Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mökkivieraat

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   2.6.25 17:22:41

Sukulaisperhe kutsui itse itsensä kylään mökille. Koska olen vieraillut heillä usein suostuin, vaikkakin vastentahtoisesti. Yritin hillitä itseni ja olla hyvä emäntä, mutta valitettavasti se ei oikein onnistunut. Nyt vähän harmittaa, koska heillekin varmasti näkyi, etteivät olleet ihan toivottuja vieraita. En vaan jaksanut siivota koko ajan toisten jälkiä, huomautella ettei kengät jalassa mennä sisälle ja kuunnella nuorison marinaa kuinka tylsää mökillä on. Olisin voinut viettää rennon ja kivan viikonlopun itse mökillä. Nyt vaan väsyttää ja harmittaa.

Re: Mökkivieraat

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   2.6.25 17:43:44

En ole kertonut kenellekään omistavani mökin. Sattuneesta syystä.

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   2.6.25 18:08:32

No jos he kutsuivat itse itsensä niin tuskin odottivat mitään kuninkaallis-kohtelua? Unohda koko juttu, eivät hekään tainneet mitään unelmavieraita olla... Ja ajattele, nyt se on ohi ja kesä edessä!

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.6.25 18:22:53

Vaikka harmittikin oli epäkohteliasta näyttää harmitus. Olethan itse vieraillut sanomasi mukaan usein heillä. Eivät varmaan aavistaneet olevansa ei toivottuja koska vierailet heillä usein

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   2.6.25 18:24:57

Tavallaan ymmärrän, mutta jos olet itse vieraillut heillä usein, eikö tämä olisi ollut hyvä vastapalveluksen paikka? Jos siis vierailut ovat olleet yksipuolisia tähän asti, ja sellaisia, että ovat tarjonneet sinulle aina jotain.

Meillä on molempien, minun ja puolison, perheiden tilavin talo, ja kaikenlaiset sisaruskokoontumiset ovat aina meillä. Nyt muutamalla sisaruksistamme on mökit, ja olen kovasti toivonut kutsua mökkeilemään ihan tasapuolisuuden nimissä. Mutta ei kuulu kutsua ei, vaikka tiedän että majoitustilaa olisi. Se tuntuu kyllä yllättävän kurjalta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.6.25 18:29:12

Vuoroin vieraissa. Tuo nyt pientä säätöä jos joutuu kengistä yms mainitsemaan. Jotkut kun kehtaa lokkeilla monta päivää.

Päivämäärä:   2.6.25 18:39:33

Varmasti olisi ollut vastapalveluksen paikka, mutta itse vieraana koitan aiheuttaa mahdollisimman vähän vaivaa. Siivoan omat jälkeni, en levitä kaikkia tavaroita ympäriinsä, osallistun ruuanlaittoon/tiskeihin jne. ja vien aina runsaat tuliaiset kiitoksena majapaikasta.

Päivämäärä:   2.6.25 18:42:33

Enkä odottanut heiltä tuliaisia tai edes osallistumista töihin, mutta olisin toivonut, että paikat pidetään siisteinä ja esim. ruoka syödään pöydässä eikä murustella ympäri sohvaa. Nukuin huonosti, koska kuorsasivat äänekkäästi ja tuntuu, että väsyneenä en jaksanut peittää harmitusta niin hyvin kuin olisi ollut kohteliasta.

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   2.6.25 19:43:50

Kun on enemmän ihmisiä ja teinejä sotkua syntyy, ei sille oikein voi mitään.
Vaikka itse ilmeisesti ajattelet olevasti helppo vieras tuliaisten kanssa olet silti vieras ja varmasti yhtä rasittava isäntäperheelle kuin mitä he ovat nyt sinulle.
En kehtaisi enää käyttää näiden vieraiden kotia majapaikkana, jos olet käytökselläsi saanut heidät tuntemaan olonsa ei-toivotuiksi vieraiksi

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   3.6.25 09:19:19

“ Enkä odottanut heiltä tuliaisia tai edes osallistumista töihin, mutta olisin toivonut, että paikat pidetään siisteinä ja esim. ruoka syödään pöydässä eikä murustella ympäri sohvaa. Nukuin huonosti, koska kuorsasivat äänekkäästi ja tuntuu, että väsyneenä en jaksanut peittää harmitusta niin hyvin kuin olisi ollut kohteliasta.”

Miksi et vaan suoraan sanonut, että kyläily ei sovi? Tiesit varmasti heidän tapansa etukäteen?

Toisaalta, se vierailu oli yhden kerran! Ja olet itse vieraillut heillä usein. Sinäkin olet voinut heitä ärsyttää, mutta ovat pitäneet suut supussa.

Nyt onkin hyvä hetki miettiä, miten majoitut jatkossa: tuon perheen luona vai hotellissa.

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   3.6.25 09:22:19

Eihän tähän muuta voi todeta kuin, että jatkossa et enää mene heille kylään, koska et itse osaa olla vastavuoroisesti vieraanvarainen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.25 09:27:09

No nyt et enää itse änkeä heidän nurkkiinsa ja piste. Ihme logiikka taas.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.25 09:36:10

En ymmärrä mökillä tai toisen kotona yöpymistä.

Muistan lapsuudesta ne toiseten olohuoneissa nukkumiset (kaverikyläilyt erikseen). Anoppini yritti viritellä tällaista yökyläilyvalvomisperinnettä, kun hän ei hyväksy hotelleja. Kerran kokeiltiin ja toista kertaa ei kokeilla.

Lapsena olimme menossa lomamatkalle, ja matkalla piti viedä joku juttu (saattoi olla ihminen, ehkä isän työkaverin poika, kun joskus kuskasimme häntä) isän työkaverin mökille. Pääsimme perille ja se työkaveri tuli vastaan ja pyysi kahville. Isäni on sellainen aika kujeilija, niin otti takakontista pari matkalaukkua ja sanoi, että täällä olisi muillekin kannettavaa niin päästään asettumaan taloksi. Sen työkaverin naama meni ihan vinksalleen :D kertoi kahvipöydässä, että luuli että jäämme sinne koko porukalla koko viikoksi :D

Päivämäärä:   3.6.25 10:51:31

Mielestäni olin kyllä ihan vieraanvarainen. Tein ruuat, tiskasin, lämmitin saunan, kannoin saunavedet, siivosin sotkut, vein roskat heidän jäljiltään roskiin jne. jne. Kysyin mitä syövät ja ostin heidän toivomiaan ruokia, tarjosin ruuat ja juomat.

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   3.6.25 11:43:46

Vieraanvaraisuuteen ei kuulu vinkua jälkikäteen netissä vieraistaan.

Lähettäjä: Nomwe 
Päivämäärä:   3.6.25 11:56:56

En minäkään jaksaisi olla vieraanvarainen valvottamisen jälkeen. Luulisi vieraita hävettävän etteivät anna isäntäväen nukkua rauhassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.