Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naapurin setä kiusaa ja uhittelee

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   2.6.25 13:13:55

Tilanne lyhyesti se että myös on vuokrannut läheltä tiluksiaan naapurille asunnon. Tämä naapurin setä joutuu ajamaan meidän tontin kautta asunnolle. Usein sitten siinä pihalla ollessani sitten jää joko ohi ajaessan tai muuten tulee pihallemme haukkumaan kuinka typerä olen tehdessäni ihan sama mitä. Siis jos vaikka laitan istutuksia, laitan kasvimaata, raivaan pöpelikköä, leikkaan nurmikkoa, hoidan hevosia. Koittaa myös valistaa miestäni kuinka naiselle pitää näyttää kaapin paikka eikä naisista ole yhtään mihinkään. Myös tietenkin puuttunut kesähevosten pitoon. Tehtiin kesäksi pihatto ja otettii hepat kotiin laitsalle ja siitäkin haukkuu ettei kannata yhtäkään eläintä ottaa ja hän voi ampua hevosemme ja tehdä niistä makkaraa... Olen alkanut kuunnellut juttuja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Välillä sitten tapellut takaisin. Olen alkanut pelkäämään ukkoa sillä saattaa yksin ollessani tulla ovelle asti. Vihaisena saattaa jopa uhata hakata...
Ainoa asia minkä takia mies on pitänyt vuokralla on luotettava vuokranmaksukyky ja tosiaan rahaa tarvitsemme. Miestäni rakastan enkä hänestä luovu. Hän on myös kauhuissaan miten ukko muuttuu aina kun hänellä nainen talossa. Muuten on ihan mukava kuulemma.

Re: Naapurin setä kiusaa ja uhittelee

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.25 13:21:47

Onko sillä ase?

Päivämäärä:   2.6.25 13:25:58

On luvallinen ase metsästykseen ja se mietityttänyt tilanteen mennessä koko ajan pahemmaksi juurikin kun tulee jo ovelle asti välillä huutamaan hakkaamisfantasioistaan

Lähettäjä: Hp 
Päivämäärä:   2.6.25 13:27:32

Ja tämän sinä ja miehesi hyväksytte rahsn takia? Tän täytyy olla provo.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   2.6.25 13:36:06

No sitten tuo täytyy vaan kestää. Saahan tuosta haukkumisesta ja uhkailusta maksun rahan muodossa.

Päivämäärä:   2.6.25 13:37:27

En hyväksy. Olen pyytänyt miestä irtisanomaan mutta mies vetosi että jos sillä sitten naksahtaa ihan kunnolla... On asunut siellä siis jo toistakymmentä vuotta asunnossa ja tämä siirtyi miehelle vuokralle suoraan edelliseltä paikan omistajalta. Kaikille muille on mukava ukko (on oikein mielinkielin miehen porukoille jne) mutta tässä talossa ei naista siedä. Viime kesänä tilanne ei ollut vielä näin paha. Itse olen ollut kuvioissa vasta alle 2 vuotta. Edellisille naisille myös vittuillut mutta suhteet kestänee 2kk-1v. Minä olen pitkäaikaisin... Ollaan alle 30vuotiaita.

Lähettäjä: Nennu 
Päivämäärä:   2.6.25 13:40:42

Setä kuvittelee omistavansa paikan

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   2.6.25 13:41:53

Harvinaisen tossukka tuo sinun "mies".

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.6.25 14:05:37

Tyypille kirjallinen varoitus, syynä sopimaton käytös, ja siis irtisanomisuhka. Jos ei tästä rauhoitus, irtisanominen.

Itse nauhoitat ukon sanomiset ja haet lähestymiskieltoa. Sen voi poliisikin myöntää. Soittoa poliisille joka uhkailusta.

Ovi aina lukossa. Jos ukko liikkuu tiettyyn aikaan, et näyttäydy silloin.

Oma mies voisi painavasti sanoa, ettei siedä mitään huonoa käytöstä. Osalle tepsii. Jos omalla miehellä on isoja kavereita, aina parempi.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.6.25 14:09:29

"Tyypille kirjallinen varoitus, syynä sopimaton käytös, ja siis irtisanomisuhka. Jos ei tästä rauhoitus, irtisanominen.

