Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Outoja tapahtumia talossamme

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.25 09:21:28

Olemme asuneet useita vuosia itse rakentamassamme talossa ja mitään "yliluonnollista" ei ole aikaisemmin tapahtunut mutta nyt viimeisen vuoden aikana on.

Ensimmäinen tapahtuma oli viime keväänä, makuuhuoneesta lensi lattialle yksi vaatelaatikko monta kertaa illan aikana (mieheni oli työmatkalla ja olin tytön kanssa kotona). Laatikko ei pudonnut mitenkään valumalla vaan se ikäänkuin paiskattiin lattialle yhteensä 4 kertaa. Tätä ennen ja tämän jälkeen laatikko on pysynyt hyllyllä.

Toinen tapahtuma oli talvella kun tein kotona etätöitä ja puhuin asiakkaan kanssa puhelimessa, kuulin että ulko-ovi kävi ja myös valot syttyivät eteiseen liiketunnistimella. Ajattelin että mies tuli käymään päivällä kotona mutta ketään ei tullut ja soitin vielä miehelle että kävitkö kotona äskön ja sanoi ettei käynyt.

Kolmas tapahtuma tapahtui viikonloppuna. Olin terassilla ja takapihan ovi oli auki, tyttö oli kaverinsa kanssa olohuoneen sohvalla. Kuulin kun ulko-oveen koputettiin kahdesti ja luulin että mies oli unohtanut avaimen ja tyttökin huuteli että kukas meille nyt tulee, menimme samaan aikaan tytön kanssa ulko-ovelle avaamaan ovea mutta ketään ei näkynyt missään. Ja myös tytön kaveri kuuli selkeästi kun oveen koputettiin kahdesti.

Lisäksi pari tytön kaveria on kuullut meillä yökylässä olleessaan että alakerran ja yläkerran välisiä rappusia kävelee joku. Talomme on siis uusi talo, tosin tässä oli vanha talo ennen joka purettiin uuden alta pois. En periaatteessa edes usko mihinkään tälläiseen "yliluonnolliseen" mutta hieman on tullut spooky olo tässä kun ei mitään selitystä ole näille tapahtumille. Välillä myös haistan tupakanhajun sekä sisällä että ulkona vaikka kukaan ei perheestämme polta ja tätäkin olen ihmetellyt.

Re: Outoja tapahtumia talossamme

Lähettäjä: hylly 
Päivämäärä:   3.6.25 09:27:59

Psykoosi ei ole leikin asia. Mutta, onhan tässä sattunut kaikkea mahdollista..pahimpia nuo äänet, ei mitenkään voi tietää että kuuuuko ne tähän maailmaan kun huutavat niin että korvat soi :(

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   3.6.25 09:31:26

Pistäpä niihin röökipaikkoihin merisuolaa lautaselle muutamaksi päiväksi, saattaa meno rauhoittua.

Lähettäjä: Top 
Päivämäärä:   3.6.25 09:34:34

Kai ihmiset vaan on erilaisia. Itse en usko yliluonnollisiin ja jos joku esim. kävisi oven takana koputtamassa, mutta livahtaisi piiloon, niin en todellakaan ensimmäisenä epäilisi aavetta :D

Lähettäjä: Noku 
Päivämäärä:   3.6.25 09:37:14

Vai niin.

Päivämäärä:   3.6.25 09:37:31

Voisiko joku jolla on oikeasti kokemusta näistä yliluonnollisista tai vastaavista asioista vastata eikä nämä psykoosi jne huutelijat?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   3.6.25 09:44:03

Oliko ovi lukitsematta silloin, kun kuulit sen avautuvan ja näit valon syttyvän? Ehkä siinä ja koputtelussa olivat asialla lapsesi kaverit, eivät aaveet. Joku kävi kurkkaamassa ovella ja huomasi, että olet kotona, joten häipyi vähin äänin.

Portaikosta kuuluvat "askeleet" selittyvät portaiden elämisellä, kun ne naksahtelevat päivän päätteeksi liikenteen lakattua, ja tietenkin lasten mielikuvituksella.

Laatikkojuttuun on vaikea vastata, kun ei tiedä millaisesta laatikosta on kyse.

