Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   7.6.25 08:37:16

Kehu tai hauku omasi!

Re: Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.6.25 09:25:32

Riippuu hintaluokasta. Minulla keskihintainen Roborock Qrevo S, joka oli tarjouksessa 494€ ja siihen hintaluokkaan aika lyömätön. Minulla budjetti oli 500€. Normihinnallaan tuo ei olisi siihen mahtunut (näytti nyt olevan 629€).

Imuri on ok, mutta karvalankamattoa ei yllättäen imuroi yhtä hyvin kuin edesmennyt dysonin varsi-imuri. Ei ole kuitenkaan koskaan jäänyt siihen jumiin. Moppaus on ihan tosi hyvä, siitä olen yllättynyt. Tuskin nyt mitään pinttyneitä tahroja saisi irti, mutta ei kotiini sellaisia tulekaan, kun tapana on pyyhkiä roiskeet heti pois.

Neljän eläimen taloudessa on kyllä huippu. Moppaa ja imuroi samanaikaisesti, pyöritän siis aina molemmat yhtä aikaa ja päivittäin tekee kierroksen. Sovellus on huippu ja saa säädettyä imutehoa, vedenmäärää jne. Telakassa on tyhjennus ja moppien pesu + kuivaus.

Voi olla, että tulevaisuudessa tämän jälkeen hankin vastaavan, mutta sellaisen jossa harja ja moppi ulottuu pidemmälle + kuumavesimoppaus. Ne on ainoat puutteet nykyisessä mallissa, mutta en viitsinyt laittaa 400 euroa lisää, kun kyseessä eka roboni.

Päivämäärä:   7.6.25 09:29:40

Ennen roboimuroi piti imuroida päivittäin itse. Nyt se on jäänyt, niin että imuroin käsin silloin kun jaksan/muistan/huvittaa eli ehkä muutaman kerran kuukaudessa. Ja aina olen yllättynyt miten vähän imuroitavaa on. Mattojen reunojen alle kertyy ja siihen karvalankamattoon, muuten on riittänyt kun siirtelee välillä tavaroita niin että robo pääsee imuroimaan koiran pedin alta ja nurkat.

Päivämäärä:   7.6.25 09:36:03

Ellet vielä ole katsonut niin youtubesta vacuum wars-kanavan tekijä on omistautunut asialleen ja testivideoita löytyy lähes mallista kuin mallista.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.6.25 11:18:39

Meillä on kans joku Roborock, maksoi 650e tai 850e, en muista. Imuritoiminto on ihan hyvä, joskus jää johonkin mattoon jumiin. Moppaus ei kyllä kovin kaksinen ole mutta kai se vähän raikastaa asuntoa.

Päivämäärä:   7.6.25 11:39:02

Ehdottomasti malli, jossa on kaksi pyörivää moppauspäätä eikä sellainen joka vain laahaa yhtä laattaa perässään.

Päivämäärä:   7.6.25 14:00:19

Meillä on nuo pyörivät moppauspäät mutta eipä oikein kummoista tulosta tule. Ja ei meilläkään mitään pinttymiä ole.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.6.25 14:10:48

Mikä merkki ja malli zäkällä?

Päivämäärä:   7.6.25 14:11:37

?: Joku Roborock, en muista mallia mutta jahka pääsen kotiin niin voisi sen tarkistaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.6.25 14:47:09

Roborock on meilläkin, on jo muutaman vuoden vanha malli niin ei taideta enää myydä.
Hyvä kuitenkin koirataloudessa. Karvamattoja meillä ei ole ollut enää vuosiin niin en tiedä miten tuo imuri pystyy sellaiset imuroimaan.

Päivämäärä:   7.6.25 15:19:38

"Meillä on nuo pyörivät moppauspäät mutta eipä oikein kummoista tulosta tule. Ja ei meilläkään mitään pinttymiä ole."

Onpa erikoista. Tai teillä on varmaan lattiat sitten vaan tosi likaiset. Kun vaikka on kaksi koiraa, niin ei ole tarvinnut lattioita pestä enää käsin. Ja jos jotain vaikka roisketta keittiössä tms pyyhkäissyt siivousliinalla niin samalla on nähnyt, että lattiasta ei irtoa likaa siihen eli tyytyväinen olen moppausjälkeen. Tosin listojen vierustat ja päällyset otan siivousliinoilla.

Päivämäärä:   7.6.25 15:25:35

Dreamen uudemmista malleista olen kuullut hyvää, onko kellään kokemuksia?

Päivämäärä:   7.6.25 15:59:02

.: No ei todellakaan ole lattiat sen likaisemmat mitä normaalisti. Tahrat otetaan aina pois ja kerran viikossa pitää ihan itse mopata. Mutta jos jotain on tullut saman päivän aikana niin ei tuo niitäkään saa pyyhittyä. Qrevo S taitaa olla meidän malli.

