Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä mun koiria vaivaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.25 22:40:50

Asutaan mettässä, joskus harvoin tulee ihmisiä lenkillä vastaan. Koirat aina "kilahtaa" niistäkin eli kierrokset nousee, alkaa rimpuilu jne. Oon aatellut, että ei noiden kanssa kehtaa mihinkään mennä. No, tänään käytiin kaupungilla ja mitä tekevät nämä pellossa kasvaneet koirat? Eivät ihmettele mitään vaan ovat kuin olisivat kaupunkilaiskoiria. Mitä niille tapahtui? Mitä enemmän ihmisiä ja kaikkea ympärillä, niin sitä parempi?

Re: Mikä mun koiria vaivaa?

Lähettäjä: Lupu 
Päivämäärä:   4.6.25 22:51:56

Ei vaan olivat peloissaan ja tutkivat uusia uhkia.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.6.25 23:12:08

Kaupungissa tai muussa vastaavassa tilanteessa ärsykkeitä on kerralla paljon, niihin ei ehdi reagoida kaikkiin. Tulee ns ylikuormitus.
Sitten taas kun joku yksittäinen koirakko tulee kotiseudulla vastaan niin siihen voi keskittää kaiken energian ja huomion.

Edellinen koira oli tällainen rähjääjä, yksittäiset koirakot lenkillä ja kauhea meteli, kaupungissa, näyttelyissä, treeneissä focus oli vain minussa.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   5.6.25 00:36:18

Koirat on tottuneet ettei siellä metässä hirveän usein tule ketään vastaan ja sitten kun tulee se on normista poikkeavaa ja uhkaavan oloista niin nostavat metakan?

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   5.6.25 07:24:22

Koirilla on oletus, ettei siellä metsäympäristössä ole muita kulkijoita, jos niitä kerran harvoin on. Sitten kun joku tulee vastaan, se on niiden mielestä tosi poikkeavaa ja epäilyttävää.

Jos ette ole kaupunkiympäristössä juuri liikkuneet, niillä ei ole siitä mitään ennakko-oletuksia.

Lähettäjä: Tellu 
Päivämäärä:   6.6.25 22:04:49

Me asutaan taajamassa. Kun mennään maalle, koirat sekoaa muutamassa päivässä ja alkaa räkyttämään ihan tavallisille asioille.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.6.25 22:06:31

Meidän koira on hipihiljaa parvekkeella, ei pysy kaupunkiympäristössä luotettavasti irti, vahtii kaiken maalla ja pysyy oman tilan piirissä vaikka naapurin hirvikoira JA hirvi menisi ohi :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.