Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helsinki vai Tampere? Miksi?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   4.6.25 13:54:32

Otsikossa kysymys

Re: Helsinki vai Tampere? Miksi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.6.25 14:35:25

Hieno kysymys.

Helsinki, jos haluaa opiskella farmasiaa, koska sitä ei voi Tampereella opiskella. Tampere, jos miettii asuinpaikan kannalta, koska ihmiset on edes vähän rennompia ja kaupunki pienempi. Sitten taas julkisen liikenteen näkökulmasta Helsinki, koska se toimii Helsingissä paremmin. Jne.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.6.25 14:37:37

.. , aika montaa muutakaan alaa ei voi opiskella Tampereella. :D

Lähettäjä: puh 
Päivämäärä:   4.6.25 14:51:44

Riippuu varmaan mihin tarkoitukseen. Oletko menossa lomalle, asumaan, opiskelemaan, töihin vai mitä? Ja mitkä ovat kriteerisi?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   4.6.25 15:03:53

Asumaan. Opinnot loppusuoralla ja työpaikkoja olisi oikeastaan kaikissa isommissa kaupungeissa. Nyt mietin viihtyvyyden kannalta. Helsingistä kokemus ja tuntunut pitkään tylsältä kaupungilta. Mietin onko mikään muu kuitenkaan viihtyisämpi esim Tampere... Ulkomaille tulen suuntaamaan varmastikin lopulta, mutta pari vuotta pitäisi kuluttaa Suomessa

Lähettäjä: ???? 
Päivämäärä:   4.6.25 19:03:28

Jos ei oo vahvaa omaa mielipidettä niin muuttaisin sinne mistä saa paremman työpaikan.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.6.25 19:06:23

Helsingissä on mukavampi ilmasto, koska meri on lähellä. Sisämaassa on kylmää ja kuivaa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   4.6.25 19:21:14

"Helsingissä on mukavampi ilmasto."

Siis kosteaa ja tuulista?

Muuten tykkään Helsingistä: meri, ratikat, koti. Tampere kyllä hyvänä kakkosena jos johonkin pitäisi muuttaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.25 19:25:12

"Sitten taas julkisen liikenteen näkökulmasta Helsinki, koska se toimii Helsingissä paremmin."

Ja kuitenkin jatkuvasti rutistaan että pakko pitää Helsingissä omaa autoa ja kulkea sillä kun julkisilla ei pääse.

Lähettäjä: tampesteri 
Päivämäärä:   4.6.25 19:26:28

Helsingistä 30 vuoden kokemus, sitten pariksi vuodeksi Turkuun ja nyt muutama vuosi Tampereella enkä enää vaihtaisi mistään rahasta takaisin Helsinkiin, Turusta puhumattakaan.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   4.6.25 19:32:32

Tampere.

Pienempi, julkinen liikenne sujuva, ei turhantärkeyttä ja koppavuutta, halutessa maaseutu lähellä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.6.25 19:34:01

Omituinen kysymys. Kai sulla nyt jotain omiakin preferenssejä on? Että mihin ylipäätään pääset töihin, mitä harrastat, paljonko olet valmis maksamaan asumisesta jne. Jos olet käynyt molemmissa kaupungeissa, niin omaat varmaan jonkun mielipiteen näistä kuitenkin? :D

Itse olen Suomessa asunut vain Helsingissä ja en kyllä näe itseäni missään muualla. Helsinkikin on Euroopan moneen muuhun kaupunkiin verrattuna pieni, mutta Suomen suurin kuitenkin.

Vähän riippuu kyllä siitäkin, että mihin muutat. Kalliossa, Munkkivuoressa ja Itäkeskuksessa on aika erilaista.

Päivämäärä:   4.6.25 19:35:36

Ja btw, ihan jokaisessa Suomen kolkassa on "maaseutu lähellä."

Lähettäjä: Nitsu 
Päivämäärä:   4.6.25 20:20:56

Helsingin rannikoilla todella kylmä viima talvisin. Tampere!!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.6.25 20:31:17

".. , aika montaa muutakaan alaa ei voi opiskella Tampereella. :D"

Voi @!#$ taas. Juuri tuohan oli se pointti.

