Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vain valmismatkat ovat järkeviä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.6.25 21:37:40

Kaikessa muussa on ihan liikaa häslinkiä.

Re: Vain valmismatkat ovat järkeviä

Lähettäjä: Hä 
Päivämäärä:   7.6.25 22:32:13

Mitä ihme häslinkiä. Varaat lennot ja majoituksen 

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.6.25 22:37:03

Kysyn samaa kuin Hä. Mitä hämminkiä tarkoitat?

Lähettäjä: Ecg 
Päivämäärä:   7.6.25 22:44:45

Valmismatkoja ei koskaan tehdä kohteisiin, joista olen kiinnostunut. Ei kyllä ole ollut kovasti sählinkiä. Varaan lennot sellaisille päiville, jotka MINULLE sopivat (matkatoimistosta ei siis tarvitse välittää) ja sitten etsin sellaiset hotellit sellaisilta paikoilta kuin itse haluan.

Ja luojan kiitos reittilennoilla on yleensä edes suurin osa porukasta kokeneita matkustajia; valmismatkojen lennoilla on aina niitä sekoilijoita ja kännisiä lähes koko kone täynnä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   7.6.25 23:06:36

On varmaan, jos ei ole kiinnostunut mistään. Saksassa asuesssni naapurit ei edes tienneet missä ne kävi. Pääasia, että oli lämmintä, pääsi uimaan, oli saksalaista ruokaa ja juomaa tarjoava ravintola ja matkanjärjestäjän palvelut 24/7.

Itse taas tykkään järjestää lennot ja majoituksen itse.

Päivämäärä:   7.6.25 23:13:36

Minä olen kerran ollut valmismatkalla aikuisena ja vannoin, että se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Oli todella selkeästi merkitty, mihin bussiin tulee mennä, mutta eikös osa silti mennyt vääriin. Ja yksi sankari kysyi oppaalta, että kai siellä sitten pärjää Suomella. Paikkana oli Pohjois-Italia.

Varaan majoituksen mieluiten itse, niin tiedän tarkalleen, mitä ja mistä saan. Lisäksi arvostan asumuksissa persoonallisuutta ja jotain pientä jippoa, joka saattaa vaikuttaa hyvinkin paljon siihen, miksi valitsen juuri sen. Myös lennot voi valita juuri silloin, kun itselle parhaiten sopii, eikä esim kukonlaulun aikaan. Itse hoitamalla myös usein säästää (ellei sitten olisi jotain supertarjousta pakettimatkalle).

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   8.6.25 00:10:28

Kans ihmettelen mitä häslinkiä.

Kerran olen myös ollut valmismatkalla eikä kyllä ole minun juttu :D

Ollaan lähdössä kaverin kanssa reissuun ensi viikolla ja lennot oli ihan sika halvat hyvillä lentoajoilla, kun otettiin kahden eri yhtiön lennot (meno eri kuin paluu). Tällä kertaa ollaan koko reissu samassa hotellissa, viime reissulla meillä oli ensimmäinen ja viimeinen yö buukattuna. Ihanaa vapautta ja kerettiin käydä useammassa paikassa.

Päivämäärä:   8.6.25 00:16:18

"Kans ihmettelen mitä häslinkiä."

Ensin pitää päättää, lennänkö Madridiin vai Malagaan ja vertailla aikatauluja ja hintoja. Sitten täytyy hommata majoitus tulopaikkaan tulon jälkeiseksi yöksi ja vielä lähtöä edeltäväksi yöksi.

Sitten pitää hommata junaliput koneen laskeutumispaikasta Cordobaan ja pois Cordobasta. Ja sitten täytyy hommata junalippu Cordobasta Sevillaan ja sieltä takaisin. Ja sitten tietenkin yhdeksi yöksi majoitus Sevillasta ja sen jälkeen uusi majoitus Cordobasta.

Joudun siis etukäteen ostamaan viisi eri majoituskertaa ja useita junalippuja.

Eihän se varaaminen sinänsä mutkikasta ole, mutta vertailu ja suunnittelu on.

Päivämäärä:   8.6.25 00:23:26

. , jaa, minusta matkan suunnittelu on yksi parhaita juttuja. Siinähän voi haaveilla ja miettiä, mikä kiinnostaisi ja punnita vaihtoehtoja.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   8.6.25 00:53:11

Vuokraa auto niin pääset kulkemaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.25 06:39:52

Minusta tuo vertaaminen ja suunnittelu on parasta. Eihän tuossa laittamassasi esimerkissä ole paljoakaan tehtävää. Olet niissä samoissa paikoissa mennen tullen yötä.

