Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En vain laihdu

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   3.6.25 09:00:48

Koko ikäni olen laihduttanut laihtumatta. Olen aika lyhyt, en tiedä vaikuttaako se. Muistan kun 14v terkkari sanoi että olen ihannepainossa ja siitä lähti taistelu pysyä siinä, mutta silti olen lihonut 15kg ja olen nyt lievästi ylipainoinen.

Olen aina pitänyt terveellisestä ruuasta ja herkuttelen harvoin. Silti paino vain nousee. Harvoin syön yli 1500 kaloria, ehkä kerran kuussa jos on baari ilta. Aivan käsittämätöntä. Ole korjannut jopa kahvin maitoja, kaikki tosi tarkkaan noin 10 vuotta, välillä on kausia kun en jaksa. Kaloreita kertyy korkeintaan 1500 ja silti painan n.80kg.

Laihdun vain tiukalla paastolla. Nyt olen ollut 4 päivää mehupaastolla ja painoa lähtenyt kilo! Joka sekin varmasti vain nestettä.

Muilla samaa?

Re: En vain laihdu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.25 09:03:49

Miksi koet tarvetta laihduttaa? Onko sinulla ylipainon tuomia sairauksia?
Jos olet terve niin sinuna keskittyisin liikuntaan ja sitä kautta hyvään kuntoon niin tuskin pieni ylipaino terveydessäsi tulee näkymään ikinä.

Lähettäjä: Samis 
Päivämäärä:   3.6.25 09:15:59

Mulla on samankaltainen tausta, olen ollut nuorena normaalipainon yläpäässä ja siitä on vain kiloja kertynyt, vaikka liikun paljon ja syön terveellisesti. Olen myös aika lyhyt.

Minulla ei tuo tulosta edes 1000 kilokalorin syömiset, kerään vain nesteturvotusta niukalla ruualla. InBody-mittauksen mukaan peruskulutukseni on 1600 kilokaloria, mutta todellisuudessa voin tuohon harrastaa 1200 kalorilla liikuntaa ilman että paino laskee. Lihasmassaa on paljon mutta ihan sitä ehtaa rasvaakin löytyy yllin kyllin.

Minulla ei ole tepsinyt edes laihdutuslääkkeet eikä
ravitsemusterapeutit, laihdutusryhmät tms. Ärsyttää ihmisten suhtautuminen lihaviin ja lihavuuteen, ikään kuin kaikki lihavat söisivät jatkuvasti ja makaisivat vapaa-ajan sohvalla...

Päivämäärä:   3.6.25 09:37:39

*kirjannut, eli siis olen todellakin perillä piilokaloreistakin. Eikä ole mitään säästöliekkejä, jos syön yli 1500 niin Lihon nopeaa tahtia. Nyt siis kalorit ehkä n. 1400 ja pysyn tässä 80kg.

Samos/ niin, ihmiset varmasti ajattelevat että syön kuin possu, tosiasiassa kun syön niukasti ja vähäkalorisesti :/ Vaikea alentaa alle 1400 kun teen fyysistä työtä. Tämä paastokin on tuskaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.6.25 09:43:41

Mulla tulee mieleen että punnitsetteko oikeasti ruuat että tulee oikea kalorimäärä? Ja pienestä määrästä kastiketta tai rasvaa leivän päälle voi tulla jo lisää yllättävän paljon. Mikä on arkiaktiivisuus tai onko työ passiivista? Miten nukut? Mitä se ruoka on mitä syöt?

Anteeksi jos tämä kuulostaa siltä että ajattelen että olet idiootti, tarkoitus ei ole kuin selvittää jos voisin jotenkin auttaa. Jotkut eivät näitä hoksaa.

Lähettäjä: 4 
Päivämäärä:   3.6.25 09:43:54

Mulla auttoi painonpudotuksessa painon jumittamiseen se, että vaihdoin vain ruuan proteiinipitoisemmiksi. Eli entisen 1 g/painokilon sijasta 1,5 - 2 g per painokilo.

Oletko aloittaja perehtynyt näihin?

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   3.6.25 09:46:53

Mulla on vähän sama juttu. Hyötyliikuntaa ei juuri tule, kesäisin pyöräilen muutamia kertoja viiossa ja salilla käyn 4 x vko - ja tuntuu että saisin syödä päivässä 3,5 porkkanaa ja purkillisen rasvatonta raejuustoa.

