Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olenko törkeä jos parkkeeraa autoni omaan

Lähettäjä: ruutuuni? 
Päivämäärä:   1.6.25 15:52:09

Autopaikka missä mun auto on oli pitkään tyhjä ja toinen autopaikka mun vieressä on usein tyhjä. Toisen puolen autopaikan auton omistaja taas parkkeeraa autonsa niin että se on osittain mun puolella. Olenko törkeä jos alan parkkeerata oman autoni niin että tää osittain mun puolella oleva joutuu parkkeerata autonsa omaan ruutuunsa, vaikka mulla suurimman osan ajasta tällä hetkellä ei toisella puolella autoa?
Tällä (ja mulla silloin kun se siinä on) on vieressä pakettiauto, pystyisi kuitenkin halutessaan parkkeerata autonsa ihan omaan ruutuunsa.

Re: Olenko törkeä jos parkkeeraa autoni omaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.25 15:53:51

Tottakai parkkeeraat omaan ruutuusi.

Päivämäärä:   1.6.25 16:03:47

Nimenomaan et ole törkeä, jos parkkeeraat omaan ruutuusi.

Lähettäjä: Mellu 
Päivämäärä:   1.6.25 16:06:21

Et ole törkeä. Jos sinulla ei ole varmaa tietoa, milloin toisella puolella on auto ja milloin ei, on ennemminkin törkeää käyttää sitä ruutua.

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   1.6.25 16:07:55

Omaan ruutuun vaan. Se on sen toisen ongelma, jos ei ruutuunsa sovi.

Päivämäärä:   1.6.25 19:41:46

Suurimman osan ajasta, tää osittain mun paikalle parkkeeraa a (tai niin että auto on osittain mun ruudun puolella) on jo paikalleen parkkeerannut että mun pakko parkkeerata reunemmalle. Mutta ens kerralla kun ei oo ruudussaan niin parkkeeraa niin että ei voi laittaa autoaan mun puolelle.

Lähettäjä: Varaani 
Päivämäärä:   1.6.25 19:46:16

Täh, no totta kai saat parkkeerata omaan ruutuusi. Eiköhän vieruskaverikin ala tajuta, että olet ruvennut pitämään autoa ruudussasi.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.6.25 19:51:28

En ymmärrä mikä tässä on aloittajan puolelta törkeää.

Mä muutin aikoinaan yhteen kerrostaloon, ja ensin mulla oli tuenvierusparkki autolla, mutta otin sitten tolppapaikan. Tolppapaikka oli ollut vapaana ja viereisten parkkipaikkojen autot olivat aina tuon ruudun puolella. Sit kun molemmat autot olivat pois, siirsin autoni ruutuuni. Saattoihan tyyppejä harmittaa kun parkkeeraus oli ahtaampaa, mutta eipä käynyt mielessäkään että olisin ollut törkeä kun autoni siihen ruutuun siirsin.

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   1.6.25 21:47:44

Itse en lähtisi "mielenosoitukseksi" parkkeeraamaan keskelle omaa ruutua vaan pyrkisin siihen, että kaikilla on sopivasti tilaa. Jos kerta se vieressäsi oleva paikka on yleensä tyhjä, jättäisin hyvin lähelle sen reunaa ja niin, että kuskin puoli on sillä puolella jossa enemmän tilaa. Jos viereen tuleekin auto, se voidaan myös parkkeerata hyvin lähelle sinun ruutua pelkääjän puolelta, jolloin kuskin puolelle jää enemmän tilaa.

Meillä oli ennen auto parkkipaikalla, jossa oli melko ahtaat ruudut ja rivistömme päätyi roskikseen. Vakiintunut tapa oli, että tälle roskiksen vieressä olevalle jätettiin tilaa. Esim. meidän viereinen auto oli aina selvästi meidän ruudun puolella. Meillä oli reunimmainen paikka ennen vieraspaikkoja, mutta välissä oli valotolppa ja vieraspaikat oli ylimitoitettu, joten me ajettiin aina auto niin lähelle valotolppaa kuin mahdollista, jolloin meidän ja naapuriauton väliin jäi kunnon tila. Kukaan vieras taas ei ikinä parkkeeraanut lähelle valotolppaa, joten saimme tilaa myös toiselle puolelle.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   1.6.25 22:28:14

Parkkeeraisin keskelle omaa ruutua.