Päivämäärä:   8.6.25 06:42:41

no jo on taas...

Lähettäjä: aatteleppa ite 
Päivämäärä:   8.6.25 07:25:47

Jos joku on häslinkiä, niin se että matkanjärjestäjä veloittaa törkeän paljon tyhmiä matkustajia asiosta, josta lähes jokainen pystyisi viitsiessään suoriutumaan.
Ne firmat joutaisi lopettaa!

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   8.6.25 08:08:28

Nyt kun on jo ikää ja kova sairaus, unelmoin reissusta, kun sädehoito on ohi.
Ja suren muiden asioiden joukossa, että vääjäämättä kunto ja kapasiteetti alenee seuraavan 20 v aikana, jos jään henkiin. Ja joudun ehkä turvautumaan pakettimatkustukseen. Onneksi niitä näytetään tehtävän esim Etelä-Afrikkaan ja sellaisiin paikkoihin, jossa en ole käynyt.
Viimeisin pakettimatka, all inclusive oli Rhodos, lapset just vesipuistoiässä, kajdi päivää Falirakissa laskemassa liukumäkiä. Ja tähänkin viikkoon meillä oli Kupla cabriolet myös kaksi päivää vuokrattuna, pakolliset kuviot, Lindos ja Perhoslaakso.
Ja jo tässäkin ajassa meni ihan kuppi nurin kotiinlähtöpäivänä, kun bussi kierteli keräämässä porukkaa, ja yhdelle pariskunnalle lähtö tuli ihan yllätyksenä. Opas suostuttelee ja uhkailee; bussi odottaa.
Että vasta viimeinen mahdollisuus on pakettimatka. Se suunnittelu on ihan parasta, kaksi viikkoa autolla Euroopassa, ihanaa oli suunnitella ja kivaa oli. Rakastan ottaa ison karttakirjan ja alkaa tutkailla, että , jos menee Amsterdamiin niin mitä muuta kivaa voi nähdä…

Lähettäjä: ..-.. 
Päivämäärä:   8.6.25 08:11:24

"Jos joku on häslinkiä, niin se että matkanjärjestäjä veloittaa törkeän paljon tyhmiä matkustajia asiosta, josta lähes jokainen pystyisi viitsiessään suoriutumaan."

Kuitenkin valmismatkat ovat usein halvin vaihtoehto saada lento ja majoitus.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   8.6.25 08:34:56

"Kuitenkin valmismatkat ovat usein halvin vaihtoehto saada lento ja majoitus."

Jotkut tätä väittävät, mutta itse olen todennut että joku Aurinkomatkat myy tonnilla sellaista matkaa, minkä itse olen saanut tyyliin 400 eurolla. Jopa samassa hotellissa. Ehkä jollekin neljän hengen perheelle sitten ovat halvempia.

Päivämäärä:   8.6.25 08:50:14

Eihän tuo voi olla mitenkään totta. Moniin kohteisiin kuten vaikka Etelä-Espanjaan pelkkä lentolippu maksaa usein vähintään lähelle 400 euroa. Tekoäly kertoo, miksi valmismatkojen hinnat pystytään pudottamaan niin alas.

Valmismatkoja voi saada myös erittäin edullisesti siksi, että matkanjärjestäjien kannattaa myydä ne pienellä tappiollakin. Pieni tappio on parempi kuin jättää matka myymättä kokonaan.

Kannattaa lukea, niin ymmärtää.

https://chatgpt.com/share/684523cb-d490-8005-8a61-7688743a5298

Päivämäärä:   8.6.25 11:09:00

Tekoäly väittää, mitä väittää. Välillä valmismatkoja voi saada halvallakin, usein hinta on todella korkea verrattuna itse varattuun.

Lähettäjä: Rexona 
Päivämäärä:   8.6.25 11:55:27

Makuasia sano koira kun puotansa nuoli.

Päivämäärä:   8.6.25 12:19:25

"Välillä valmismatkoja voi saada halvallakin, usein hinta on todella korkea verrattuna itse varattuun."