Jos syön 4 porkkanaa niin paino nousee heti välittömästi.

Ei oo helppoo olla lyhyt tappi läskigeeneillä.

Päivämäärä:   3.6.25 09:52:26

Olen perillä kaikista piilokaloreista ja muistan, sairasta kyllä, joka ikisen ruuan kalorit ulkoa. Koska olen laskenut kaloreita 14v asti.
Syön vhh ja korkeaproteiinisesti :/

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.6.25 09:57:01

Ikävä kuulla että ruokasuhteesta on tullut tuollainen :( oletko kokeillut syödä ihan normaalisti hiilareita? Ettei kroppa vain olisi säästöliekillä? Kaikille ei vhh vain sovi. Meidän elimistö on tehty hyödyntämään ensisijaisesti hiilareita energian saantiin, ja itsestäni ainakin tuntuu ettei ilman hiilareita jaksa liikkua juurikaan. Muista, ettei tuollainen ylipaino ole vielä vaarallista, ja stressikin (esim. siitä painosta) voi jarruttaa sitä aineenvaihduntaa. Tsemppiä kovasti

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   3.6.25 09:58:42

Jepjep, tuttua hommaa. Eikä kilpparivajis ainakaan auta asiaa yhtään.

Päivämäärä:   3.6.25 09:59:43

Oon kokeillut hiilarien syömistä ja ei ole säästöliekki sillä paino nousee heti jo 1500 kalorista :/

Lähettäjä: ?-? 
Päivämäärä:   3.6.25 10:01:24

Olen itse 157 senttiä pitkä ja huomannut, että ruokamäärillä kituuttelu ei ole ratkaisu mihinkään. Meidän kokoisilla liikunta on.

Ja joo, tiedän että joku tulee kohta sormi ojossa sanomaan, että liikunnalla on vain 20% vaikutus painonhallinnassaja 80% lähtee ruokalautaselta. Mutta se vai menee jotenkin kokonaisvaltaisesti niin, että kun oikeasti alat harrastaa jotain rankkaa, hengästyttävää liikuntaa, se korjaa samalla koko elimistön hyvinvointia. Hiilareista ei tarvitse kieltäytyä, jos ne kuluttaa. Ei tee mieli syödä epäterveellisesti, koska se tuntuu nollaavan liikunnan suotuisat vaikutukset.

Itse liikun normaalisti 8-10 tuntia viikossa pyöräillen, ratsastaen, kävellen, hölkäten ja joogaten. Nyt olen ollut pari kuukautta uupunut ja sairaana ja on ollut pakko vaihtaa kävelyyn, mutta normitilanteessa pidän painoni kurissa aktiivisella elämäntavalla.

Asennoidu niin, että työpäivän jälkeen oma päiväsi vasta alkaa. Ja silloin pysytään liikkeessä.

Lähettäjä: Lilja 
Päivämäärä:   3.6.25 10:09:12

Itse myös lyhyt ja liikunta on ainoa tapa laihtua, vaikka usein sanotaan, että liikunta ei ole niin tärkeää kuin se mitä syö. Laihdun kesäisin (jatkuvasta grilliruuasta ja jäätelöistä huolimatta) aina yrittämättä noin 5kg koska liikun niin paljon, käytännössä vapaa-ajalla koko ajan olen joko koirien kanssa lenkillä tai treeneissä, puutarhahommissa, tekemässä remontteja yms. aamusta iltaan. Kaikki liikkuminen ei siis ole todellakaan raskasta, mutta pelkkä jaloillaan oleminen koko päivän ajan kuluttaa kiitettävästi.

Talvella paino sitten nousee taas, kun kylmän sään vuoksi ei tule liikuttua niin paljoa.

En tarkkaile kaloreita ja syön mitä mieli tekee, mutta pyrin syömään säännöllisesti ja juomaan vettä sen 2-3 litraa päivässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.25 10:28:44

Onko työ oikesti fyysistä vai jotain seisoskelua, joka toki väsyttää mutta ei oikeasti kuluta juuri mitään? Lisäisin liikuntaa kuten muutama ylläkin jo todennut.

Lähettäjä: Jukka Mohla 
Päivämäärä:   3.6.25 10:32:35

Hellitä pingotus ja pysy läskinä, niin pääset helpommalla, niin ne muutkin läskit tekee.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.6.25 10:43:21

" kun 14v terkkari sanoi että olen ihannepainossa"

Missäpäin on 14v terkkareita? En luottaisi!