Itse nauhoitat ukon sanomiset ja haet lähestymiskieltoa. Sen voi poliisikin myöntää. Soittoa poliisille joka uhkailusta.

Ovi aina lukossa. Jos ukko liikkuu tiettyyn aikaan, et näyttäydy silloin.

Oma mies voisi painavasti sanoa, ettei siedä mitään huonoa käytöstä. Osalle tepsii. Jos omalla miehellä on isoja kavereita, aina parempi."

Ihan oikeasti näin !! Vaikka poliisi ei vielä tekisikään mitään niin viranomaisilla on hyvä olla tieto, että missä tilanne voi olla eskaloitumassa. Omalle miehelle ne munat ja tosiaan sanoo ettei tarvitse häntä tai vaimoketta neuvoa (yleensä kuuntelevat miehiltä jotain jos on oikeasti naisvastaista).

Ja jos on vanhempi mies niin kuntaan huoli-ilmoitus !! Voi olla sekoamassa, alkava muistisairaus, mitä vaan.

Lähettäjä: ranko 
Päivämäärä:   2.6.25 14:12:49

Kameroita pihalle, ja selkeät kyltit kameroiden olemassaolosta.

Haukut sen ukon pienimunaiseksi haaskaksi, kun seuraavan kerran edes pysähtyy teidän pihaan. Itse asiassa, miksi ette tee sille omaa tietä sinne mökkiinsä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.6.25 14:15:29

Mikäli mies haluaa vuokralaisensa pitää, niin muuta pois. Ei se tule tuosta parempaan suuntaan muuttumaan ja omalle psyykelle on tosi raskasta olla jatkuvasti valmiustilassa.

Ja mistäkö tiedän...? Koska meillä on samantyyppinen naapuri ja lopulta uhkaukset eivät jääneet sananhelinäksi.

Päivämäärä:   2.6.25 14:16:22

Potentiaalisesti vaaralliselle hullulle ei kannata puhua yhtään mitään. Kamera hyvä idea.

Lähettäjä: Erkki 
Päivämäärä:   2.6.25 14:35:30

Ei tuollaiselle kannata edes ilmoittaa ja antaa mahdollisuutta. Todennäköisesti paskoo paikat ja sinut samalla kun saa tietää. Ei tuollainen välitä lähestymiskielloista tai kameroista välttämäti yhtään mitään... Poliisit/valkotakkiset oltava valmiina ottamaan kopin. Toki olisi hyvä noin muuten olla sitä videomateriaalia äänineen ukosta.

Lähettäjä: Erkki 
Päivämäärä:   2.6.25 14:36:30

Pois turvallisesti ette todennäköisesti saa ilman virkavaltaa

Päivämäärä:   2.6.25 14:59:26

Jos haluaa, että virkavalta ottaa ukon tosissaan, todisteita olisi hyvä kerätä. Tuollainen voi esiintyä poliisisedälle kohteliaasti ja järkevän oloisesti.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   2.6.25 15:13:46

Hui, noista hulluista ei koskaan tiedä, mitä saavat päähänsä. Saisiko ensi alkuun pienen pätkän tietä niin ettei sen tarvitse ajaa teidän pihan läpi?

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   2.6.25 16:19:48

Muuta sä pois tuolta ja vie hevoset ja muut turvaan. Jos sun ns mies haluaisi niin olisi tehnyt jo jotain. Mut jos kerran haluaa että omat suhteet pysyvät lyhkäsinä naapurin sedän takia ni se on hänen valintansa. Mutta mä en sietäisi tuollaista. Ja koska tilanne tulee pahentumaan ni ei kannata tuollaisia katsella. Ja poliisitkin varmaan on hänen frendejään

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.6.25 16:32:09

Eikö auta jos sanoo ukolle että jospa hoitaisit omat asiasi ja meill vähän kiire...
Ehkä ukko nyt on vaan sellainen joka hölöttää typeryyksiä eikä oikeasti ajattele tehdä niin. Näitä typeriä viisastelijoita riittää ja miksi ihmeessä ukon pitää poiketa hölöttämään jos vaan joutuu kulkemaan ohi. Pitää vaan esittää kiireistä yms niin ettei kumpikaan jää juttelemaan sen kanssa niin varmaan lopettaa kun ei saa jutteluseuraa.

