Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko joku muu luopunut koirien vakuutuksista?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.6.25 19:31:26

Oletko luopunut? Onko kaduttanut?

Tai oletko vaihtanut pelkkään vastuuvakuutukseen ja tapaturmavakuutukseen? Miten vaikutti hintaan?

Mä tässä asiaa kovasti harkitsen, hinnat on kivunneet aivan jäätäviin summin vuodessa. Nyt vakuutuksen hinta on jo yli 1/3 vakuutuksen korvaussummasta. Yritin vakuutusyhtiön sivuilta katsoa paljonko maksaa pelkkä vastuu- ja tapaturmavakuutus, mutta eipä sitä näköjään saanut laskettua siellä.

Tiedän tietysti, että kannattavuus on täysin tuuripeliä ja kukaan ei voi siihen itsessään ottaa kantaa.

Re: Onko joku muu luopunut koirien vakuutuksista?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.6.25 19:32:14

Juuri mietin samaa !

Lähettäjä: Sandro hit 
Päivämäärä:   2.6.25 19:33:18

Samaa miettinyt täällä että jos sais säästötilille koirian äkkiell-laskuja varten esim 4 tuhatta niin vakuutuksissa säästäis jo tonnin vuodessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.25 19:47:10

Viimeiset 10v pitänyt vakuutusta sinne 1-2-vuotiaaksi luustokuviin asti ja sitten laittanut pois. Jo 15v sitten aika paljon sairastelleen koiran kanssa olisi tullut halvemmaksi elo ilman vakuutusta.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   2.6.25 20:19:56

Neljä koiraa, ja en ole heitä vakuuttanut. Yksi on ollut erittäin onnettomuusherkkä, hänen vakuuttaminen olisi ehkä ollut järkevää, muiden ei.

Luotolla olen maksanut ne kovimmat eläinlääkäri kulut.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   2.6.25 20:35:12

Ei vakuutusta. Tilillä aina rahaa sen verran että pystyn hoitamaan sen minkä koen hintaan ja koiran ikään nähden järkeväksi. Toistaiseksi vakuutus ei olisi kannattanut kummallakaan koiralla.

Päivämäärä:   2.6.25 20:35:35

Olen luopunut koirien ja hevosien vakuutuksista. En ole katunut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.6.25 20:37:00

Mulla vakuutus 600 e vuodessa jo ja korvaa 1000 euroon asti. Eli enpä tiiä onko järkeä enää.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   2.6.25 20:47:03

Joskus sijoituskoiralla oli vakuutus, mutta olen omistanut kolmattakymmentä koiraa ja nyt on eka kerta kun vakuutukselle olisi ollut tarve.

Hiukan harmittaa kun ei ole laittanut sitä vakuutuksen kokoista summaa sivuun niin nyt ei ole kuin osa leikkaukseen tarvittavasta summasta kasassa. Tosin on ollut monta muutakin akuuttia menoa pienellä aikaa niin säästöt on huventunut.

Mutta kaikkineen ei kaduta ettei vakuutuksia ole ollut, se rahasumma mitä olisi maksanut turhasta olisi ollut ihan jäätävä.

Jos vaan suinkin pystyy pistämään säästöön rahaa niin se tulee halvemmaksi kuin maksaa vakuutuksia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.6.25 21:09:31

Jo aikaa sitten. Lupailee paljon, ei kuitenkaan korvaa. Olen laittanut joka vuosi säästöön vakuutukseen menevän summan. Ei se ole aina riittänyt, mutta ei muutenkaan kaikkea olisi vakuutus korvannut.

Päivämäärä:   2.6.25 21:12:23

Hinnat nousee ja korvattavat viat ja sairaudet vähenee. Vakuutukset perustuu pitkälti huijaukseen.

Useita koiria on ollut ja vain yhdellä niistä oli vakuutus. Korvasi mitä korvasi, enemmän koin hukkaan heitetyksi rahaksi sen makselun.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.6.25 21:13:13

Ei ole koskaan ollut vakuutuksia. Nostan sitten luotolta jos ei säästöt riitä.

Päivämäärä:   2.6.25 21:25:18

Jos rahat ei riitä hoitoon, on jäähyväisten aika. Tilillä on Luojalle kiitos toistaiseksi rahaa kohtuullisiin hoitoihin. Olen melko epäluuloinen vakuutusten kattavuuden suhteen, olisiko niistä sitten kuitenkaan iloa tosipaikan tullen ja on mietittävä myös eläimen mahdollista kärsimystä isojen hoitojen aikana.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   2.6.25 21:25:41

Mä lopetin vakuutukset laumalta siinä vaiheessa, kun vuosimaksu oli 6000 euroa. Jonain vuonna laskut on olleet vähemmän ja jonain enemmän, kuin tuo. Ja nykyään vakuutukset ovat kalliimpia ja ehdot huomattavasti huonommat, kuin vaikka kymmenen vuotta sitten.

