Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi luullaan ett kaverin kanssa halutaan paris

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.6.25 12:25:00

Tuli tuosta yhdestä eropohdiskelutopikista mieleen asia mitä olen ihmetellyt kun olen muutaman kerran kaveristani täällä kirjoitellut, ja muidenkin topikkeja lukiessa.

Kaverini on mies ja varattu, perheellinen. Pohdin mitä asiaa tahansa niin topikkeihin tulee aina joku tai useampikin kommentoimaan että haluan ko miehen itselleni. Olen miettinyt että mistä tuo johtuu. Eivätkö nämä kommentoijat osaa itse olla pelkkiä kavereita miesten kanssa vaan ajattelevat että jos on jotain syvempää kanssakäymistä jonkun miehen kanssa niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin että nainen haluaa miehen kanssa parisuhteeseen? Olin luullut, että tuollaista ajattelua ei enää ole, mutta ehkä on kuitenkin. Vai mikä on syynä?

Miksi tämä tuli mieleen tuosta toisesta topikista on se, että meillä tilanne on vastaavanlainen kuin topikin pariskunnalla, paitsi että ollaan tietysti vain kavereita, mutta tuossa yksu syy miksi en ikinä kaverini kanssa alkaisi parisuhteeseen.

Re: Miksi luullaan ett kaverin kanssa halutaan paris

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   2.6.25 14:03:34

Vähän sekava alotus..mutta siis oletko miettinyt että jos kaverisi olisi vapaa niin olisiko teillä kipinää?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.6.25 14:07:32

Harva haluaa purkautua ja pohtia kaverin parisuhdetta keskustelupalstalla. Omista ihastuksista ja parisuhteista sen sijaan avaudutaan paljonkin.

Päivämäärä:   2.6.25 14:11:36

En ole kaverin parisuhdetta missään pohtinut vaan muita asioita.

Jos olisi vapaa niin jotain fwb kuviota voisin ehkä harkita, mutta siinäkin benefits osuus olisi todennäköisesti pettymys, joten jäisi kokeiluun.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.6.25 14:13:04

Siis mitä sössötystä tämä nyt on, mikä on teoriasi ja kysymyksesi ?

Päivämäärä:   2.6.25 14:20:53

Jos vaikka ihmettelen että miksi kaverini toimii jossain tilanteessa tavalla x. En siis itse ymmärrä käytöstä ja kiva kuulla muiden mielipide. Sitten keskustelun aikana lukijoille ja kommentoijille selviää että kaveri on varattu mies niin johan alkaa kommentointi, että haluan miehen itselleni. Miten jollekin tulee mieleen että kyse on pakko olla vain siitä että haluan miehen itselleni? Oli alkuperäinen ihmettely ollut mitä tahansa.

Päivämäärä:   2.6.25 14:22:36

Oliko sillä kaverin parisuhdestatuksella jotain tekoa kysymyksesi kanssa?

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   2.6.25 15:13:02

Höh, no varmaan siksi kun iso osa nais-mies kavereista vehtaa keskenänsä. Harvassa on ne jotka on vilpittömästi ystäviä.

Päivämäärä:   2.6.25 15:18:21

"Höh, no varmaan siksi kun iso osa nais-mies kavereista vehtaa keskenänsä. Harvassa on ne jotka on vilpittömästi ystäviä."

Eihän tämäkään tarkoita sitä että parisuhteeseen välttämättä haluaisi.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   2.6.25 15:21:38

Samaa tarkoittava asia tässä tapauksessa. Älä niuhota!

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   2.6.25 15:23:10

"Höh, no varmaan siksi kun iso osa nais-mies kavereista vehtaa keskenänsä. Harvassa on ne jotka on vilpittömästi ystäviä."

Tällainenko kokemus sinulla on? Henkilökohtaisesti?

Minkä takia miehet valittaa että seksiä ei saa, jos kerta naiset panee kaikkia kavereitaan?

Lähettäjä: näinpä 
Päivämäärä:   2.6.25 16:00:31

No nainen varmaan pystyykin kaverisuhteeseen, miehet ei

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   2.6.25 16:06:07

Miten naiset voi olla kaverisuheessa miehiin, jos miehet ei voi olla kaverisuhteessa naisiin?

