Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokra välitys qasa

Lähettäjä: Panda 
Päivämäärä:   6.6.25 07:10:26

Miten tää juttu toimii?
Olen luonut käyttäjätilin / profiilin ja selannut vuokrakohteita.
Muutamasta olen ollut yhteydessä yhteydenotto lomakkeen kautta, mutta en saa vastausta.
Kuinka toimitaan kun löytyy mielenkiintoinen asunto? Kuinka saa yhteyden vuokranantajaan?

Re: Vuokra välitys qasa

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   6.6.25 07:24:08

Olen vuokrannut asuntoni tuota kautta. Minulle tuli yhteydenottoja ehkä 15 yhteensä. Profiileissa luki esimerkiksi työtietoja ja lisätietoja asunnon tarpeesta. Sovin sitä kautta näytöt. Jos joillekin tulee tosi paljon yhteydenottoja niin voi olla että menee aikaa niitä läpi käydessä ja ottaa jonosta seuraavan jos edellisten kanssa ei tuu sopimusta?

Lähes kaikissa profiileissa oli kuva mukana. Pelkät "onko vielä vapaana" kyselyt on aika tympeitä, kun asunto selvästi on tarjolla.

Tarjosin asuntoa myös niille joiden hakuehtoihin se sopi, mutta ne ei johtaneet mihinkään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.6.25 07:25:39

Kannattaa tarkistaa onko sama kohde myös Vuokraovessa. Minun kokemukseni mukaan kaikki ei lue niitä viestejä jostain syystä. Tai sitten katsoo, että et ole sopiva ehdokas. Laitathan muutakin viestiin kuin "olisin kiinnostunut, saisinko lisätietoja"? Kerro esim. nämä asiat: onko sinulla luottotiedot kunnossa, säännölliset tulot, ammatti, pystytkö maksamaan vuokran ja vakuuden itse eli kelaa ei tarvita, kuinka pitkäksi ajaksi etsit asuntoa, milloin voisit aikaisintaan muuttaa, miksi etsit uutta asuntoa, muutatko yksin vai kuinka monta perheeseesi kuuluu ja esim. lasten iät ja tietysti onko myös kumppanilla luottotiedot ja tulot kunnossa, onko lemmikkejä, miksi haluaisit juuri kyseisen asunnon ja onko muuta mainittavaa esim. äänekäs musiikkiharrastus tms.

Päivämäärä:   6.6.25 07:32:55

Ja jos näyttöaikoja ei ilmoituksessa lue niin kerro milloin pääsisit asuntoa katsomaan esim. aina arkisin klo 16 jälkeen ja viikonloppuisin.
Jos vuokranantaja saa heti kaikki haluamansa tiedot niin saattaa valita joukosta sellaisen, jonka kanssa ei tarvitse vaihtaa monia viestejä asioiden selvittämiseen ja sopimiseen. Myös numero kannattaa antaa, mutta itse ainakin tykkään viestitellä, jotta voin myöhemmin palautella mieleen mistä on jo ollut puhetta/mitä sovittu.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   6.6.25 07:54:20

” Pelkät "onko vielä vapaana" kyselyt on aika tympeitä, kun asunto selvästi on tarjolla.”

Niiiiin tämä! Nuita viestejä tulee paljon, ei jaksa vain vastata, jos ihminen ei osaa edes esitellä itseään, edes yhdellä lauseella.

” Kerro esim. nämä asiat: onko sinulla luottotiedot kunnossa, säännölliset tulot, ammatti, pystytkö maksamaan vuokran ja vakuuden itse eli kelaa ei tarvita, kuinka pitkäksi ajaksi etsit asuntoa, milloin voisit aikaisintaan muuttaa, miksi etsit uutta asuntoa, muutatko yksin vai kuinka monta perheeseesi kuuluu ja esim. lasten iät ja tietysti onko myös kumppanilla luottotiedot ja tulot kunnossa, onko lemmikkejä, miksi haluaisit juuri kyseisen asunnon ja onko muuta mainittavaa esim. äänekäs musiikkiharrastus tms.”

Tämä. Joku sanoi ettei jaksa aina uudelleen kirjoittaa, niin suosittelen kirjoittamaan yhden yleispätevän viestin, tallentamaan sen jonnekin ja sitten vaan copypasteaa sen (ehkä pienillä muutoksilla), kun löytää kiinnostavan asunnon. Ei tartte joka kerta kirjoittaa kokonaan.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   6.6.25 08:31:54

Ja itse en odota esim. kumppanin tai lasten tietoja (varsinkaan luottotietoja), jos meinaat vuokrata asunnon omiin nimiisi täysin. Ei mulle silloin kuulu muiden muuttavien luottotiedot, mutta iso plussa on toki jos ne kerrotaan ja ne on puhtaat.

Nyt on muuten niin paljon luottotiedottomia kyselemässä asuntoja, että jos voittekertoa että luottotiedot on puhtaat niin olette jo jonon kärkipäässä. Lisäksi itselle on plussaa, jos pystyt itse maksamaan vuokravakuudet eikä tartte kelan kanssa toimia. Silloin olet jo luultavasti 1-3 parhaan joukossa.

Päivämäärä:   6.6.25 14:11:28

Kertoisin myös kaikkea positiivista, mikä voisi lisätä pisteitä vuokranantajan silmissä esim. jos on vakituinen kokoaikainen työpaikka, jossa on ollut jo pidempään. Voisi kertoa myös työpaikan nimen ja jos on varmaa tietoa ettei esim. muutosneuvotteluita ole tulossa, tai muuta vakuuttelua ettei yhtäkkiä jää työttömäksi.
Ja sitten kaikki nyyhkytarinat ja ylipäätään liian jaarittelevat viestit kannattaa jättää pois ja sen sijaan kirjoittaa napakasti ja asiallisesti perusinfo. Asunnon vuokrausta voisi verrata hieman työnhakuun. Kiinnitä huomiota mm. oikeinkirjoitukseen. Kyllä jos vähän vaivaa näkee ja raha-asiat on kunnossa niin varmasti saa vuokra-asunnon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.