Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos et eroa rahan vuoksi

Lähettäjä: Feministi 
Päivämäärä:   1.6.25 20:07:09

...niin onneksi olkoon, viet uskottavuuden kaikilta muilta naisilta, jotka ovat omillaan teoillaan osoittaneet pärjäävänsä omillaan ja ilman miehen taloudellista tukea.

Kaverin avioliitto on ihan kamala. 20 vuotta yhdessä ja 10 vuotta ovat riidelleet samoista asioista. Kolme lasta heillä on ja lapsetkin aistivat talossa olevan jännittyneen tunnelman, vaikka äiti yrittääkin kaikin keinoin huolehtia siitä, että lapsilla on kaikki hyvin. Mies kontrolloi, pitää mykkäkoulua ja harjoittaa muutenkin henkistä väkivaltaa. Kaveri voi huonosti, mutta ei eroa, koska joutuisi tyytymään selvästi matalampaan elintasoon. Millekään köyhyysrajalle ei toki joutuisi, koska palkkansa on ihan ok ja mies joutuisi varmasti maksamaan ihan kivat elarit. Mutta pitäisi tyytyä vaatimattomampaan asumukseen ja miettiä muutenkin kulutusta, eli ostaa vähemmän vaatetta ja krääsää.

Re: Jos et eroa rahan vuoksi

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.6.25 20:10:11

LähettäjäFeministi 

Päivämäärä1.6.25 20:07:09

...niin onneksi olkoon, viet uskottavuuden kaikilta muilta naisilta, jotka ovat omillaan teoillaan osoittaneet pärjäävänsä omillaan ja ilman miehen taloudellista tukea.

Tässä sun avauksessa ei ole mitään järkeä.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   1.6.25 20:10:19

Haha, eikös feminismi aja sitä, että nainen saa itse päättää. Vai onko ok, että toiset naiset päättää kolmannen elämästä?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   1.6.25 20:21:43

Ja mistäs sinä aloittaja tiedät tuon perheen kaikki asiat niin että voit täällä huudella kuinka muiden kuuluisi elämänsä järjestää? Järjestä kuule ihan itse vaan oma elämäsi, muut eläkööt omaansa kuten haluavat.

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   1.6.25 21:14:06

Omituista höpötystä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.25 21:22:28

Mikäs itse olet kun olet tuollaisen kaveri ja puhut vielä selän takana tuolla tavalla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.6.25 21:22:59

"viet uskottavuuden kaikilta muilta naisilta, jotka ovat omillaan teoillaan osoittaneet pärjäävänsä omillaan ja ilman miehen taloudellista tukea."

Höpö höpö.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.6.25 13:11:04

Ei varmaan ole ainut tuommoinen tapaus =D
Tiedän monia jotka roikkuu suhteessa kun ei osaa olla yksin tai elintaso laskee. Mutta sehän ei meille kuulu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.25 13:30:49

Eihän se keneltäkään uskottavuutta vie. Itse katson eronneita ja hyvän elämän rakentaneita naisia ihaillen, etenkin kun kombossa on lapset mukana.

Itse vain haaveilen siitä. Lapsia on kolme kappaletta (iät 5, 8 ja 11) ja on ihana talo kivalla alueella. Eletään aika köyhästi, koska olen opintotuella itse ja miehellä palkkatulo. Itse asiassa käyttövarat olisivat varmaan jopa paremmat, jos eroaisin, koska silloin saisin lasten kanssa hyvät tuet. Mutta pidän liikaa täällä asumisesta, en halua muuttaa kerrostaloon lasteni kanssa. Enkä pois alueelta, jossa lapsilla on päiväkoti ja koulu ja ystävät. Harrastuskustannukset ovat isoja ja kuskaamista on järjettömän paljon. En koe, että jaksaisin tätä vauhdikasta arkea ilman, että olisi toinen aikuinen jakamassa velvoitteita. Ja vaikka varallisesti köyhiä olemme jo nyt, niin kyllä se talouden jakaminen helpottaa jotain stressinappulaa silti.

Eli no, oma "ei eroaminen" johtuu ennemmin arjen taakan pelosta yksin kuin rahallisesta huolesta. Mutta on sekin peestä. Olisinpa rohkeampi. Haaveilen omasta elämästä ilman miestä, ilman ketään paskiaista. En halua enää ketään. Naisen kanssa ehkä joskus voisi.. Mutta ei enää yhtäkään miestä minun elämääni, jos nykyisestä joskus erota uskallan.