Lähettäjä: Vaihto 
Päivämäärä:   4.6.25 20:33:40

Molemmista kaupungeista niin kuin yleisestikin Suomesta löytyy paljon kovin ylimielisiä ja kiusaavia ihmisiä. Koulussa, töissä, asiakaspalvelissa... En ole missään päin maailmaan törmännyt niin ilkeisiin ihmisiin mitä suomalaiset on suomalaisille. Suosittelen ehdottomasti ulkomaita jos vain löytyy korkeakoulututkinto. Itse asun ja työskentelen euroopassa enkä enää ikinä palaisi pysyvästi Suomeen ihmisten takia. Perhettä ja ystäviä käyn moikkaamassa juhannuksena ja jouluna. Silloin ihan mukavaa ja ihan eri tunnelma. Se on ainoa mitä kaipaan. Suosittelen kaikille opiskelijoille vaihtoa niin saa vähän erilaisia näkökulmia maailmalta ennen työelämään siirtymistä.

Päivämäärä:   4.6.25 21:18:44

"Itse asun ja työskentelen euroopassa enkä enää ikinä palaisi pysyvästi Suomeen ihmisten takia."

Suomiko ei ole Eurooppaa? :D

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   4.6.25 21:28:09

Tampere!
Helsingistä muutin Tampereelle ja takaisin en menisi mistään hinnasta pääkaupunkiseudulle.
Tampere kaunis kaupunki, ihmiset ystävällisiä ja avuliaita, julkinen liikenne hyvä jne.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.6.25 21:30:01

Tampere, en ikinä muuttaisi Helsinkiin (tai pääkaupunkiseudulle ylipäätään). Tampere on sijainniltaan loistava ja sopivan kokoinen kaupunki.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   4.6.25 21:33:28

Olen asunut 13 eri maassa ja useissa Suomen kaupungissa elämäni aikana. Suomalaiset eivät ole mitenkään ilkeitä tai epäkohteliaita tai kateellisia, tai sitten olen asunut vain huonoissa maissa.

Olen nähnyt elämäni aikana kuusi puukkoryöstöä ja yhden ampumatapauksen. Kaikki tapahtuivat niiden kahden vuoden aikana, kun asuin Tampereella. Minut ryöstettiin puukolla uhaten klo 17 keskustan kulmilla viime syksynä Tampereella. Muutin sitten pois. Riippuu siis tuurista, millaista missäkin on. En asunut huonolla alueella tai liikkunut yksin illalla, vaan ihan päivällä nuo tapaukset eri puolilla kaupunkia. Moni kaveri taas ei kokenut mitään ikävää samana aikana.

Lähettäjä: mk 
Päivämäärä:   4.6.25 22:10:53

Olen syntynyt Tampereella ja pientä naapurikunnassa vietettyä jaksoa lukuunottamatta myös asunut. Viimeisen 10 vuoden ajan kaupunki on muuttunut koko ajan kamalammaksi, kunhan voin jäädä töistä pois (viimeistään muutaman vuoden kuluttua eläkkeellä) niin lähden heti muualle. Johonkin jossa päättäjät eivät ole suurkaupunkihulluja autojen vihaajia. Kaupunki houkuttelee vain kuppiloissa käyviä opiskelijoita, joista kaupunki ei saa verotuloja ja kaupungin kassassa pohja paistaa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   4.6.25 23:13:13

"Molemmista kaupungeista niin kuin yleisestikin Suomesta löytyy paljon kovin ylimielisiä ja kiusaavia ihmisiä. Koulussa, töissä, asiakaspalvelissa... En ole missään päin maailmaan törmännyt niin ilkeisiin ihmisiin mitä suomalaiset on suomalaisille"

- Et ilmeisesti Saksassa ole asunut? Berliiniläiset pahimpia, mutta kyllä näitä muualtakin Saksasta löytyy. Täysin normaalia käytöstä siellä, että kaupan kassat tuhahtelee ja tiuskii asiakkaille, pyörittelee silmiään jne. Suomessa olisit entinen asiakaspalvelija tuolla käytöksellä.

