Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saatko vapaapäivinä aina tehtyä asioita

Lähettäjä: Ooo 
Päivämäärä:   5.6.25 13:48:18

Monta päivää taas odottanut vapaapäivää. Viikon ainoa. Kotonani olisi kaikenlaista puuhaa, mutta mistään en saa otetta tai ei tunnu kiinnostavan. Univelkaa ehti kertyä ja nyt nukuinkin pitkään.
Syyllinen olo ettei saa mitään siivottua tai laitettua kuntoon, pyykit, rikkaruohot, muutto laatikoiden tyhjennys turhasta roinasta ym.
Meneekö muilla koskaan velttoiluksi vapaapäivä?

Re: Saatko vapaapäivinä aina tehtyä asioita

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.25 13:58:03

Välillä menee, mutta yritän kyllä tehdä ja puuhastella edes vähän. Kaikkea ei tarvii tehdä, mutta jo vaikka 15min hommasta tulee parempi mieli.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.25 13:59:41

En tee vapaa-päivinä asioita, joita en halua (ellei ole oikeasti pakko). Vapaa-päivinä palaudun, että jaksan arkena siivota yms., enkä ole niin väsynyt seuraavana vapaapäivinä. Pidän vapaapäiviä yhtä tärkeänä kuin työtä: täytyy tehdä kivoja ja rentouttavia asioita, että jaksaa. Joskus se kiva ja rentouttava asia on nukkuminen ja löhöily, ja se on ihan ok. Jos/kun kaikkia kotitöitä ei ehdi arkena tehdä, jätän jotain vähemmän tärkeää tekemättä. Kotini ei yleensä ole kovin siisti, mutta pidän vapaa-aikaa tärkeämpänä.

Mutta siis lyhyesti: en saa, eikä varmasti saa kaikki muutkaan. En silti koe, että velttoilisin.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   5.6.25 14:01:40

Pyrin tekemään yhden asian päivässä. Listalle jää hommaa, mutta ei sitä jaksa kerralla tyhjentää.

Päivämäärä:   5.6.25 14:05:43

Teen kotityöt aina työpäivinä, ja vapaapäivänä lepään ja teen kivoja asioita. Okei, tänään leikkasin nurmikot ja möyrin vähän muutenkin puutarhassa, mutta ne ovat hommia joista tykkään.
Kannattaa lakata syyllistämästä itseään, jos kaipaa lepoa niin mikä olisi parempi aika siihen kuin vapaapäivä :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.6.25 14:26:01

Ihminen tarvitsee myös lepoa. Joka vapaapäivä ei tarvitsee riehua.

Laita ajastin päälle 30 min ja pikasiivoa niin paljon muin ehdit ja painu takaisin lepäämään..olet sen ansainnut.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   5.6.25 14:28:10

Menee lorvimiseksi aina kun siltä tuntuu. Ei ne kotiaskareet mihinkään katoa vaikka ne jättää tekemättä :)

Lähettäjä: -:_ 
Päivämäärä:   5.6.25 14:49:53

"Teen kotityöt aina työpäivinä, ja vapaapäivänä lepään ja teen kivoja asioita."

Samoin.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   5.6.25 14:56:56

Saan tehtyä! Vapaapäivät on parhaita päiviä tehdä kotihommia. Toki tehdään jotsin kivaakin.

Päivämäärä:   5.6.25 14:59:00

Saan. Eilen pesin pyykkiä ja astiat vaikka ei ollut vp. Tänään vapaapäivänäni tei rästissä olleet puutarhatyöt sekä rakensin pihavarastoa. Tein myös ruuat tälle ja huomiselle päivälle.
Tosin yritän tehdä myös työpäivinä jotain niin että pääsen vapaapäivinä helpommalla eikä kaikki kasaannu.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   5.6.25 15:25:40

Useimmiten saan, mutta aika usein tulee myös jotain kivempaa ohjelmaa.

Lähettäjä: butterfly 
Päivämäärä:   5.6.25 15:25:52

Minä tarkoituksella pidän arjen sellaisena, että vapaapäivät pysyy vapaina tuollaisesta, että olisi pakko suorittaa jotain kotihommia tms velvollisuuksia. Vapaapäivinä minä lepään, teen hauskoja asioita, harrastan ja nautin elämästä ilman pakkoa tai paineita. En minä halua kokea vapaapäivinäkin mitään huonoa omaatuntoa!