Päivämäärä:   3.6.25 09:48:55

Elämän varrella on sattunut kaikenlaista jännää jota ei osaa selittää. Tavarat vaihtavat paikkaa, yläkerrasta kuuluu selviä askelten ääniä, yöllä herää siihen kun joku vetää peiton pois. Kaikkeen on jo totuttu ja opittu elämään asioiden kanssa. Tai ehkä ollaan joukkopsykoosissa :D

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   3.6.25 09:49:16

Käypä katsomassa www.elavienmaassa.fi

Saat heiltä apua.

Tai kutsut papin tmv. siunaamaan talosi ja päästämään siellä riehuva henki eteenpäin.

Voit myös itse käskeä sitä poistumaan. Se rettelöi, koska ei ymmärrä jääneensä välitilaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.25 09:52:13

Talossa voi olla räyhähenki. Kannattaa kääntyä kirkon puoleen ja jos ei kirkko kiinnosta, niin hae netistä apua ihmisiltä, jotka tietävät noista jutuista. Niitäkin on yllätävän paljon ja ongelma yllättävän monella.

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   3.6.25 09:53:16

Meillä koputtelijaksi paljastui tikka. Käy syystä tai toisesta näin keväästä/alkukesästä oven takana koputtelemassa. Aina muutama erittäin napakka koputus.

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   3.6.25 09:53:30

Nyt kyllä kuulostaa vahvasti Siiritontun tekosilta. Asutko hänen alueellaan? Jos teillä on vara-avain jossain saatavilla niin ehdottomasti se pois

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.6.25 09:53:38

Kartanoissa kummittelee ja kai se ihan totta on. Ehkä puretussa talossa sattunut jotain ikävää...
Puuportaat voivat tietty "elää" kun lämpötila ja kosteus muuttuu. Valvontakamera jos joku pinputtelee vielä ovikelloa niin näkee onko joku kepposten tekijä ovella

Päivämäärä:   3.6.25 09:53:52

Vanhempieni talossa on myös tapahtunut kaikenlaista, en joittenkin yhtään tykkää talon tunnelmasta, vaikea sanoa miksi. Edelliset asukkaat, vanhempieni tutut sen rakentaneet.

Asuessani vielä kotona aikanaan cd-soittimen kaukosäädin katosi. Varmaan vuosi myöhemmin se yhtäkkiä oli keskellä lattiaa mennessäni huoneeseen. Ei ole sisaruksia eli ei ole voinut olla heillä.

Äitini raaputti maljakosta tarraa pois eikä saanut. Teki muita askareita välillä ja ajatteli yrittää uudelleen, tarra oli hävinnyt.

Välillä kysyvät kävinkö kun ylhäältä kuului askeleita ja ovet lukossa (sisäänkäynti yläkerrassa ja makkari alhaalla), en ollut käynyt.

Lähettäjä: Tuck 
Päivämäärä:   3.6.25 09:59:57

Ota heti yhteyttä manaajaan.
Nyt on jo kiire!

Lähettäjä: perhonen 
Päivämäärä:   3.6.25 10:06:10

Älä vähättele psykoosia!! En toivo sitä kenellekään kun lämpöpatterit alkavat puhumaan ja kaduilla näkyä toisen maailmansodanaikaisia sotilaita. Luojan Kiitos että lääkkeet on keksitty. Eihän ne ääniä poista mutta elämä niiden kanssa helpottaa. Terapeutti käski puhua niille mielessä, keskittyä hyviin asioihin niiden kanssa. Silloin äänetkin pysyvät vähän positiivisinä mutta tärkeintä on että erottaa harhat ja todellisuuden toisistaan.

Lähettäjä: Jahas 
Päivämäärä:   3.6.25 10:17:09

Kyselisin tytöltä onko tullut "leikittyä" laudan kanssa tai muuten tehneet jotain manauskokeiluja.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   3.6.25 10:25:05

Edellinen asukas.

Päivämäärä:   3.6.25 10:44:05

Tyttö ei ole mutta itseasiassa itse kävin ystävän innostamana selvänäkijällä jossain kanavoinnissa tms. Voiko sillä tosiaan olla jotain tekemistä tämän "kummittelun" kanssa.

Lähettäjä: TM 
Päivämäärä:   3.6.25 10:47:58

Itse olen asunut kummitustalossa. Minua jo muuttaessani varoitettiin, että siellä tapahtuu outoja ja ettei siellä kukaan uskalla nukkua. Nauroin.