Lähettäjä: gf 
Päivämäärä:   2.6.25 16:47:24

On sinulla ihana mies. Hullu vuokralainen on hänelle tärkeämpi kuin sinä. Tuossa tilanteessa tekisin rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä ja ilmoittaisin miehelle, että jompi kumpi lähtee, minä tai vuokralainen. Todisteita todella tarvitset, eli kameravalvonta ja siitä nauhoite poliisille. Lähestymiskielto on hyvä hakea heti, kun oletettavasti oleskelet kesällä enemmän ulkona hänen haukuttavana.

Päivämäärä:   2.6.25 16:55:34

Olen kehoittanut hoitamaan omat asiansa mutta "Älä sinä huora minua neuvo. Oletpa onneton kun et setämies juttuja kestä. Tuollaisella asenteella ei pärjää yhtään missään." ja kävelee vain enemmän perässä selittämässä omia elämän viisauksiaan kuinka hän on saavuttanut elämässä milloin mitäkin ja on hyödyksi toisin kuin koulutettu tytön tyllerö huora. Hänhän on siis ihan näppärä koneiden ja rekennusten kanssa ei siinä mutta kova tarve muistutella minua kuinka mahtava ja tarpeellinen hän on tilalle. Onhan hän jo lähes parikymmentä vuotta asunut paikassa.

Osaa varmasti puhua poliisitkin pois jos ei ole videonauhaa näyttää. Kamerat ollut mielessä ja nykyään mieskin jopa ihan ok asian kanssa jos sellaiset turvallisuussyistä hommataan. Olen jotain jo nauhoittanutkin salaa. Olen itsekkin alkanut enemmän pelkäämään häädön jälkeseuraamuksia mitä tekee tai mitä mahdolliset hullut tuttavansa eli moottoripyörämiehet/ryyppykaverit tekee koston himoissaan.

Toista tietä aika vaikea tai liki mahdotonta tehdä. Ei varmasti siitä omasta tiestään kuitenkaan tuo vuokralainen maksaisi. Tuskin käyttäisikään ellei asennettaisi jokin oma portti. Tuota ei varmaan mikään normaali piha aitakaan pidättelisi vaikka aitaisi koko pihan.

Meidän välit meni jo heti ensitapaamisella kun haukkui mieheni edessä että olen typerä, idiootti ja hullu kun tein yhtä pihahommaa...

On niin vaikea tilanne kun nuoleskelee miestä ja miehen porukoita yli ystävällisesti.

Päivämäärä:   2.6.25 16:58:20

Tuossahan on tasan tarkkaan kaksi vaihtoehtoa.

Sinä lähdet.

Setämies lähtee.

Sinuna tekisin nämä vaihtoehdot miehellesi selväksi. Miehesi ei selvästi ole puolellasi eikä näe tilanteen vakavuutta jos ei puutu asiaan mitenkään. Minkälainen on mies joka antaa naapurin sekopään uhkailla kumppaniaan?

Se setämiehen lähteminen voikin olla pitkissä kantimissa, mutta jos miehesi tulee järkiinsä, hankitte riittävän määrän valvontakameroita (+ niistä kertovat kyltit) ja mies irtisanoo vuokrasopimuksen asap. Jos kameroihin tallentuu uhkailuja tai pihalla kulkemisia, yhteys poliisiin.

Päivämäärä:   2.6.25 17:02:40

Vahtikoira pihalle. Valvontakamerat nyt ainaskin. En usko että niin sekopää että mitään tappaisi mut todella rasittavaa tulla kiusatuksi omassa kotoa. Ens kerralla kun uhkailee ampua soita poliisit. Laiton uhkaus. Lähtee aseluvat.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.6.25 17:11:08

Jos mulle tulisi mun pihalla tollanen kaheli huorittelemaan, lentäisi kädessäni oleva esine kahelin naamaan muitta mutkitta.

