Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ketkä eivät tervehdi?

Lähettäjä: tallilainen 
Päivämäärä:   3.6.25 19:21:45

Onko tavallista, et uskikset eivät tervehdi tallilla ketään? Eivät lapset eivätkä aikuiset, korkeintaan toisiaan.
Olenko vain niin epäkelpo ?

Re: Ketkä eivät tervehdi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.25 19:23:28

uskikset?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.6.25 19:47:49

Arvaan että lestadiolaiset.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   3.6.25 20:50:14

Voi hyvinkin olla, että uskikset koska niillä on niin paha olla ettei jaksa nostaa katsetta, ei tervehtiä tai jutella kuin pakolliset. Hoitamaton masennus, kotona tapahtuva paha ja jaksamisen loppu pistää hiljaiseksi, tympeän näköiseksi ja kateus muiden paremman näköisestä elämästä myrkyttää mielen niin ettei suustakaan mitään kovin nättiä tule. Olin siellä ja häpeän, kuinka joskus käyttäydyin. Ei ole aloittajasta johtuvaa jos joku ei tervehdi olipa uskis tai joku muu ongelmainen :)

Päivämäärä:   3.6.25 20:58:36

Juuri itse ihmettelin aikuista ihmistä, joka tallilla kävelee metrin päästä ohi ja vielä pysähtyy viereen tekemään jotain, eikä katso päin/tervehdi... että missä tällaisia urpoja oikein kasvaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.6.25 21:10:48

Meillä töissä (ihan siis perus ruokakauppa, toiseen näistä johtavien ketjujen liikkeisiin kuuluva) on ohjeistus tervehtiä jokainen kohdattu asiakas. Se on yllättävän moni kun ei puhu mitään, tai jos puhuu niin ei vilkaisekaan päin ja mumisee jotakin. Suurimmaksi osaksi keski-ikäisiä ihmisiä. Kuitenkin kolme sekuntia sen tervehtimättömyyden jälkeen on kuitenkin asiaa kun pitää kysyä jonkin tuotteen sijaintia tai muuta vastaavaa. Niin, enhän minä ole ihminen, olen opaskartta, ei niitä tarvitse tervehtiä. Eiku...

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   3.6.25 21:29:13

Minä en tervehdi ihmisiä, jotka eivät osoita asiallista peruskunnioitusta minua kohtaan. Esim.tyyppi jonka mielestä on ihan okei päästää koira toistuvasti minun maille vapaaksi, vaikka on sanottu ettei käy. Tai tyyppi joka vinkuu kaikesta mahdollisesta mitä muut tekevät, mutta jos hänen tekemisistään joutuu sanoa, järjestää näytelmän, eikä varmasti korjaa tapaansa toimia. Noin muutoin tervehdin kyllä. Tosin joskus en huomaa, koska olen osittain kuuro ( siis alentunut kuulo)ja sille en voi mitään.

Päivämäärä:   3.6.25 21:46:27

Tervehdin tai jollain tavoin yritän huomioida toisen jos tilanne sitä vaatii, vaikka sitten katsekontaktilla tai käden heilautuksella. Sitten kun ei toisilta vastausta useampaan kertaan kuulu, niin kyllä siinä vaiheessa alkaa tulla itselle hölmö olo. Mutta en haluaisi samanlaiseksi törpöksi ryhtyä. Kuuluu ihan käytöstapoihin, kaikki osaa tervehtiä, se on oma valinta olla tervehtimättä ja kertoo kyllä toisesta ihmisestä riittävästi.

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   3.6.25 22:14:13

Piste: mä jätän tervehtimättä ihmiset,jotka eivät usean tervehtimisen jälkeen vastaa tervehdykseen. Miksi vaivautuisin? Ovat silloin mitä ilmeisemmin päättäneet jo minkälainen olen, en vaivaudu käyttämään energiaani sellaisiin ihmisiin jotka muodostavat mielipiteensä jonkun muun kertoman perusteella. Tämäkin nähty.

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   3.6.25 23:17:02

Ei. Törkeät käytöstavat.