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   3.6.25 10:45:58

Pääsisitkö verikokeisiin hormonien osalta. Vaikuttavat rasva-aineenvaihduntaan merkittävästi.

Tuollaiset paastot saavat elimistön herkästi sekaisin.

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   3.6.25 10:47:14

Ja tärkeintä, nuku tarpeeksi!

Lähettäjä: Kkk 
Päivämäärä:   3.6.25 10:52:45

Hyvä ja mieluista polkupyörä on ollut minulle hyvä keino pudottaa kiloja. Lapsena vihasin kaikenlaista pyöräilyä, en jaksanut mitään enkä mihinkään kun olin aina ja kaikesta jalat hapoilla. Nyt aikuisiällä selvisi että minulla oli aika paha anemia, ja ollut todennäköisesti jopa vuosikymmeniä. Nyt oikein rakastan tunnetta kun isot reisilihakset ja pakarat pääsee hommiin. Vaikka enemmän tykkään vaan omaan tahtiin kiertää kaikkia paikallisia luontokohteita ja muita nähtävyyksiä missä en ole ikinä ennen käynyt. Olen löytänyt vaikka mitä. :)

Päivämäärä:   3.6.25 10:54:40

Olen huomannut että mitä enemmän liikun niin sitä nälkäisempi olen ja silloin on vaikea pysyä matalissa kaloreissa :/

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   3.6.25 10:55:56

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 3.6.25 10:43:21

" kun 14v terkkari sanoi että olen ihannepainossa"

Missäpäin on 14v terkkareita? En luottaisi!"

Tuossa kylläkin sanotaan, että "neljätoista vuotta terkkari sanoi". Siis neljäntoista vuoden ajan.

Koska ihmiset eivät enää jaksa taivuttaa sanoja vaan kirjoittavat ne vain perusmuodossa pötköön peräkkäin, arvuuttelemme nyt, yrittääkö aloittaja tarkoittaa

- 14-vuotias terkkari
- 14-vuotiaana terkkari sanoi (eli kun aloittaja oli 14-vuotias)
- 14 vuotta (eli 14 vuoden ajan) terkkari sanoi.

Päivämäärä:   3.6.25 10:57:54

Jos on nälkä, niin syö! Tee joku salaatti, siitä et liho.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.6.25 11:03:30

Mulla on sama juttu. Ja kaikki kertyy vielä vyötärölle (PCOS). Joskus treenasin ahkerasti (sali 3-5 kertaa viikossa) ja kokeilin 1600 kalorin rasvanpolttoruokavaliota. Tein tätä 2 vuotta. Vyötärö oli aloittaessa 95 cm ja kahden vuoden jälkeen 93 cm. Onnistun laihtumaan vain ketoruokavalion ja pätkäpaaston yhdistelmällä. Se on aika helppoa, kun pääsee alkuun, mutta kalorit on sitten usein vain jotain 700-900 päivässä. Mikä taas tuntuu ihan hullun vähältä terveelle, liikkuvalle ihmiselle.

Päivämäärä:   3.6.25 11:11:22

Netflixissä on yksi tutkimus dokumentti laihdutuksesta. Siinä muutama tutkija esittää, että suoliston bakteerikannalla on suuri merkitys ja sitä kantaa muuttaakseen pitää muuttaa ruokavaliota 9-12kk ennen kun bakteeri kanta muuttuu. Sen takia laihdutus on vaikeaa kun ihmisillä ei ole itsekuria tai pitkäjänteisyyttä pitää uutta ruokavaliota vuoden ajan. Ja jos olet ylipainoinen niin kyllä: erittäin todennäköisesti syöt vääriä asioita ja se on se ongelma.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.6.25 11:12:07

"Koska ihmiset eivät enää jaksa taivuttaa sanoja vaan kirjoittavat ne vain perusmuodossa pötköön peräkkäin, arvuuttelemme nyt, yrittääkö aloittaja tarkoittaa"

No eihän arvuutella. Kukaan normaalijärkinen ja suomea äidinkielenään puhuva ei joudu arvuuttelemaan, koska aloittajan tarkoitus on kyllä hyvin selvästi ymmärrettävissä hänen viesteistään, vaikka muoto ei ole täydellisesti oikein.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   3.6.25 11:48:42