Päivämäärä:   2.6.25 17:16:50

Nauhoitat ja toivottavasti sanoo että ampuu, sitten poliisille tekemään rikosilmoitusta uhkailusta, lähtee aseet heti.

Lähettäjä: Varaani 
Päivämäärä:   2.6.25 17:22:06

"On niin vaikea tilanne kun nuoleskelee miestä ja miehen porukoita yli ystävällisesti."

Eli miehesi on alasimen ja vasaran välissä eikä uskalla pahoittaa vanhempiensa (ja tämän ukkelin) mieltä, vaikka sinä saat kärsiä? Lähde asumaan muualle, vaikka ette parisuhdetta lopettaisikaan.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   2.6.25 17:43:15

Ja sun miehellä ei ole pokkaa sanoa sille ukolle? Nauhoita puhelimella salaa seuraavan kerran kun tulee aukomaan päätään. Tuossa tilanteessa olisin kyllä jo ekalla kerralla sanonut ukolle sen verran ikävästi, että suksii v*ttuun ja pysyy siellä. Tuollaisen laittoman uhkauksen kun saat nauhalle, että ampuu hevoset tms. niin ei muuta kun poliisin puheille.

Lähettäjä: Mmmm 
Päivämäärä:   2.6.25 18:19:31

Eroa. Vaikkaa nyt miehesi kasvattaisi pallit ja saisi jotain tehtyä, miten ihmeessä tollasen ihmisen kanssa voi jatkaa? Joka kuuntelee kumppanistaan tollaisia puheita? Antaa sen jatkua? Vaarantaa sun turvallisuuden?

Mites ne miehen vanhemmat, ovatko todistaneet tätä perseilyä? Eivätkö usko käytöstä? Jos tietävät ja ovat vuokralaisen puolella, sekin olisi kelle tahansa järkevällä sellanen tilanne, että ei halua olla osa sukua, saatika esimerkiksi kasvattaa lapsia sellaiseen sukuun.

Joo se on kiva että saat maallaa touhuta ja heppoja pitää, mutta arvosta nyt bähän edes itseäsi ja henkistä (ja ehkä fyysistäkin) terveyttäsi ja lähde!

Päivämäärä:   2.6.25 18:42:03

Pahimpia ei huutele kumppanin läsnäollessa. Pahin mitä kumppani kuullut niin se meidän ensikohtaaminen. Olen kertonut miehelle niistä pahimmistakin. Olen estellyt miestä kertomasta porukoilleen koska olen häpeillyt asiaa niin paljon että heille niin kiva ihminen on noin järkyttävä minulle.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   2.6.25 18:48:37

Mikään ei mitätöi miestä pahemmin kuin naisen nauru. Naurat suoraan päin naaman sen typerille uhkauksille. Nyt pelkosi ruokkii tuota kiusaamista.

Itselläni kiusaava naapurin mies oli äitini rivitalo naapuri. Äitini oli silloin siinä kunnossa, että päivittäin siellä oli käytävä. Usein, jopa kahdesti tai kolmesti vuorokaudessa. Ukko yritti aina valittaa jostain, ja/tai käyttäytyi hyökkäävästi. Soitti jopa mun veljelle, ja valitti minusta (Olin silloin 40 v., eli ihan aikuinen itsenäinen ihminen). Alkuun yritin vain vähän kuin ohittaa asian, mutta kun aina hullummaksi muuttui... Niin, oikeasti vain kerran nauroin sen höpinöille, ja esitin hyvin huvittunutta. Sen jälkeen teki kaikkensa, ettei kohdattu. Piileksi mm. autokatoksen takana iltapimeällä kaatosateessa, etten vain huomaa häntä.

Nyt alkaa kesä ja kesälomat. Kutsu ämmäkööri teille kesänviettoon. "Ai, tämä on se naapuri mistä kerroit" ja naurua päälle. Sun puolelta ei tule uhkauksia tai haukkumista, vain iloista naurua.

