Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eroaisitko pinnallisista syistä?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   1.6.25 22:02:42

Suhdetta takana yli 10v ja yksi lapsi. Olemme päälle 30 vuotiaita. Siksi mietin, että jäänkö katumaan?

Kun tapasimme niin en viehättynyt miehen ulkonäköön, sillä on päinvastainen ihanteeseeni. Mutta oli luonteeltaan hyvä.
Esimerkiksi hän on lyhyt, ollaan molemmat hieman alle 170cm. Treenaamaton. Missään ei lihaksia. Itse käyn aktiivisesti kuntosalilla ja olen hoikka ja minulla enemmän näkyviä lihaksia vaikka olen nainen. Miehelle alkanut tulemaan "kaljavatsa" vaikka ei juo. Vatsa alkaa olevaan ulkoneva pallo, vaikka ollaan nuoria vielä..Syö ihan hirveitä määriä valmisruokia normaalin ruuan päälle ja leivoksia. Tästä syystä alkanut myös kuorsaamaan. Olen kiltisti koittanut puhua terveellisesti syömisestä mutta ei ole kiinnostunut. Ei myöskään halua tulla lenkkeilemään vaikka meillä koiria, ne saan yksin hoitaa, eikä salille. Minun ei tee esimerkiksi ikinä mieli halata miestä, kun tuntuu jotenkin kömpelöltä kun on saman pituinen. Tuntuu muutenkin että vaikka seksiä on molempien tahdosta, niin en tiedä rakastanko, sillä arki on kaverillista.

Nyt olen alkanut miettimään millaista olisi olla miehen kanssa joka on ihanteeni. Pitkä, hoikka tai hieman treenattu.

Kuulostaa varmaan tosi pinnalliselta. Tuskin edes löytäisin edes näin +30v kun tuollaiset on varmasti varattuja jo. Jos eroaisin niin lapselta veisin ydinperheen jossa asiat ns ihan hyvin ja joutuisimme varmaan muuttamaan omakotitaloista kerrostaloon sillä olen pienipalkkainen.

Re: Eroaisitko pinnallisista syistä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.6.25 22:05:02

Mut ootko loppuviimeksi itsekään pienipalkkaisena, pinnallisena ja yh-äitinä mikään catch

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   1.6.25 22:06:15

Oletko sinä koskaan ollut viehättynyt miehestäsi? Edes alussa? Olitko koskaan rakastunut?

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   1.6.25 22:09:02

On erottu munan koon takia, ei se pieni tunnu koskaan hyvälle

Lähettäjä: Mui 
Päivämäärä:   1.6.25 22:11:26

Ymmärrän hyvin ajatuksesi aloittaja. Itsekin olen ns jumissa miehen kanssa, joka ei vastaa ihanteitani (on myös lyhyt, kaljavatsainen ja kaljuuntuva). Nuorempana mies oli luonteeltaan ihana, rakastuin hänen huumoriinsa ja lempeään luonteeseen, kiltteyteen. Meillä on myös yhteinen harrastus, joka yhdistää. Mutta näin 50+ miehestä on alkanut tulla jotenkin ilkeä, ei niin kiltti eikä lempeä ja ulkonäkö on tosiaan rapistunut silmissä... Mutta meilläkin on yhteinen lapsi, siksi en ole saanut erottua, vaikka sitä melkein päivittäin mietinkin nykyään.

Päivämäärä:   1.6.25 22:19:07

*/ Olenko pinnallisena, pienipalkkaisena yh äitinä mikään catch?

No, ensinnäkään en olisi yh äiti enkä usko että arvoni riippuu siitä mitä tienaan, enkä kyllä sellaista miestä ottaisikaan joka niin miettisi. Mutta ainakin pidän kunnostani ja terveellistä elämäntavoista kiinni jonka takia ulkonäöllisesti en ole mikään hirvitys

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.6.25 22:20:01

Kamppailen itse samassa tilanteessa.
Ollaan oltu yli 15 vuotta yhdessä, lapsia, talo jne.
Olen itse hyvin aktiivinen, oma hevonen, koiran kanssa harrastan agilitya ja tokoa, käyn lenkillä jne.
Mies ei tee mitään muuta kuin käy töissä ja joskus kavereiden kanssa ulkona.

On lihonut ainakin 20-30kg, keskivartalolihava. Juuri tuollainen kaljamaha ja en voi sille mitään mutta se ällöttää.

Päivämäärä:   1.6.25 22:20:44

.-. / En ole kyllä ollut ikinä ulkonäköön viehättynyt ja olin todella pettynyt kun tapasimme, harmitti että on täysin päinvastainen kun mieltymykseni. En oikein osaa sanoa millaista rakkaus on. Rakastan koiriani ja lastani ja miestä kaikkia ns samalla tavalla.