Lähettäjä: rukka 
Päivämäärä:   2.6.25 13:52:27

Pyh pah. Minä elätän itseni ja sen verran hyvin, että pystyn elättämään yhden miehenkin siinä sivussa. Eikä se minun uskottavuudestani ole mitenkään pois, jos joku ihan muu ihminen päättää rahan (tai muun syyn) takia jäädä huonoon suhteeseen.

Sitten feminismi on ehkä saavutanut jotain, kun naisiin ei enää suhtauduta jonain massana, jotka kaikki ovat vastuussa kaikkien muiden naisten tekemisistä. Jos joku mies käyttäytyy jotenkin kunniattomasti, niin ei silloinkaan olla huutamassa, että nyt meni kaikilta miehiltä uskottavuus. Voitaisiinko hyväksyä sekin, että naisissa on ihan sukupuolesta huolimatta erilaisia yksilöitä, jotka tekevät omia valintojaan elämässä?

Päivämäärä:   2.6.25 14:09:14

Minut on kasvatettu siihen, että naisen tulee pärjätä omilla tuloillaan. Koskaanhan et voi tietää sairastuuko mies tai kuolee nuorena tai mitä vaan.
Olisin pärjännyt yksinhuoltajanakin ja lasten määrässä sekin huomioitiin, jos jompikumpi olisikin jäänyt yksin heidän kanssaan.
Minusta on aina aikuisena ollut hienoa se että on ollut taloudellisesti vapaa.
Eli ei ole tarvinnut minkään mammonan takia roikkua ihan väärässä suhteessa.
Oma vapaus on vaan niin paljon arvokkaampaa. En pystyisi elämään kulissiavioliitossa ja miettikää niitä lapsia, kyllä ne ymmärtää ja aikuisena muistaa lapsuutensa tai joutuvat hoitamaan niitä traumoja pitkään.

Lähettäjä: pointti 
Päivämäärä:   2.6.25 14:18:11

”. Voitaisiinko hyväksyä sekin, että naisissa on ihan sukupuolesta huolimatta erilaisia yksilöitä, jotka tekevät omia valintojaan elämässä?”

Tämä!

Päivämäärä:   2.6.25 15:36:43

"Minut on kasvatettu siihen, että naisen tulee pärjätä omilla tuloillaan. "

Tässä maassa sosiaaliturva on sen verran hyvä, että ihan jokainen pärjää. Eli kyse on aina vain elintasosta. Mutta ei sekään ole aivan mitätön syy. En nyt sanoisi että kumppanuusvanhemmuus kivalla elintasolla olisi välttämättä mitenkään huonompi kuin eroperheen arki huonolla elintasolla.

Ulospäin suhde voi näyttää huonolta vaikka syynä olisikin esim. henkilön omat mt-ongelmat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.25 05:22:45

No tottahan se on. Miksi miehet on mulkeroita, joista kaikki haluaisi erota?
Koska he voivat: naiset ja lapset pysyy siinä kuviossa sietämässä mitä tahansa, koska raha, ja miehet tietää tämän.
Ja siellä kasvatetaan uutta miesukupolvea, joka tottuu tähän. Miehet saa tehdä mitä vaan, koska naiset mahdollistavat sen jäämällä pienpalkka-aloille ja kouluttautuvat huonosti ja edelleen haluavat rikkaan miehen ja kivan elämän tekemättä mitään sen eteen.
Pitäisi edes ymmärtää olla vali-vali-valittamatta, jos mies on öykkäri.

Päivämäärä:   3.6.25 09:39:26

Toki jokainen nainen saa tehdä mitä haluaa, kunhan ei laita ympäristöään ja lapsiaan kärsimään. Jos nainen haluaa monta lasta ja talon ja saa sen miehensä rahojen turvin, on siedettävä hiljaa se, että miehestä ja perhe-elämästä sukeutuukin kunnon farssi. Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt, mutta älä laita toisia kärsimään siitä ja vaadi jotain ymmärrystä, jos ahdistaa.