Itse miettisin aloittajana vakavasti puolison suhtautumista asiaan. Jos tuossa tilanteessa raha ratkaisee, niin on syytä huolestua.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.6.25 18:58:12

Pii: nolattu hullu naisia vihaaja mies aseen kanssa on aika vaarallinen tapaus. Typerä neuvo.

Aloittaja hankkii ääntäkin tallentavan valvontakameran pihaan ja nauhoittaa myös puhelimella keskustelut ja marssii sitten poliisiasemalle todistusaineiston kanssa

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   2.6.25 19:12:08

No ainakin on ihan selvää miksi miehesi naissuhteet ovat kestäneet niin vähän aikaa!

Ja jos nyt oikeasti aiot siellä pysyä niin tallentava kameravalvonta. Mielellään iso koira ja aita pihan ympärille.

Lähettäjä: ehkäpä 
Päivämäärä:   2.6.25 19:15:52

Hommaa liiketunnistimella varustettu kirkas valo.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.6.25 19:43:14

Ootko varma, ettei miehesi ole sittenkin miehiin päin, kun sille on ok, että naapurin håmo ajaa kaikki sen naiset veks?

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   2.6.25 20:09:32

Sunika, pihaa ei voi aidata. Tai voi, mutta vuokralainen kulkee silti pihan läpi. Se on ilmeisesti ainoa reitti hänen asunnolleen. Koira ei saa myöskään estää tuota kulkua.

Mitä * luulee tapatuvan neuvonsa jälkeen? Ukko viedään välittömästi loppuelämäkseen vankilaan? Ei todellakaan. Tässä ukko tietää, että aloittaja pelkää. Ukolla on nyt yliote.

Jonkinlainen lähestymiskielto voisi olla mahdollinen, mutta kotiinsa saisi edelleen kulkea.

Henkinen yliote tai pois muutto ovat ainoat mahdollisuudet.

Puoliso voisi teettää "pientä" remppaa vuokralaisen asunnossa, ja tämän vuoksi nostaa vuokrahintaa reippaasti. Mutta, tässäkin pelko paistaa läpi.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.6.25 20:25:40

Onpa tosiaan hirveä mies. Ehkä auttaisi jos mies nostaisi kissan pöydälle ja sanoisi että puolison haukkuminen loppui nyt tähän tai sitten saa etsiä uuden kämpän . Jos äijällä noin sairas asenne naisväkeen niin ehkä miehen suuttuminen laittaisi äijän miettimään mitä tekee.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   2.6.25 20:39:21

Naapurin hullua miestä enemmän mua häiritsisi oman miehen munattomuus. Ja minkä ihmeen takia kiellät miestäsi kertomasta porukoilleen tilanteesta? Mitä sinä häpeät? Kiusaahan se, kun se on tehty hänelle kyllä aika helpoksi.

Päivämäärä:   2.6.25 21:13:21

"Mitä * luulee tapatuvan neuvonsa jälkeen? Ukko viedään välittömästi loppuelämäkseen vankilaan? Ei todellakaan. Tässä ukko tietää, että aloittaja pelkää. Ukolla on nyt yliote."

En luule, vaan tiedän, että ukolta lähtee aseet pois, ja se jos mikä metsämiestä ketuttaa, kun jää ulkopuolelle metsästyshommista ja muutkin näkee, että tuo on niin hullu, että aseetkin lähti.

On aika noloa niissä piireissä, kun aseet viedään.

Päivämäärä:   2.6.25 21:23:12

Kertoisin miehen porukoille, että ukon käytös on ollut asiatonta. Kysyisin myös, onko ukko oikeasti vaarallinen, vai vain ikävä suunsoittaja. Jos ei ole mitään rikosrekisteriä, eikä naisten tai eläinten kiusaamista tiedossa, suhtautuisin astetta kevyemmin, koska kyllä maailmaan sanoja mahtuu. Jos on väkivaltaisen hullun maineessa noin yleisesti, olisin entistä enemmän varuillaan.