Päivämäärä:   1.6.25 22:22:07

Mui / Sama täällä. Alussa mies ilmeisesti esitti ja tuli mukaan ulkoilemaan ja oli mukana koirien hankkimisessa. Nyt ei jaksa varmaan enää esittää, ja on alkanut myös olemaan usein pahalla tuulella

Päivämäärä:   1.6.25 22:25:13

--- / Kyllä juuri tämä. Itseäni myös huolestuttaa tuo painon kertyminen vatsaan, sillä se ei ole kovin terveellistä. Ilmeisesti tämä nopea lihominen myös tehnyt tyrän hänen vatsaansa. Mietin että jos hän nyt nuorena on jo isomahainen niin entä sitten kun ollaan 50v? Uskon kuitenkin että itse olen silloinkin vielä kiinnostunut vartalostani ja uskon olevani kunnossa ja näkeväni vaivaa sen eteen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.25 05:33:56

Jos syy on pelkkä ulkonäkö niin aika huono syy on. Se, että mies olisi ilkeä, kuten jollain, on ihan hyvä syy.

Sinuna yrittäisin vielä puhua asiasta. Sitten kannattaa tosiaan muistaa myös se, että mitä haluat. Riittääkö sinulle esim. seksisuhde? Entä uusperhe hankalalla exällä ja ikävillä lapsilla, jotka eivät sinusta pidä. Miltä tuntuu ajatus siitä, että et löydäkään ketään?

Jotenkin ajattelen, että pitäisi erota vain sinkkuuteen. Muusta et tiedä.

Päivämäärä:   2.6.25 05:39:54

Tuntuu muutenkin että vaikka seksiä on molempien tahdosta, niin en tiedä rakastanko, sillä arki on kaverillista."

Tässä on oikein hyvä syy erota.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   2.6.25 06:26:33

Jaa-a. Jokainen päättää toki omalla kohdalla. Mun mies oli jo tavattaessa lihava, joten tuo ei ole minulle mikään ongelma. Mutta jos hänen kasvot eivät miellyttäisi, niin sitä kautta ymmärrän kyllä.

Kyllähän me kaikki iän myötä muututaan, että sikäli tuo on pinnallista. Ehkä et tosiaan ole mieheesi rakastunut, ja se on itsessään jo syy erota. Eihän nämä koskaan ole helppoja asioita.

Päivämäärä:   2.6.25 07:17:48

Ette ole enää mitään nuoria, vaan keski-ikäisiä ihmisiä, jotka ovat olleet yhdessä niin pitkään, että toisen naama on alkanut ärsyttämään. Hyvää loppuelämää. Lohduta itseäsi miehesi takaamalla elintasolla, mutta muista, että et itsekään ole mikään varsinainen saalis, kuten yllä muistutettiin.
Ne ihannemiehesi ovat naimisissa ja katselevat sinua kymmenen vuotta nuorempia. Aint war hell..?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.6.25 07:20:59

Älä sekoita lapsen elämää noin pinnallisen asian vuoksi! T. Lapseton uusperhe-elämää nähnyt nainen

Päivämäärä:   2.6.25 07:24:10

Miehesi ansaitsee jonkun joka haluaa hänet tuollaisenaan, ja sinä myös. Eroa vaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.6.25 07:40:12

"No, ensinnäkään en olisi yh äiti enkä usko että arvoni riippuu siitä mitä tienaan, enkä kyllä sellaista miestä ottaisikaan joka niin miettisi. Mutta ainakin pidän kunnostani ja terveellistä elämäntavoista kiinni jonka takia ulkonäöllisesti en ole mikään hirvitys"

Sinun mielestä miehen arvo riippuu ulkonäöstä ja vatsan koosta. Kannattaa muistaa, että osan ihmisistä mielestä elintaso on siellä prioriteettilistan kärjessä ja uusperhe-elämä ihan ehdoton ei. (Kyllä, eron jälkeen olet yh äiti vaikka teillä olisikin yhteishuoltajuus) Mutta siis tietysti jokainen tekee omat valinnat ja erota saa, jos siltä tuntuu. Voi olla, että yksinhuoltajana jää sinunkin salihartastus vähän vähemmälle. Ja kannattaa myös toivoa, että pysyt aina terveenä kropasta ettei vaan pääse vatsaa tulemaan.

Päivämäärä:   2.6.25 07:40:19

Kannattaa erota.
Myös miehelläsi on tunteet ja se saattaa pikkuhiljaa alkaa kyllästymään kilopoliisin kanssa elämiseen. Sitten molemmat inhoaa toisiaa ja kuviosta kärsii eniten lapsi, valitettavasti, ja impaa samalla samat asenteet ja parisuhdemallin.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.6.25 08:25:31

Mutta aloittajan tapauksessahan ei ole kyse mistään pinnallisista asioista vaan ihan erilaisista elämäntyyleistä, ehkä osin -arvoistakin esim itsestä huolehtimisen suhteen ? Eroat tai et, mutta miksi ihmeessä niitä lapsia pitää mennä aina pykäilemään pienen seurustelun jälkeen tai jo lähdössä ei-niin-sopivan kumppanin kanssa.. Yh äitihän sinä juuri tulet olemaan ja pienituloinen sellainen, ne ovat faktoja ja siinä ei timmi kroppa määräänsä enempää auta.