Päivämäärä:   3.6.25 10:27:59

Piste, tarkoitin pärjäämisellä ilman sosiaaliturvaakin siis omilla tuloillaan.
Lapset saivat vain lapsilisät, niihin on kaikki oikeutettuja vaikka vanhemmat miten hyvätuloisia vaan.

Lähettäjä: Huutomerkki 
Päivämäärä:   3.6.25 11:43:55

Haaveilen omasta elämästä ilman miestä, ilman ketään paskiaista. En halua enää ketään. Naisen kanssa ehkä joskus voisi.. Mutta ei enää yhtäkään miestä minun elämääni, jos nykyisestä joskus erota uskallan.

Tämä.
Tuntuu, että olen kyllä nyt ihan tarpeeksi montaa koeajanut ja kaikki ovat olleet alkoholisteja. En jaksa enää yhtään juoppoa perääni kompuroimaan, kun tuosta nykyisestä aika jättää. Hän on jo kyllä hyvää matkaa menossa hautaansa kohti, koska sai jo vaikean aivovamman kännissä kaatumisen seurauksena.

Päivämäärä:   3.6.25 12:15:44

Milloin feminismillä on syrjitty ja alistettu toisia naisia? Mistä edes revit tuon että tämä vie muilta naisilta pois jos joku ei rahan takia eroa? Feminismillä ajetaan vaihtoehtoja. Nainen voi päättää jäädä kotiäidiksi tai mennä halutessaan töihin. Feminismillä ajetaan, että tämä nainen josta puhut omaa vaihtoehdon tehdä avioeron niin halutessaan eikä että jokaisen naisen pitää erota rahajuttujen takia kuin se olisi joku kultti säännöillä.

Taustalla on varmasti läheisriippuvaisuutta tai pelkoa tuntemattomasta. Moni nainen ei ole uskaltanut lähteä suhteesta jossa häntä on hakattu juurikin läheisriippuvaisuuden ja tuntemattoman tulevaisuuden takia sekä toivoo että suhde muuttuisi. Eihän kukaan mies tule vastaan "olen väkivaltainen" tekstillä otsassa vaan ensin elämä on täydellistä yhdessä ja sitten mies muuttuu hirviöksi omaksi itsekseen. Nainen sitten elättelee toivetta että mies muuttuu vielä kuten suhteen alussa ja on ns. huumassa tähän alkuperäiseen feikki mieheen. Ja se on monen naisen kohtaloksi jopa päättynyt. Feminismillä pitäisi ajaa väkivallatonta parisuhdetta eikä syyttää naisia että elävät vapaasti väkivaltaisen miehen kanssa, tai toisinpäin. Olen myös nähnyt monta naista joka eroaa vasta kun lapset on siinä iässä että eivät tartte jatkuvaa valvontaa. Tässä pelataan omalla valinnalla mitä femismi tuo. On todella raskasta olla sinkku äiti kolmelle lapselle sillä aina velvollisuudet kaartuu ulkopuolelta enemmän äidin niskaan kuin miehen vaikka hoitoviikot olisi tasan.

Lähettäjä: Feministi 
Päivämäärä:   4.6.25 11:41:49

Lähettäjä...

Päivämäärä3.6.25 05:22:45

No tottahan se on. Miksi miehet on mulkeroita, joista kaikki haluaisi erota?
Koska he voivat: naiset ja lapset pysyy siinä kuviossa sietämässä mitä tahansa, koska raha, ja miehet tietää tämän.
Ja siellä kasvatetaan uutta miesukupolvea, joka tottuu tähän. Miehet saa tehdä mitä vaan, koska naiset mahdollistavat sen jäämällä pienpalkka-aloille ja kouluttautuvat huonosti ja edelleen haluavat rikkaan miehen ja kivan elämän tekemättä mitään sen eteen.
Pitäisi edes ymmärtää olla vali-vali-valittamatta, jos mies on öykkäri.

^ Kiitos, juuri tämä oli pointti.

Jos teet valinnan olla riippuvainen miehesi tuloista, elä valintasi kanssa.

Ja joku aikaisemmin kritisoi, että minkälainen kaveri olen, kun puhun selän takana näin. No varmaan huono kaveri. En vaan jaksa vuodesta toiseen kuunnella samaa valitusta. Olen sanonut kyllä ihan suoraankin, että itse en mistään rahasummasta suostuisi elämään noin ikävää elämää huonossa parisuhteessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.