Lähettäjä: eeliö 
Päivämäärä:   2.6.25 21:30:01

Ihmettelen millainen hameenheiluttelija aloittajan puoliso on.

Minä en tuollaista sietäisi yhtään, tekisin kaikkeni jotta tuollainen naapuri saisi lähdöt. Joka ikinen sana mitä suustaan päästäisi, niin tallentuisi todisteeksi ja kameroita olisi monessa paikkaa.
Kyllä siihen fiksumpi naapuri löytyy tilalle vuokralle, kun tuon homohuutelijan saisitte pois.

Kuulokkeet korville ja musat soimaan, kun teet ulkona jotain. Helppo olla noteeraamatta hullun huutoja ja jos käy päälle, kun "et kuule ja huomaa", niin sitten on hyvää todisteaineistoa, kun vaan puhelimessa on tallennus päällä.

Nyt äkkiä keräät todisteita vaikka pientä vilppiä käyttäen päästäksesi tuollaisesta eroon. Mitä nopeammin saat todisteita, sen lyhyemmän aikaa tarttee kestää tuollaista sekopäätä.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   2.6.25 21:33:22

Nauhoitat tuon tyypin pskanjauhannat ja seuraavan kerran kun miehesi porukat tulee käymään avaudut koko porukalle että nyt on tällainen vähän ikävä homma että sua on alkanut häiritä kovin ja pelottaa yksin kohdata tuo naapuri kun hän käyttäytyy näin… ja nauha pyörimään. Jos ei munaton miehesi saa mitään asiassa tehtyä niin ehkä jos muukin perhe saa tietää miten järkyttävää käytöstä ukolla on niin porukalla laittavat äijän ruotuun?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.6.25 21:46:13

"Olen pyytänyt miestä irtisanomaan mutta mies vetosi että jos sillä sitten naksahtaa ihan kunnolla... "

Eli miehesi tietää, että tyyppi on vaarallinen, ja silti haluaa pitää hänet siinä pihapiirin tuntumassa vaimoa kiusaamassa? Ei hyvänen aika miehesi järjenjuoksua ja prioriteetteja.

(Kyllä se naksahdus voi tulla ihan mistä tahansa, jos on tullakseen. Ja maaseudulla on oikeasti vaarallisia miehiä. Täällä kun on aseet joka talossa, ja tuollaiset uhkailijat saattavat niitä käyttääkin. Ennakkotapauksia on vaikka kuinka.)

Lähettäjä: Huali 
Päivämäärä:   2.6.25 21:46:14

Kun noita elsuja kyvetään toisten eläimistä, nyt olisi elsun siskon eli huoli ilmoituksen paikka.

Kameroista omilla mailla tai pihalla ei tarvitse varoitella mitenkään. Parempi pitää kamerat piilossa ja hankkia vielä kynäkamera rintataskuun. Saa äänirainaa ihan naamakkain. Sillä jo voittaa sana sanaa vastaan kisan.

Lähettäjä: Tyy 
Päivämäärä:   2.6.25 22:39:10

Härki sitä uhittelemaan aseilla, ja nauhotat. Pyssyt lähtee.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.6.25 22:55:47

Mitä hittoa mä taas luen?
Kuka kuuntelee ja sallii tuollaista omalla tontillaan hetkeäkään?

Ei, tuommoiselle ei tarvitse huudella vastaan tai leikkiä kuuroa. Ensimmäisen yrityksen voi torpata laskemalla leikkiä, mutta vain sen kerran. Jos/kun ei siitä omaa tyoeryytyään ymmärrä, niin jatkossa se on välitön 'suu kiinni ja poistu'. Jos/kun se jatkaa, niin puhelin käteen ja ilmoitus nurkissa hiipivästä, uhkailevasta häiriköstä. Ihan joka ainoa kerta. Ja _viineistään_ toisesta kerrasta varoitus ja sitä rataa vuokrasopimuksen irtisanominen.

