Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko voin vähentää v.vakuudesta? (siivous)

Lähettäjä: Vuokris 
Päivämäärä:   3.6.25 19:57:28

Tässä nyt kohta pari tuntia siivoiltu asuntoa miehen kanssa kahteen pekkaan vuokralaisen jäljiltä, eikä vieläkään ole valmista. Olisi tietysti voinut palkata ammattilaisenkin, jos olisi aikaa, mutta kun ei nyt palkattu, niin minkähän verran kehtaan vuokravakuudesta vähentää siivouskuluja? Onko tästä jotain ohjesääntöä? Ei ole ennen ollut tällaista tilannetta yhdenkään vuokralaisen jäljiltä. Kuvat otettiin tietysti ennen kuin aloitettiin.

Re: Paljonko voin vähentää v.vakuudesta? (siivous)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.25 20:00:21

Eikö nää pitäis sopia etukäteen? Antaa vuokralaisellekin mahdollisuus korjata eka itse

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   3.6.25 20:02:18

Olen vähentänyt 50-100 euroa, riippuen likaisuudesta. En halua ruveta tappelemaan vuokralaisen kanssa ja itse siivoten on kuitenkin halvempaa kuin siivousfirman ottaminen olisi.

Tienaamaan sillä siivoamisella ei pääse ja kokemuksesta tiedän kuinka paljon v'ituttaa siivota jonkun jälkiä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.6.25 20:13:42

Pitäisi tosiaan antaa ensin mahdollisuus siivota itse.

Päivämäärä:   3.6.25 20:15:27

Vuokralainen itse laittoi muutamasta kohtaa videon lähtiessään, että "täällä pitäähän ehkä vähän siivota, ehkä max 1 tunti". Totuus oli paikan päällä paljon pahempi kuin mitä videolla näytti. Vuokralainen ei ole enää täällä päin.

Kiitos, nimimerkki juu tuota.

Päivämäärä:   3.6.25 20:34:19

Vuokravakuudestahan tuota ei voi pidättää joten ehkä tarkkuutta ensi kerralla sopimuksen tekoon. Oppirahoja.

Päivämäärä:   3.6.25 20:39:19

Kyllä voi vähentää vuokravakuudesta, tuo väsynyt fraasilla leikkiminen on jo todettu vääräksi.

Päivämäärä:   3.6.25 20:55:44

Sopimuksessa on selkeästi mainittu asunnon puhtaanapitovastuu ja sopimuksen rikkomisen mahdollisuus vaikuttaa vuokravakuuteen.

Mutta nyt ht.net tarttuu taas kaikkeen muuhun kuin itse kysymykseen. :)

Päivämäärä:   3.6.25 21:14:38

Noin 2 h 40 min siivoilimme kahdestaan, eli yli 5 tuntia työtä. 100 eur vähintään kuulostaisi kohtuulliselta? Alueen ammattisiivouspalvelut näyttäisivät pyörivän keskimäärin 40-50 eurossa/tunti.

Päivämäärä:   3.6.25 21:19:55

100 euroa on ihan ok, varsinkin, jos teillä on kuvat ennen siivousta.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   3.6.25 21:36:37

Minä käytin siivousyritystä ja lasku oli useamman satasen. 100 e siivouksesta on aika vähän.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.6.25 22:08:05

Ottaisin kyllä enemmän kuin hikisen satasen tuosta hullusta työstä jonka joudutte tekemään. 250-300e vähintään.

Päivämäärä:   3.6.25 22:14:44

No mikä sitten on sopiva tuntipalkka. 20e/tunti on 100e, 25e/tunti on 125e, 40e/tunti on 200e, 50e/tunti on 250e. Jos siivousfirma ottaa alueella vaikka 40e/tunti, se ei tarkoita että itse siivoamalla voi veloittaa samalla, koska siivousfirma todennäköisesti olisi hoitanut homman nopeammin.

En osaa lakia niin tarkkaan, kun en ole vuokranantaja, mutta kyllä vuokralaisena kyseenalaistaisin jos vuokravakuudesta alettaisiin ilman perusteita ottaa isoja summia pois. Toki siis jotain kyllä, jos itsekin tietää jättäneensä sotkua. Mutta ei sillä saa tienata vaan kattaa kulut. Eli jos alueen ammattilaiset ottaa 40e/tunti, niin voi ottaa sen minkä olettaisi ammattilaisilta menneen siivoukseen. Tai sitten laskea omalle työlle realistisen hinnan ja laskea sen mukaan.

Päivämäärä:   3.6.25 22:14:52

"Ottaisin kyllä enemmän kuin hikisen satasen tuosta hullusta työstä jonka joudutte tekemään. 250-300e vähintään"

Kyllähän sitä mielellään ottaisi, mutta saattaa löytää itsensä sitten kuspäisen vuokralaisen kanssa käräjiltä.

Päivämäärä:   3.6.25 22:20:56

Kiitos kommenteista. Taidan ehdottaa 150 € ja olla ystävällinen, jos reagoi huonosti. Lisäksi siivoustarvikkeita piti ostaa 10,85 € edestä, niin se vielä erikseen.

Päivämäärä:   3.6.25 22:44:12

Juu tuota: siivousfirman kanssa olisi lähtenyt enemmän. Siinähän haastaa oikeuteen, heikoilla on.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.6.25 01:04:27

zäkä: kun sitä vakuutta ei voi pidättää sen perusteella, että jonkun yrityksen tekemänä homma maksaa enemmän. Yrityksillä kun on myös huomattavan paljon suuremmat sivukulut, mitä itse "pimeästi" tekemällä. Muistaakseni ihan kuluttajariitalautakunnassa sopivaksi hinnaksi on katsottu jotain 20€/h (+materiaalit) omalle siivoukselle. Vuokranantajan on myös kyettävä todistamaan, että asunto todellakin vaati näin perusteellisen siivouksen, eikä mitään turhantarkkaa suursiivousta voi laittaa vuoraajan piikkiin.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   4.6.25 09:10:37

Ota sinne siivooja. Mulla oli vastaavassa tapauksessa siivoojan lasku joku 900€.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   4.6.25 09:15:09

Katso löydätkö jostain netistä näiden isompien vuokrayhtiöiden vastaavia hintoja tai sitten tarkistat paljonko ulkopuolinen siivooja maksaa. Sen mukaan vähennys.

Noin on kaverini tehneet kun asukkailta on jäänyt jotain pikku puutoksia. Tuo menee yleensä täysin ok, vähennät vaan sen mitä maksat vuokralaiselle.

Päivämäärä:   4.6.25 10:17:06

No siinähän kannattaisi ehdottomasti jättää aina loppusiivous tekemättä jos vaan 150e menettää vakuudesta. Ei paljoa haittaisi.

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   4.6.25 16:43:11

Kannattaisi käyttää tuollaisissa tapauksissa ammattilaista. Kulujen periminen selkeytyy kun on lasku tehdystä työstä ulkopuoliselta taholta.

Lähettäjä: Ilmoitusasia 
Päivämäärä:   4.6.25 17:29:34

Eikös siivouskulut saa vähentää vuokratuotoista? Tämä edellyttänee kuittia.

Päivämäärä:   4.6.25 17:36:05

"Eikös siivouskulut saa vähentää vuokratuotoista? Tämä edellyttänee kuittia."

Ei tietenkään saa, jos vuokralainen ne maksaa. Vai tarkoitatko nyt taas sitä "vähentämistä", joka kansan mielestä tarkoittaa sen kulun häviämistä kokonaan?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.