Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tali-ihottuma kasvoissa, meikkivoide

Lähettäjä: vinkkejä? 
Päivämäärä:   4.6.25 20:25:52

Kosteuttava meikkivoide jää sekin nenän/poskien alueelta kauhean näköiseksi. Ei levity kunnolla ja kuivat kohdat oikein korostuvat. Normaali meikkivoide näyttää vielä pahemmalta.
Mutta sitten muutaman tunnin kuluessa tuo kosteuttava (tai oikeastaan tavallinenkin) meikkivoide alkaa leviämään ja liukenemaan, kun iho on samaan aikaan rasvainen, kuin kuivakin. Hemmetin ärsyttävää.
Onko kellään vinkkejä tähän?

Pesen tällä hetkellä kasvot (tai siis meikit pois) lactolinella. Ducray kelual-voidetta käytän joka päivä. Iho ei vain muutu paremmaksi.

Re: Tali-ihottuma kasvoissa, meikkivoide

Lähettäjä: Viva 
Päivämäärä:   4.6.25 20:28:23

Oisko sävyttävä aurinkovoide/päivävoide parempi vaihtoehto?

Lähettäjä: Pampula 
Päivämäärä:   4.6.25 20:30:34

Mulle ei käy voiteet ollenkaan, ihan joku Lumene cc-meikkipuuteri on ihan hyvä. Paras olla ihan ilman meikkiä arkena mutta meikkipuuteri toimil.

Päivämäärä:   4.6.25 20:30:47

"Oisko sävyttävä aurinkovoide/päivävoide parempi vaihtoehto?"

Hmm, voisin kokeilla, jos löytyisi sopiva. Oma vaikeutensa on vielä siinäkin, että ihoni on hyvin vaalea ja vain aniharva meikkivoide sopii (Lumenen 00-sävy on iholleni sopiva).

Päivämäärä:   4.6.25 20:34:35

"Mulle ei käy voiteet ollenkaan, ihan joku Lumene cc-meikkipuuteri on ihan hyvä. Paras olla ihan ilman meikkiä arkena mutta meikkipuuteri toimil."

Tuo siis levittyy nätisti niihin kuiviin kohtiin? Kiitos, kokeilen tätä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.25 20:35:23

Hoida se seborrea pois? Kunnon sienilääkettä vaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.6.25 23:15:43

Minä en käytä meikkivoiteita tms ollenkaan.
Kunnon kosteutus, sen jälkeen primer (joku ihohuokosia pienentävä nyt) ja kevyesti puuteria päälle että pysyy.

Päivämäärä:   4.6.25 23:20:22

"Hoida se seborrea pois? Kunnon sienilääkettä vaan."

Kuten mitä? Olen tutkinut aika paljon asiaa, enkä ole vielä törmännyt neuvoon laittaa sienilääkettä kasvoihin. Kiinnostunut olen toki, jos tämä auttaa.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   5.6.25 04:53:15

Itse saan seborrean haltuun ivy aian lactic acid seerumilla ja nyt huomasin, että lumenen ihan perus seitsemän euron päivävoide kuivalle iholle näkyy tekevän saman. Seerumia oon käyttänyt myös päänahkaan välillä, vaikka pari tuntia ennen suihkuun menoa

Lähettäjä: hsh 
Päivämäärä:   5.6.25 10:14:29

Minä olen saanut seborrean päänahasta pois etikalla. Hinkkasin samalla vedellä myös kasvot, niin lähti kulmakarvojen lähellä oleva seborrea siitäkin.

Eli en ostanut mitään sienilääkkeitä vaan ihan väkiviinaetikkaa marketista ja sitten vettä. Tein tuon etikkapesun kahdella peräkkäisellä hiustenpesukerralla pari vuotta sitten eikä ole tullut takaisin.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   5.6.25 11:01:24

Mikä meikkivoide sulla on nyt?
Kesällä mulla on toiminut mineraalimeikit. Ne ei samanlailla leviä. Tai ihan Lumenen meikkipuuteri. Tai jätä meikkivoide pois kunnes ihottuma on parantunut...