Erään kerran talon ulko-ovi oli pois paikaltaan. Ovi oli pystyssä omalla paikallaan, mutta saranoista irti. Oveen kiinnitettiin varmuusketju, ja seuraavalla kerralla ovi oli pois saranoista, mutta pystyssä varmuusketjun varassa. Lumessa ei ollut mitään jälkiä. Kukaan ei pitänyt asiaa erikoisena, vaan se oli luonnollinen osa talon tapahtumia, koska muillekin oli kaikenlaista sattunut.

Jos KS, JL tai ER tietää tästä enemmän, nyt voisi kertoa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.6.25 10:48:34

Merisuolan ja manaajien lisäksi kokeilisin riistakameraa, jos ulko-ovella toistuvasti käydään. Vanha konsti on myös sirotella jauhoa, että näkee mahdolliset jalanjäljet, mutta jauhon sijaan kokeilisin jotakin muuta puuteria, ettei jauho houkuttele elukoita.

Tikka ja vastaavat voivat koputella, ja puu pitää ääntä lämpötilan vaihdellessa. Laatikko ei pysy kaltevalla pinnalla.

Jos onnistutte rekisteröimään yliluonnollisen ilmiön, kannattaa muistaa, että Skepsis ry on luvannut tästä kunnon rahapalkinnon, oliko kymppitonni.

Miksi muuten kartanoissa kummittelisi enempää kuin muissakaan vanhoissa rakennuksissa? Itse olen aina nukkunut hyvin kartanoissa.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   3.6.25 10:53:09

Valkosalvialla voit koettaa häätää.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.6.25 11:02:47

"Asuessani vielä kotona aikanaan cd-soittimen kaukosäädin katosi. Varmaan vuosi myöhemmin se yhtäkkiä oli keskellä lattiaa mennessäni huoneeseen."

Tälläisestä on minullakin kokemusta. Kerran päivittäin käyttämäni esine katosi pöydältä. Etsin koko talon läpi, ei missään. Seuraavana päivänä sisälle tullessani se oli keskellä keittiön pöytää. Talossa ei ollut tänä aikana ollut muita kuin minä, enkä poistunut katoamisen ja löytymisen välillä tontilta mihinkään. Olin etsiessäni tyhjentänyt pöydän, jolta esine oli kadonnut ja josta se löytyi.

En tiedä mikä on epämiellyttävin ajatus: se että joku olisi jotenkin salaa tullut taloon, lainannut esinettä ja seuraavana päivänä palauttanut sen yhtä salaa takaisin, se että kysymys oli jonkinlaisesta mielenhäiriöstä vai se, että asialla oli jokin tuntematon voima. Ensimmäinen vaihtoehto tuntuu melko mahdottomalta ja toinen hyvin epätodennäköiseltä.

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   3.6.25 11:17:20

Jaa-a itsekään en tiedä mitä uskoa kun olen kummia nähnyt. En ole taikauskoinen, mutta niin jänniä juttuja sattunut että pakko uskoa täällä olevan muistakin ulottuvuuksista tyyppejä kuin me ihmiset. Se, mitä nuo haluavat sanoa onkin ihan toinen juttu.
Eräs sisaruksistani oli tosi rauhaton ihminen, rankka lapsuus, pahoja terveyshuolia ja kovasti etsi paikkaansa. Masentui vakavasti nuorena ja lähti luotamme. Olin täysin rikki hänen kuolemansa jälkeen, olimme läheisiä. Sitten eräänä iltapäivänä kun kävelin keittiöön, painava sokerikko tippui/lensi kaaressa keskeltä keittiön pöytää parin metrin päähän jääkaapin eteen, sokerikko oli sellaista erikoista paksua lasia, mutta siihen ei tullut naarmuakaan. Sokerit toki lensivät pitkin lattioita. Ikinä ennen en ole moista nähnyt, enkä jälkeenpäin. Ja olen aika varma että sisarukseni kävi keppostelemassa ( oli semmoinen luonteeltaan). Muutama muukin tapahtuma käynyt, tiedä sitten. Tässä nykyisessä asunnossa on edellinen asukas kuollut ja veikkaan hänen yhä täällä käyvän. Tosin rauhoittunut paljon. Joten mistäs sitä tietää. Itse suhtaudun ystävällisesti näihin tapahtumiin,mitenkäs muutenkaan voisi..