Vaikkapa Malagaan huhtikuussa viikoksi nyt varattuna 775 per henkilö. Sisältää lennot ja majoituksen.

Jos Momondosta katsoo lentojen hintoja Helsingistä Malagaan huhtikuussa, niin halvimmat lennot ovat noin 350 euroa ja niidenkin ajat ovat surkeat. Tällöin hotellimajoitukseen jää 425 euroa, mikä on aika vähän massaturismikohteessa.

Tämä sama toistuu kohteessa jos toisessakin. Kyllä se valmismatka vain on helppo vaihtoehto verrattuna siihen, että järjestelee itse.

Päivämäärä:   8.6.25 12:29:26

..-.. , noita paketteja saa usein neljälläsadallakin, ei tuo ole halpa, normihinta. Ostin tiistaille lennon Gdanskiin ja takaisin - 40 e maksoi.

Malagaan saa myös lentoja alle parin sadan. Jos on juuri tietty päivä otettava, se toki rajoittaa. Halpa tuo sinun setti ei ollut. Barcelonaan saa aika vakiona lentoja 70-80 eurolla, jos Espanjaan halajaa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   8.6.25 12:31:30

Voisi myös kysyä, mitkä matkat ylipäätään ovat järkeviä? Milloin matka on järkevä? Nuorempana reissasin puhtaasti huvikseni, nyt matkaan voi mielellään liittyä vaikkapa työ tai rakkaus, jottei tarvitse miettiä matkustamisen syvempiä tarkoituksia.

Olen tehnyt paljon pitkiä reissuja; myös toisille mantereille, monesti yksin, ja aina vähällä suunnittelulla, eikä se ole ollut erityisen vaikeaa. Toisaalta voisin lähteä valmismatkalle ja siinä olisi hyvät puolensa (joita osaisin arvostaa) - kohteen täytyisi kuitenkin olla jollakin tapaa kiinnostava. Kotonakin on kiva olla.

Päivämäärä:   8.6.25 12:31:45

https://matkabongaukset.fi/2025/04/25/lennot-malagaan-134-euroa-2/

Siinä vaikkapa tälle keväälle Malagaan.

Päivämäärä:   8.6.25 12:37:02

Itse kyllä kyyläilen pakettimatkoja sillä silmällä varsinkin jos tarkoitus on maata viikko auringossa ja käydä välillä meressä pulahtamassa, ja sen suurempia vaatimuksia ei ole.

Sitten kun on aikaa ja kiinnostusta vertailla hintoja, tutkia kohdetta ja suunnitella reissua, kannattaa ehdottomasti ottaa lennot ja hotelli erikseen.

Päivämäärä:   8.6.25 12:41:22

"Siinä vaikkapa tälle keväälle Malagaan."

Nuo ovat toukokuussa. Samalla tavalla voin etsiä superhalvan pakettimatkan, mutta tuo nimeämäni matkan hinta on ihan normimatka.

Päivämäärä:   8.6.25 12:42:49

Jos ei ole niin väliä matkustusajalla esim kesäloman aikana eikä kohteellekaan suurempia vaatimuksia kuin aurinko ja meri niin sillä voi säästää pitkän pennin että katsoo jonkun äkkilähdön.

Päivämäärä:   8.6.25 12:46:23

..-.., tuo oli esimerkki. Kyllä näitä löytyy, kun ajoissa kyttäilee. Toki jos on sen päivän päälle, niin sitten ehkä ei. Olen oikeasti tosi pihi, mitä matkoihin tulee ja hyvin tietoinen siitä, mitä kannattaa maksaa ja mistäkin kohteesta. Tämän vuoden halvimnat löydöt olivat tuo Gdansk 40 e ja Lontoo 60 e, meno-paluu molemmat. Pystyn itse tekemään aikatauluni, niin minulle päivällä ei ole niin väliä, mikä toki laajentaa valikoimaa. Jos on oltava tietty päivämäärä tms, niin selväähän se, ettei silloin saa välttämättä halvinta.

Päivämäärä:   8.6.25 12:49:11

Valmismatkat suuntautuvat useimmiten sellaisiin paikkoihin johon ei ole millään tavalla järkevää matkustaa, kuten Malaga, Barcelona sun muut jotka ovat äärimmäisen ylikuormittuneita turismista ja sen lisäksi paikallisten olot ovat katastrofaaliset, sieltä tullaan slummikylistä siivoamaan teidän hotellihuoneet kun paikallisten palkoilla ei ole enää varaa asua kaupungissa. Ja sekin, että mitä nähtävää siellä enää on?

