Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten varakas täytyy olla, että voi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.6.25 23:13:04

Pitää ykkös ja kakkoskotia?

Re: Miten varakas täytyy olla, että voi

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.6.25 23:14:31

Mikä lasketaan kakkoskodiksi? Aika monilla ihan tavallisilla perheilläkin on talviasuttava kesämökki.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   7.6.25 23:23:05

LähettäjäÄllö 

Päivämäärä7.6.25 23:14:31

Mikä lasketaan kakkoskodiksi? Aika monilla ihan tavallisilla perheilläkin on talviasuttava kesämökki.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.6.25 23:36:38

Riippuu sijainnista ja neliöiden määrästä, voi olla vaikka kaksi kerrostaloasuntoa joista toinen 80t ja toinen 120t, näistä lainat ja vastikkeet varmaan jotain 1500 luokkaa yhteensä.

Tai sitten Hki kattohuoneisto ja kartano rannikolla. Jokusen miljoonan varmaan vaatisi.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.6.25 23:47:37

Meillä on ollut kaksi kertaa myös kakkoskoti, ensimmäinen oli minun kotini kun muutin "miehelään" ja sitten oli eräs rivarinpätkä pikkukylässä. Se ostettiin ihan kakkoskodiksi mutta ajateltiin että voi sitä vuokratakin laskettelijoille. Mutta ei meistä sellaiseen ole. Se myytiin kun ostaja sattui kohdalle. On myös mökki, mutta se on niin vaatimaton, että sanon sitä kakkoskodiksi vain leikilläni. Parempi mökki menisi oikeastikin kakkoskodista.

En nyt osaa sanoa, kuinka varakas pitää olla, että voi ylläpitää kakkoskotia. Pitää laskea talon/asunnon kulut ja matkakulut ja miettiä, onko siihen varaa. Esimerkiksi se rivarinpätkä oli huoleton ylläpitää, mutta jos se olisi ollut mökki, niin olisi pitänyt aurauttaa tie että joku pääsee paikalle huolehtimaan esimerkiksi lumien pudotuksesta jne. Se mun taloni taas oli niin lähellä, että linkosin tien itse mennessäni.

Lähettäjä: äklnefw 
Päivämäärä:   8.6.25 00:51:05

No meillä on iso asunto Helsingissä ja kakkoskotina vanha rempattu iso talo sadan kilsan päässä. Ei kyllä mitenkään varakkaita olla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.6.25 08:56:01

Meilläkin on omakotitalo ja kerrostalo-osake. Molemmat siis omassa käytössä. Eikä olla mitään kovin rikkaita. Ihan perus palkansaajia. Kerrostalo-osake hankittiin helpottamaan arjen pyöritystä. Ei tarvitse joka päivä ajaa talolta asti töihin ja kouluun.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   8.6.25 09:29:59

Minulla on kerrostaloasunto Espoossa, työ Helsingissa ja miehellä asunto työnsä takia Kajaanissa. Eri osoitteessa asuvia pariskuntia on paljon ja reissaamme paljon toistemme luona.
Mies ei saisi vastaavaa työtä täältä ja minä en varmaan mitään Kajaanista. Mökki jostain matkan puolivälistä olisi oikein mukava.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.25 10:04:28

Mulla on ja saan palkkaa verojen jälkeen n. 1500-1900€ kuussa. Eli ei tarvitse olla varakas. Toinen tullut perintönä ja toinen itse ostettu. Kumpikaan ei onneksi mitenkään kallis pitää niin siinähän ovat molemmat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.