Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka moni muu on töissä ihan pihalla ja yrittä

Lähettäjä: vain "selvitä" 
Päivämäärä:   5.6.25 09:15:56

Selvitä siis päivien läpi, odottaen aina yhden päivän kerrallaan? Mulla on ollut joka työpaikassa sama. Olen stressiherkkä ja usein jään vain ajelehtimaan muiden mukana. Olen ns. paikalla, mutten läsnä. Esitän, että tiedän mistä puhutaan vaikkei mulla ole välillä hajuakaan. Myötäilee vain muita ja that's it, kukaan ei (oikeasti) huomaa mitään.

Mulla on joka päivä puhelimessa laskuri joka kertoo jäljellä olevan työajan. Yritän kuluttaa aikaa kaikkeen ylimääräiseen ja turhaan (mitään ei jää silti tekemättä!) jotta päivä vaan kuluisi.

Ei tällä pallolla ole sellaista työtä, jota tekisin innolla ja sydämestäni. Eli työpaikan vaihdokset ei auta mitään, päin vastoin: sitten olen taas vielä enemmän pihalla.

Ps. TIEDÄN, etten ole ainoa.

Re: Kuinka moni muu on töissä ihan pihalla ja yrittä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.6.25 09:17:19

Työnantajien kauhu.

Ei ihme, että Suomen tuottavuus on alakantissa kun näitä lusmuja riittää.

Lähettäjä: vain 
Päivämäärä:   5.6.25 09:18:45

No teen kyllä kaikki työni niin kuin pitää, että se siitä lusmuksi haukkumisesta. :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.6.25 09:22:49

Miten sä voit tehdä työsi hyvin, jos sä oot siitä ihan pihalla etkä ymmärrä mitään?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.6.25 09:27:56

En ole aloittaja, mutta meillä on töissä useita työtehtäviä, ja on aivan sama, kuka ne tekee, kunhan ne tehdään. Periaatteessa töitä kyllä pitäisi kierrättää, mutta kaikille on ihan ok, että minä teen tylsiä ja raskaita töitä sekä putsaan lattiakaivot jne enkä osallistu vaativampiin töihin. Vaikka niitä pitäisi tehdä että niistä suoriutuisi, jos tulee sairaslomia tms.

Lähettäjä: Tulehduskeskus 
Päivämäärä:   5.6.25 09:30:18

Siksi en itse tee enkä yritä yhtään mitään. Sain työkyvyttömyyseläkkeen koska mm stressin takia sairastun niin pahasti että saikulla olisin jokatapauksessa vähän väliä. Näin on parempi lusmuilla tuilla veronmaksajien piikkiin kuin työnantajan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.6.25 09:41:50

Työterveyslääkäri tyrkyttää jatkuvasti toinen toistaan lamaannuttavampia kolmiolääkkeitä kipuihin, joten olen aivan pihalla. Ilman lääkkeitäkin olen kuolemanväsynyt, en kotona suoriudu esim. kahvin keittämisestä ilman virheitä, vaikka sitä olen kymmeniä vuosia tehnyt päivittäin. Työskentelen isojen koneiden kanssa, joten katastrofia odotellessa...

Lähettäjä: se siitä 
Päivämäärä:   5.6.25 09:42:19

Jos ihmiset perehdytettäisiin kunnolla, tämä ongelma pienenisi.

Moni työ on myös niin tylsää, ettei sitä kukaan jaksa pohtia koko aikaa, ajatukset karkailee kivempiin asioihin, sitten työhön ei jaksa keskittyä.

Monissa töissä palkkakin on niin pieni, ettei niiden ropojen takia viitsi vaivautua.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   5.6.25 09:43:15

En ole pihalla. Työ on idiootillekin helppoa, eikä vaadi minkäänlaista työpanosta itseltä. Teenkin päivät pitkät omia juttuja. Työnantajaa ei kiinnosta, joten ihan sama, jos kerran haluaa maksaa "työstä".

Päivämäärä:   5.6.25 09:52:39

"Moni työ on myös niin tylsää, ettei sitä kukaan jaksa pohtia koko aikaa, ajatukset karkailee kivempiin asioihin, sitten työhön ei jaksa keskittyä.

Monissa töissä palkkakin on niin pieni, ettei niiden ropojen takia viitsi vaivautua."

No siis TÄSSÄ tiivistyi hyvin se mitä ajattelen. Mun pitäisi nukkua 9 h unet että jaksaisin keskittyä kunnolla. Onnistuu ehkä 1-2 kertaa viikossa.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   5.6.25 10:18:56

Ei sinun mielentilallasi ole väliä jos hommat tulee hoidetuksi. Jos työt sujuvat keskittymättä niin ei sinun tarvitse kokea mitään huonoa omaatuntoa siitä, että et keskity. Ei sillä keskittymisellä ole mitään lisäarvoa jos sitä ei tarvita.

Olen yrittäjä ja todella tietoinen siitä, että kukaan ei oikeasti tee tehokkaasti kahdeksaa tuntia töitä päivässä, eikä tarvitsekaan tehdä. Enkä todellakaan keskity täysillä rutiinihommiin, kun rutiinihommien pointti on että ne hoituvat rutiinilla itsestään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.25 10:30:32

Ei ihminen pysty keskittymään 8h päivässä vaikkei olisi mitään keskittymisvaikeuksia edes

Päivämäärä:   5.6.25 11:26:25

Yksi esimerkki johon kulutan turhaa aikaa on se, että kierrän jonkun paperin kanssa paljon kauempaa kuin pitäisi. Siis teen jonkun koukkauksen monen mutkan takaa isossa hallissa. Kaikki näkevät että liikun paperi kädessä ripeästi kävellen paikasta toiseen mutta kukaan ei tajua että kulutan siinä vain aikaa kun ei ole muutakaan. Näyttää tehokkaalta.

