Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tori.fi ja tori diili - kysymys

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.6.25 22:29:52

Löysin tori.fistä asian minkä haluaisin ja siinä on tori diili. Siinä on se "tee tarjous" kohta ja aattelin tarjota sen summan minkä myyjä laittanut. Mutta oletteko laittaneet viestiä siihen?

Re: Tori.fi ja tori diili - kysymys

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   7.6.25 22:30:12

Ei tarvitse laittaa viestiä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.6.25 23:33:32

En älyä tätä toridiiliä lainkaan, olen kai yksinkertainen 🤣

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   8.6.25 08:51:19

Tori on mennyt ihan pa#kaksi myyntipaikaksi juuri tuon toridiilin takia. En tahdo sitä käyttää, vaan toimia kuten ennen, mutta kaikki ostajaehdokkaat kärttää että myy toridiilillä.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   8.6.25 09:05:19

Muutaman tavaran myynyt toridiilin kautta. Yksi tarjosi vähemmän kuin oli pyynti ja se oli ok koska haluan tavarasta eroon ja toinen tarjosi sen saman kuin pyynti. Ei ole omista tavaroista mitään kilpailua ehtinyt muodostua.
Näppärä kyllä näin myyjälle kun ei tarvitse erikseen mitään lähetyksiä ostaa, laittaa vaan sen torin ilmoittaman lähetystunnuksen ja paketin matkaan.

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   8.6.25 09:09:09

Ostajana se on ihan ok, mutta minusta myyjälle taas hankala - itselläni on mennyt pari tarjousta ohi, koska niistä ei tule myyjälle ilmoituksia! Tai siis minulle ainakaan ei tullut.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   8.6.25 09:16:52

Tuo on kyllä käynyt itsellekin ettei niistä tarjouksista tullut ilmoituksia. Melkein ehti mennä ensimmäisessä se tarjouksen aikaraja umpeen kun satuin huomaamaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.6.25 09:38:20

Toridiili on vaan että tori saa pienen siivun diilistä. Olen ostanut diilimtyntikohteista suoraan laittamalla myyjälle viestiä. Myyjäkin saa heti rahansa .

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.6.25 15:05:36

Toridiilistä lähtee verottajalle tieto myydyistä summista. Tätä ei vahingossakaan mainittu kun toridiiliä mainostettiin ja markkinoitiin silloin alussa. Harva kai niin paljoa myy että mätkyjä saisi mutta silti harhaanjohtavaa.

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   8.6.25 15:36:32

Kyllä saa myytyä ilman toridiiliäkin. Näille diilin kyselijöille olen vain vastannut, etten käytä toridiiliä enkä aio käyttää jatkossakaan. Joko ostaa tarjoamillani tavoilla (nouto tai perinteinen postitus) tai ei osta ollenkaan. Kaupaksi ovat tavarat menneet.
Ostajana olen laittanut viestiä ja kysynyt myykö suoraa ilman toridiiliä ja kaikki ovat myyneet.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   8.6.25 16:19:09

Mikä toridiilissä siis on se ongelma? Kysymys näille jotka eivät sitä halua käyttää. Postitus ainakin on diilillä halvempaa. Itse olen ostanut toridiilillä ja ilman sitä enkä näe miksi diili olisi jotenkin vaikeampi tai huonompi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.25 16:45:37

Torillehan pitää antaa pääsy pankkitilin tietoihin, joten ei kiitos.

Lähettäjä: jjenj 
Päivämäärä:   8.6.25 17:55:34

Toridiilin kautta on helppo huijata myyjää eikä tori auta ongelmatilanteissa millään tavalla. Olen näitä kokemuksia kuullut ihan liikaa ja siinä syy, miksi en sitä käytä. Ja kuitenkin tori ottaa palvelumaksun jos toridiiliä käyttää, enkä halua sitä maksaa, kuin ongelmatilanteissa en saa torilta mitään apua.

Laitan omiin ilmoituksiini aina "nouto". Jos joku haluaa postitse ostaa, niin sitten maksaa postikulut.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.6.25 18:33:00

Pitää antaa lupa katsoa pankki- ja tilitiedot 2 vuoden ajalta. Myynneistä menee tieto verottajalle.

En ota toridiiliä käyttöön.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.25 19:25:53

Juu en mäkään halua antaa oikeutta mun tilitietoihin millekään Torille.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   8.6.25 21:46:13

Kuten yllä mainittu, pitää antaa torille pääsy tilitietoihin 2 vuoden ajalta - ei kiitos todellakaan.
Ostajana olen käyttänyt, mutta voin hyvin ostaa ilman diiliäkin. Myyjänä en aijo käyttää, sitten ei voi mitään jos joku tavara ei mene kaupaksi ilman diiliä.

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   8.6.25 22:00:56

Mun torin käyttö taas on räjähtänyt toridiilin myötä. Se on aivan ylivoimaisen paljon helpompi sekä myyjänä, että ostajana, sekä paljon turvallisempi. Lisäksi se aivan turha "heippa hei, haluaisin ostaa tämän. Onnistuisiko postitus? Mitkä olisivat postikulut?" jne liibalaaba-viestittely jää kokonaan pois.

Lähettäjä: jdm 
Päivämäärä:   8.6.25 22:14:08

Minä en jaksa postitusta koska myyn pääosin tavaraa, jonka paketoiminen postitusta varten on muutakin kuin "pyöräytä muovipussiin ja vie postiin". Siksi haluan että tuotteet noudetaan. Nytkin on parista tuotteesta nouto sovittu huomiselle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.