Päivämäärä:   7.6.25 16:18:54

Aloittaja tässä hei! Olen varautunut, että maksaa 500-1000€. Luulis siihen rahaan saavan, kun vaan tietää mitä ostaa.
Meillä ei ole karvalankamattoja, eikä tule. Sotkua tulee kahdesta koirasta ja kahdesta lapsesta. Toinen oppinut just ryömimään ja inhottaa kun luuttuaa sotkut itseensä, jollei imuroi kaksi kertaa päivässä. Myös todella pitkiä hiuksia myös löytyy, joten niiden kietoutuminen täytyy huomioida.

Kuinkahan paljon imutehoa (Pa) on tarpeeksi, että koirien hiekat imuroituu?

Mopit tulee olla pyörivät, itsestään peseytyvät ja kuivuvat. Työskentelyaikaa sen verran, että noin 130 neliötä pystyy kerralla hoitamaan.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   7.6.25 16:32:53

Meillä on dreamen L10, ihan toimiva peli ja ollaan oltu tyytyväisiä. Latausaseman puhdistus on tärkeä koska jos on likainen ei vedä vesiä ja "laskee alleen", mutta se on estettävissä säännöllisellä puhdistuksella. Lyhytkarvaiset matot imuroi kohtalaisesti, edellinen imuri neato oli kyllä parempi lattioilla. On mukavan hiljainen, lattian pesee ok, ollaan mietitty että ottaisiko käyttöön pesuaineen, nyt laminaattiin jää joskus raitoja kun pesee pelkällä vedellä. Imu on tehokas kun imee kyllä pariston ja mitä nyt sattuu matkalla löytämään.

Päivämäärä:   7.6.25 16:53:48

Ei ihme että maa on täynnä allergikkoja kun on ylihygieenisiä siivoushysteerikkojakin. Imurointi 2 kertaa päivässä o.m.g.

Päivämäärä:   7.6.25 17:33:24

No ei ole ylihygieenisyydestä kyse. Uuden 50 kiloisen koiramme turkin laatu nyt vaan sattuu valitettavasti olemaan sellainen, että tuo mukanaan lapiollisen nurmikonleikkuusilppua, koivun siemeniä, voikukanhahtuvaa ja viimeistelee itsensä vielä lasten hiekkalaatikossa. Toisesta koirasta lähtee muuten vaan karvaa paljon. Olen ihan eläinystävä ja maalaistollo, mutta vauva kun nihkein kämmenin hetken ryömii, niin on se sen verran karvainen kaveri, että ei oo kiva. Joten varsi-imuria saa ajella kerran pari päivässä, jos tältä haluaa välttyä. Ja mä haluan, ei siinä sen kummempaa :D

Päivämäärä:   7.6.25 18:09:46

?: eipä se imurointi vaikuta allergiaan. Tai no, hyvällä imurilla imuroiminen auttaa oireisiin hieman, mutta noin muuten..

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   7.6.25 18:21:54

Roborock s8 maxv. Ihan paras.

Päivämäärä:   7.6.25 19:09:56

"No ei todellakaan ole lattiat sen likaisemmat mitä normaalisti. Tahrat otetaan aina pois ja kerran viikossa pitää ihan itse mopata. Mutta jos jotain on tullut saman päivän aikana niin ei tuo niitäkään saa pyyhittyä"

Törkyiseltä kuulostaa. Ilmeisesti kuljette sisällä mutaisilla kengillä. Ei ole normaalia, että lattiat eivät pysty puhtaana päivittäisellä kevyellä (robon suorittamalla) moppauksella. Meillä kaksi koiraa ja pysyy. Eli mitä hittoa te oikein teette, jos kämppä on joka päivä noin törkyisessä kunnossa? Mistä sitä likaa noin älyttömästi kertyy?

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   7.6.25 19:42:36

^^ taattua ht-net keskustelua! :D
Meillä on joku edullisempi roborockin malli, imuroi hyvin ja moppaa kohtuullisesti, ei kuitenkaan normimoppausta korvaa. Kaksi koiraa, kaksi kissaa ja kaksi pientä lasta, joten tuo on ihan korvaamaton.

Päivämäärä:   7.6.25 21:27:14

.: No ei kuljeta herranen aika. Ainoa mistä jotain hiekkaa tms tulee ovat lastenvaunut ja tallikengät mutta ne nyt lähteekin sillä imurilla kuten totesin. Mutta jos jotain tahraa tulee jota en ota itse rätillä/mopilla niin ei tuo robottikaan sitä saa pois.

Päivämäärä:   7.6.25 22:10:49

"Mutta jos jotain tahraa tulee jota en ota itse rätillä/mopilla niin ei tuo robottikaan sitä saa pois."