Päivämäärä:   3.6.25 12:44:45

Kyllä, kanavointikokeilullasi olet itse aukaissut oven henkimaailmaan, antanut luvan näille tunkeiluille, ja itseksesi olet voimaton näitä vastaan, etsi apua rukouksessa Jeesukselta. Pyydä anteeksi, pyydä apua, älä enää leiki asioilla itseksesi. Valitse elämä, Jeesus.

Lähettäjä: jaa-a 
Päivämäärä:   3.6.25 13:01:27

- Oveen koputettiin kahdesti: eikö uudessa talossa ole ovikello?? Koputus voi olla oksa, lintu, orava tai vaikka naapurin kissa.

- Röökin haju on tyypillinen hajuharha esim. koronassa. Itselläni ollut 3 kertaa muuten oireeton korona hajuharhoilla. Myös vaihdevuosissa hajuharhoja voi esiintyä.

"Toinen tapahtuma oli talvella kun tein kotona etätöitä ja puhuin asiakkaan kanssa puhelimessa, kuulin että ulko-ovi kävi ja myös valot syttyivät eteiseen liiketunnistimella. Ajattelin että mies tuli käymään päivällä kotona mutta ketään ei tullut ja soitin vielä miehelle että kävitkö kotona äskön ja sanoi ettei käynyt." Siis ulko-ovi ei ollut lukittuna? ei kai silloin ole mitenkään erikoista, että joku tulee sisälle? Kuuli, että olet palaverissa ja ei halunnut häiritä?

Päivämäärä:   3.6.25 13:18:03

Röökin haju myös kulkeutuu hyvin. Asun 8. kerroksessa, ja haistan heti, jos tuolla alhaalla kadulla joku polttaa.

Päivämäärä:   3.6.25 13:26:06

Eipä tuossa ole mitään mistä huolestua paitsi vilkas mielikuvitus :) Laatikoiden tippumiseen on monta syytä ja mielikuvitus saa siitä helposti yliluonnollista. Koputus voi olla mikä vain, jälleen mielikuvitus muuttaa äänen haluamanlaiseksi. Minäkin kuulen jatkuvasti "haamu-teams-puheluita" kuulokkeista ja luulin jo tulleeni hulluksi ja kuvittelevani ne, kunnes yksi päivä oli ikkuna auki ja tajusin äänen tulevan läheiseltä junaradalta. En tajua vieläkään, miten se ääni kuulostaa niin lähellä kuulokkeista tulevalta teams-puhelulta, mutta sellaista se on. Mieli ja aivot hakee vieraista äänistä merkkejä tutuista äänistä ja muuttaa ne niiksi. Kuten koiran kynsien rapina lattialla koiran kuoleman jälkeen jne.

Mutta jos oikeasti epäilet, että asunnossa käy joku, niin sehän selviää jollain halvalla valvonta-/riistakameralla. Saat sitten ainakin mielenrauhan :) Tupakanhajusta kannattaa kysäistä kyllä ihan perheenjäseniltä. Vaatteissa se lemu haisee tosi pitkään ja juuttuu kyllä tiloihin, jossa tupakalta haiseva on oleskellut.

Päivämäärä:   3.6.25 14:52:11

Teillä on maanläheinen, rauhaton vainaja kotona.
Hänen kuuluisi jo lähdellä omiin hommiinsa mutta ei osaa. Yrittää teidän huomiotanne saada.

Ei ole terveellistä asua vainajan kanssa, hän saa energian tuohon temppuiluun teidän energiasta. Siitä tulee väsymystä joka tuntuu fyysisesti ja lapsi varsinkin voi oireilla.

Esko Jalkanen luonnonvoimat-yhdistys tai instassa jäsenensä Riitta Konttila/Helmivarpu hoitaa hänet pois sinne minne kuuluukin.

Lähettäjä: ..,,.. 
Päivämäärä:   3.6.25 15:19:34

"Esko Jalkanen luonnonvoimat-yhdistys tai instassa jäsenensä Riitta Konttila/Helmivarpu hoitaa hänet pois sinne minne kuuluukin."

Onko tuo maksullista toimintaa?