Päivämäärä:   2.6.25 08:35:45

Mulla päin vastoin tilanne ja ero on oikea ratkaisu. Olen lihonut suhteen aikana ja mies ei enää edes koske muhun, ei halaa saati mitään muuta. Ei lähde koska haluaa asua talossamme. Olisin mieluiten yksin tai sellaisen kanssa, jolle kelpaan. Jos ei toisen ulkomuoto viehätä niin se ei sitten viehätä ja suhde on kaveruutta. Onneksi ei ole lapsia kuten aloittajalla.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   2.6.25 08:39:01

Kuulostaa, että ongelma ei ole ulkonäkö vaan itsestään huolehtiminen ja elämäntyyli. Viiksien värin takia eroaminen olis ulkonäöstä johtuva syy.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   2.6.25 08:48:50

Kertoo jotain ajastamme, jos "arvot" tarkoittaa sitä, onko mahaa vai käykö salilla.
Lapsi on onnellisempi ehjässä perheessä. Kuulostaa siltä, että aloittaja jahtaa jotain ihannekuvaa, komeaa täydellistä miestä. Ei sellaista ole.

Lähettäjä: Ubj 
Päivämäärä:   2.6.25 08:56:30

Oletko kysynyt siltä, MIKSI mättää roskaruokaa ja on päästänyt terveytensä huonoon kuntoon? Siis ihan vakavasti kysyen eikä mitään sivulauseessa vihjaillen. Onko hän masentunut? Aikooko tehdä asialle jotain vai päätyä ennenaikaisesti hautaan? Millaisena hän näkee tulevaisuuden, seuraavat 10 vuotta tai vanhuusajan?

Ehkäpä mies on vajonnut johonkin suorittavaan arkitransssiin, eikä mikään siksi enää kiinnosta eikä millään ole väliä. Olen nähnyt aika monen keski-ikäisen päätyvän siihen, mutta sitten jossain vaiheessa herätään ja laitetaan itsensä kuntoon.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   2.6.25 09:03:32

''No, ensinnäkään en olisi yh äiti enkä usko että arvoni riippuu siitä mitä tienaan, enkä kyllä sellaista miestä ottaisikaan joka niin miettisi. Mutta ainakin pidän kunnostani ja terveellistä elämäntavoista kiinni jonka takia ulkonäöllisesti en ole mikään hirvitys''

Mutta miehesi arvo riippuu siitä miltä näyttää ja mitä syö? Kerro miehelle nää aatteet, voipi olla ettei hänkään ottaisi ämmyliä joka arvottaa ihmisen ulkonäön ja ruokailun perusteella joten sun ei tarvi tehdä valintaa kun potkii tollasen lokin pois elämästään :D

Ihan oikeesti hyi mikä tyyppi oot. MYönnät avoimesti että ole tpienipalkkainen eikä sun tienaamilla rahoilla olisi varaa tähän elintasoon, silti enemmän työllistä panosta antava mies on hirvitys koska ei näytä enää sun silmissä tarpeeks hyvältä. Kyllä vaan oot karmiva tyyppi ja sääliks käy sun lasta jos joutuu ydinperheestä luopumaan sun pinnallisuuden takia. Veikkaampa ettei kukaan piktä, urheilullinen ja komea mies sua huoliskaan, ei ainakaan lojaali sellainen.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.6.25 09:15:25

Minä oon sinkku mutta ymmärrän hyvin miltä alottajasta tuntuu. Jos mies on ylipainonen laiska sohvaperuna niin kyllähän siinä romanttiset tunteet katoaa kun toinen veressä illat pitkät mussuttaa kaikkea epäterveellistä. Kannattaa erota.

Päivämäärä:   2.6.25 09:19:36

Ymmärrän aloittajaa tosi hyvin. Yleensä nää syyt on myös syvällisempiäkin, mutta takertutaan usein siihen pintaan. Puhut myös siitä, kuinka mies ei ole aktiivinen, kiinnostjnjt terveellisyydestä ja koirienkin hoito jää sinulle. Tuossa on musta jo tarpeeksi ongelmia suhteeseen. Passivoituminen on todella yleistä ja itsekin olen eronnut suhteista, joissa mies vaan passivoituu eikä heistä saa enää mitään älyllistäkään irti. 30-vuotiaissa on vielä paljon hyviä tyyppejä. Tapasin oman mieheni, kun hän oli 38 ja on mitä kiltein, lojaalein, huomaavaisin ja vielä hauska ja älykäskin. Ja mulle todella komea. On hänkin hieman lihonut, mutta me ryhdyttiin yhdessä kuntokuurille ja mies on noudattanut sitä hyvin. Lähtee mun kanssa luontoon samoilemaan, treenaa tietyt päivät viikosta ja syödään terveellisemmän. Tää on yhteinen projekti pyrkiä terveellisyyteen.

Lähettäjä: Samoin 
Päivämäärä:   2.6.25 09:24:06

Ymmärrän aloittajaa ja muita. Olin samanlaisessa tilanteessa, tosin ei onneksi lapsia. Mies oli tavatessammekin hoikahko, mutta mahakas. Hän oli aloittanut salilla käymisen, joten asia ei haitannut. Olin jo kerennyt ihastua ja rakastua, kun salilla käyminen ja muukin aktiivisuus käytännössä loppui. Vuosien varrella asia alkoi häiritä. Ei varsinaisesti mahakkuus, vaan elämäntapojen erilaisuus. En halunnut vanheta ihmisen kanssa, jolle todennäköisesti tulisi terveysongelmia liikkumattomuudesta. Kremppaa alkoi jo olla, eikä mies tehnyt asialle mitään. Hän kyllä harrasti muuta ja näki kavereitaan eli tuskin oli masentunut. Sanoin asiasta kiltisti ja lopulta suoraankin.