Jos se mies rutisee niin kysy että pelkääkö se sitä miestä niin paljon ettei uskalla sanoa vastaan ja hankkia täysjärkistä vuokralaista.

Lähettäjä: Retu 
Päivämäärä:   2.6.25 23:06:29

Satutäti tai setä aktivoi "sennuja". Kaikki menee läpi.
Samassa ketjussa saadaan haukutuksi naapuri ja puoliso.
Ettekö pöljät ymmärrä että teitä on huijattu.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   2.6.25 23:28:21

Liekö tuo tarina totta vai ei, mutta palautui mieleen Carina Appelin kohtalo. Lähi-idän kriisialueilla vuosikausia työskennellyt nelikymppinen valokuvaaja palasi Pohjanmaalle aloittaakseen rauhallisen maalaiselämän. Naapurin kahdeksankymppinen ukko ampui hengiltä, kun Carinan normaali ystävällisyys naapuria kohtaan ei tarkoittanutkaan mitään ukon tulkitsemia parisuhdehaluja.

Lähettäjä: Sh 
Päivämäärä:   2.6.25 23:40:08

Tuo Carina kuoli Kristiinan kaupungissa missä asuu todella omistuista rasistista (kantasuomalaisia väheksyvät) ja väkivaltaista poppoota... Liekö jotain kielimuuriakin ruotsin kielen osalta ollut asiassa. Siellä kpati kertaa käyneenä ei tarvitse enää mennä. Todella ilkeitä ihmisiä suurin osa. Kävin yhden ystävän takia jola itse muutti lopulta huonon ilmapiiri takia isompaan Kaupunkiin.

Lähettäjä: gf 
Päivämäärä:   3.6.25 07:07:57

Hullujen kanssa ei kannata tapella. Tutkintapyyntö poliisille, ja sitä varten todisteet. Voi vähän rauhoittaa.
Toiseksi voi rauhallisesti suoraan silmiin katsoen kysyä, mitä sinulla on naisia vastaan. Sekin voi vähän hillitä.

Hullujen kanssa ei kannata tapella. Joten ole ehdottoman rauhallinen hänen kanssaan keskustellessa, ja ota yhteyttä poliisiin heti kun on vähänkään todisteita.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.6.25 07:21:27

Mitenkä olisi poliisille ilmoitus tuosta ampumisella uhkailusta? Se on laiton uhkaus vaikka ase olisi luvallinen sen käytöllä ei uhkailla yhtään ketään tai mitään.

Lähettäjä: Ho 
Päivämäärä:   3.6.25 07:28:41

No nyt on kyllä pakko olla satuilua :D jos ei ole niin on sulla ap hieno mies, tee vielä lapsia sen kaa, ei se varmaan osaa lapsiakaan puolustaa hullulilta... :)

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   3.6.25 09:09:52

"Meidän välit meni jo heti ensitapaamisella kun haukkui mieheni edessä että olen typerä, idiootti ja hullu kun tein yhtä pihahommaa..."

Mitäs miehesi tässä tilanteessa teki? Myötäili nyökytellen naapuria, että juu, niin on typerää hullun hommaa juu tyhmältä akalta?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.6.25 09:13:43

Retu: oletpa tyhmä. Oikea pöljä. Etkö ymmärrä, että asioista saa keskustella, olipa aloitus totta tai ei. Aika monella meistä on kokemusta siitä, kun mielisairas ryhtyy kiusaamaan. Luuletko, pöljä, että niistä asioista kirjoitetaan tänne juuri oikeilla käänteillä ja nimillä?

Päivämäärä:   3.6.25 15:31:28

Juu kumpa olisikin satuilua. Poliisi sanoi tänään että riittää jo nuo kännykän salakuvailut todisteeksi ja tulevat auttamaan tarvittaessa häädössä kunhan saavat omistajalta pyynnön. Käytös on niin uhkaavaa ettei ehkä ole edes aikaa alkaa keräilemään enempää todisteita. Mies aikoo sen häädön järjestää ja otamme asian porukoidensa kanssa myös puheeksi tällä viikolla.