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   3.6.25 15:22:39

Meillä maatilalla on kanssa levottomilla sieluilla ahkera meno. Minulle sytytetään valoja keskellä päivääkin töitä tehdessäni. Muutama eri asiakas kertoo kuulleensa askelia ja jotain puhetta aamuhämärissä touhutessaan. Yhden asiakkaan lapsi ihmetteli miksi ei oteta kyytiin tuota parkkipaikalla vilkuttavaa tyttöä. No ei ollut tyttöä niin ei otettu kyytiinkään.
Eli vaikka oma pää saattaa tehdä tepposet niin tuskin koko kaarti on vinksallaan. Tosin kai joku ryhmäsuggestiokin on mahdollista, tyyliin kaikki uskoo keisarin uusiin vaatteisiin. Onhan tuoreimmat näytteet vahvasta uskosta meillä nyt sekä jenkkilässä että naapurissa.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   3.6.25 15:38:39

Onko teillä koskaan auton tutkat sekoilleet ja väittäneet, että olet törmäämässä johonkin, vaikka et ole? Ihan kesäkelillä ja hyvällä säällä. Mun auto väittää näin eräällä parkkipaikalla aina, kun parkkeeraan sitä tiettyyn ruutuun. Vaikka ympärillä ei olisi edes muita autojakaan. Tai yhtään mitään.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   3.6.25 18:01:52

Aloittajan luona kulkee hiippari

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.6.25 18:13:28

Isäni kuoli omakotitaloonsa sairauskohtaukseen. Poliisi sanoi että meidän pitää viedä hänen aseensa poliisilaitokselle, koska talo jää tyhjilleen. Tiesimme siskojen kanssa missä asekaapin avain on. Sitä ei kuitenkaan löytynyt sen hyllyn reunalta jossa sen kuului olla. Etsimme sitä yhdessä kaikkialta. Jouduin murtautumaan asekaappiin jotta saan aseet pois.

Seuraavan kerran kun siskoni kävi talossa, hänelle tuli ajatus kävellä kaapille ja laittaa käsi kohtaan jossa avaimen piti olla. Se oli ilmestynyt sinne.

Meille tuli viesti kyläläisiltä että talossa palaa illalla valo. Valo sammutettiin ja seuraavan kerran mennessämme valo paloi eri lampussa.

Toivoin että isäni kävisi luonani. Eräänä yönä vähän kuoleman jälkeen heräsin siihen että näkymätön energia nojasi käsivarteeni. Säikähdin ja energia lipui ylitseni.

Kävin meediolla, jonka kautta esitin kysymyksiä isälleni. Meedio osasi kertoa hautajaisista ja käytti sanontaa jota pappi käytti puheessaan. Isäni myös kommentoi, että olisimme voineet ripotella tuhkat myös erääseen hänelle tärkeään paikkaan jota meedio ei voinut tietää ennalta.

Tapahtumat laimeni sitä mukaa kuin surutyö eteni. Lopulta tuntui että isästä voi päästää irti niin että hän pääsee lepoon.

Päivämäärä:   3.6.25 18:50:51

" "Asuessani vielä kotona aikanaan cd-soittimen kaukosäädin katosi. Varmaan vuosi myöhemmin se yhtäkkiä oli keskellä lattiaa mennessäni huoneeseen."

Tälläisestä on minullakin kokemusta. Kerran päivittäin käyttämäni esine katosi pöydältä. Etsin koko talon läpi, ei missään. Seuraavana päivänä sisälle tullessani se oli keskellä keittiön pöytää. Talossa ei ollut tänä aikana ollut muita kuin minä, enkä poistunut katoamisen ja löytymisen välillä tontilta mihinkään. Olin etsiessäni tyhjentänyt pöydän, jolta esine oli kadonnut ja josta se löytyi."

Sama käynyt. Heitin tavaran suutuspäissäni kädestäni, nähtiin puolison kanssa mihin kohtaan se lensi. Kun menin hakemaan sitä, esinettä ei löytynyt mistään. Etsittiin monta päivää, asunto ei ollut iso eikä esine ihan pieni. Meni useampi kuukausi ja eräänä päivänä sama esine oli yhtäkkiä keskellä lattiaa.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   3.6.25 20:31:11

Menisin kyllä lääkärille, sillä aloittaja luettelee kaikki klassiset aivokasvaimen oireet viestissään. Silloin myös muistista saattaa puuttua paloja harhanäkyjen ja harha-aistimusten lisäksi, eli saatat itse siirtää laatikkoa etkä muista ja hajuharhat ovat todella yleisiä aivokasvaimessa. Toki korona aiheuttaa myös hajuharhoja. Myös psykoosiin meneminen on mahdollista. Lapset puoltavat vanhempiensa "näkemää/kuulemaa", esimerkiksi usean psykoosiin sairastuneen vanhemman ihan vielä teini-ikäisetkin lapset vakuuttavat kilpaa, miten vanhemman "näkemät" asiat ovat totta. Esimerkiksi yläkerran pyörätuolimummo oli käynyt psykoosiin sairastunutta miestä hakkaamassa, teini-ikäinen vakuutteli meille nähneensä kaiken, kun ei halunnut, että viemme isän pois. Myönsi kyllä lopulta valehdelleensa.

