Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lähtö lähenee

Lähettäjä: bonvoyage 
Päivämäärä:   6.6.25 00:57:24

Pitkään olen haaveillut lähtemisestä ihan vieraaseen kaupunkiin tai jopa maahan pidemmäksi aikaa. Asiat jotka ovat saaneet minut jäämään, ovat olleet muut ihmiset ja uskonpuute itseeni. Nyt olen vuosien varrella huomannut, miten vähän olenkaan merkinnyt muille ihmisille ja pieni katumus hiipinyt mieleen, että miksi en ole nostanut kytkintä aiemmin. Kohta on asiat järjestyksessä ja lähdön hetki lähellä.

Tälläisiä yöllisiä ajatuksia tällä kertaa. Muiden kokemuksista vastaavasta ympyröiden vaihdosta olisi kiva kuulla, jos niitä löytyy.

Re: Lähtö lähenee

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   6.6.25 01:38:01

Ei ne asiat muuttamalla muutu. Mutta joskus pitää matkustaa kauas, nähdäkseen lähelle.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   6.6.25 07:56:28

Pitäähän sinne uuteen paikkaan olla jokin kiinnostus tai motivaatio. Toki aina voi lähteä road tripille.

Lähettäjä: 1,2,3 
Päivämäärä:   6.6.25 08:16:43

Lähtö hyväksytty.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   6.6.25 08:18:25

Suosittelen kyllä lähtemään ulkomaille. Olin nuorempana parissa eri maassa töissä ja sain hyvää kokemusta + kielitaitoa. Lisäksi tutustuin paikallisiin.

Lähettäjä: jupo 
Päivämäärä:   6.6.25 09:35:48

Jotkut asiat kyllä muuttamalla muuttuvat. Itseään ei toki pääse pakoon vaihtamalla maata tai paikkakuntaa. Mutta aivan varmasti uudessa maassa asuminen tuo uusia kokemuksia, joita ei paikallaan pysymällä saisi.

Ja vaikka arki on arkea kaikkialla, niin eri ihmiset viihtyvät silti paremmin eri paikoissa ja joillekin käy niin, että se uusi koti ulkomailla tuntuu itselle paljon sopivammalta paikalta kuin alkuperäinen kotimaa.

Ja jos sitten huomaakin, että ei vihdy, niin ainakin tuli kokeiltua ja tietää entistä paremmin, mitä elämältä haluaa ja mitä ei.

Itsekin muutin ulkomaille. Tiesin jo mennessä, että en muuta jäädäkseni vaan kokeakseni jotain uutta. Kaikki ei ollut vain ihanaa, mutta sain itseluottamusta siitä, että pärjäsin vieraassa kaupungissa ja kulttuurissa ja opin paljon uutta.

Onnea matkaan aloittajalle ja nauti uusista kokemuksista!

Lähettäjä: bonvoyage 
Päivämäärä:   6.6.25 11:22:06

Näin olen vähän ajatellut, että uusia kokemuksia kun aika pitkään kaikki kuviot olleet täysin samat. En myöskään ole kokenut sopivani siihen "muottiin" missä olen elänyt. En usko että nämä asiat mystisesti ratkeaisi paikan vaihdolla, mutta saisi varmasti uusia kokemuksia ja ehkä tapaisi uusia ihmisiä, jotka myös näkevät sinut eri tavalla. Heidänkin kokemuksistaan voisi oppia.

Sellaisessa kasvussa on aina vaikeaa päästä eteenpäin, kun vanhat tuttavat ovat tottuneet sinuun tietynlaisena ja he eivät halua muuttaa omaa käsitystään. Tästä tulee vähän kuin kierre jossa itse yrittää kasvaa pois ja tätä muutosta on muun ympäristön vaikea hyväksyä.

Lähettäjä: Kielo 
Päivämäärä:   6.6.25 12:54:04

En nyt ymmärrä tuota että ei asiat muuttamalla muutu.