Vaikka olenkin näin pinnallinen hirviö joidenkin kommentoijien mukaan, on treffiseuraa riittänyt urheilullisemmista ja silti mukavista miehistä ;) Ihanaa, kun voi halata ja harrastaa seksiä ilman, että maha on ensimmäinen kontakti.

Lapsen takia en silti vielä eroaisi, jos arki on kuitenkin ihan mukavaa. Olen huomannut, että yli 40-vuotiaillakin on hyvä deittailuelämä.

Päivämäärä:   2.6.25 09:31:02

Aika karmeaa pariutua ja lisääntyä jo lähtökohtaisesti rumana tai huonona pitämänsä kanssa.

Jos et parikybäisenä nuorena saanut parempaa miksi luulet että nyt saisit? Miksi luulet että se olisi ihmeellistä? Ymmärrätkö että urheilijamiehellä on sitten rima sinun ihailemiselle ihan eri tasolla kuin laardinysällä joka on tottunut sinuun ja varmaan pitää ihanana. Onko kiva kun olisit lähtenyt tuosta ja sporttimasa alkaa huomautella että sulla on selluliittia tai tissit roikkuu?

Luulen että keskustelu .iehen kanssa niistä asioista joihin hän voi vaikuttaa olisi parempi.

Toivottavasti lapsenne on pitempibtai on tyttö, ettei ole äitinsä mielestä epäkelpo lyhyt mies siitäkin tulossa...

Itselläni on 2m ex-urheilijamies. Ei ole yhtään ihmeellisempi kuin 170 tai 180 pitkät ex-hoidot oli. Halaaminen ja seksi toimii paremmin pienemmällä pituuserolla.

Voisit ottaa enemmän sellaisen viestintästrategian että kerrot kaipaavasi aikaa jolloin mies oli timmimpi tai että haluaisit että hän pysyy hengissä tai pyydät vaan treenaamaan mukaan.

Käy kerran vieraissa jonkun pitkän setämiehen kanssa niin huomaat ettei se ole sen ihmeempää.

Päivämäärä:   2.6.25 09:43:06

Se todella kannattaa myös muistaa, että "pinnallisuutesi" tai "arvomaailmasi" saattaa toimia tulevaisuudessa myös sinua vastaan.
Se pitkä ja hoikka urheilija voi alkaa tarkkailemaan sinun kehoasi. Oletko tarpeeksi tiukka ja tarpeeksi aktiivinen?
Kestätkö itse elämän, jossa joku kilopoliisi haluaa keskustella kanssasi syömisistä, jos joku paikka alkaa iän myötä roikkumaan, niin kuin ne vähän tuppaavat alkaa roikkumaan..?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.6.25 10:28:52

Yh = yksinhuoltaja. Aloittajalla olisi erottua yhteishuoltajuus. Eli EI olisi yh. Sitten jos mies häviäisi kokonaan lapsen elämästä ja vain aloittaja huoltaisi lasta, olisi yh!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.6.25 11:05:23

Pelkkä ulkonäkö ei ole mielestäni tuossa vaiheessa riittävä syy eroon. Elämäntapojen eroavaisuus sen sijaan varmasti harmittaa, mutta minusta siinäkin olisi aiheellista nostaa kissa kunnolla pöydälle ennen hätiköityjä ratkaisuja.

Tuossa saattaa muuten käydä niinkin, että ero käynnistää miehessä elämäntapamuutoksen ja loppujen lopuksi se onkin aloittaja, joka jää nuolemaan näppejään ja miettii vielä muutaman vuoden päästäkin, että kannattiko se ydinperhe nyt tällaisen asian takia hajottaa.

Muutenkin nykysuhteista puuttuu pitkäjänteisyys. Erotaan aika mitättömän oloisista syistä tai vain siksi, että joku toinen SAATTAA olla "parempi". Lasten perheet rikotaan, kun äidin ja isin pitää päästä kokemaan uusia ja ihmeellisiä kokemuksia uusien ihmisten kanssa. On tietysti hyvä, että aidosti huonoista suhteista pääsee nykyään poiskin, mutta ennen eroa kannattaa miettiä, onko suhde huono oikeasti vain sen toisen osapuolen vuoksi, vai onko itse mahdollisesti viemässä ongelmiaan mukana siihen seuraavaan "unelmasuhteeseen".

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.6.25 11:07:44

"Muutenkin nykysuhteista puuttuu pitkäjänteisyys. Erotaan aika mitättömän oloisista syistä tai vain siksi, että joku toinen SAATTAA olla "parempi"."

Päin vastoin, aloittajan sinkkuelämästä aikoinaan puuttui pitkäjänteisyys ja hän meni hankkimaan lapsen sellaisen miehen kanssa josta ei oikeasti pidä, koska ei malttanut odottaa josko löytyisi oikeasti sopiva!

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.6.25 11:10:22

"Käy kerran vieraissa jonkun pitkän setämiehen kanssa niin huomaat ettei se ole sen ihmeempää."

Tämä.

Päivämäärä:   2.6.25 11:10:30

On kyllä tietysti normaalia pohtia kaikenlaista, myös sitä onko jäämässä paitsi jostain jos jää nykyiseen liittoon. Ei sitä vielä voi paheksua.