Lääkäriin siis aloittaja.

Lähettäjä: Top 
Päivämäärä:   3.6.25 20:31:59

Täällä kuuluu askelten kopinaa, kun harakat kulkevat katolla. Hetki meni, ennen kuin osasin yhdistää lintuihin, koska joskus kuulostaa, kuin tulisi eri suunnasta eikä ole mitään kevyttä tipsuttelua vaan ihan kunnon tömps, tömps, tömps -askelia.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.6.25 21:13:21

Harakat pomppivat usein eteenpäin niin ei ole mitään hiipimistä. Joskus omaa nukkumista häirinneet kun olen nukkunut yläkerrassa jossa tiilikatto ja kesällä aikaisin valoisaa niin harakat pomppii ja räkättävät katolla jo viideltä aamulla

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.6.25 21:39:40

Kannattaa ehdottomasti selvittää ja kuitata Skepsikseltä kymppitonni. Se on jännä kun kenellekään, ei siis oikeasti kenellekään kelpaa tuo raha vaikka kaikkea yliluonnollista tapahtuu jatkuvasti...

Päivämäärä:   3.6.25 21:49:44

Mene aloittaja käymään lääkärissä.
Kaikenlaisia kolahduksia nyt ok-taloissa kuuluu ja laatikkokin voi hyllyltä pudota ja valot temppuilla, mutta jos haistat (olemattomia) pahoja hajuja niin mene lääkäriin.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   3.6.25 21:52:35

Hmmm: Höpöhöpö.

Lähettäjä: jestas 
Päivämäärä:   3.6.25 22:07:43

Nämä Skepsiksen maksamista rahoista hokevat... siellä sanotaan:

"Suomalaisten skeptikkojen tieteellinen yhdistys Skepsis ry on jo vuodesta 1989 luvannut antaa rahaa henkilölle, joka pystyy toteuttamaan valvotuissa oloissa paranormaalin ilmiön. Viime toukokuussa yhdistys tuplasi tuon summan, joka on nyt 20 000 euroa."

Niin miten ihmeessä kuvittelette, että esim. aloittajan kertomat tapahtumat ja ilmiöt tähän soveltuisivat? Miksi siis hoette jotain asiaa, joka ei edes pidä paikkaansa?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   3.6.25 22:20:15

Siinä ei lääkärit auta jos hiippari kulkee, eikä ole mitään yliluonnollista.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   3.6.25 22:32:22

Mulla on myös kokemusta tuosta, että jotain katoaa ja ilmestyy samaan paikkaan, mitähän ne haluaa tällä viestiä kun useammalla sama kokemus?

Päivämäärä:   3.6.25 22:53:15

"pystyy toteuttamaan valvotuissa oloissa paranormaalin ilmiön"

No ei tietenkään kukaan pysty :D. Ei niitä ilmiöitä mitenkään toteuteta kenenkään omasta toimesta vaan ne tapahtuvat ihan kenenkään tahdosta riippumatta. Vai onko joku väittänyt pystyvänsä hallitsemaan paranormaaleja ilmiötä? Niinpä.

Päivämäärä:   3.6.25 23:28:49

"Vai onko joku väittänyt pystyvänsä hallitsemaan paranormaaleja ilmiötä? Niinpä."

On paljonkin erilaisia okkultisteja, jotka väittävät esimerkiksi rituaalien avulla pystyvänsä aiheuttamaan paranormaaleja, tai voisi varmaan sanoa luonnontieteellisesti selittämättömiä ilmiöitä tai vaikuttamaan niihin. Mutta mielestäni on liian yksioikoista väittää, että se, ettei näitä ilmiöitä ole pystytty toistamaan tai todentamaan skepsiksen määrittelemällä tavalla, tarkoittaisi ettei niissä ole mitään perää.