Päivämäärä:   3.6.25 23:42:58

Tallilla voi jättää tehvehtimästä ihmiset, jotka:
-eivät pidä sinusta
-eivät omaa käytöstapoja
-ovat mulkeroita
-eivät arvosta käytöstapoja
-moniongelmaiset, jotka käyvät tallilla halaamassa heppaa, koska heppa ymmärtää
-eivät koe tallia pienoisyhteiskuntana
-eivät käy tallilla sosiaalisen kontaktin takia
-harrastavat hevosurheilua eivätkä yhteisöllisyyttä, joka on paskan elämän puristeellinen henkireikä

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   3.6.25 23:46:28

Kaikkia tervehditään. Ainakin katsotaan silmiin ja nyökätään.
Se että joku muu ei osaa käyttäytyä ei ole syy luopua omista. Hyvää ilmapiiriä voi ylläpitää myrkynkeittäjistä huolimatta. Oma hyvä tuuli ja ilo, ja sen näyttäminen ärsyttää heitä. :)

Päivämäärä:   4.6.25 06:02:51

Ääriylimieliset/ääriujot/kermaperseprinssit tai prinsessat/äo erittäin matala

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   4.6.25 06:28:06

Ottaisin tervehtimättömyyden tallinpitäjän kanssa puheeksi. Tervehtiminen osoittaa sivistystä ja kunnioitusta lähimmäisiä kohtaan. Peruskäytöstapoja. Jos tp puhuisi näille jotain, niin ehkä tilanne paranee

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   4.6.25 08:17:25

-moniongelmaiset, jotka käyvät tallilla halaamassa heppaa, koska heppa ymmärtää

On sulla tosiaan yksi suuri ongelma ainakin jos kuvittelet, että heppa ymmärtää :D

Lähettäjä: Art 
Päivämäärä:   4.6.25 08:59:06

Sanotko niille yleensä että terve? Olen pannut merkille että lestoja jotenkin häiritsee terveen sanominen koska heillä on oma Jumalan terve tetvehtimis tapa omiensa parissa ja tämä epäuskoisten terve on vähän kuin sinnepäin.
Minulla on harrastus jonka parissa on varmaan 90% vanhoillislestadiolaisia mutta sanon usein uhallakin niille että terve!
Eräs vanhempi vl ohjeisti minua kerran harrastuspiirissä tervehtimisen jälkeen että päivää ruukataan sanoa.

Lähettäjä: Omenankota 
Päivämäärä:   4.6.25 09:05:44

Näen päivätyössäni ihan koko ihmiskunnan kirjon terveistä sairaisiin, oudoista tavallisiin, työssäkäyvät ja syrjäytyneet. Silti jaksan päivittäin ihmetellä tallilla ihmisten käytöstapojen puutetta! Tallimme on kalliin puoleinen täysihoitotalli, voisi siis olettaa että jokaisella on ns perusasiat kunnossa, työpaikka jne. Silti tässä samassa yhteisössä tulee vastaan ihmisiä jotka ei tervehdi, ei katso päin kulkiessaan ohi (ei liity puhelimen selaamiseen tms), erikoisin tapaus vetää naaman mutruun ja kääntää selän tai "hyvänä" päivänä hymähtää sieltä mutrun takaa. Muutaman metrin päässä saattaa oman rinkinsä ihmiselle kajauttaa onnellisen iloisen tervehdyksen!

Näitä on ihan hauska seurata, veikkailla minkälainen päivä tänään on kelläkin ja ihmetellä kun aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin uhmaikäiset 6-vuotiaat.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   4.6.25 09:08:20

Meillä kaikki tervehtivät ja käyttäytyvät muutenkin asiallisesti. Jos eivät, niin etsivät uuden tallipaikan. Mikään diagnoosi ei oikeuta käytöstavattomaan perseilyyn.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   4.6.25 09:09:24

Meillä isolla ratsastuskoululla tervehtii kaikki. Menin katsomaan kaverini tuntia ja vanhasta tottumuksesta siellä toisella tallilla tervehdin yhtä samalla tunnilla olevaa. Hän ei sanonut mulle mitään ja tuijotti kuin sekopäätä. Muistin taas miksi kannattaa käydä siellä omalla tallilla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.6.25 09:15:33

Mä saatan jättää tervehtimättä, kun en ilman silmälaseja ja jossain määrin kasvosokeana pysy kärryillä kenet olen jo sillä käynnillä nähnyt. En myöskään vastaa, jos olen esim. annostelemassa rehuja ja lasken mitallisia. Keskeytys saa laskun sekaisin.

Lähettäjä: eqr 
Päivämäärä:   4.6.25 10:32:19

Tervehdin lähtökohtaisesti kaikkia, mutta jutulle en kyllä jää oikeastaan kenenkään kanssa. Olen sellaisessa työssä, että tapaan satojan ihmisiä viikossa ja turvallisin on olla jatkuvasti tervehtimismoodissa ja tervehdin ystävällisesti, mutta mikään tallin tai kilpailupaikan sosiaalinen yhteisö ei voisi vähempää kiinnostaa.

Lähettäjä: Eijatkoon 
Päivämäärä:   4.6.25 10:43:04

Meillä töissä eräski sihteerin tyllykkähupakka ehdotti Tyky-päiväs"virallista tervehdystä"..ei jatkoon. Ei tosiaan. Heilll putler, meil kosola, muil mussolini.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.