Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Itselle epäollennaisten ilmoitusten kommentointi

Lähettäjä: Kastanja 
Päivämäärä:   4.6.25 12:31:28

Miksi ihmiset kommentoivat itselle epäolennaisiin ilmoituksiin, yleensä sillä tyylillä, että tavoitteena on päästä jollain tavalla nälvimään, kuittailemaan tai pätemään.

Esimerkkinä nyt vaikka jokin asunnon vuokrailmoitus, jossa on kerrottu tarkasti asunnon ominaisuudet ja liitteenä on kuvia ja mm. pohjapiirros, josta vielä käy esittelytekstin lisäksikin ilmi esimerkiksi se, että asunnossa ei ole omaa saunaa. Siihen sitten usein tulee random joku kommentoimaan jotain ihan epällennaista, kuten esimerkiksi:

Random: Onko tässä saunaa?
Ilmoittaja: Ei ole omaa saunaa, taloyhtiössä kyllä on yhteinen sauna
Radom: Harmi juttu, oma sauna on kyllä ihan ehdoton olla
Ilmoittaja: Joo kyllähän se olisi mukava, mutta tässä ei ole, joten kannattaa etsiä sellainen, jossa sauna löytyy
Random: Ei onneksi tarvitse etsiä, minulla on jo oma asunto paljon paremmalla paikallakin, jossa on sauna, tätä en ottaisi edes puolet halvemmalla vuokralla

Eli henkilö ei ole ollut edes ilmoituksen kohderyhmää alun perinkään, mutta jostain syystä hän kokee tarpeelliseksi kommentoida siihen ja vielä nälviä jotain sijainnista, hinnasta tms.

Samaa näkee monissa ilmoituksissa, välillä jopa ihan Roskalava-ryhmissä jossa tavaraa annetaan ilmaiseksi ja sitten pitäisi olla sitä ja tätä ominaisuutta,vaikka oikeasti henkilöllä ei ole kyseiselle tavaralle mitään tarvetta eikä sitä edes haluaisi vaikka siinä olisikin kaikki kysymänsä ominaisuudet.

Mikä saa ihmisen tekemään näin ja tuleeko näitä vaan mulle vastaan vai onko tämä ihan yleinen ilmiö?

Re: Itselle epäollennaisten ilmoitusten kommentointi

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.6.25 12:39:53

Kyllähän noita on. Eivät käy ihan täysillä ja täyttävät elämänsä tuolla kommentoinnilla yksinäisyyttään. Tuohan on sellainen kommentti, jonka voisi todeta vaikka viereiselle ystävälle tuosta ilmoituksesta. Ystävää ei ole, niin kirjoittelee tuonne.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.6.25 12:48:42

Tai sitten jos facessa esim. on jaettu jokin ruokaresepti, niin siihen pitää kommentoida jotain, että en mä tätä voi syödä, kun olen allerginen appelsiinille. Ihan kuin se ois sulle henkilökohtaisesti suunnattu tai että muita kiinnostaisi pätkääkään mille just sä oot allerginen. Juu ei sun tarvii sitä kokata ja syödä, siirry seuraavaan julkaisuun, haloo.

Lähettäjä: dkd 
Päivämäärä:   4.6.25 13:03:01

Joillakin on pakonomainen tarve päästä sanomaan.

Minä löysin joskus älypuhelimen metsäpolulta. Otin talteen ja laitoin paikkakunnan fb puskaradioon ilmoituksen, jossa kerroin, mistä puhelimen löysin ja sanoin että omistaja tietää millainen suojakuori on. Laitoin sen kotona laturiin ettei virta lopu kesken ja ajattelin, että ehkä omistaja saa sen etsittyä jollain "etsi puhelimeni" -toiminnolla.

Voi jestas niitä veetuilijoita. Heitä kyllä riitti! Ihan joka asiasta keksittiin kyllä sanomista.

Omistajakin lopulta löysi ilmoituksen ja sain häneen yhteyden.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.25 13:04:23

Minä oikein viihdytän itseäni lukemalla homejuustoa sisältävien reseptien kommenttikenttiä :D

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.6.25 13:05:45

Miten niin kaikki internetissä ei olekaan suunnattu suoraan minulle henkilökohtaisesti o:

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   4.6.25 13:07:34

Some osaltaan pahentaa tuota ilmiötä. Kun iso osa sisällöstä jota näkee, on kohdennettu itselle, niin hämärtyy se pikkufakta että kaikessa ei olekaan kyse sinusta itsestäsi. Samoin jatkuva itsestään ja omista asioistaan julkaisu saa kaiken tuntumaan oman navan ympärillä pyörivältä, ja pikkuhiljaa unohtuu että muilla on ihan omat napansa ja elämänsä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   4.6.25 13:12:17

Dkd: tuo on kyllä typerää. Ihmiset huutavat, että voe puhelin tai avaimet poliisille. Kyllä, mutta jospa omistaja sattuisi vielä olemaan lähistöllä. Meillä lähimmälle boltsuasemalle on 70 km... sinnekö ajeltiin peräkkäin? Ja millä se toinen tulisi, jos kyseessä ovat auton avaimet?

Ne firmojen palautteet ovat myös hauskoja! Haukutaan ja pannaan firma boikottiin kun ihan paskaa jätskiii oli enkä enää ikinä osta teiltä huijareilta mitään! Sitten joku vastaa "hei! Onpa ikävä kuulla, että Sinulla on ollut epäonnistunut jäätelöhetki. Kannattaa varmaan olla yhteydessä myyjään tai valmistajaan, mehän teemme edelleenkin vain mehuja/sohvia/myymme lannotteita. Aurinkoista kesää"

Lähettäjä: dkd 
Päivämäärä:   4.6.25 15:01:21

Huoh: Niinpä. Ja varsinkin, jos löytää jotain illalla, eikä poliisiasema ole auki. Tai en itse ole lähelläkään poliisiasemaa, että minun olisi helppoa viedä tavara sinne välittömästi.

Olen joskus vienyt löytötavaraa poliisille ja joskus lompakon löydettyäni etsinyt numeron numerotiedustelusta ja soittanut henkilölle suoraan, ja hän kävi sen hakemassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.