Kuitenkin kannattaa muistaa että sulla on toimiva YDINPERHE, mikään muu ei ole yhtä hyvä lapselle eikä oikeasti sinullekaan. Vai ajattelitko hylätä lapsen samalla kun eroat, pystytkö vielä tarjoamaan lapsia uudelle mahdolliselle kumppanille? Oletko nätimpi ja timmimpi kuin 10v nuoremmat, mitä ne vapaana seikkailevat urheilija-setämiehet katselee?

Jos arki rullaa ja seksi sujuu niin tuossa on vain mies 'pientä laittoa vailla' ettei ihan ukkoonnu ja tule impotentiksi.

Päivämäärä:   2.6.25 11:21:56

"toimiva YDINPERHE, mikään muu ei ole yhtä hyvä lapselle eikä oikeasti sinullekaan."

Onko se perhe toimiva, vai kasaako aloittaja vain katkeruutta kunnes kaikki räjähtää?

Päivämäärä:   2.6.25 11:29:01

"ensinnäkään en olisi yh äiti enkä usko että arvoni riippuu siitä mitä tienaan"

Kyllä sinut yh:na nähtäisiin ja pienipalkkainen yh ei todellakaan ole parisuhdemielessä kovin kiinnostava. Tuon ikäluokan miehet ovat jo sitä yhtä naista elättäneet ja nähneet mitä se elämä on. Seuraavalta kumppanilta halutaan parempaa tulotasoa ettei mies ole maksajan roolissa ihan kaikessa, ja etenkin jos naisella on jo edellisestä suhteesta elätettäviä niin miehet eivät halua edellisten suhteiden lasten kuluja niskoilleen.

Se mikä 'arvosi' parisuhdemarkkinoilla olikaan ollessasi edellisen kerran sinkku, on se nyt huomattavasti sitä matalampi.

Päivämäärä:   2.6.25 11:31:13

Sen oman päänsä voi laittaa kuntoon eroamattakin. Panee vaikka salaa pari kertaa jotain salimasaa ja toteaa että vanhassa vara parempi.

Aloittajasta ei tule nuorta sinkkua joka voi aloittaa alusta, hän on keski-ikäinen eronnut köyhä äiti jos tuosta lähtee, tuskin on valinnanvaraa pitkistä, rikkaista adoniksista. Ja jos on, niin edelleen pitää työstää lapsen kanssa eroa ja sitä miten lapsen isä oli niin ruma ja halveksittava että piti vaihtaa. Siis miten 50% lapsestakin on niin kelvotonta...

Päivämäärä:   2.6.25 11:45:41

"Mutta miehesi arvo riippuu siitä miltä näyttää ja mitä syö? "

Missä olen näin väittänyt? Minusta väitettiin että arvoni on huono kun en tienaa paljoa :D Ja vastasin että en koe että arvo riippuu siitä. En ole mistään arvosta edes puhunut.

Mutta kyllä siihen voi vaikuttaa että elääkö terveellisesti vai epäterveellisesti ja näin se vaikuttaa ulkomuotoon. Itselle on tärkeää olla ns kunnossa eikä päästä kroppaa rapistumaan sisältä tai ulkoa, ja kyllä se vaivaa vaikka olisin sitten pinnallinen että mies jo nuorena alkaa olemaan vartaloltaan tuossa kunnossa, kun vielä suht "helposti" voisi asiaan vaikuttaa.

Päivämäärä:   2.6.25 11:53:39

Kylläpä tämä suututti monia ihmisiä. Jos olisin pinnallinen miehen siivellä elävä ihminen, niin en varmasti miettisi eroa. Nyt mietin lähinnä lasta, kun perhe hajoaisi, koska mies kuitenkin ihan ok.

Onhan tässä taustalla paljon muutakin pieniä asioita. Mutta itseä on alkanut ahdistamaan että toinen ei pidä itsestään huolta, ei halua lähteä edes kävelylle tai mihinkään urheiluun mukaan. Kun tulee töistä niin katselee vain puhelintaan. Ja hermostuu kun olen asiasta maininnut että olisi kiva jos tulisi minun ja lapsen kanssa lenkille/uimaan tms. Hänen mielestä koska hänellä raskaampi työ, niin hänen ei tarvitse enää olla kuin rauhassa. Ei ole masentunut, tykkää vaan syödä.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   2.6.25 11:55:23

Niin, kuten varmaan itsekin teksteistäsi huomaat, niin ongelma teidän suhteessa ei ole ulkonäkö.

Päivämäärä:   2.6.25 11:56:52

. / Olisin kyllä varmasti saanut "paremman" eli siis ihan vain itsestään huolta pitävän, mutta rakastuin tämän miehen luonteeseen enkä ole sellaista tyyppiä joka eroaa heppoisesti. En osannut ennustaa että mies muuttuu niin paljon.

Päivämäärä:   2.6.25 12:00:24

En ole etsimässä mitään "urheilija setämiestä" joka etsii 20v tyttöjä. Haluaisin vain tasavertaisen kumppanin, jossa mies pitäisi itsestään samalla lailla huolta ja voitaisiin yhdessä harrastaa liikuntaa.