Eihän se moppaus ole siihen tarkoitettu, että kaikenmaailman ruokaroiskeet ja ties mitkä jätetään vaan pinttymään lattiaan ja seuraavana päivänä ihmetellään, että miksei robo saa niitä irti lattiasta xD Ja ei kai nyt kukaan roboa kutsua siivoamaan niitä juuri syntyneitä tahroja, kun siinä menee muutama sekunti pyyhkäistä ihan itse. En nyt ihan ymmärrä mitä te sikailette. Se robo ei tosiaan ole mikään pinttyneiden tahrojen hankausväline, vaan ihan vaan moppaamaan sellaisen hienoisen pölyn/lian, joka ei imuriin tartu. Ja siinä ainakin pyörivät/tärisevät moppipäät pärjäävät hyvin, yleensä näissä malleissa on myös telakka, joka puhdistaa moppirätit. Edullisempien mallien rätti ei ehkä oikein moppauksesta mene, kun se enemmänkin siirtelee likaa ellei sitä ole itse koko ajan välissä pesemässä.

Päivämäärä:   7.6.25 22:13:40

.: niin tahrathan edelleen otetaan heti pois kun huomataan. Mutta jos se on yhtään ehtinyt siinä olla niin ei kyllä lähde. Enkä puhu päivästä vaan jos on yhtään ehtinyt vähänkään kuivahtamaan. Kuvittelin että kyllä tuon hintainen vekotin nyt sellaiseen kykenee.

Päivämäärä:   7.6.25 22:17:44

Ja tuotahan myös markkinoitiin likatahrojen poistoon, markkinoidaan edelleenkin kun kävin lukaisemassa. Eli en muistanut väärin.

Päivämäärä:   7.6.25 22:42:57

No ei kaikkea kannata uskoa, mitä mainokset kertovat xD Miten edes kuvittelit robotin alkavan hinkkaamaan pinttyneitä tahroja? Ja tuntuu yhä hullulta, että teillä on niin sottaista, että olet edes huomannut tuon. Mutta siisteyskäsityksiä on niin erilaisia. Mutta siis joo, ei se robotti-imuri käsin imurointia ja moppausta voita tai pääse samaan tulokseen.

Eli jos on tapana elää sikolätissä, niin en suosittele roboa, pettyy vain. Robotti-imuri toimii parhaiten silloin, kun koti on perussiisti eli ei kuljeta mutaisilla kengillä, siivotaan isoimmat roskat käsin pois ja pyyhitään lattialle tippuneet ruoat ja ruokatahrat ihan itse. Jos haluaa zäkän asunnon kaltaiseen robon, niin kannattaa aloittaa katsomista sieltä kalleimmasta päästä, mutta siltikään ei kannata odottaa ihmettä.

Päivämäärä:   7.6.25 22:49:44

.: siis mitä ihmettä :D mitenköhän saastaiset omat lattiasi ovat kun kerrot ettet moppaa ollenkaan itse vaan jätät sen robomopin varaan. En halua edes tietää.

Edelleenkään mitään pinttyneitä tahroja ei ole meillä, mutta ei siinä montaa minuuttia mene että tahra ehtii vähän kuivahtamaan.

Päivämäärä:   7.6.25 22:56:08

Vacuum wars-kanavalla taitaa olla myös kuivuneen tahran puhdistus yhtenä testattavana kohteena.

Päivämäärä:   7.6.25 23:06:33

"siis mitä ihmettä :D mitenköhän saastaiset omat lattiasi ovat kun kerrot ettet moppaa ollenkaan itse vaan jätät sen robomopin varaan. En halua edes tietää"

En moppaa viikottain, toki vuoden aikana tulee höyrymopillakin mopattua, mutta aika turhaa se nykyään on, kun robo hoitaa lattiat ja minä hoidan käsin listat. Mistä sitä likaa tulisi niin paljon, ettei yksi robo siitä päivittäisellä moppauksella selviäisi? Osaan ottaa kengät pois ja kuratassuiset koirat pestään ja kuivataan. Kannattaa kokeilla, ehkä teidänkin robolla olisi mahdollisuus onnistua :)

Päivämäärä:   7.6.25 23:08:58

.: mahtaa olla mielenkiintoiset aromitkin teillä kun vielä koiriakin. Noh, siisteyskäsityksiä todella näyttää olevan monenmoisia. Hyh hyh.

Päivämäärä:   8.6.25 21:21:58

Oliko kenelläkään enää malli suosituksia vai annetaanko topicin tippua, ennen kuin tunteet liikaa kuumenee aiheesta...

Päivämäärä:   8.6.25 22:18:08

"mahtaa olla mielenkiintoiset aromitkin teillä kun vielä koiriakin. Noh, siisteyskäsityksiä todella näyttää olevan monenmoisia. Hyh hyh."

Kyllähän koirissa oma ominaistuoksu on. Mutta ainakaan meillä ei ole likaiset lattiat täynnä roisketahroja ja mutaa :)

Päivämäärä:   8.6.25 22:50:59

.: teillä nimenomaan taitaa niitä kaikenmaailman pinttymiä olla jos kehtaat vielä mainostaa käyttäväsi höyrymoppiakin =D kerran elämässäni tarvinnut moista ja sekin silloin kun muutin asuntoon jonka loppusiivous oli tehty niin ja näin. Mutta mä katos moppaankin joka viikko ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.