Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kommunikaatio parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.25 22:18:29

Voisin kirjoittaa asiasta vaikka kuinka pitkästi. Ollaan oltu yhdessä kahdeksan vuotta. Viime vuosina ollut hurjan paljon yhteistä stressiä ja molemmat käyneet totaalisen burn outin partaalla. Tilanne on nyt näiden osalta parempi.

Huomaan, että koko ajan enemmän enemmän minua ärsyttää se, ettei osata keskustella, ymmärretään toisiamme väärin. Innostukseni esim. kevään pihatöistä, mies ottaa jonkinlaisena painostuksena ja heittää usein mulle "älä tee numeroa". Tilanteita, joissa toinen ymmärtää toisen mielialan väärin, on viikoittain. Huomaan, että kaipaisin rinnalle innostusta, iloa ja kiinnostusta erilaisista asioista, mutta miehen mielestä minä "hössötän" tai teen liikaa suunnitelmia, kun mietin minne voisi matkustaa, mitä voisi istuttaa pihaan jne. Kun yritän puhua näistä asioista, aina on huono hetki. Samalla kuitenkin mies sanoo, että meillä on viime aikoina mennyt tosi hyvin.

Re: Kommunikaatio parisuhteessa

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   2.6.25 11:26:24

Tärkeintä on kertoa mitä toivot ja mitä pelkäät ja kumppanisi täytyy kertoa sinulle samat asiat omalta kannaltaan. Sitten pitää vielä olla aidosti kiinnostunut noista asioista ja ottaa ne huomioon.
Tuossa on parisuhteen kommunikaation perusta niin ylsinkertaisesti, kuin osaan sen kertoa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.6.25 11:31:28

"Samalla kuitenkin mies sanoo, että meillä on viime aikoina mennyt tosi hyvin."

Eli miehestä kaikki on hyvin, kun ETTE juttele syvällisiä ettekä suunnittele mitään.

Voi olla, että hän on vaan vielä liian väsynyt työuupumuksen takia, mutta voi myös olla että hän vaan haluaa sellaisen suhteen, jossa on pintapuolisempaa keskustelua eikä mitään "tekemistä".

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   2.6.25 13:25:07

Tilasto: 70% eroista tulee miehelle yllätyksenä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.6.25 13:47:01

Olen juuri eroamassa suhteesta, jossa mies kykenee parhaiten pintapuoliseen keskusteluun, joka on tasolla mitä tein ja söin tänään ja mitä ruokaa tekisin ensi viikolla.

Hän sentään olisi vielä innoissaan pihatöistä, koska se on konkreettista tekemistä. Mutta kaikki keskustelut tuon ulkopuolella ovat täysin minun harteillani, eli jos en enää keksi juteltavaa ruuasta jota juuri syömme, syömme hiljaa eikä kumpikaan puhu mitään.

Mies on tyytyväinen kun on hiljaista, minullekin se on ok jos tietäisin että miehen kanssa keskustelu lähtisi ns laukalle säännöllisesti, mutta ei se lähde.

Oma rakkauden kieleni on keskusteleminen puolin ja toisin, miehelle tekeminen, joten en käsitä miten voisin olla suhteessa tyytyväinen. Mies on todella tyytyväinen.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   2.6.25 14:04:24

Tuo on se tilanne jossa parisuhdeterapiasta olisi oikeasti tosi paljon hyötyä. Siellä kun voidaan opetella just sitä että miten omat kommunikaatiotavat voidaan saada sopimaan yhteen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.25 14:06:36

Jotta jokin muuttuisi, miehen tulisi haluta muuttaa asioita. Hänestä kaikki on hyvin noin.

Miltä tuntuu ajatus siitä, että mikään ei muutu ja elät tuossa suhteessa loppuelämäsi? Oikeasti mieti sitä.

On ihan ok vaatia että menette pariterapiaan opettelemaan kommunikointia tai eroatte.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   2.6.25 15:28:24

Kommunikoinnin korjaaminen auttaa jos ongelmana on se puhuminen, eikä yleisesti päinvastaist toiveet elämästä ja parisuhteesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.