:23

En enkä tilaa. Kukaan ystäväni ei ainakaan ole kertonut tilaavansa.

Päivämäärä:   8.6.25 16:17:00

” Jos noin häiritsee, että jostain aiheesta on ketjuja "viikottain", niin älä avaa uusia ketjuja. Tai vähintään linkitä ne aiemmat ketjut, että aloittaja saa niitä lukea.”

Älä nyt hiilly. En missään vaiheessa sanonut, että asia häiritsee.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.6.25 16:21:54

Olen tilannut, viimeksi tänään, toimitus kestää n. viikon. En ole tilannut vaatteita, vaan työkaluja tms pikkuesineitä, samaa laatua kuin suomalaisissa kaupoissa

Päivämäärä:   8.6.25 16:28:29

Olen tilannut, aina tullut sitä mitä on luvattu. Reilussa viikossa yleensä tulee.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   8.6.25 17:11:22

En todellakaan tilaa ja halveksin kaikkia jotka sieltä tilaavat.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   8.6.25 17:21:20

En ole tilannut enkä tilaa

Päivämäärä:   8.6.25 17:27:18

En ole, enkä tilaa.

Päivämäärä:   8.6.25 17:31:53

En mutta parista muusta kiinakaupasta kyllä. Hyviä tuotteita tullut ja juuri sitä mitä luvattu.

Lähettäjä: Yö 
Päivämäärä:   8.6.25 17:32:13

En ole tilannut, enkä soisi muidenkaan tilavan. Vaikka moni ajattelee, että samaa kiinakrääsää on muissakin kaupoissa, on Temun suurimpia ongelmia se että tavara tulee suoraan tilaajalle lentorahdilla. Se on aivan kestämätöntä.

Ajattelin, itse, ettei se lentorahti edes ole niin paha silloin, jos asia on aidosti tarpeellinen eikä sitä muualta saa. Mutta kun moni tilaa kaikkea ihan tyhjänpäiväistä! Mun työkaveri esimerkiksi tilaa monta kertaa vuodessa rihkamakoruja ja aurinkolaseja, ja jakaa niitä sitten naapureilleen ilmaiseksi kun ei tykkääkään niistä/eivät sovi/ovat huonoja. En voi ymmärtää.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.6.25 17:34:25

En ole, enkä tilaa tulevaisuudessakaan.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   8.6.25 17:37:51

en ole kun en osaa

Päivämäärä:   8.6.25 17:39:29

Halveksin kaikkia, jotka ostavat saman tavaran Suomessa kymmenkertaiseen hintaan.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   8.6.25 17:39:53

Rastakoukkuja olen tilannut. Samaa kamaa mitä takkuartistit myy täällä päässä, hinta vaan moninkertainen

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   8.6.25 17:46:58

Olen tilannut vaikka ja mitä, tavarat olleet aina sitä mitä pitikin ja klarnalla tilaan.

Lähettäjä: jjenj 
Päivämäärä:   8.6.25 17:49:57

En ole tilannut enkä tilaamassakaan. Yksi syy siihen on se, että tilaan muutenkin netistä niin vähän kuin mahdollista. Haluan nähdä tuotteen jonka ostan ja hipelöidä sitä kaupassa. Täällä kaupungissa onneksi on aika paljon kivijalkaliikkeitä joissa pääsee hiplaamaan tuotteita. Esim. koruja ostan ennemmin glitteristä kuin jostain amazonista tai temusta.

Enkä tunne ketään jotka olisivat palauttaneet mitään amazonille tai temulle vaan jos tuote on ollut jotain muuta kuin tilaaja halusi, niin aina ovat heittäneet surutta roskiin. Ei mielestäni mitään järkeä. Olisivat jättäneet ostamatta jos kerran on noin helppoa vain heittää se menemään.

Moni on myös kertonut että kun pesivät kiinakaupasta ostamansa vaatteen ensimmäisen kerran, varsinkin jonkun neuleen, niin pesukoneesta tuli ulos vain lankasilppua kun neule oli hajonnut. Tai sitten tuote on haissut ihan homeelta kun sen pakkauksesta otti eikä haju lähtenyt vaikka miten pesi ja tuueltti, eli roskiin on lentänyt joka tapauksessa eikä myyjältä ole tullut mitään rahojen palautuksia vaikka tuotteen on reklamoinutkin kun ei niitä kiinakrääsämyyjiä kiinnosta.