Vanhempani käyvät noilla pakettimatkoilla ja kuvat joka paikasta ovat ihan samanlaisia ja syövät samankaltaista, mutta huonompaa ruokaa kuin Suomen ravintoloista saa. Yrittävät houkutella mukaan, mutta en todellakaan ole lähdössä. :D

Päivämäärä:   8.6.25 12:51:18

Barcelona on toki ylikuormittunut, mutta siellä on mm upeaa arkkitehtuuria, jota ei todellakaan näe muualla. Erinomaista ruokaakin saa kaikkialla, jos liikkuu niiden turistiansojen ulkopuolella. Sama pätee myös Suomessa.

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   8.6.25 13:09:21

Minun ei tarvitse lähteä mihinkään. Joittenkin vaan on pakko.

Päivämäärä:   8.6.25 13:20:41

Joopa, sittenhän tämä topic ei koske sinua millään tavoin.

Lähettäjä: Cock 
Päivämäärä:   8.6.25 13:27:13

Ällö päättää taas, mitä topaa kukakin saa kommentoida/ lukea.

Päivämäärä:   8.6.25 13:32:10

Cock, ja sinä siellä rääpimässä tusinalla nimimerkilläsi, cvaikket ikinä sano mitään aiheeseen liittyvää. :D Mitä tähän aiheeseen liittyvää kommenttisi toi? Ei mitään, mutta pitipä närppiä.

Lähettäjä: äklnefw 
Päivämäärä:   8.6.25 14:35:45

Olen matkustanut todella paljon ja INHOAN matkojen järjestämistä ja suunnittelua! Ihan parasta kun oltiin matkalla tyttären kanssa ja hän oli järkännyt lennot ja taksit ja hotellit ja mun ei tarvinnut tehdä mitään!

Päivämäärä:   8.6.25 16:39:54

äklnefw, minusta suunnittelu on osa iloa matkasta. Meillä on aina katsottu valmiiksi tekemistä, näkemistä, ravintoloita jne. Kaikkia ei koskaan ehditä käydä läpi eikä niin ole tarkoituskaan, mutta matkalla on helpompi toimia, kun on jonkinlainen runko valittuna ja sitten fiilisten mukaan tekee, mikä tuntuu hyvältä. Ennakkotyön tekemällä skippaa myös kaikki turistiloukut parhaiten. Täppään siis googlekarttaan kaikkea kiinnostavaa ja jos lähistöllä ollaan, voi siitä nopeasti tsekata, että hei, tuossa kolmen korttelin päässä oli tuo hyvät arviot saanut viinibaarikin, mennään mieluummin siihen, eikä jäädä tähän pääkadulle. Ja toki kaikki toteutuu sen mukaan, mikä kiinnostaa milloinkin - jos joku kahvila näyttää hauskalta, mennään sinne.

En mielelläni anna matkajärjestelyvastuuta muille kuin miehelle, jos en itse järjestä. Tiedän, että hän tekee sen yhtä hyvin kuin minäkin tekisin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.6.25 17:28:47

Matkojen suunnittelu on ihan parasta. Puolet matkustamisen ilosta on etsiä lentotarjouksia, vertailla majoitusvaihtoehtoja ja tutkailla mitä jännittäviä nähtävyyksiä, vierailukohteita, ravintoloita ja pubeja paikan päältä löytyykään.

Mieheni taas inhoaa matkojen suunnittelua. Hyvä niin, jotta itselleni jää se koko hauskuus :)

Päivämäärä:   8.6.25 17:39:27

.. ,sinun kanssasi olisi varmasti kiva lähteä reissuun. :D Onneksi mies on samaa lajia.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.6.25 19:07:20

Mä en tykkää taas yhtään valmismatkoista :D ainoa "valmismatka" mistö olen tykännyt, oli Kilroyn kautta suunniteltu road trip Jenkkeihin. Ensikerralla voin tehdä senkin omineen. Ja juu, olen ollut valmismatkoilla. Viimeksi Kap Verdelle, sitä ennen Gambiassa ja Senegalissa.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   8.6.25 20:01:31

Joo, ei enää valmismatkoja! Muuten voisikin olla ihan kiva mennä "aivot narikkaan"-reissulle, mutta ne muut matkustajat...