Maailma on monimutkainen paikka, ja tieto siitä, kuinka se toimii, on jatkuvassa muutoksessa. Moni "paranormaali" ilmiö on ajan kuluessa saanut täysin ymmärrettävän selityksen. Luuleeko joku, että kaikki löydettävissä oleva on jo löydetty?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   4.6.25 01:51:26

Meillä jäi hijattain pari kummallista juttua riistakameraan. Siinä näkyy aivan selvästi, miten nuori koivu, suunnilleen ranteen paksuinen ja muutaman metrin korkuinen. on hieman kallellaan. Sitten se hitasti nousee pystyyn, pysyy siinä hetken ja laskeutuu takaisin samaan kallistuneeseen asentoon kuin missä se olikin.

Tuuli ei sitä selitä, koska yksikään toinen puu ei liiku eikä videolla näy mitään merkkejä tuulesta. Puun lähellä ei ole myöskään ihmisiä tai eläimiä joiden voisi ajatella astuneen juuren päälle niin että se olisi saanut puun nousemaan hetkellisesti pystyyn. Videolla ei näy kertakaikkiaan mitää mikä selittäisi puun liikkumisen.

Toinen outo juttu jäi kameraan kun äiti oli ollut käymässä luonani ja lähti ajamaan kotiin. Riistakamerani on pihatien (n. 300m ) varrella, hiekkatie keskellä nuorta metsää. Ei naapureita, ei sähköjohtoja, ei rakennuksia, ei mitään, vain puita ja pensaita. Kameran viveen takia video alkaa siitä, kun auto on jo keskellä kuvaa ja kuvan reunassa vasemmalla on pieni kipinäparvi jonka läpi äiti ajaa. Kipinät ovat pari metriä auton edessä, sekin näkyy selvästi, mutta videolla ei näy mitään mikä ne olisi aiheuttanut.

Kun näytin videon äidille hän sanoi hölmistyneenä ettei nähnyt mitään kipinöitä ajaessaan, ihan tavallinen tyhjä pihatie niin kuin aina. Kuitenkiin osa kipinöistä oli tuulilasin korkeudella niin että niiden olisi pitänyt näkyä kuskille hyvinkin selvästi. Tästä on nyt ehkä kuukauden verran aikaa emmekä vieläkään tiedä mitä ne kipinät olivat. Mistä ne tulivat ja mikä ne aiheutti. Autosta ne eivät tulleet, se on varmaa koska ne olivat niin paljon auton edessä ja näyttivät tulevan ikään kuin autoa vastaan, mutta ei siellä ollut mitään mikä olisi voinut kipinöidä.

Mysteeriksi jäi sekin.

Päivämäärä:   4.6.25 11:01:57

Kyllä ne ovat ihan todellisia, luonnollisia asioita kun jossain kummittelee. Meillä oli remppakohteena joskus vanha rintamamiestalo jossa ihan jokainen näki ja kuuli samoja asioita. Joku ilta olin yksinäni työmaalla, ovi lukossa, itse yläkerrassa kun kuulin kun joku tuli ovesta ja kiipesi raput ulos. Huutelin että kuka tuli, mutten keskeyttänyt työtäni kun tiesin että avaimia on vain tietyillä henkilöillä. Ei siellä ketään ollut, eikä ollut käynytkään. Sama toistui monen muun kokemana useaan kertaan.

Rasittavinta oli kun yläkerrassa ollessani akullinen radioni hiljeni kesken työn enkä sitä päässyt siinä työvaiheessa laittamaan takaisin päälle. Silloin kuulin kun alakerrassa pauhasi radio. Myöhemmin alakertaan mennessä radio hiljeni kun olin rappusissa ja yläkerrassa meni minun radioni päälle. Menin katsomaan alakerrassa niin alakerran radio ei edes ollut seinässä eikä siinä ollut pattereitakaan paikalla. Ja tätä toistui loppuillan, aina soi radio siinä kerroksessa kun missä en itse ollut. :D

Jos aloittaja haluaa tuosta eroon niin kannattaa etsiä alueelta joku shamaani tai muu henkityön tekijä. Tai valotyöntekijä-nimellä nykyään usein kulkevat.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.6.25 11:04:15

Laita krusifiksejä jokaisen huoneen seinälle, se rauhoittaa tilannetta.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   4.6.25 11:56:05

*: Paitsi jos on demoni niin pahentaa vaan

Päivämäärä:   4.6.25 12:11:33

Sittenhän tuo krusifiksi on hyvä happotesti, koska jos tilanne pahenee, tietää, että demoni jyllää, eikä mikään harmiton kotitonttu.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   4.6.25 12:25:56

Ja jos se on demoni, niin sitten yhteys katoliseen kirkkoon. Heillä on koulutus niiden häätämiseen.