En muutenkaan ostele kaikkea mitä haluan vaan ostan tarpeeseen. Minulla on ihan liikaa tavaraa jo muutenkin enkä halua heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin. Tarvitsisin kyllä uusia alusvaatteita, mutten todellakaan ala tilata pelkästään jotain pikkuhousuja suoraan kiinasta. Varsinkin, jos ne on ihan homeessa jo valmiiksi...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.25 17:56:23

>temu paha
<sama kiinaromu tokmannissa hyvä

Lähettäjä: pinja 
Päivämäärä:   8.6.25 17:58:44

Olen tilannut myös vaatteita temusta, eivät ole haisseet ja kestävät käyttöä ja pesua ja varsinkin sukat olleet erinomaista laatua jotka kestävät kovaa käyttöä toisin kuin Suomesta ihan hyvään hintaan ostetut "laatusukat".

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.6.25 18:14:46

Ettekö huomaa, että toimittelijoiden skandaaliotsikot ja niiden takana olevat uutiset on täysin tehtyjä?

Tottakai saat tilatessa epäkuranttia paskaa ja jopa laitonta tavaraa, jos sitä erityisesti haet.
Halvin vaihtoehto jostain naamarasvasta ja euron t-paita päälle, niin varmasti on paskaa, mutta voi sieltä tilata myös muutakin.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   8.6.25 18:32:27

Olen kirjanpitäjä ja kyllä hirvittää, kun kosmetologiasiakkaat ovat tilanneet temusta ripsiharjoja, silmän alle laitettavia lappuja ripsijuttuihin liittyen ja muutakin sälää, mitä käytetään herkällä iholla. Ei siinä mitään jos itse haluat niitä itsellesi käyttää, mutta todennäköisesti se asiakkaasi jättäisi tulematta penkkiin, jos tietäisi, että ripset tehdään Temusta hankituilla välineillä. Minä ainakin jättäisin välistä.

Päivämäärä:   8.6.25 18:50:34

En. Yritän ostaa suomalaisia työllistäviä tuotteita. Ei välttämättä Suomessa tehtyjä mutta Suomessa myytäviä jne. Olen köyhä, mutta yrittäjä. Joten tiedän itsekin kuinka tärkeää olisi kannattaa suomalaista työtä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.6.25 19:04:51

Hei aloittaja, temun kautta palautus on maksuton ja helppo, klarnan kautta saa hyvityksen heti.
Olen tilannut paljon vaatteita, ja ovat olleet tuotekuvausta vastaavia. Mies tilasi itselleen t-paitoja, joiden materiaali ei ollutkaan kovin miellyttävä, toki ne palautettiin, mitäs sitä roskiskamasta turhaan maksamaan.

Lähettäjä: Kohokas 
Päivämäärä:   8.6.25 19:12:47

Tunne yhden joka on tilasi juhliinsa kertakäyttöruokailuvälineet. Voin sanoa, että ruokahalu siinä meni.

Lähettäjä: Jeps 
Päivämäärä:   8.6.25 19:13:17

Olen tilannut ja useasti. Hyvää tavaraa sopivaan hintaan. Mitään ei ole tarvinnut fyysisesti palauttaa, vaikka olen reklamoinut jokusen kerran. En kyllä turhaan ole tehnyt reklamaatioita, ainoastaan rikkinäiset koska muuten olleet kuvatunlaisia.

Päivämäärä:   8.6.25 19:18:43

Olen tilannut.

Tuotteiden laatu on pääsääntöisesti joko vastannut tai ylittänyt odotukset, mahdolliset virheelliset tuotteet on korvattu mukisematta, eikä yleensä ole tarvinnut edes palauttaa. Myös mm vaatteiden vaihto on ollut täysin mutkatonta, ei siis mitään pahaa sanottavaa sen suhteen.
Toiminut monelta osin paremmin, kuin moni suomalainen verkkokauppa.

Lähettäjä: Titta 
Päivämäärä:   8.6.25 19:52:31

Olen tilannut. Temu on huomattavasti parempi kun aiemmat kiinakaupat. Koot ovat oikein, tavarat ovat luvatunlaisia, palautus toimii ja on ilmainen.
Viimeksi tilasin kaksi kevättakkia. Kauniita ,sopivankokoisia vähän yli 7 euroa kappale.
Koirille pörröpedit 4 euroa, topperin itselleni koska hiukseni ovat ohuet aidoista hiuksista 17 euroa. Ym.ym.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   8.6.25 20:13:34

"Onhan siellä monia samoja tuotteita reilusti halvemmalla kuin Suomessa, mutta jos tuote ei vastaakaan odotuksia niin palautus ei kai onnistu noin vain?"