Tutulla oli aikoinaan kaksi vierekkäistä autopaikkaa ja oli sitten pysäköinyt niiden keskelle ja sai sakot kun pihaa valvoi joku Parkkipate.

Päivämäärä:   1.6.25 23:20:45

En kyllä keksi mitä mielenosoitusta on parkkeerata oman ruutunsa keskelle. Kyllä itse lähtökohtaisesti tekisin niin, koska se toiselle puolelle mahdollisesti tuleva auto voi myös olla iso ja tarvita sen oman ruutunsa kokonaan.

Ehkä joku pienempi taloyhtiö, jossa voidaan keskustella asiasta tai ei ole mitään valvontaa voi toimia kuten MiiMai selittää. Mutta itse en kyllä ns normaalilla parkkipaikalla lähtisi sen enempää arvioimaan mihin päin rivissä tarvitaan tai ei tarvita tilaa. Kyllä mun oletus lähtökohtaisesti on, että parkkiruudut on riittävän tilavia autoille.

Päivämäärä:   1.6.25 23:26:09

Se mun toiselle puolelle joskus parkkeeraavalla on myös pakettiauto ja tän vieressä vielä parkkipaikka ja siinä vieressä puu, eli siihen mun viereen pitäisi pystyä parkkeeraa maan tarvittaessa kaksi omille paikoilleen. Tässä vielä tosi harvassa ruudussa näkyy parkkiruudut ja muut osaa kyllä parkkeerata omille paikoilleen. Ruudut ei siis mitenkään pieniä.

Päivämäärä:   2.6.25 01:42:02

Auto pitää olla ruudussa tai sinua voidaan sakottaa.

Ei ole mitään törkeää tai "mielenosoituksellista" parkkeerata omaan ruutuunsa, haloo.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   2.6.25 09:22:12

Ei nyt tule mieleen mitään syytä, miksi et käyttäisi omaa paikkaasi kokonaan. Enemmän olisi syytä kysyä, onko törkeää käyttää jonkun toisen paikkaa. Jonakin päivänä yleensä tyhjänä olevaan ruutuun voi ilmestyä iso auto. Miten sinä silloin toimit?

Usein vanhat parkkipaikat ovat liian kapeita nykyisille autoille, vaikka ei edes olisi mitenkään erityisen isoja autoja.

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   2.6.25 09:52:49

No tottakai parkkeeraat keskelle omaa ruutuasi. Mitäs jos se toisella puolella tyhjänä oleva ruutu tuleekin käyttöön? Ja sinä maksat yhdestä ruudusta, et kahdesta.
Mulla oli aikanaan parkkinaapuri, joka jätti autoaan ihan miten sattui. Ja kun kysyttiin, vastaus oli kiire, päänsärky tai vastaava. Eli ihan vaan liian laiska katsomaan että auto on ruudussaan. Mun toisella puolella oli lapsiperheen ruutu, en viitsinyt heitä haitata tunkemalla autoani ihan heidän ruutuun kiinni. Jätin muutamasti autoni vinoon pysäköivän taakse ja tämä tuli sitten raivoamaan. Totesin etten mahdu ruutuun, kun hänen autonsa on osin ruudussani. No, isännöitsijälle oli pakko lopulta sanoa niin tämä riehuja siirrettiin muualle. Jännästi kenekään muun parkkinaapurin kanssa ei ollut ikinä ongelmia. Lapsiperhe kiitti kun heidät huomioitiin. ( vähän oma lehmäkin ojassa, tiedän miten lapset joskus avaavat auton oven)

Lähettäjä: Pille 
Päivämäärä:   2.6.25 09:56:32

Tietysti parkkeeraan keskelle omaa ruutuasi!
Mulla oli joskus tällanen samanlainen "ongelma", jos sitä nyt voi ongelmaksi kutsua. Oli lämmitystolppa, joka määritteli ruudun paikan. Naapurin papalla oli tapana vetää oma autonsa niin, että kylki oli selkeäasti tolpan oikealla puolella, eli minun puolella. Hänen paikka oli ensimmäinen, eli kun hän parkkeerasi mun puolelle, kärsi siitä lopulta se, joka tuli viimeisenä paikalle.
Usein se olin minä. Kerran sain auton oikein omaan ruutuuni, niin lähtiessä papa tuli välittömästi siirtämään oman autonsa keskemmälle!!!
Hän ehkä pelkäsi että joku kolhii kylkeä, mutta mielestäni sellaisesta ei ollut vaaraa.

Todella ärsyttävää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.