Päivämäärä:   5.6.25 11:37:09

Esimerkiksi ketokonatsolia.

Lähettäjä: sj 
Päivämäärä:   5.6.25 13:28:32

Miksi et hoida sitä tali-ihottumaa pois? Esim. tuolla ehdotetulla etikalla...

Päivämäärä:   5.6.25 16:05:11

"Itse saan seborrean haltuun ivy aian lactic acid seerumilla ja nyt huomasin, että lumenen ihan perus seitsemän euron päivävoide kuivalle iholle näkyy tekevän saman. Seerumia oon käyttänyt myös päänahkaan välillä, vaikka pari tuntia ennen suihkuun menoa"

Kiitos <3 Ostanpa heti tätä.

"Miksi et hoida sitä tali-ihottumaa pois? Esim. tuolla ehdotetulla etikalla..."

No en toki ole yrittänyt..... Etikkaa en ole kokeillut naamaan laittaa, nyt menee sekin kokeiluun.

"Mikä meikkivoide sulla on nyt?
Kesällä mulla on toiminut mineraalimeikit. Ne ei samanlailla leviä. Tai ihan Lumenen meikkipuuteri. Tai jätä meikkivoide pois kunnes ihottuma on parantunut..."

Lumenen cc-voide/meikkivoide. En tiedä, miltä mineraalimeikki näyttää kuivissa kohdissa. Epäilen, ettei se(kään) ehkä levity :(

Päivämäärä:   5.6.25 16:06:53

"Esimerkiksi ketokonatsolia."

Kiitos, tämä menee testiin myös

Lähettäjä: Vaikeaa 
Päivämäärä:   5.6.25 16:19:53

En usko sinulla tuon mineraalimeikkivoiteen toimivan ihon kuivien kohtien vuoksi. Minulla myös sekä iho eli kuivia kohtia ja sitten rasvoittuvaisempia ja liian kevyet lässähtää ja leviää ja sitten nuo mineraalimeikit taas kuivattaa ihoa entisestään.

Itse olen tällä hetkellä sekoittanut lumenen cc-voidetta ja lumenen stay meikkivoidetta. Plur ja natural code eivät minulla toimineet eivätkä yllä olevat yksinään. Noiden lisäksi kokeillut vaikka ja mitä.

Seuraavaksi kun menen meikki ostoksille meinaan ostaa nestemäisen peitevoiteen ja haluan kokeilla clean meikki tekniikkaa.

Päivämäärä:   5.6.25 16:32:36

""Esimerkiksi ketokonatsolia."

Kiitos, tämä menee testiin myös"

Pese hiukset ja kasvot Nizoralilla, raikastaa ihanasti hiuspohjaa ja ihoa. Mutta älä päivittäin.

Päivämäärä:   5.6.25 17:02:57

"Pese hiukset ja kasvot Nizoralilla, raikastaa ihanasti hiuspohjaa ja ihoa. Mutta älä päivittäin."

Kiitos <3

"En usko sinulla tuon mineraalimeikkivoiteen toimivan ihon kuivien kohtien vuoksi. Minulla myös sekä iho eli kuivia kohtia ja sitten rasvoittuvaisempia ja liian kevyet lässähtää ja leviää ja sitten nuo mineraalimeikit taas kuivattaa ihoa entisestään.

Itse olen tällä hetkellä sekoittanut lumenen cc-voidetta ja lumenen stay meikkivoidetta. Plur ja natural code eivät minulla toimineet eivätkä yllä olevat yksinään. Noiden lisäksi kokeillut vaikka ja mitä.

Seuraavaksi kun menen meikki ostoksille meinaan ostaa nestemäisen peitevoiteen ja haluan kokeilla clean meikki tekniikkaa."

Niin arvelen minäkin. Lumenen blur onkin toinen meikkivoide, mitä olen käyttänyt, ja sekin levähtää... Täytynee kokeilla tuota Stayta vielä.
On kyllä hankalaa!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.