Olen tilannut ja suurin osa on ollut juuri sitä mitä pitikin. Tuotteissa pari rimanalitusta on ollut ja ne palautin, toimi yhtä hyvin kuin toimituskin eli ei ongelmaa. Jos tilaamani tuote on sellainen mikä ennakkotietojen mukaan pitkin, mutta en vain haluakaan sitä, en palauta koska palautettavat tuotteet menevät mitä todennäköisemmin tuhottavaksi enkä halua sitä oman mielenmuutokseni takia. Ikkunaan tilaamani kalvo oli kuljetuksen jälkeen rutussa, kun ilmoitin tästä sain rahat takaisin eikä kalvoa tarvinnut palauttaa. Temu tekee parhaansa ja sillä volyymilla tekee sen hyvin, ei todellakaan valittamista.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   8.6.25 20:52:16

Tilaan ja aina on tullut mitä piti.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   8.6.25 21:18:17

Olen tilannut. Samoin kuin aikoinaan wishistä.

En tilaa sieltä ikinä mitään kosmetiikkajuttuja, lapsille tavaroita, ruokajuttuja jne.
Tilaan lähinnä askartelu tavaraa, ja sellaista mikä ei ole jatkuvassa ihokontaktissa, kuten koristekukkia jne

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   8.6.25 21:33:29

En, en tilaa muutenkaan netistä juuri mitää ikinä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   8.6.25 21:45:41

Ostakaa krääsää niin maapallo tuhoutuu nopeammin. Ja varsinkin temusta.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   8.6.25 21:49:53

Tilasin ostoskassin, autoon kaikenlaista ja tumblerin. Ne tuli todella nopeasti ja kaikki hyviä ostoksia. Tilasin muualta Kiinasta tavaroita niin niissä kesti kaksi kuukautta ja menivät tulliin. Temun kamppeet tuli alle viikossa.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   8.6.25 22:07:44

En ole tilannut.
Saa sieltä varmaan myrkytöntäkin tavaraa, mutta ei huvita arvuutella mikä sitä tavaraa voisi olla.
Ostan sitten sitä turvallista kiinaromua tokmannilta.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   8.6.25 22:46:25

Tilasin satasella vaatteita:
2 mekkoa
3 jakkua
2 korkkarit
2 tennarit
2 uikkaria
2 juhlahousut
2 shortsit

Yksi jakku ja yhdet tennarit olivat aivan liian pieniä, muuten kaikki ok!

Olin varautunut siihen että voi mennä satanen hukkaan ja olin valmis lahjoittamaan epäsopivat eteenpäin.

Päivämäärä:   8.6.25 22:58:27

En. Enkä tilaa. En osta kyllä rojua ja krääsää muutenkaan. Onhan se temusta ja vastaavista tilailu, kuten tokmanniltakin saman krääsän ja lumppujen ostelu, aika wt-puuhaa. Ihmisillä on selvästi liikaa rahaa. Olisi helpompi vaan hymähdellä säälivästi tällaisille ihmisille jos samalla ilmastovaikutukset ei olisi niin suuria, luonnon tuho ja ihmisoikeuksien polkeminen niin valtavaa. Nyt vaan suututtaa välinpitämättömät ja typerät ihmiset joita ei pätkääkään kiinnosta oman toiminnan seuraukset.

Päivämäärä:   9.6.25 00:55:09

Niin. Pitää ostaa ylihinnoiteltu 70 e t-paita joka on desing by vinland ja made by krääsämaa. Jotta et ole ht-wt-lumppu vaan sädekehää kiillotteleva parempi ihminen.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.6.25 00:59:43

Pihalampun mikä toimii auringon valolla. Maksoin 18 e ja hyvin toimi myös marraskuun pimeydessä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.6.25 02:09:16

Olen tilannut mm. kännykän kuoria ja panssarilaseja, älykellon rannekkeita, laturijohtoja.
Hiuslisäkkeitä, hiuslenkkejä, tarranauhaa, kalenterin, nukanpoistajan ja yhden 7 euron leggingsit jotka ovat NIIN HYVÄT!!! Tilasin kahdet vielä lisää enkä enää kulje kotona missään muussa, kuin niissä. Pehmeät ja ihanat, en ole törmännyt missään sellaisiin aiemmin.

Päivämäärä:   9.6.25 04:05:40

Yks hauska on tää halara. Myy uikkarikankaasta tehtyjä housuja ja hameita. Niin halpaa kiinakamaa kuin voi olla. Samaan aikaan temusta tilaavat poltetaan roviolla, niin nämä samat paremmat ihmiset tilaa halara tuotteita xDD hyvin nämä klikkiotsikot on menny perille.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   9.6.25 06:03:56

En. En yleisesti tykkää tilata vaan ostan kivijalkakaupasta vain sen mitä tarvitsen ja pyrin hankkimaan kierrätettyä aina kun on mahdollista.
Keski-iässä sitä tarvitsee aikalailla vähän, enkä nuorenakaan tykännyt ostaa ostamisen ilosta. Minulle onni ja ilo tulee muusta kuin tavaran hankkimisesta.