Tuo suolistobakteeriasia on todettu ihan kaksossokkotutkimuksissakin. Ainakin Akkermansian pitäisi auttaa.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   3.6.25 12:01:31

Lol, olet vhh:lla ja kuitenkin mehupaastolla, miten tämä voi olla vhh? Lopeta kaikkien hiilihydraattien käyttö, myös makeutusaineiden! Siirry Keto-ruokavalioon, niin laihdut. Onko metabolinen terveytesi kunnossa, insuliini tasot kohdallaan? Nämä asiat tulee kuntoon ketoosissa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.6.25 12:07:30

Tietysti osalla on parempi rehunkäyttö, mutta jos osa ihmisistä pärjäisi hyvin vähillä kaloreilla pitkiä aikoja, kyllä siitä olisi lääketieteellistä tutkimusta.

Vilkaiskaa muuten toisesta keskustelusta, mitä ihmiset söivät 800-luvulla (ja mitä eivät syöneet) ja kokeilkaa tätä yksi talvi. Saattaa muutama kilo lähteä.

Lähettäjä: Silje 
Päivämäärä:   3.6.25 12:11:38

Lyhyellä ja pienellä ihmisellä on pienempi energiankulutus. Lisäksi kaikki kilot näkyvät helpommin, kun ne kertyvät luonnollisesti pienemmälle alalle.

Päivämäärä:   3.6.25 12:51:13

En jaksanut kirjoittaa tekstiä täydellisesti sillä auringonpaiste ja kirjoitin kiireessä :) Osaan kyllä kirjoittaa kunnolla.

Ja en kai koko elämääni ole mehupaastolla, niin luulin että sen ymmärtäisi että normaalisti vhh? :D

Niin, luulisin että suolisto mikrobit olisivat kunnossa sillä syön paljon kasviksia ja ns aitoa ruokaa

Lähettäjä: Lekurisanomulle 
Päivämäärä:   3.6.25 12:52:23

Ei onnistu. Statiinit ja novonordiskit..

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   3.6.25 12:53:24

No minkä mittaisia olette, kun omasta mielestänne olette lyhyitä? 155 cm?

Lähettäjä: Häijänneste 
Päivämäärä:   3.6.25 13:18:37

Parasta ottaa 30-40 % hedelmii ja vihanbeksii. Ja TREENATA salia, pyöräilyä, uintia 3 kertaa viikossa tunnin verran. Sain 20 kg, eikä maksaneet IS palkkiota ku tekivät siitä numeron. Niinpä, hyödyllisenä hölmönä , mut anbss olla vaan, enää niille ei..ilmatteeks joo vaa selluloosasepityksiä..vihaks melkei pistee

Päivämäärä:   3.6.25 13:24:16

"Hellitä pingotus ja pysy läskinä, niin pääset helpommalla, niin ne muutkin läskit tekee."

Sanoo läskiperseisiä akkoja inhoava mies. Miten rakentavaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.25 13:52:09

Pitäisikö yrittää jatkuvan laihdutuksen sijaan miettimään mikä ruoka ja liikuntaa lisää hyvinvointia. Jatkuva kaloreista stressaaminen ei sitä ainakaan tee. Syö ravitsevaa ruokaa, liiku runsaasti, nuku hyvin ja tee asioita, jotka tuottavat sinulle iloa. Jos paino on 80kg edelleen, niin ainakin terveys paranee ja stressitasot laskee. Elämässä on niin paljon muutakin kuin muutama vatsamakkara.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   3.6.25 13:57:54

"Lähettäjä: Peppi
Päivämäärä: 3.6.25 12:53:24

No minkä mittaisia olette, kun omasta mielestänne olette lyhyitä? 155 cm?"

Mä oon just ton 155cm sukat jalassa. Onko se nyt vaan sit mun mielipide että oon lyhyt vai oonko oikeesti?

Oonko salaa ollut koko tämän ajan keskimittainen?