Mä lähdin kotipaikkakunnalta (kuten moni muukin on lähtenyt kautta aikojen) ja kyllä mun elämä on ihan erilaista mitä se olisi tullut olemaan, jos olisin samalle paikkakunnalle jäänyt. Saatikka että kuinka paljon elämä muuttuisi jos lähtisi ulkomaille, mikä sekin välillä käy mielessä, mutta ehkä olen jo liian vanha lähtemään. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.6.25 13:11:40

Nyt sitä on kuitenkin nuorempi kuin koskaan tulevaisuudessa. Kyllä ihmiset ihan eläke ikäisinäkin muuttaneet toiseen maahan...

Lähettäjä: Vadelma 
Päivämäärä:   6.6.25 23:02:50

Nuorena tein rohkean ratkaisun ja lähdin viikon varoituksella etelä Eurooppaan töihin ja sitä kautta jenkkeihin.En kadu pätkääkään,päinvastoin.Yksi elämäni parhaimmista ratkaisuista.Paljon näin ja koin,ilman niitä kokemuksia en olisi se ihminen joka nyt olen.Onneksi perheeni kannusti ja tuki minua silloin ja seisoi ratkaisuni takana.Ei muuta kuin menoksi.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   6.6.25 23:05:25

Jos on ongelmia ihmissuhteissa, se ei muuttamalla muutu.

Päivämäärä:   6.6.25 23:15:29

Monet asiat muuttuvat kun vaihtaa maisemaa. Monesti se on kasvun paikka, mutta jos sen kasvun on jo saanut hyvin aluille ennen muuttoa on ihan eri lailla maailma avoinna uudessa kaupungissa.

On ihanaa kun ei menneisyyden haamut kävele enää kadulla vastaan. Ei tarvitse aika kauppaan mennessä ja joka hetki kadulla skannata, että ketä on ympärillä. Pikkukaupungissa lopulta loppuu uudet kivat asiat. Minä vannoin etten koskaan muuta mihinkään, muutin sitten lopulta ihan omasta halustani miehen perässä tuntemattomaan kaupunkiin kauas kaikesta tutusta. Ja oli elämäni paras päätös. Ystävyydet ovat vain vahvistuneet aiemmassa kotikaupungissa ja turhat ihmiset karsiutuneet pois elämästä. Sellaiset kaveripiirin mätämunat joita en kotiini kutsu, mutta muut roikottavat porukassa mukana vaikka eivät hekään pidä heidän käytöksestä.
Uudessa kaupungissa saan olla oma itseni ilman ihmettelyjä siitä, että olen kasvanut ihmisenä, toisin kuin niin monet ympärillä.

Harrastusmahdollisuudet ja ihan jo se, että on uutta lähiluontoa tutkittavana. Ja sekin, että täältä on niin helppo lähteä muualle käymään.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   6.6.25 23:33:10

Nuorempana on kivempi lähteä, mutta vähän vanhempana on eritavalla perspektiiviä asioihin. Eikä ole aivan niin sinisilmäinen monen asian suhteen. Nuoruudesta on se etu, että sinulle annetaan ehkä enemmän virheistä huolimatta uusia mahdollisuuksia.

Mutta ei se vanhempana uusiin maisemiin muuttaminen mitenkään tavatonta ole. Monet muuttavat ja matkustavat työn perässä tämän tästä.

Päivämäärä:   7.6.25 07:57:52

Siis, minun ihmissuhteeni muuttuivat paljonkin kun muutin

Lähettäjä: Kielo 
Päivämäärä:   7.6.25 08:08:20

Eläkkeellä onkin helppo lähteä kun silloin ei tarvitse miettiä että mistä rahaa, kun rahat elämiseen tienattu. Kun on tällainen äytännössä kielitaidoton ja ikää sen verran että on työelämän saastaa, joten jos Suomessa ei enää mihinkään uuteen työpaikkaan kelpaa niin tuskin on ulkomaillakaan kovin haluttua työvoimaa. Parempi siis pysyä täällä ja saada hyvää palkkaa nykyisestä työstä niin kauan kuin sitä lystiä riittää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.