Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ollut tyttömänä puoli vuotta

Lähettäjä: Kaali 
Päivämäärä:   7.6.25 18:43:33

Asumme suht koht isossa kaupungissa. Jäi lomautukselle vuoden alusta ja sillä tiellä edelleen on. Tod näk firma menossa konkkaan jossa on kirjoilla. Työkkäri (ja minä) olemme patistelleet töihin. On ammatiltaan semmoinen että työpaikkoja auki joka kuukausi ainakin 1-3 kaupungissamme. Ei ole siis töitä tehnyt puoleen vuoteen. Rahat alkavat olla loppu ja minä töissä käyvänä tietysti makselen enemmän elämisen menoja. Mies hokee että työtä ei ole? Alkaa pikku hiljaa pinna kiristyä. Jos ei (muka) ole oman alan töitä niin sitten hakekoot vaikka siivoojaksi tms kunhan saisi tuloja talouteemme. Minulla on vahva tunne että on vain jotenkin laiskistunut eikä oikeasti edes halua töihin. @!#$ ku hällä menny unirytmi päälaaelleen. Aina kun lähden ja tulen töistä on asento sama:maataan sohvalla. No ei siinä,yrittää toki auttaa kotitöissä. Mutta kyllä rupeaa itsellä pinna kiristymään.

Re: Mies ollut tyttömänä puoli vuotta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.6.25 18:51:18

Se perinteinen. Lapikasta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   7.6.25 18:54:08

"Yrittää auttaa" kotitöissä, vaikka on työtön? Siis miehen olisi vähintään tietenkin pitänyt hoitaa kotityöt työttömyytensä ajan, ja tietenkin hakea töitä, kun alkoi näyttää, ettei pääse vanhoihin töihinsä enää.

Olet ottanut vastuuttoman, epämiehekkään miehen. Kyllähän tuo luonteesta kertoo, että hänelle makaaminen naisen rahoilla on ihan ok. En siksi suosittelisi jatkamaan suhdetta ollenkaan. Vai onko tuollainen luonne muka jotain, mitä ihailet?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.6.25 18:56:54

Kiinnitin kans huomiota tähän "yrittää auttaa kotitöissä"

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.6.25 18:59:32

Masennushan se siellä. Auta miestä saamaan hoitoa jos rahkeesi riittävät ja ennen kaikkea pelasta itsesi.

Päivämäärä:   7.6.25 19:10:08

Oon ite ollut työttömänä nyt 5kk. Mies käy töissä, ja maksetaan kulut ehkä 30/70. Mutta joka päivä oottaa ruoka valmiina, pyykit pesty jne. välillä toki mies tekee myös kotitöitä, mutta itsellä olisi kauhean saamaton olo jos ei tekisi mitään toisen työpäivän aikana. Mutta toki oon myös hakenut niitä töitä, viikossa laittanut vähintään pari hakemusta riippuen vähän onko jotakin sopivaa tullut tarjolle.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   7.6.25 19:32:42

Töihin, hoitoon tai ulos talosta. Kun kerran töitä on tarjolla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.6.25 20:29:37

Yrittää auttaa lol. Hänhän voisi täyden 8 tunnin edestä tehdä niitä kotitöitä päivässä 5 kertaa viikossa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.6.25 20:33:31

Mun miehelläni ollu syöpä 6kk, älä aloittaja nillitä turhista

Päivämäärä:   7.6.25 20:37:14

"Mun miehelläni ollu syöpä 6kk, älä aloittaja nillitä turhista"

Oot aika itsekäs jos kuvittelet, että koska sulla menee huonosti, niin kellään muulla ei sais mennä. Etköhän säkin oo pienemmistä asioista valittanut, ei tässä tarvitse kilpailla.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   7.6.25 20:40:42

No se että paikkoja on auki se muutama, niin hakijoita per avoin paikka on kymmeniä, ellei satoja...

Lähettäjä: Voi vttu 
Päivämäärä:   7.6.25 22:42:51

"Mun miehelläni ollu syöpä 6kk, älä aloittaja nillitä turhista"

Laitatko isoilla kirjaimilla pystyyn ketjun " Mun miehellä ollu syöpä 6kk, älkää kukaan nillittäkö turhasta ".

Niin tiedetään olla nillittämästä omista mitättömistä ongelmistamme. Ja ikävää että miehelläsi on syöpä, mutta käyttäydy.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   8.6.25 00:54:06

Myötä- ja vastoinkäymisissä?

Entä jos työtön ja masennuksesta lamaantunut olisit sinä?

Päivämäärä:   8.6.25 07:53:27

Eikö lomautettu saa jotain korvauksia kumminkin?

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   8.6.25 09:36:31

Tiedätkö mitään nykyisestä työnhakutilanteesta? Mä hain kevään aikana kymmeniä paikkoja, hakijoita aina vähintään sata, useimpiin useampi sata. Ei sinne töihin vaan kävellä tällä hetkellä.

Itsellä onnes takaturvana hoitoala, joten kun muualle ei vaan päässyt, niin sain sitten hoitoalan töitä. Ilman tätä turvaa olisin edelleen varmaan hakemassa työtä.

Lähettäjä: (.)(.) 
Päivämäärä:   8.6.25 09:55:50

Miten mies itse kokee tilanteen?

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   8.6.25 12:10:52

Puoli vuotta on pitkä aika maata sohvalla - ymmärrän, että aloittajaa tympii. Miten olisi kunnon keskustelu aiheesta? Jos ei käy töissä, kodinhoito on arkena kotona olevan vastuulla. Selkeät rutiinit auttavat myös työtöntä pysymään "ryhdissä". Masennuskortti voidaan vetää esiin, mutta sitten pitää hakeutua hoitoon.

Päivämäärä:   8.6.25 12:11:07

Ei niitä töitä kyllä saa hakematta, vaikka hakemallakaan ei olisi varma paikka. On kuitenkin suurempi todennäköisyys tulla valituksi jos edes hakee.

Yrittää auttaa kotitöissä tuo mulle fiiliksen, että mies ei osaa tehdä asioita kunnolla. Joten aloittaja joutuu kumminkin ne lopulta hoitamaan.

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   8.6.25 14:36:28

Kyllä pitäisi aueta silmät turhanpäiväisestä itkemisestä jos vertailukohteena on 6kk työttömänä tai 6kk syöpää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.25 14:47:30

^ Jaana, mikset ota tuohon mukaan vaihtoehtoa 6kk leskenä, niin unohtuu nuo turhat itkemiset.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.