Päivämäärä:   2.6.25 12:12:14

"Ja hermostuu kun olen asiasta maininnut että olisi kiva jos tulisi minun ja lapsen kanssa lenkille/uimaan tms. Hänen mielestä koska hänellä raskaampi työ, niin hänen ei tarvitse enää olla kuin rauhassa."

"Haluaisin vain tasavertaisen kumppanin, jossa mies pitäisi itsestään samalla lailla huolta ja voitaisiin yhdessä harrastaa liikuntaa."

Jos mies olisi timmi, olisiko sinusta tilanne muuten ok? Eli kelpaisi se sohvalla röhnöttäminen ilman mitään muuta puuhaamista, kunhan ulkonäkö on kunnossa? Tunnut ohittavan tämän muun osuuden aivan täysin.

Päivämäärä:   2.6.25 12:29:23

No eihän se olisi mahdollista olla "timmi" jos makaa sohvalla puhelin kädessä kaiken vapaa-ajan. Älytön kysymys ylipäätänsä.

Päivämäärä:   2.6.25 12:35:05

Ei se ulkonäkö pysy kunnossa jos vain syö ja röhnöttää sohvalla! Ja eikö täällä kenellekään muulla muka ole mitään väliä miltä mies näyttää, eli ei mitään tasoa ulkonäölle? Että ihan sama onko syöttösian kanssa vai komean ja urheilullisen..

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   2.6.25 12:37:19

Taitaa suurin osa vastaajista muistuttaa myös itse porsasta kun noin menee ihon alle kun joku vaatii, että kumppani on hyvässä kunnossa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.6.25 12:40:53

Miksi kaikki olettavat, että aloittaja edes etsii uutta vakisuhdetta. Jos vuoroviikkojärjestely onnistuu, tuossahan voi joka toinen viikko hoidella salimasoja ja pitkiä setiä niin paljon kuin jaksaa, ja joka toinen viikko viettää rauhallista laatuaikaa lapsen kanssa. Niin moni mieskin ajankäytöllään tekee.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.6.25 12:48:09

Onhan tässä taustalla paljon muutakin pieniä asioita. Mutta itseä on alkanut ahdistamaan että toinen ei pidä itsestään huolta, ei halua lähteä edes kävelylle tai mihinkään urheiluun mukaan. Kun tulee töistä niin katselee vain puhelintaan. Ja hermostuu kun olen asiasta maininnut että olisi kiva jos tulisi minun ja lapsen kanssa lenkille/uimaan tms. Hänen mielestä koska hänellä raskaampi työ, niin hänen ei tarvitse enää olla kuin rauhassa. Ei ole masentunut, tykkää vaan syödä"

Mitähän siellä puhelimessa on niin kiinnostavaa, että menee koko perheen edelle.. SE kertoisi kaikkein eniten: jämähtänyt johonkin instapimuihin tai onko ihan oikea livepimu vai tyyliin pandavideot ja autonroplaus.

Miehesi luonne oli ehkä alunperin ihana, mutta sinä annat kyllä nyt todella yksinkertaisen ja vähän ikävän kuvan itsestäsi. Itse myös maalaat sen pinnallisuuden tähän mukaan vaikka ongelma on ihan paljon isompi ja syvempi. Et ole itsekään kovin kiinnostunut tässä LAPSEN asioista, miestä ei näytä kiinnostavan senkään vertaa ? Jos mies ei itsensä vuoksi liiku tai tee juuri muutakaan niin pistä olemaan lapsen kanssa edes parina iltana viikossa (yksi vähemmän kuin itselläsi jos kerran niin raskas työ tai tuo paljon enemmän rahaa). Ja minkälainen se työ on, puhutteko niistä asioista ja tuetko häntä siinä ja onhan asiat kunnossa ettei työssäjaksamisen kanssa ole ongelmia ? NÄISTÄ koostuu se miksi mies laiskistuu ja jos ei naisesta ole tukemaan ja tsemppaamaan (yleensä ilmenee niin ettei naiselle edes kerrota........) niin ei kiinnosta enää parisuhdemielessäkään, mutta oleminen on vain tapa ja ne kuuluisat puhtaat kalsarit ja ruoka pöydässä. kunnes tulee se nainen kuka kuuntelee ja vie ensin jalat alta ja sitten mennessään. Ei kummempi kaava kuin naisilla ketä panemiset tai halimiset ei kiinnosta kun arjessa ei saa tukea tai ole sitä tasavertaista kumppania henkisesti, ilmenemismuoto on vain eri.

Mutta jatka toki ulkonäöstä jankkaamista jos se on helpompaa kuin kaivautua oikeisiin kipukohtiin.. Mitä pystyisi muuten esim pariterapiassa työstämään.. Mihin pienen lapsen vanhemmat ennen eroamistaan haluaisivat mennä jos lapsen etu olisi ensisijainen..

Päivämäärä:   2.6.25 12:56:34

Oo / Niinpä, ja tässä olen huolissani siitä että olemme kuitenkin himpan yli 30 vuotiaita, kun kunnosta pitäminen on vielä helppoa niin mietin että entä 10 vuoden päästä, missä kunnossa mies on sitten, kun nyt jo tuossa mallissa eikä nää mitään väärää asiassa.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   2.6.25 12:57:56

Voisiko tuosta lähteä ensin keskustelemaan vaikka parisuhdeterapeutin kanssa. Sitä verten ne on olemassa. Ihan vaan vaikka lapsen takia.