Matkojen suunnittelu on ihan parasta!

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   8.6.25 20:25:42

"Matkojen suunnittelu on ihan parasta!"

Siis nautitte arpoa jotain majoitusta ja lukea siitä loputtomiiin kommentteja ja etsiä ympäristöstä tietoa, ettei tulisi epäonnistumista.

Päivämäärä:   8.6.25 21:06:08

123, kyllä, minusta on aidosti hauskaa etsiä se ns paras majoitus ja suunnitella tekemistä, ravintoloita jne. Loputtomiin ei näitä tarvitse vatvoa, tietty rutiini kyllä kehittyy, kun osaa mallata sopivan sijainnin jne. Viime viikolle osui ihan huikea airbnb ja omistaja oli tosi sympaattinen. Aion palata jatkossakin. Yleensä kaikissa valitsemissani majoituksissa on joku jippo tai erikoisjuttu, miksi olen valinnut juuri sen. Olen mm hoitanut asunnon omistajan kissaa ja kissa oli suuri syy asunnon valintaan.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   8.6.25 21:08:53

Sama, mulla on määrätyt hakuehdot, joilla rajaan hakutuloksia, sitten yhdessä miehen kanssa vertaillaan ja valitaan sopiva vaihtoehto. Muutaman kerran vuosien mittaan on tullut huti, mutta yleensä osuu oikeaan.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   8.6.25 21:12:21

"Siis nautitte arpoa jotain majoitusta ja lukea siitä loputtomiiin kommentteja ja etsiä ympäristöstä tietoa, ettei tulisi epäonnistumista."

Kyllä, juuri tuo suunnittelu on yksi nautinnollinen osa matkustusprosessia. Tosin ei niitä kommentteja nyt ihan loputtomasti tarvitse lukea että saa käsityksen vastaako majoitus kuvausta.

Pari kertaa olen ollut pakettimatkalla ja majoitus on ollut surkea. Torakoitakaan en ole missään muualla nähnyt kuin toisen pakettimatkan hotellissa Kreikassa.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   8.6.25 21:49:13

Valmismatkat eivät ole järkeviä eivätkä muutkaan ulkomaanmatkat. Vanhanaikaista ajanviettoa mielikuvituksettomille laiskureille.

Lähettäjä: £££ 
Päivämäärä:   8.6.25 21:55:03

Kun on pinkka kunnossa niin ei tarvitse paljon suunnitella etukäteen.

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   8.6.25 21:55:22

Minusta se matkan suunnittelu on parasta hommaa. En tykkää yhtään että kaikki on valmiiksi pureskeltu, lennot, majoitus jopa ruoka ja nähtävyydet.
Tykkään säätää itse ja etsiä kulloiseenkin budjettiin sopivat vaihtoehdot ja nähtävyydet. Olen myös mielestäni nähnyt ja kokenut enemmän itse järjestetyillä matkoillani, kuin valmis matkoilla joissa olen nuorempana pari kertaa käynyt.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.6.25 23:25:42

Joo sama homma, se matkan suunnittelu, majoituksen etsintä, lentojen osto ja tekemisen suunnittelu on ihan parasta :D ja tutustuminen mitä kaikkea voisi tehdä. Paketti matkaan varaaminen on tylsää ja ahdistavaa, ei ole mitään omia vapauksia. Toisille ne sopii, minulle ei.

Päivämäärä:   8.6.25 23:32:44

Kivaa, että muilla on samoja kokemuksia! Omalla kohdalla Amazonilta löydetty yksityisen perheen luona yöpyminen aktiviteetteineen oli ihan huikea majoittautumispaikka, ei olisi samaa saanut jossain tylsässä järjestetyssä turistikierroshässäkässä. Aion mennä uudelleen joskus vielä.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   8.6.25 23:44:56

Joo itse en tykkää mennä lauman mukana, menee koko ilo uusista kokemuksista jos siinä bussilastillinen muuta porukkaa tuijottaa sitä samaa nähtävyyttä. Ja kiertää kaikki samat paikat. Pelkästä rantalomasta taas en saa mitään vaan haluan nimenomaan nähdä, kokea ja kierrellä, vaikka toki aina välillä vain rentoutuu.