Lähettäjä: Raksaaallday 
Päivämäärä:   2.6.25 21:25:48

Oli tähän vuoteen saakka. LähiTapiola. Nyt meni oma raja euroissa yli ja irtisanoin tänä keväänä. Vakuutus oli 8 vuotta. Jos tulee jotain isompaa, koira menee monttuun, ehtoopuolella kun on..

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   2.6.25 21:31:24

Mä olen luopunut vakuutuksista jotain 15 v sitten. Olen laittanut rahaa säästöön. Mitään suurempaa ei ole sattunut. Kohtutulehdusleikkaus on ollut suurin. Sillä oli hintaa noin 850.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.6.25 21:32:25

Mä laitoin syksyllä pois kahden koirani (6v ja 1v) vakuutukset. Iso kynnys oli laittaa pois ja vieläkin mietin, olikohan oikea ratkaisu, mutta näillä nyt mennään.

Mulla on useampi tuhat euroa säästötilillä heti käytettävissä, jos jotakin sattuu ja mulla on ehkä aika matala kynnys laittaa koira pois, jos ennuste on yhtään hankala.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.6.25 22:04:15

En ole vakuuttanut. Mieluummin raha muuhun käyttöön tai säästötilille, ja tarpeen tullen sieltä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.25 22:09:28

Vakuutus on sen verran edullinen, että pidän sen. Tällä hetkellä vuosimaksu reilu 200€.

Lähettäjä: Teho 
Päivämäärä:   2.6.25 22:21:37

Koiralla on vielä ja varmaan on jatkossakin. Laskelmieni mukaan on kannattanut kun on perussairaus. Vakuutuksesta korvataan myös säännöllinen lääke mikä on aika kallis.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   2.6.25 22:23:43

Koiralla ei ole koskaan ollut vakuutusta. Se on nyt 16-vuotias, ensimmäisen 13 vuoden aikana se kävi vain rokotuksilla ja sterkassa. Nyttemmin on tullut reilulla tonnilla hammasremonttia ja librela kerran kuussa 60 € kahden vuoden ajan. Halvemmaksi tämä näin on tullut.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   3.6.25 00:34:08

Olen luopunut kaikista vakuutuksista paitsi liikenne kun ovat pakollisia. Omat varat riittää itsevakuutukseen. Ja vuosien varrella säästö on ollut suuri.

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   3.6.25 07:05:04

Oli joskus aiemmin edellisellä koiralla vakuutus, mutta eipä sumiit

Päivämäärä:   3.6.25 07:32:07

Jos tilillä on muutama tonni varaa laittaa eläinlääkäriin, niin ei tarvitse vakuutuksia. Toki voi huono säkä käydä. Suurimman osan kohdalla ei käy. Vakuutukset ovat liiketoimintaa, jolla tehdään voittoa.

Lähettäjä: vikke 
Päivämäärä:   3.6.25 07:51:47

Luovuin jo vuosia sitten, kun kilpailutin vakuutusyhtiötä ja vaihdon myötä koiran vakuutus olisi noussut tosi korkeaksi uuteen yhtiöön (koiralla perussairaus) eikä kannattanut jättää vanhaankaan ilman keskittämisalennuksia.

Perussaidauden kontrollit on vuosittain, mutta niiden kustannus on noin kolmannes vakuutuksen silloisesta vuosimaksusta. Eli olen säästänyt tuhansia euroja näinä vuosina, omaan piikkiin hoidettu pari pikkujuttua, nyt koira on kohta 14-vuotias.

Päivämäärä:   3.6.25 09:29:24

"Vakuutukset ovat liiketoimintaa, jolla tehdään voittoa."
Näinhän se on. Yksittäisen koiran kohdalla voidaan totta kai jäädä plussalle, jos sopivasti sattuu, mutta pidemmän päälle ehdot ovat sellaiset, että vakuutus ei kannata: vuosimaksu suuri, omavastuu korkea ja korvauskatto matala.

Lähettäjä: Pille 
Päivämäärä:   3.6.25 09:53:41

Kyllä olen luopunut, vuoden pidin toisella koiralla vakuutusta. Vakuutusmaksu kahdesta koirasta olisi n. 1300 euroa vuodessa.
Olen laittanut tuon summan säästöön ja säästössä on nyt 7000 euroa. Olen käyttänyt reilu 2000 euroa koko elinaikana eläinlääkärikäynteihin, jotain pikkujuttuja vain, mutta noista on maksettu myös hammaskivenpoisto jota ei vakuutus korvaisi.

