Lähettäjä: Elovena
Päivämäärä: 4.6.25 11:01:56
Mulla on tosi simppeli ruokavalio johon kuuluu eri vihannekset, juurekset, sienet, hedelmät, mansikat, mustikat ja karviaiset, avokadot, kikherneet, tofu, vege”jauheliha”, tonnikala, erilaiset kasvipohjaiset rahkat, chiansiemenet (mahaongelmien pelastaja minulle) raejuusto, siemennäkkärit ja linssikakut (rouskuttelen välipalaksi noita esim automatkalla pikaeväänä, jos ei ehdi syödä), kahvi, kaura-tai mantelimaito ja joskus laittelen smoothieen jotain hyvä makuista proteiinijauhetta ja esim hedelmäpilttejä sekaan. Thats it oikeastaan enkä kaipaa mitään muuta. Maistuvaa, saa tehtyä helposti täyttävät ja herkulliset annokset, saa syödä niin paljon kun haluaa ja tarvitsee eikä ole koskaan tarvinnut laihduttaa tai ollut mitään huolta painon nousemisesta (onneksi, se olisi painajaiseni koska tykkään syömisestä). Ja ennen kaikkea keho ja mieli voi hyvin, lihakset jaksaa (ehkä kuulostaa pinnalliselta, mutta pakko myöntää että pidän siitä kun vatsalihakset erottuu, vaikkei niitä kukaan muu näe kuin minä itse peilistä ja mieheni) ja on energiaa elää. Mitään kaloreita en laske (en edes osaisi) tai seuraa liikuntamääriä, askeleita tms, kun ei ole ollut tarvetta. Kokisin sen vain stressaavaksi ja se aiheuttaisi minulle ahdistusta. Syön silloin kun on nälkä, yleensä 4 kertaa päivässä. Mutta aamupala kahvin kera on minulle ihan ehdoton, siitä en tingi.
|