Lähettäjä: Ei matkafirmoille 
Päivämäärä:   9.6.25 05:58:04

Lähes poikkeuksetta omalla aktiivisella hakemisella löytää parempia ja halvempia lomamatkoja kuin firmat ryhmämatkoilla pystyy tarjoamaan.

Itselle tuo hakeminen on samalla hauskaa tutustumista lomakohteeseen. Tietysti on niitä jotka haluavat päästä helpolla ja tilaavat
ryhmämatkan.

Sitä saa mitä tilaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.6.25 15:13:09

Rantalomat otan aina pakettimatkana. Kaupunkilomat sitten erikseen, ne tulee halvemmaksi kun itse varaa lennon ja majoituksen.
Mitään retkiä en varaa matkatoimiston kautta, halvemmalla saa kun ostaa muualta.

Päivämäärä:   9.6.25 21:00:52

Hmm, jos joku löytää mulle Gambiaan valmismatkan viideksi viikoksi 1600e (sisältäen kaiken, myös rokotukset) niin ilmoittakaa =)

Tai no muutkin kohteet käy, mutta tuolla hintaa tosiaan viisi viikkoa meni tuolla.

Päivämäärä:   9.6.25 21:25:36

Jahas seksimatkalle Gambiaan hötöleidi matkalla.

Päivämäärä:   9.6.25 22:04:33

Jos nyt puhutaan vain näistä lento + hotelli -paketeista, niin en tiedä, mitä järkevää niissä on. Ei ainakaan soolomatkustajalle. Mutta jos pariskunnalle tai perheelle löytyy sopiva, joka on edullisempi kun itse varaten, niin mikä ettei. Itse en kuitenkaan tule niille koskaan menemään. Lapsena kävin perheeni kanssa kolmeen kertaan ja olihan niissä silloin puolensa, kun samaan turisriporukkaan osui samanikäisiä lapsia ja tekemistä sen kautta.

Mutta en lähtisi kaikkia valmismatkoja torppaamaan. Esimerkiksi ratsastusvaellukset ulkomailla ovat sellaisia, että niitä on aika vaikea lähteä itse järkkäämää ellei sitten tunne jotain, jolta saa hevosen lainaan. Siltikin aika hankala lähteä kartoittamaan sopivia yöpymispaikkoja hevoselle ja itselle. Että kyllä niillä valmismatkoilla on paikkansa, kun puhutaan jostain muusta kun lento+hotelli-combosta. Ja tietenkin jos nyt vaikka Pohjois-Koreaan menee, niin se lienee kaikille selvää, että se on valmismatka, jos haluaa henkensä pitää.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   9.6.25 23:11:34

Vain omatoimimatkat ovat järkeviä. Valmismatkoissa sut kiedotaan pumpuliin ja syötetään lusikalla, ja tämä kaikki ördäävän kännisen junttilauman kanssa pakosti yhdessä. Jesjes.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.6.25 23:23:45

Eihän siellä valmismatkalla tarvii missään laumassa kulkea. Kyllä mulle kelpaa järkevänhintaiset lennot ja majoitus ja esim. näppärä kuljetus lentokentän ja hotellin välillä. Kohteessa voi sitten retkeillä missä ja miten itse tahtoo, eikä osallistua mihinkään yhteislauluiltoihin, jos ei välttämättä halua.

Lähettäjä: -1- 
Päivämäärä:   9.6.25 23:34:01

"Eihän siellä valmismatkalla tarvii missään laumassa kulkea. Kyllä mulle kelpaa järkevänhintaiset lennot ja majoitus ja esim. näppärä kuljetus lentokentän ja hotellin välillä. Kohteessa voi sitten retkeillä missä ja miten itse tahtoo, eikä osallistua mihinkään yhteislauluiltoihin, jos ei välttämättä halua."

No näin! Eihän pakettimatka tarkoita kuin halpaa lentoa ja hotellia. Kaikki muu on samalla tavalla kuin omatoimimatkalla.

Päivämäärä:   10.6.25 18:12:33

"Kyllä mulle kelpaa järkevänhintaiset lennot ja majoitus ja esim. näppärä kuljetus lentokentän ja hotellin välillä."

Miltä lentokentältä ei pääse pois näppärästi omatoimisesti? Nyt verrataan siis valmismatkojen hyviin puoliin niin tiedetään että kohteet ovat erittäin helposti saavutettavia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.