Kyllä itsestään huolehtiminen ja normaalipaino kertoo jonkinlaisesta omanarvontunteen ja itsekunnioituksen puutteesta.

Käyttekö yhdessä ulkona syömässä, tapahtumissa, tai muissa julkisissa tilaisuuksissa, ihan vaan kahdestaan?

Päivämäärä:   2.6.25 12:58:55

Nomadi/ en ole missään vaiheessa halunnut "salimasoja" hoidettavaksi, vain ihan normaalin parisuhteen, normaalikroppaisen miehen, normaalisti käydä vaikka lenkillä tai salilla miehen kanssa.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   2.6.25 12:59:45

Oletko kysynyt mitä mieltä olisi jos avaisitte suhteenne kolmannelle osapuolelle? Miten hän siihen suhtautuisi?

Päivämäärä:   2.6.25 13:03:45

Hmmm.. / Ilmeisesti katselee noita "rappiolivettäjiä" ja autonlaittamis videoita. Tästä olen koittanut puhua että puhelimen katselu menee perheen edelle, mutta hän on sitä mieltä että hänellä on oikeus olla rauhassa ja levätä. Tekee kyllä pitkiä päiviä mutta omasta vapaasta tahdostaan. Minäkin voisin näin tehdä, mutta ei se olisi oikein lasta tai koiria kohtaan.

Mitä tarkoitat että en tue hänen työtään? Minä käyn yhtä lailla töissä, mutta hoidan kaiken lisäksi myös kotihommat.

Päivämäärä:   2.6.25 13:06:14

"Tekee kyllä pitkiä päiviä mutta omasta vapaasta tahdostaan."

Nyt sitten kissa pöydälle ja sanot, että loppuu se töihin pakeneminen ja väsymyksestä valittaminen, jos kerran ei ole taloudellista pakkoa tehdä ylitöitä. Ja lakkaa itse keskittymästä siihen ulkonäköön niin huomaat missä ne oikeat ongelmat on.

Päivämäärä:   2.6.25 14:58:34

Hän ei halua vähentää töitä, kokee että kukaan muu ei osaa hommia niin hyvin kuin hän joten hänen on pakko olla neuvomassa muita.. tästä olen yrittänyt puhua mutta turhaan. On kyllä sanonut että voidaan erota jos ei miellytä.

Monesti mietin kun lapsen kanssa liikutaan, käydään uimassa sun muuta, että millaista olisi jos olisi kumppani joka omasta tahdostaan olisi mukana. Mutta kyllä olen miettinyt sitä että ei varmasti ole helppoa löytää hyvää miestä enää näin "vanhana" 32v "yksinhuoltajana".

Mies ei varmaan siksikään halua tulla mukaan koska ei ylipainonkaan takia oikein kykene. Harrastaa myös niin vähän liikuntaa että on sitten kipeä seuraavana päivänä.

Päivämäärä:   2.6.25 15:27:45

Voitko sinä kääntää ajatuksesi HETKEKSI pois siitä miehen ulkonäöstä ja KATSOA sitä todellista ongelmaa?!

Mies ei muutu paremmaksi laihtumalla! Hän ei ala priorisoida perhettään laihempana! Hän ei lakkaa keskittymästä pelkkään työhön laihtumalla!

Päivämäärä:   2.6.25 15:36:38

Ei minua haittaa että mies on paljon töissä, vaan se että ei jaksa tehdä mitään kotona ja uskon että johtuu ylipainosta

Päivämäärä:   2.6.25 15:39:10

Siinä tapauksessa olet harvinaisen typerä ja pinnallinen.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   2.6.25 15:43:25

Kyllä tuossa suhteessa on paljon suurempia ongelmia kuin ulkonäkö, ihan turhaan aloittaja siihen fiksoituu. Eihän mitään suhdetta edes ole, kimppakämppiksiä with benefits pikemminkin. Eroaisin, jos kerran asioista on yritetty puhua eikä muutosta tule. Olet liian nuori muumioitumaan, ja tulet katumaan ja katkeroitumaan jos jäät.

Lähettäjä: ---p,,,,, 
Päivämäärä:   2.6.25 15:49:26

Kolmekymppinen on vielä nuori! Lusikat jakoon ja uutta vakoon!

Päivämäärä:   2.6.25 15:50:05

Millä tavalla miehen ylipaino aiheuttaa sen, että hän ajattelee että hänellä on oikeus järjestää elämänsä niin, että tekee pitkää päivää ja sen jälkeen vaan rötvää kotona osallistumatta mihinkään talouden tai perheen asioihin?

Päivämäärä:   2.6.25 15:54:52

"Ei minua haittaa että mies on paljon töissä, vaan se että ei jaksa tehdä mitään kotona ja uskon että johtuu ylipainosta."