Päivämäärä:   9.6.25 06:15:50

En ole, enkä tilaa. Tarpeetonta tavaran ostelua. Jos jotain tarvin niin saan sen ostettua täälläkin

Päivämäärä:   9.6.25 07:20:38

"yhden 7 euron leggingsit jotka ovat NIIN HYVÄT!!! Tilasin kahdet vielä lisää enkä enää kulje kotona missään muussa, kuin niissä. Pehmeät ja ihanat, en ole törmännyt missään sellaisiin aiemmin."

Olen todennut saman. Työhousuina käytän nykyään vallan temuleggingsejä, heittämällä paras hinta-laatusuhde.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   9.6.25 07:43:29

Onko ne legginsit muovia?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   9.6.25 07:54:09

En ole enkä tilaa. Ei kiinnosta tukea lasten hikipajatoimintaa.

Päivämäärä:   9.6.25 08:11:11

"Samaan aikaan temusta tilaavat poltetaan roviolla, niin nämä samat paremmat ihmiset tilaa halara tuotteita xDD hyvin nämä klikkiotsikot on menny perille."

Mulle Fruugot, Fyndigit, Sheinit, Halarat (en ole koskaan aiemmin kuullutkaan), Zarat, H&M:t yms. tusinatavaraa myyvät halpakaupat on suunnilleen sama asia kuin Temu, oli se sitten netissä tai kivijalkaliikkeessä. Edes Prismasta en valitse Vietnamissa tehtyjä halpakenkiä tms.

Suosin suomalaisia ja eurooppalaisia tuotteita kaikessa, mitä kulutan. Jos jotakin banaania, kännykkää tai telkkaria en voi ostaa kotimaisena, niin sittenkin koitan valita mahdollisimman laadukkaan tuotteen, esim. banaanin vastuullisuussertifikaateilla.
Ylipäätään ostan todella vähän muutenkaan mitään uutta, kuten tässä muutama edellinenkin kommentoija.

Temussa toki kaiken muun pas*an päälle tulee henkilötietojen käsittelyyn liittyvät kysymysmerkit.

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   9.6.25 08:22:35

Oon tilannut 2 kertaa muutaman sellaisen jutun, mitä tarvitsen töissä ja mitä ei suomesta edes saa (tai sitten yksi vaihtoehto maksaa yli 10 kertaa enemmän) ja tarve on isommalle määrälle.

Joskus yli 10 vuotta sitten tilasin halpavaatteita ebaysta ja ne oli niin kamalia laadultaan, että mitään tollaista en oo tilannut.

Nyt tosiaan Temusta 2 kertaa tilanneena, tuotteet on ollut sellaisia kun pitikin ja tullut melko nopeasti. Laatu on kuitenkin Temu.

Lähettäjä: ltltg 
Päivämäärä:   9.6.25 14:48:31

En ole tilannut, enkä koskaan ennen eilistä edes käynyt koko nettisivulla.

Keksin kyllä muutaman jutun, jotka voisin sieltä tilata, jos kerran toimitus on ilmainen, tavarat yleensä sitä mitä luvataan ja palautuskin toimii ongelmitta ja ilmaiseksi. Onhan nuo nyt halvempia kuin Suomesta tai esim. Amazonista ostettuna. Amazonista tilasin joskus enkä ollut täysin tyytyväinen kaikkeen ja kaikkea ei voinut palauttaa, tai olisi ollut kallista, niin ei kiitos sitä enää.

Olen lähdössä reissuun parin viikon päästä enkä tiedä, ehtiikö paketti tulla, kun luvataan sen tulevan viimeistään 25.6. ja jos myöhästyy, niin saan siitä 5 e hyvityksen. Mutta kun reissuni aikana ei kukaan ole moneen viikkoon hakemassa tai vastaanottamassa pakettiani, niin en uskalla tilata. Tilaan ehkä sitten heinäkuussa kun palaan kotiin.

Lähettäjä: My 
Päivämäärä:   9.6.25 16:48:19

"Edes Prismasta en valitse Vietnamissa tehtyjä halpakenkiä tms."

Mitä kenkiä käytät? Kun esim. Nike, Adidas, Rieker, Under Armour, Asics, Helly Hansen, Haglöfs jne. valmistetaan just Bangladeshissa, Vietnamissa ja Kiinassa jne. Isoista Gucci taitaa olla ainoa jolla on melkein pelkästään italialaista tuotantoa. Pomaritkin tehdään Virossa. Sievit taitaa edelleen olla kotimaista tuotantoa.
Minun on mahdotonta vältellä Kaakkois-Aasian kenkiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.