Päivämäärä:   3.6.25 15:42:52

Heheh, Liisa taas satuilee, sama kuvio aina: itse on täydellinen mutta mies on aivan tossukka.
0/5

Päivämäärä:   3.6.25 17:26:03

Minun mieshän on minulle täydellinen enkä hänestä ole luopumassa. Ero ei vaihtoehto tuon takia. Mitä oikein ajat takaa? Sanoinhan että mieskin ihmeissään naapurivuokralaisesta. Kirjoitin tänne koska tilanne on niin kiusallinen etten edes ole kehdannut kaikille läheisilleni kertoa niin kuin ei miehen porukoillekaan...

Päivämäärä:   3.6.25 17:33:50

Kun kerran naapurin setä tykkää huoritella, niin tykkää varmaan että kutsut häntä myös vaikka paskakasaksi?

Päivämäärä:   3.6.25 19:59:25

" Mies aikoo sen häädön järjestää"

Riippuu vuokrasopimuksesta, mutta yleensä ensimmäinen askel ei ole häätö, vaan vuokrasopimuksen irtisanominen. Siihen liittyy irtisanomisaika.

Vuokranantaja ei ylipäänsä voi häätää asukasta itse, vaan häätöön tarvitaan käräjäoikeuden tuomio.

Päivämäärä:   4.6.25 11:22:12

Huorittelu on kunnianloukkaus! Olethan tehnyt r-ilmon siitäkin? Laiton uhkaus kun uhkaa ampua hevoset, kotirauhan rikkominen kun teidän tontille häiriköimään.

Jos minua tultaisiin huorittelemaan tai haukkumaan omalle tontille kun teen puutarhatöitä niin hakkaisin sen kusipään lapiolla tai millä tahansa kättäpidemmällä. Ja kun ei olisi todistajia niin sanoisin että kävi päälle.

Päivämäärä:   4.6.25 11:31:33

Irtisanomisaika on puoli vuotta, jos setä on asunut möksässä pidempään.

Jos näette sen verran vaivaa, että etsitte sedälle uuden paikan, irtisanomisprosessi lienee helpompi. Ja ei todellakaan kannata laittaa sedän huonoa käytöstä irtisanomisen syyksi, koska sitten olet puoli vuotta (ja huonolla tuurilla pidempään) tulilinjalla, vaan sanotte, että möksä tarvitaan omaan käyttöön (keksikää joku vanha täti tms.).

Lähettäjä: silvham 
Päivämäärä:   4.6.25 11:42:40

Mites jos sinne sedän asuntoon yllättäen tulisi homevaurio, ja terveystarkastus määrää asunnon asumiskieltoon? :)

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   5.6.25 20:47:41

Tosi kehno provo, mutta hevostallin truusennut menivät lankaan :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.25 21:22:09

Mä tiedän tapauksen jossa on häädetty sopimattoman ja hengellevaarallisen käytöksen takia mielisairas asukas kerrostalosta. Lähti poliisikyydillä ahdisteltuaan rapussa. Oli vaaraksi aikuisille ja lapsille vaikkei ketään kerinnyt onneksi mukiloida. Uhkaili päivittäin rapussa. Eipä näkynyt enää sen jälkeen ja asunnon tyhjennyksenkin hoiti jotkut muut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.25 21:22:52

Ehti asua kolme kuukautta

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   5.6.25 22:25:37

Vaikka tämä aloitus olisikin trollia, oikeasti näitä sekoja on. Mun naapuri oli ajaa päälle autolla pari päivää sitten. Kävelin tien laitaa ( oikeasti niin että toinen jalka oli tien penkalla) , mutta silti piti ajaa niin läheltä ohi, että sivupeili osui hauikseen. Tosin vain niin vähän ettei jäänyt jälkeä. Että semmosia

Lähettäjä: Outs 
Päivämäärä:   5.6.25 22:31:26

Sano miehellesi, että tulet takaisin, kun asia on hoidettu. Thats it.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.6.25 23:18:17

Minun lapsuuden kodin naapuri hakkasi koiraamme oman tontin puolella. Koira jouduttiin lopettamaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.