Lähettäjä: d
Päivämäärä: 15.6.25 17:47:28
"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 6.6.25 13:24:54
Jos menen vaikka huonon työpäivän jälkeen pahantuulisena kotiin, niin sietokykyni on alempana. Ärsyyntymisen ämpäri on jo ns täynnä, ja silloin pienempikin perseily saa ärähtämään. Kyse ei ole siitä, että omaa pahaa oloa haluaisi tartuttaa muille vaan siitä, että henkinen kuormitus on jo niin suuri, että muiden olisi syytä kantaa vastuunsa ja huolehtia asioistaan niin, etteivät kuormita vielä lisää."
^^
Mulla tätä samaa. Jos ärsyynyn jostain, niin sietokyky muullekin madaltuu, ja tulee liian helposti puhuttua negatiiviseen sävyyn. En kuitenkaan halua muille saada pahaa oloa aikaan.
Mieheni on saanut minut oppimaan käsittelemään omat tunteeni paremmin, hän nimittäin on alusta asti sanonut minulle suoraan, että "älä laita minua maksumieheksi jos joku muu asia ärsyttää", ja sen lisäksi on yrittänyt piristää mua ja saada mut paremmalle tuulelle. Tuo kommentti on kuitenkin se, joka on vihdoin iskostunut mun päähäni, ja nykyään osaan heti huonoina päivinä sanoa itse, että "hei anteeksi rakas, mut mulla on tänään tosi paska päivä, ja mä yritän olla tartuttamatta sitä, mutta pidä vähän etäisyyttä että saan rauhoituttua itsekseni".
Mulle se on just se yksin rauhoittuminen, mikä saa fiilikset tasoittumaan ja saan rentouduttua ja tulen paremmalle tuulelle, mies ei oikein siinä voi mua auttaa, kun usein auttamisyrityskin ärsyttää mua lisää, enkä osaa sanoa miksi. Ehkä mua sitten ei olla lapsena autettu käsittelemään tunteitani, vaan olen joutunut ne käsittelemään yksin, en tiedä kun en muista.
|