Mä valitsisin Tampereen vaikka aika levoton sekin nykyään on. Jossain Sokoksen kulmilla on ihan keskellä päivääkin epämääräistä sakkia.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   4.6.25 23:32:32

”Täysin normaalia käytöstä siellä, että kaupan kassat tuhahtelee ja tiuskii asiakkaille, pyörittelee silmiään jne. Suomessa olisit entinen asiakaspalvelija tuolla käytöksellä.”

Turku ei varmaan ole Suomessa sitten. Siellä oli tuollaisia asiakaspalvelijoita. Ja on niitä muuallakin Suomessa, mutta Turku oli ihan ylivoimainen.

Itse valitsisin Tampereen.

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   5.6.25 00:03:13

Tampere tietenkin. Jos ei muuten, niin Helsingin hintataso kaikessa ja kaikkialla alkaa olemaan ihan ruokoton. Täältä en enää toiseen kaupunkiin muuta! Maalle ehkä

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.6.25 00:20:55

^
Olen asunut kaikissa kolmessa, ja ystävällisimmät ihmiset olivat kyllä Turussa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.6.25 00:37:50

Tampere: asumisen hinta ja odotettavissa oleva hintakehitys, keskeinen sijainti suhteessa muihin kaupunkeihin. Mutta, asumisen laadullisessa tarjonnassa näkyy kyllä valitettavalla tavalla aiempi tausta köyhemmän väestön keskuksena. Jos ei ole rahasta kiinni niin Helsingissä on paremmat mahdollisuudet löytää jotain ostamiskelpoista. Isommista kaupungeista suosittelen kyllä Turkua, jos haluaa asumisen hinnan ja laadun kohdilleen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.25 01:04:40

Minäkin olen asunut sekä Turussa, Tampereella että Helsingissä, ja mukavimmat ihmiset ovat olleet Tampereella. Turkulaiset koin töykeiksi ja sisäänpäinlämpiäviksi. Paljonhan on toki kiinni sattumasta ja omista preferensseistä, että millaisia ihmisiä sattuu kohtaamaan ja millaisina heidät itse kokee.

Kaikissa mainituissa kaupungeissa olen ollut junantuoma, mikään niistä ei ole alkuperäinen kotikaupunkini.

Lähettäjä: Takapajula 
Päivämäärä:   5.6.25 08:32:48

Kyllähän jo se omaan euroviisuedustajaan suhtautuminen ja joukkolynkkaus kertoi jotain suomalaisista. Valtaosa ei todellakaan ollut puolustamassa omaansa. Maailmalla ihmeteltiin kuinka kaikesta huolimatta vaikka artisti ei olisikaan omaan mieleen niin kiusataan ja kiusataan vielä vähän lisää. Erikan sanoin "Kikkakin kiusattiin hengiltä". Täällä ht netissäkin näkee hyvin kuinka homma toimii ykistyistenkin henkilöiden osalta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.25 09:53:55

Helsinki olisi oma valinta, koska matkustan niin paljon.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   5.6.25 12:12:50

Tampere ehdottomasti. Vieläkin harmittaa, että jouduin työn takia sieltä muuttamaan Stadiin, vaikka tästä on jo 25 vuotta.

Lähettäjä: meira 
Päivämäärä:   5.6.25 14:27:32

Mulle vastaus on Helsinki seuraavista syistä:
-Vaikkakin pieni, niin Suomessa kuitenkin isoin mitä on tarjolla. Sen myötä ravintolat, palvelut, kulttuuritarjonta monipuolisempaa kuin pienemmissä kaupungeissa. Lisäksi ihan vaan se fiilis, että on kaupungissa, eikä kylässä.
-Julkinen liikenne toimii
-Matkustaminen sekä lentokoneella että laivalla moneen suuntaan
-Työpaikkoja ja uramahdollisuuksia omalla alallani enemmän kuin muualla.
-Meren läheisyys (olen aina asunut lähellä merta ja ajatuskin sisämaakaupungista ahdistaa)
-Itselläni myös perhe ja kaverit pk-seudulla ja turussa, tampereella ei olisi mitään verkostoja
-Minusta helsinkiläiset ovat ihan ystävällisiä, eivätkä mitenkään ylimielisiä. He vaan hoitavat asioita vähän tehokkaammin, eivätkä jää muiden tielle tupeksimaan ja juttelemaan tyhjänpäiväisiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.