Lähettäjä: .
Päivämäärä: 3.6.25 15:51:31
Ap ei ole alle 30v eikä sinkkukaan. Lapset olen jättänyt tekemättä koska pelkään etten jaksaisi lapsiarkea, vaikka pienestä asti omista lapsista haaveilinkin. Mutta lasten ei tarvitse kärsiä vanhempiensa jaksamattomuudesta joten saavat pelkäksi haaveeksi jäädäkin.
100v sitten olisin saattanut pärjätä hyvinkin. On eri asia tehdä hommia oman aikataulun ja mielenkiinnon mukaan kuin muiden aikataulussa ja muiden pakottamassa järjestyksessä. Olin tuossa muutama vuosi sitten jonkun aikaa työttömänä ja ai että se oli ihanaa aikaa. Sai asua mökillä (joka on vanha vedetön maatila, jäänyt vain mökkikäyttöön), kasvattaa ja kerätä miltei kaiken ruokansa itse, käydä juoksemassa sun muuta. Ja jossain vaiheessa kävin osa-aikatyöläisenä naapurin maatilalla muutaman tunnin päivässä, fyysistä hommaa mutta niin kivaa. Valitettavasti hän ei työntekijöitä tarvitse tällä hetkellä niin ei voi sinne mennä.
Täytyy nyt kyllä jo toisen työpäivän jälkeen todeta, että tämä uusi työ vaikuttaa paljon aikaisempaa paremmalta vaikka opittavaa onkin todella paljon. Työpäivät ovat hieman lyhyempiä ja vaikka hommia tehdään niin ei tarvitse mennä juoksujalkaa. Ja työilmapiiri on huomattavasti parempi. Ehkä tässä vielä jonain päivänä jaksaa tehdä asioita töiden jälkeenkin.
Ja tosiaan sunnuntaisin yleensä teen koko viikon eväät kerralla valmiiksi, niin ei sitten töiden jälkeen väsyneenä tarvitse ruveta vielä ruokaakin laittamaan. Välillä toki tehnyt sen vasta maanantaina jos ollut jossain reissussa tmv, mutta kyllä se kokkaus silloin väsyneenä kiukuttaa vielä enemmän. En tykkää tehdä ruokaa ja vielä vähemmän tykkään siitä väsyneenä. Mutta ehkä tässä nyt on mahdollisuus siihen, että homman voisi tulevaisuudessa jättää maanantaille tai tehdä pienempiä satseja kerralla jos tämä työ nyt väsyttää vähän aikaisempaa vähemmän.
80% työaika olisi ihana, muttei valitettavasti tällä hetkellä mahdollista. En tiedä mahtaisiko se edes tässä uudessa työssä onnistua, aikaisemmassa paikassa olisi onnistunut ja hetkittäin niin teinkin jos töitä oli vähemmän.
|