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   2.6.25 16:16:05

No kun aika usein täällä ne aloitukset on sitten sellaisia että kritisoidaan sen pariskunnan naisen toimintaa. On tosi eri asia oikeasti ja aidosti miettiä mikä johtaa toisen toimintaan kuin se että tuomitsee toiminnan kun se ei ole omaan mieleen.

Kaverin olettaisi ja toivoisi tukevan. Jos mies on itse valinnut puolisonsa ja on häneen tyytyväinen, on törkeää kaverilta alkaa arvostelemaan puolison toimintaa ellei se jotenkin ihan suoraan koske itseen. Tämä on juurikin kateellisten toimintaa. Oikeakaveri vaan toteaa että ei olla samalla aaltopituudella mutta kiva kun kaveri on löytänyt itselleen sopivan ihmisen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.25 16:18:43

Minusta on myös hieman jotenkin outoa arvottaa seksuaalisromanttinen suhde jotenkin huonommaksi. Tai että se "pilaisi" kaveruuden.

Päivämäärä:   3.6.25 05:56:53

Pop: mä en ole koskaan kritisoinut kaverin toimintaa. En edes tunne häntä tai tiedä hänestä mitään muuta kuin mitä kaveri on kertonut. Joskus heillä oli ollut jotain kinaa ja kaveri puhui vaimostaan vähän rumasti ja silloin kritisoin kaverini toimintaa.

Päivämäärä:   3.6.25 06:04:05

Joskus yritin olla kaveri parin miehen kanssa. Ensin olivat ok. Sitten alkoi vonkaaminen. Ei miehet vaan pysty olemaan pelkkiä kavereita naisten kanssa.

Päivämäärä:   3.6.25 08:40:20

Jospa joo, ei pitäisi näköjään yrittää kirjoittaa mitään aamusta. Jäi yksi sana puuttumaan, joten uusi yritys yllä olevasta:

Pop: mä en ole koskaan kritisoinut kaverin vaimon toimintaa. En edes tunne häntä tai tiedä hänestä mitään muuta kuin mitä kaveri on kertonut. Joskus heillä oli ollut jotain kinaa ja kaveri puhui vaimostaan vähän rumasti ja silloin kritisoin kaverini toimintaa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.6.25 08:57:58

Mun paras ystävä on mies. Hänellä on vaimo, joka on aivan ihana ja sydämellinen ihminen.
Mulla ja hänen miehellä on pitkä kaverisuhde takana ja olen tutustunut myös vaimoon jonka kanssa saatetaan lähteä yhdessä shoppailemaan myös.
Hän ei ole koskaan ollut mustasukkainen meidän ystävyydestä, eikä tarttekaan sillä olen ihan eri ääripäässä miehen naisihanteesta.

Mulla on myös mies, joka ei ole ystävästänivmustasukkainen, koska hän on ihan eripäästä kuin mun mies.
Mun mies ja ystävämies myös tietävät toisensa ja saattavat käydä parilla yhdessä silloin tällöin.

Ei ole kymmenen vuoden aikana ollut ongelmia. Ja ollaan oltu myös sinkkuaikoina ystäviä eikä meillä ole koskaan ollut mitään sutinaa.
Ystäviä voi olla myös eri sukupuolen kanssa.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   3.6.25 09:14:19

” mä en ole koskaan kritisoinut kaverin vaimon toimintaa. En edes tunne häntä tai tiedä hänestä mitään muuta kuin mitä kaveri on kertonut. Joskus heillä oli ollut jotain kinaa ja kaveri puhui vaimostaan vähän rumasti ja silloin kritisoin kaverini toimintaa.”

No minä en puhunut sinusta kun en tiedä mitä olet itse kirjoitellut vaan lukemistani ketjuista ylipäätään. Ja oman lukemani mukaan kun ihmiset enemmän rupeaa ehdottamaan kateellisuutta, kyse on siitä että nuiva suhtautuminen tulee esiin selkeästi yleensä vielä höystettynä sellaisella ”voi miesparkaa” mentaliteetilla. Ja kyllä se minusta outoa on ylipäätään jos pitää nimenomaan kaverin puolison tekemisiä rääpiä ht netissä jatkuvasti ja vielä tuoda erikseen ilmi että kyseessä on miespuolisen kaverin puoliso eikä vain puhua ilmiöstä yleisellä tasolla.