Ei kannata olettaa ellei nyt tosiaan kyse ole sairaalloisen lihavasta. Monet ylipainoiset ihmiset elävät aktiivista arkea. On mahdollista, että miehesi kohdalla kyse on ihan jostain muusta. Tietysti helpointa sinulle on syyttää ulkonäköä ja erota. Joskus ihmiset kaipaavat tukea ja hyväksyntää eikä tuomitsemista ja uhkavaatimuksia. Jos minulla olisi huono hetki menossa elämässä ja mieheni alkaisi naputtamaan jostain lenkille lähdöstä tai syömisistä, niin saisi kyllä mennä muualle valittamaan. Tai sitten jos se mies vaan on itsekäs mulkero, niin olisi kannattanut erota jo ajat sitten.

Päivämäärä:   2.6.25 16:04:56

Jos tuollainen ihminen innostuu kuntoilusta ja saa siitä lisää energiaa, se ylimääräinen energia ohjataan taatusti työntekoon eikä perheen tai kumppanin kanssa harrastamiseen.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   2.6.25 16:11:17

” n. Ja hermostuu kun olen asiasta maininnut että olisi kiva jos tulisi minun ja lapsen kanssa lenkille/uimaan tms.”

” Tästä olen koittanut puhua että puhelimen katselu menee perheen edelle, mutta hän on sitä mieltä että hänellä on oikeus olla rauhassa ja levätä. ”

” Hän ei halua vähentää töitä, kokee että kukaan muu ei osaa hommia niin hyvin kuin hän joten hänen on pakko olla neuvomassa muita.. tästä olen yrittänyt puhua mutta turhaan. On kyllä sanonut että voidaan erota jos ei miellytä.”

Saman tyyppisessä tilanteessa minä totesin ihan suoraan miehelle että hänellä oli oikeus niin kauan kun oli lapseton mutta sillä hetkellä kun hän sai lapsen, hänen oikeutensa olla itsekäs ja keskittyä pelkästään omiin haluamisiinsa loppui. Ja että joko hän alkaa näkemään vaivaa perheen eteen tai sitten tosiaan erotaan. Muutaman kuukauden mies sitä kipuili kun olisi tietysti halunnut pitää perheen ja itsekkyyden mutta minä pistin kovan kovaa vastaan ja viimein päätti oikeasti ottaa vastuuta roolistaan perheessä. Toki asiat eivät muuttuneet samantien vaan vei aikaa eikä mies edelleenkään mitenkään tolkuttomasti liiku mutta lähtee kyllä lapsen kanssa liikkumaan. Ja on mukana yrittämässä tehdä meidän ruokavaliosta kevyempää ja kasvispainotteisempaa. Minulle se riittää, loput on ihan miehen omasta halusta kiinni

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.6.25 16:14:02

Oletko miettinyt ettet ehkä itse miellytä ulkonäöllisesti sellaisia miehiä joista haaveilet.

Päivämäärä:   2.6.25 17:29:01

”We grew apart”

Päivämäärä:   2.6.25 18:25:23

"Tuntuu muutenkin että vaikka seksiä on molempien tahdosta, niin en tiedä rakastanko, sillä arki on kaverillista."

Tämä on hyvä syy erota, eikä mitenkään pinnallista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.6.25 05:05:22

En hajoittaisi perhettä heti vaan kuten joku tuossa yllä kirjoitti: laittaisin kovan kovaa vastaan. Ensin tulee perhe ja sitten työt. Hänen on näytettävä esimerkkiä myös lapsellenne.

Luultavasti laiskistuu tuosta vielä enemmän jos eroatte ja lapsi isällään olisi ruudun edessä syömässä roskaruokaa. Eli tuo elämäntapa korjattava jokatapauksessa.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   3.6.25 06:50:37

Kuulostat pinnalliselta. Ehkä sulle sopisi pinnallinen mies. Anna hyvän miehen lähteä kiertoon ja löytää uusi nainen. Vanhemmiten miehille tuppaa tulemaan sitä dadbodya. Ja mitä se pituus nyt tässä vaiheessa enää haittaa kun lapsikin teillä jo on.

Olen itsekin kyllä sen verran pinnallinen, että haluan miehelle hyvät hampaat ja pituutta sen verran ettei lapsista tule ihan hukkapätkiä. Mutta vaikka mun mies urheilee tosi paljon niin kyllä sille vanhemmiten mahaa kertyy. Niin kertyy mullekin. Eikä se haittaa. Puhuisin miehelle, että olisi hyvä jos hänkin veisi lasta liikuntaharrastuksiin. Lihavakin voi olla urheilullinen... Ja laiha huonossa kunnossa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.6.25 06:59:41

Erota voi vaikka mistä syystä. Mutta sen muistutan, että et voi tietää olevasi urheilullinen viisikymppinen aikanaan. Sairaudet voi tulla vaikka minkä ikäisille. Omaa ulkonäköään ei voi pitää itsestään selvyytenä, sen voi menettää vaikka kuinka jumppaisi.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   3.6.25 07:30:42

Nimimerkki Sanna, mitä hyvää siinä alottajan miehessä sun mielestä on kun kirjotat että anna hyvän miehen lähteä kiertoon. Siis mies ei tee muuta kun töitä ja tuijottaa puhelinta eikä osallistu perhe elämään millään tavalla. Onko sulla tommonen hyvä mies siellä sohvalla istumassa, paisumassa ja mussuttamassa kaikkea roskaa? Minä en mitään kiukkusta sohvaperunaa kauan kattos.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.