Lähettäjä: Fax 
Päivämäärä:   3.6.25 14:01:09

Niinhän sitä sanotaan, että laihduttaminen lihottaa. Moni alkaa laihtua sitten, kun luopuu kokonaan laihduttamisesta ja sen sijaan alkaa elää elämää joka tukee hyvinvointia ja vähentää stressiä, laihtuminen tapahtuu kuin huomaamatta siinä sivussa

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   3.6.25 14:33:27

Siksi kysyin, että osaa vähän suhteuttaa sitä painoa pituuteen. Kun kovin lyhyellä tuo 80 kg on jo ihan kunnon ylipaino. Siltikin voi olla fyysisesti hyvässä kunnossa, jos urheilee. Ihan pelkkää vaakaa ei kannata tuijottaa, koska lihas painaa enemmän kun läski. Jolloin se 80 kg on ihan ok paino.

Lähettäjä: rkr 
Päivämäärä:   3.6.25 20:38:42

Olen 162 cm 40 v nainen ja aina ollut normaalipainoinen. Nyt kuitenkin huomannut, että olen läskimpi kuin aiemmin. Ja ainoa keino saada tuota rasvaa pois on todellakin raskas, pitkäkestoinen liikunta.

Talvi on niin paljon parempi liikunnan kannalta. Hiihto, lumikenkäily, hangessa tarpominen yms. on todella hyvää, helppoa ja kokonaisvaltaista liikuntaa. En tiedä, mitä lajia harrastaisi kesällä, että saisi saman vaikutuksen kuin talvella lumikenkäillen sauvojen kera.

Vaikka aina hoetaan, että ruokavalio on se millä laihdutetaan, niin kyllä liikunnallakin on iso merkitys. Minä laihdun huomattavasti paremmin kun kulutan kaloreita ja käytän lihaksia liikunnassa. Ilman liikuntaa lähtee vain lihakset, ja sitten lihoo entistä enemmän.

Käytännössä jo odotan talvea, että pääsen taas hankeen. Viime yönä oikein pohdin, että pitäisikö lähteä kuukaudeksi johonkin, missä on lunta, ja syödä vhh:sti ja käydä lumikenkäilemässä pari kertaa päivässä. Millaisenhan muutoksen sillä saisi aikaan. Yleensä muutokset näkyy minussa nopeasti, jo viikossa on jotain nähtävissä. Oispa talvi.

Lähettäjä: uwujw 
Päivämäärä:   4.6.25 16:59:09

Ehkä olet rääkännyt kroppaa niin kauan, että se ei enää jaksa, ja ainoa keino on pitää kaiken keinoin kiinni siitä mitä sillä on? Elimistösi on siis stressitilassa, ja silloin se toimii niin, ettei ainakaan halua luopua vararavinnoistaan. (Joillakinhan elimistö toimii toisin päin, heillä ns. tulee läpi kaikki eikä mikään tartu.)

Millaista elämäsi muuten on? Onko koko ajan kamala stressi? Saatko lepoa, osaatko levätä ja rauhoittua, kykenetkö rentoutumaan?

Minulla oli monta vuotta aineenvaihdunta aivan jumissa. Kiloja kertyi ja en päässyt niistä eroon millään. Olo oli koko ajan tukkoinen eikä minulla ollut nälkä, mutta koko ajan teki mieli syödä. Tänä keväänä sitten huomasin, että kroppa ei ole enää niin tukossa ja alkoi kilotkin karista. Huomasin myös, että olin monta vuotta ollut todella stressaantunut ja kroppa ihan sekaisin. Kun tuolloin oli stressi sitten helpottanut ja kykenin jopa lepäämään, kilot lähti helposti. Tai no, pari niitä on vielä jäljellä, mutta jääkööt.

Eli ainakaan minun kohdallani laihtuminen ei onnistunut, kun elimistö piti hätäkeinona kaikesta kiinni ja koitti koko ajan varastoida lisää hätävaraa. Mutta kun kroppa ns. päästi irti, niin olo normalisoitui.

Et siis välttämättä onnistu laihtumaan kiristämällä kaloreita entisestään. Voi olla, että ainoa keino saada aineenvaihdunta kuntoon on vähentää stressiä ja rääkkiä.

Päivämäärä:   4.6.25 17:09:01

Harvoinpa naisilla on lihksia niin paljon, että se pitäisi ottaa huomioon sopivaa painoa miettiessä. Aika vähän niitä bodarimuijia kuitenkin on ja niillä taas ei rasvaa ole. 80 kg on ok ehkä 180 cm naiselle mutta näitäkin on aika vähän.