Linkkaa ihmeessä niitä monia ketjujasi niin sitten voidaan puhua nimenomaan sinun kirjoituksistasi

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   3.6.25 09:17:44

Lähettäjä?

Päivämäärä2.6.25 14:11:36

En ole kaverin parisuhdetta missään pohtinut vaan muita asioita.

Jos olisi vapaa niin jotain fwb kuviota voisin ehkä harkita, mutta siinäkin benefits osuus olisi todennäköisesti pettymys, joten jäisi kokeiluun.

^ Niin no, tässähän se tuli. Et ole kiinnostunut kaverimiehestäsi vain kaverina, vaikka uskottelet niin. Vai mietitkö tuollaisia naispuolisista kavereistasi myös? Vai eikö naispuolisia kavereita kenties ole, koska naiset on semmoisia ikäviä selkäänpuukottajia ja kanoja jotka puhuvat vain meikeistä, eikä ollenkaan niin hauskoja ja rehtejä kuin miehet? :)

Etkä ole koskaan edes nähnyt kaverimiehesi puolisoa. Ei kovin syvällistä yhteydenpitoa ja yhteisaikaa ystävien välillä siis.

Sinä olet kiinnostunut kaverimiehestä MYÖS seksuaalisesti ja jos hän ei esittele sinua puolisolleen, tämä tietää sen myös ja pohtii joskus ehkä myös, että voisipa sinuakin kokeilla jos ja jos ja jos.

Kyllä naisella ja miehellä voi olla oikea kaverisuhdekin ilman seksuaalisia ajatuksia, mutta teillä sellaista ei ole. Sitä miten aktiivisesti haluaisit tuon miehen itsellesi jollain tasolla, vaikea sanoa, mutta nämä mehiläiskuningatarnaiset, jotka mustasukkaisina vartioivat mies"kaveri"porukkaansa ja nakkelevat niskojaan näitten puolisoille, on ihan tiedetty naistyyppi. Ja mikä siinä. Mutta kyllä omat motiivinsa on hyvä tiedostaa edes itse.

Päivämäärä:   3.6.25 10:13:23

Jaa: niin kun on kovasti täällä tuota minulle parisuhteeseen tyrkytetty niin totta kai olen miettinyt että olisiko potentiaalia, ja todennut että ei ole. Ainoa vaihtoehto ehkä voisi olla fwb, mutta todennäköisesti ei sekään.

On mulla naisia kavereina ja ystävinä, ja ovat ihania ihmisiä. Miksi ihmeessä ajattelisin naisista noin mitä kirjoitat? Oon mä joskus miettinyt sitäkin, että voisiko jonkun naisen kanssa olla jotain enemmänkin, jos on oikein hyvin jutut osunut yhteen, ja sit todennut että ei.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   3.6.25 11:26:40

On kavereita ja panokavereita ja niitä jotka olis panokavereita jos olisivat vapaita...

Päivämäärä:   3.6.25 14:40:37

Olen myös sitä mieltä että nainen ja mies ei yleensä voi olla vain kavereita. Jotain on hyvin usein taustalla. Ja en siis sano etteikö sellainen olisi _teoriassa_ mahdollista, on ehkä joo mutta tuollainen on jotain 1/1000.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   3.6.25 14:46:10

Minulla oli opiskeluaikana paras kaveri mies, joka samalla luokalla. Muut kyllä luulivat, että ollaan pariskunta. Mutta tällä yställä oli tyttöystävä, jonka kanssa kihlautuikin silloin. Tämä kihlaus tuntui olevan muille iso yllätys. Minulle ei, koska tiesin missä mennään meidän ystävyyden kanssa.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   3.6.25 16:16:33

Mulla on paljonkin varattuja miehiä ystävinä, joiden kanssa en aloittaisi ikinä mitään, vaikka vapaita olisivatkin.

Päivämäärä:   3.6.25 16:26:54

"Mulla on paljonkin varattuja miehiä ystävinä, joiden kanssa en aloittaisi ikinä mitään, vaikka vapaita olisivatkin."

Mutta miehillä on hyvin harvoin ystävinä naisia, joiden kanssa eivät aloittaisi mitään vaikka osapuolet vapaita olisivatkin. Heteromiehet parveilevat ystävinä lähinnä heitä miellyttävien naisten läheisyydessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.