Lähettäjä: Mare 
Päivämäärä:   4.6.25 12:43:19

Tuttavalla kerrostaloasunnossa oli välillä outo olo. Kerran pieni lapsensa sanoi, että kuka se setä on joka täällä käy öisin. Lopulta soitti poliisit, kun otti lapsen puheen tosissaan.

Poliisit tuli ja tutki. Löytyi jälkiä lukosta. Poliisit sanoivat, että heti huomaa, että eräs tyyppi oli päässyt taas vankilasta.

Tämä 90-luvun alusta ja tapahtui Kalliossa. Nykyään ei varmaan edes tutkittaisi.

Lähettäjä: pena 
Päivämäärä:   4.6.25 12:58:28

Hitsinpimpula kun jotain tuollasta sattuisi valvotuissa olosuhteissa niin sais helpot 20K Skepsikseltä.

Päivämäärä:   4.6.25 13:22:31

Kutsun noita katoavia ja taas omalle paikalleen ilmestyviä esineitä bugeiksi matrixissa. On useampi kokemus niistä.

Päivämäärä:   4.6.25 13:36:56

Oma mies hukkaa autonavaimet joka päivä, mahtaa olla erityisen aktiivinen henki kimpussa.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   4.6.25 13:56:25

pena:

Niin miten se sitten on helppoa rahaa, jos ensiksi vaivalla järjestää valvotut olosuhteet, jotka skepsikselle kelpaavat ja sitten odottelee, että "hitsin pimpula sattuispa"?

Lähettäjä: pena 
Päivämäärä:   4.6.25 14:13:03

Siksi kirjoitinkin että "kunpa sattuisi" ja "niin sais". Aina sattuu jossain missä on truusennu yksin.

Päivämäärä:   4.6.25 14:23:45

"Oma mies hukkaa autonavaimet joka päivä, mahtaa olla erityisen aktiivinen henki kimpussa."

Jos tämä oli kohdistettu minun bugi matrixissa -kommenttiini, niin tuolla ilmiöllä ei kyllä ole mitään tekemistä tavallisen tavaroiden hukkaamisen kanssa, vaikka asialla olisikin hauska naljailla. On itselläkin hukassa milloin mitäkin, mutta kun jokin kateissa ollut tavara päätyy esim. keskelle huoneen lattiaa tai keittiön pöytää ja kyseisiä pintoja on välissä siivottukin useaan otteeseen, niin kyllähän siitä väistämättä tulee sellainen olo, että mitä hittoa täällä tapahtuu.

Itse en tosin niinkään ajattele, että henget liikuttelisivat tavaroita, vaan pidän ilmiötä pikemminkin pieninä häiriöinä (bugeina) jonkinlaisessa aika-avaruuden jatkumossa tai universumin kudelmassa.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   4.6.25 17:23:56

"Jos tämä oli kohdistettu minun bugi matrixissa -kommenttiini, niin tuolla ilmiöllä ei kyllä ole mitään tekemistä tavallisen tavaroiden hukkaamisen kanssa, vaikka asialla olisikin hauska naljailla. On itselläkin hukassa milloin mitäkin, mutta kun jokin kateissa ollut tavara päätyy esim. keskelle huoneen lattiaa tai keittiön pöytää ja kyseisiä pintoja on välissä siivottukin useaan otteeseen, niin kyllähän siitä väistämättä tulee sellainen olo, että mitä hittoa täällä tapahtuu."

Juuri näin. Tiedän voivani hukata tavaraa, koska olen vähän hajamielinen. Tiedän myös, että joskus voi käydä niinkin, ettei vaan rekisteröi esinettä, jota on etsimässä, vaikka se on suoraan silmien edessä. Ja juuri siksi etsinkin esinettä erityisen huolellisesti tyhjentäen koko pöydän, jolta se oli kadonnut. Kävin myös läpi talon molemmat huoneet, pihassa olevan tallin (vaikken koskaan vienyt esinettä ulos talosta) jne. Katoamista seuraavana aamuna keittiön pöytä oli edelleen tyhjä, mutta aamutallista tullessani esine löytyi keskeltä pöytää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.