Päivämäärä:   5.6.25 15:43:30

Menee vapaat päivät että iltapäivätkin tehden kaikenlaisia hommia.
Juhannuksen meinasin pitää lähes kokonaan vapaata.
Siivoan talon just ennen juhannusta ja sitten kotiväki lähteekin mökille ja minä jään kotiin hoitamaan eläimiä kotiin.
Nautin yksin olosta. Ei pakollisia kotitöitä mikäli ei eläinten hoitoa lasketa.
Lämmitän ulkosaunaa jokailta, luen kirjoja ja otan rennosti.

Muutoinpa ei vuodenaikana olekkaan vapaata eikä lomaakaan.
Ei ole ollut viimeiseen 12 vuoteen.

Päivämäärä:   5.6.25 15:50:52

Mulla on yksi päivä vapaata kans viikossa ja en tunne syyllisyyttä vaikka sillon en siivoaisi tai lyhentäisi alati pitenevää tehtävien asioiden listaa. Kyllähän se näkyy kotona, mutta sellaista se on.

Lähettäjä: Laiskiainen 
Päivämäärä:   5.6.25 15:54:01

Harvemmin tulee lorvailtua koko päivää. Yleensä vkl:na aamut on hitaita enkä välttämättä tee mitään koti- tai pihahommia, mut jossain vaiheessa päivää tulee tehtyä jotain. Tai saattaa lorvisen aikana pyykinpesukone tai tiskikone pyöriä, mutta eipä siinä itse tarvi mitään tehdä.

Päivämäärä:   5.6.25 16:02:34

Minullakin vihdoin vapaapäivä 8 päivän työputken jälkeen, mutta tänään en saa mitään aikaiseksi mahataudin takia :( Kaksi edellistä päivää oli jo tuskallista suorittaa loppuun mutta tänään iski vessarundi ja tajusin, mistä huono olo johtui!

Itse yritän jotain saada aikaiseksi työpäivinä ettei ihan jokaista vapaapäivää tarvisi käyttää siivoamiseen, mutta kauppakäynnit joudun aina sijoittamaan vapaapäiville ja siihenkin uppoaa helposti 3-4 tuntia. Aina en jaksa vapaapäivänä mitään tai mihinkään mennä, mutta sitten harrastelen kotona kaikkea kivaa (lukeminen, piirtäminen jne)..

Joskus kuulen syyllistämistä muilta ihmisiltä, kun olen joskus vain kotona ja sen sijaan pitäisi mennä ja tehdä kun nuori ihminen vielä olen, mutta työskentelen 9-12 tunnin päiviä ja joskus jopa 8 ja 9 päivän pytkia, en oikein tiedä mistä sitä energiaa pitäisi löytää joka vapaapäivälle olla hirveän aktiivinen..

Päivämäärä:   5.6.25 16:47:14

Saan jos haluan. Mutta haluan myös lorvailla ja annan siihen itselleni luvan jos siltä tuntuu :)

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   5.6.25 17:07:38

Minullakin on 1 vapaapäivä viikossa ja saan kyllä silloin hyvin hoidettua asioita. Se on sellainen päivä milloin aina hoidan kaikenlaista. Tosin pidän kotia siistinä arkenakin.

Lähettäjä: ihme 
Päivämäärä:   5.6.25 17:17:39

Ihme ettei tähän ketjuun tullut vielä viittätoista ihmistä sanomaan, kuinka he vapaapäivänä tekevät ensin aamukuudelta 15 km juoksulenkin puolessa tunnissa, hoitavat sen jälkeen 20 hevosta kotipihassa, tekevät ruuat 10-henkiselle perheelle jne jne. Eivätkä kuulemma ole yhtään väsyneitä tästä. :D

Nimittäin tuollaisia täällä heppanetissä riittää.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   5.6.25 18:07:52

Jos viikolle osuu tasan yksi vapaapäivä, pidän sen sellaisena. Olen koittanut muina päivinä ottaa aina 20min päivän aikana, että siivoan, järjestelyn jne. Mutta en vaaditaan kodilta enkä pihalta, että se on tiptop

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.