Joku kaipasi lumikenkäilyä vastaavaa. Sauvalävely mäkisessä maastossa? Niin että sauvoja käytetään eikä kanneta mukana. Tai sitten ihan vaan lenkki/pyöräily + päälle yläkropan punttitreeni. Kotonakin pääsee jo pitkälle, kun ostaa muutaman kahvakuulan.

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   4.6.25 17:32:04

Siis miten se pituus vaikuttaa painoon? Mä oon lyhyt, 160 cm ja aina ollut hoikka/normaalipainoinen. Tällä hetkellä en edes treenaa ja teen istumatyötä.

Listatkaas tähän te jotka ette laihdu, mitä te
oikeasti päivän aikana syötte ja kuinka paljon. Oon 100% varma, että syy löytyy siitä mitä laitatte suuhun ja kuinka paljon. Ellei jotain sairautta ole, on resepti laihtumiseen hyvin yksinkertainen. Pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa. Säästöliekit ja muut on vaan höpinää. Mun keho on ollut taistele tai pakene moodissa varmaan viimeiset 10 vuotta, huonoja yöunia, perussairaus. Välillä teen tosi rankkoja fyysisiä juttuja, takana isoja leikkauksia. Ja paino on pysynyt silti normaalina.

Itse esimerkiksi en istumatyössä käy koskaan lounaalla tai syö mitään raskasta. Eilen söin päivällä pienen määrän neljänviljanpuuroa, tänään oli kaksi pientä ruisleipäpalaa salaatilla juustolla kinkulla ja voilla. Aamulla en syö mitään, näillä mennään iltaan asti. Illalla sitten usein syön jotain lihaa/kalaa/kanaa ja siihen kaveriksi salaattia, juustoa tmv.

Herkuttelenkin kyllä, mutta ei mun perusruuasta taida tulla edes 1000 kcal päivässä.

Lähettäjä: Zeebra 
Päivämäärä:   4.6.25 17:58:28

Oho miten vähän osa porukkaa syö! Tuntuu hieman porsaalta, kun vertaan omia määräini noihin, koska syön todella paljon enemmän ja monta kertaa päivässä :D Minä olisin tosi nälissäni ja kiukkuinen esim tuollaisella zxc ruokamäärällä.
Mulla ei paino ole koskaan noussut (olen aika lyhyt, vain 161 cm ja paino on ollut alle 50 kg koko aikuisikäni), kun olen syönyt aina samalla kaavalla, eli eri muodoissa kasviksia, juureksia, hedelmiä, proteiininlähteinä kanaa tai tofua sekä marjoja ja rahkoja/ vanukkaita ja siemeniä. En käytä öljyjä, rasvaa tms edes paistamiseen, mutta rasvaa saan avokadoista ja pähkinöistä. Tuolla kattauksella saa tosi maittavaa ruokaa (mausteita vaihdellen), jota kestää syödä isojakin määriä ilman huolta.

Päivämäärä:   4.6.25 18:48:27

No mulla ainakin laihtumista estää nälkä. Just söin neljä ohutta ruispalaa, päällä lihanakki per leipä ja juustoa, yksi muna. Vähän turkkilaista jugua ja pensasmustikoita. Vieläkin tuntuu että pitäisi syödä lisää. Normaali ihminen syö yhden leivän.

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   4.6.25 18:55:00

Nälkä on vaan tunne ja se tunne kasvaa, mitä enemmän kroppaa siihen totuttaa. Samoin isoihin annoskokoihin tottuu. Ja tosiasia on se, että vanhempana kilot kertyy eri tavalla. Kyllä minäkin nuorena söin enemmän kun liikuin hirveästi ja aineenvaihdunta oli varmasti erilainen. Nyt en edes jaksa syödä sellaisia määriä mitä vielä parikymppisenäkin söin.

Jännä juttu on myös se, että jos käyn joskus poikkeustapauksissa päivällä syömässä lounaan eli raskaammin (joskus täytyy työn puolesta käydä edustamassa) niin minulla on muutaman tunnin kuluttua jo hirveä nälkä. Kun taas syön lounaalla tosiaan vaan vähän jotain pientä, pärjään hyvin iltaan asti. Talvisin tulee juotua paljon lämmintä teetä iltapäivän mittaan töissä, sekin vie nälkää. Mutta en tiedä mistä tuo johtuu, että isomman raskaan lounaan jälkeen tulee nopeammin nälkä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.