Päivämäärä:   3.6.25 09:55:27

Edellisen kanssa olisi elämä ollut tuhansia euroja halvempaa jos olisi ollut vakuutusta. Nyt pidän vakuutusta ainakin 6-7 -vuotiaaksi. Jos esim. ristisiteet menevät, niin menevät yleensä viimeistään 5-vuotiaana.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.6.25 10:08:55

Luovuin vakuutuksista n. 5v sitten. Olen omistanut koiria 20v ja kerran sen aikana on käynyt sellainen vahinko, että vakuutus olisi ollut hyödyllinen. Ja se tietysti sattui heti vakuutusten lopettamista seuranneena vuonna :D. Pelkän vastuuvakuutuksen voisin ehkä ottaa, mutta kuvittelen, että sekin on aika turha kunhan noudattaa huolellisuutta koiran kanssa.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   3.6.25 10:51:04

Juuri otin pennulle vakuutuksen LähiTapiolasta ja hinta oli 281 euroa vuodessa, vaikka valitsin hoitoturva plussan ja käyttöominaisuusturvan. Ei mielestäni paha hinta.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   3.6.25 11:08:18

Kahdella ekalla koiralla ei ollut, säästöä tuli ja rahaakin oli. Pennun vakuutus maksoi itsensä muutamaksi vuodeksi takaisin viime vuonna kun tuo sairastui munuaistulehdukseen ja oli labrojen lisäks 3 vrk teholla. Yli 4000 piti Agrian korvata, mutta sai siinä silti kuvetta kaivaa.

Päivämäärä:   3.6.25 12:18:51

Nämä hinnat on tietysti hyvin rotukohtaisia. kk on saanut vakuutuksen 280 eurolla, mutta monelle vuosimaksu voi olla kaksinkertainenkin.

Tosin pidän Lähitapiolankin omavastuuta todella isona 60e + 25%. Tarkoittaa, että 200e laskusta jää kuitenkin vielä 110e maksettavaa ja vakuutus korvaa huikeat 90e. Tuollaisia pienempiä käyntejä pitää siis sattua joka vuosi aika monta ennen kuin vakuutus tulee kannattavaksi. Tietenkin jos sattuukin isompi lasku, esim. 2500e, vakuutus korvaa suurimman osan (1815e) -mutta vain sillä ehdolla, että vakuutusta ei ole sinä vuonna käytetty vielä, koska ollaan aika lähellä 2000e korvauskattoa.

No, näitä jokainen tietenkin joutuu pohtimaan tahollansa. Kuten jo sanoin, itse saattaisin päästää koiran aika herkästi pois, jos edessä olisi iso operaatio, joten siksi vakuutus ei omalla kohdallani helpostikaan kannata.

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   3.6.25 12:29:09

Joku aika sitten mietin tuota samaa, mutta onneksi en lopettanut vakuutuksia. Toinen koira sairastui joku aika sitten sappirakon mukoseeleen ja toinen oli viikko sitten pari vuorokautta eläisairaalassa tehohoidossa veriripulin vuoksi. Lähellä kuolemaa käytiin, mutta onneksi koira selvisi. Tässä on parin vuoden vakuutus maksut kuitattu molempien osalta.

Lähettäjä: Lippe 
Päivämäärä:   4.6.25 13:01:32

'Kuten jo sanoin, itse saattaisin päästää koiran aika herkästi pois, jos edessä olisi iso operaatio, joten siksi vakuutus ei omalla kohdallani helpostikaan kannata."

Olen tästä samaa mieltä. En aio tehdä koirille mitään massiivisia leikkauksia, joista esim. toipuminen on epävarmaa. Etenkään iäkkäämmille koirille.

Päivämäärä:   4.6.25 13:15:51

Ei ole ollut koskaan vakuutuksia koirille. Hevosella oli jossain vaiheessa. Nykyisillä ei.

Lähettäjä: Tiuhti 
Päivämäärä:   4.6.25 13:37:40

"Nämä hinnat on tietysti hyvin rotukohtaisia."

Mulle kerran vakuutusyhtiön myyjä laski tarjouksen vakuutuksesta koiralle. Hämmästyi itsekin hinnasta, kun on perusterverotu, jolle todennäköisesti suurin osa ei edes ota vakuutuksia (metsästyskoira), niin vuosimaksut ois ollut ihan kohtuulliset.

Päivämäärä:   5.6.25 08:43:31

Mun koiran vakuutus vajaa 480e LähiTapiolassa. Viime vuonna, eli koiran ensimmäisenä elinvuotena, tuli muutamia lääkärikäyntejä, jotka vakuutus korvasi ihan hyvin. Ehkä just just tuli tuo 480e takaisin, ehkä jäi vähän alle. Mun koira paljastui atooppiseksi, joten toistaiseksi pidän vakuutuksen ja seurailen, miten sairastaminen tästä etenee. Alunperin ajatuksena oli pitää vakuutusta juurikin 1-3v koiran terveydestä riippuen. Atooppisen kanssa lienee fiksuinta pitää vakuutus voimassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.