Päivämäärä:   5.6.25 11:28:52

"Miten sä voit tehdä työsi hyvin, jos sä oot siitä ihan pihalla etkä ymmärrä mitään?"

Nämä jutut joista olen ihan pihalla eivät oikeastaan ole minun töitäni, vaikka kaikki liittyykin kaikkeen. Mutta esim yhteispalavereissa olen ihan mukana keskustelussa ja kuuntelen, vaikken aina muista mistä edes puhutaan. Ei siis kiinnosta tarpeeksi, niin pakko esittää. Pääasia että on hiljaa silloin kun ei jotain tiedä.

Päivämäärä:   5.6.25 11:29:49

Minkä ihmeen takia sinä otat paineita tuollaisesta?

Päivämäärä:   5.6.25 11:31:55

Paineita? Päin vastoin koitan vähentää niitä. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.25 11:36:17

Kunhan työt tulee tehtyä, niin mitä väliä onko intohimoa siihen. Mulla ei kiinnosta mikään työ, joten teen helppoa suorittavaa duunarihommaa. Siinä ei tarvitse olla kokoajan kehittymässä ja kehittämässä itseään eikä ole sosiaalisesti raskasta. Työ on päälle kevyttä, kropalle vaihtelevasti (riippuu kausista ja päivästä). Työ on niin helppoa ettei siinä tarvitse ajatella itse työtä lainkaan, seku vaan tekee. Jaksaa vapaa-aikana paremmin harrastaa ja nähdä joskus ihmisiä kun ei polta itseään loppuun jonkun työn takia.

Päivämäärä:   5.6.25 11:36:58

Tai siis miksi sinusta on jotenkin outoa ja selviytymistä että ei osaa ulkoa toisten osastojen tai muita hommia tekevien töitä?

Päivämäärä:   5.6.25 11:54:23

En minäkään palavereissa muiden töistä tiedä eikä kiinnosta, eikä mun oikeastaan tarvitsekaan sen syvällisemmin tietää. Eli kuuntelen tai esitän, että kuuntelen. En usko muidenkaan ymmärtävän tai olevan kiinnostuneita kaikista mun hommista :D mutta jonkun verran nyt tiedon vaihtoa vaan täytyy olla.

Päivämäärä:   5.6.25 12:44:44

"Tai siis miksi sinusta on jotenkin outoa ja selviytymistä että ei osaa ulkoa toisten osastojen tai muita hommia tekevien töitä?"

Lähinnä siis siksi että meillä kaikki liittyy kaikkeen. Esim. virhe tai poikkeama toisessa asiassa voi vaikuttaa myöhemmin myös meidän juttuihin. Olisi hyvä hallita kokonaisuus, jotta pysyisi paremmin kärryillä.

Päivämäärä:   5.6.25 14:53:01

up.

Ps. onneksi työpäivä on nyt ohi ja huominen enää. Aika pian tulee jo kesälomakin. :D

Päivämäärä:   6.6.25 11:59:25

Anyone else?

Lähettäjä: jetsa 
Päivämäärä:   6.6.25 12:32:15

Mun on jotenkin vaikea ymmärtää sitä komboa, että toisaalta on niin tylsää, että laskeskelee vain minutteja työpäivän päättymiseen, mutta sitten toisaalta ei edes yritä perehtyä laajempaan kokokaisuuteen ja on "ihan pihalla".

Siitä työstäkin varmaan tulisi vähän mielenkiintoisempaa, jos yrittäisi perehtyä kokonaisuuteen ja ymmärtää, missä mennään. Jos tekee vaan omia hommia mekaanisesti kaikesta muusta irrallaan, niin ei se siedettävyyttä tai motivaatiota ainakaan paranna.

Harva varmaan tekee työtään täydestä sydämestä ja ainaisella innolla, eikä siihen minusta tarvitse edes pyrkiä. Mutta jonkinlainen yleinen kiinnostus omaa työtä kohtaan tekee hommista paljon siedettävämpää.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   6.6.25 12:48:58

Minkä alan työpaikkoja nämä ovat? Mikä koulutus teillä on taustalla? Mikä on se "tuote" tai "palvelu", mitä työpaikkanne tuottaa tai myy?

Kuulostaa kyllä erikoiselta.

Päivämäärä:   6.6.25 12:59:32

En ole mainitsemassa täällä työpaikkaa tai edes alaa, koska se ei ole oleellinen tieto.

Päivämäärä:   6.6.25 13:11:36

"Siksi en itse tee enkä yritä yhtään mitään. Sain työkyvyttömyyseläkkeen koska mm stressin takia sairastun niin pahasti että saikulla olisin jokatapauksessa vähän väliä. Näin on parempi lusmuilla tuilla veronmaksajien piikkiin kuin työnantajan."

Millä diagnoosilla pääsit eläkkeelle?

Lähettäjä: Sonia 
Päivämäärä:   6.6.25 19:00:57

Meidän työpaikalla on kaikki ihan pihalla, niin työnantaja kuin me palkatutkin. Mutta yhdessä kun yritetään ajelehtia, niin on jotain tulostakin tullut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.