Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kipu pohkeessa/sääressä

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   1.6.25 14:33:46

Mitäköhän voisi olla kipu toisessa pohkeessa ja sääressä. Tätä on jatkunut jo pitkään ja erityisesti rasituksen jälkeen illalla kun menee sänkyyn. Auttaa jos nostaa jalat ylös, ravistelee ja venyttelee pohkeita. En syö e-pillereitä ja syön magnesiumia säännöllisesti. Toinen pohje ei ole koskaan kipeä. Tämä kipuileva pohje on noin 4cm leveämpi ollut aina. Teen seisomatyötä, jossa joudun kävelemään paljon. Töissä käytän lenkkareita.

Re: Kipu pohkeessa/sääressä

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.6.25 14:41:38

Kuulostaa suonikohjulta. Kiristävät sukat lisäävät ongelmaa. Hirudoid forte auttaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.6.25 14:43:15

Kävisin lääkärissä näyttämässä. Oireet voivat sopia laskimotulppaan, niin se olisi ainakin hyvä sulkea pois.

Päivämäärä:   1.6.25 14:47:54

Jalat on aiemmin ultrattu ja niistä ei löytynyt mitään vikaa. Enkä käytä kyllä kiristäviä sukkia. Tukisukkia en pysty käyttämään, koska jalat tulee kipeiksi ja niistä on tullut suonikohjuja polven yläpuolelle siihen kohtaa mihin sukka loppuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.25 15:12:40

Sulla on sit ollut liian kireät sukat. Oletko ylipainoinen? Seisotko huomaamatta enemmän toisella jalalla?
Nosta ne ylös, ravistele ja venyttele kun se kerran auttaa.
Kuulostaa lihasveritulpalta, se voi laajentua laskimoon. Vaikka on ultrattu aiemmin, se ei tarkoita että nyt sitä ei olisi.

Päivämäärä:   1.6.25 15:26:13

Sama vaiva on ollut siis varmaan jo useamman vuoden. Ei ole joka ilta jalka kipeä. Mulla on ollut samassa jalassa aiemmin rasituksesta kipeytynyt jalkaterä ja silloin jalat ultrattiin. Ja myös saman jalan lonkan bursiitti oireilee välillä varsinkin ratsastuksesta. Mutta siis en käytä töissä muita kun tavallisia sukkahousuja tai kiristämättömiä sukkia. Mietin vain, että kehtaanko mennä taas työterveyteen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.6.25 15:40:28

Minulla oli samanlaisilla oireilla syvälaskimotukos.

Ultrattu oli aiemmin suonet ja olivat silloin erittäin siistit mutta niin vain oli tukos.

En tiedä miten pinnallinen laskimotulehdus oireilee.

Päivämäärä:   1.6.25 15:54:43

Kauan siitä jalkaterä hommasta on?

Päivämäärä:   1.6.25 15:56:54

Minulla vanhan polvivamman seurauksena muodostunut nivelrikko oireilee pohkeen jumiutumisena vaikka polvi itse ei ole kipeä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.6.25 16:02:43

Voi olla tulppa tai Bakerin kysta. Mitä lääkäri sanoo?

Päivämäärä:   1.6.25 17:03:18

Ei ole ollut polvien kanssa ongelmia. Olen siis vaihdevuosi-iässä ja tuntuu, että nämä jalkaongelmat alkoi kun täytin 40. Kävelen töissä paljon ja myös vapaalla lenkkeilen. Tämän ongelmaisen jalan jalkaterä on aavistuksen sisäänpäin kiertynyt ollut jo lapsesta asti. Nuo tulpan oireet ei ihan täsmää ja kun tämä on jatkunut jo vuosia. Ehkä vaan menen sinne lääkäriin. Olen toisen jalan takia joutunut käymään fyssarilla (plantaarifaskiitti vuosi sitten talvella) ja silloin lääkäri mainitsi, että tämä mun jalka tuskin tulee kestämään työssä eläkeikään asti. Opiskelen kyllä toista työtä työn ohessa. Olkapään kanssa ollut myös ongelmia kun joudun nostelemaan töissä. Ja tähän vaivaan auttaa hyvin esim. vesijumppa, uinti ja avanto.

Päivämäärä:   1.6.25 18:39:31

Oletko ikinä kokeillut lymfaterapiaa?

Päivämäärä:   1.6.25 18:50:37

Jonkinlainen askellysvirhe ehkä tekee lihaskireyttä pohkeeseen, jos jalkateräongelmaakin kerran on? Voisiko fysio- tai jalkaterapeutti auttaa, tai ihan hierontakäsittely alaraajoihin? Silloin pitää kyllä olla varma, ettei ole tukoksesta kyse.

Lähettäjä: Vaihto 
Päivämäärä:   1.6.25 18:51:34

Sanna//Minä jouduin vaihtamaan kevyempää työhön. Tein myös työtä jossa kävellään paljon, seistään, kyykitään ja puretaan paljon kuormia eikä minulla lopulta vasen jalka, oikea lonkka ja vasen käsi kestänyt työtä. Työtä tein yli 10 vuotta.

Kävin vaivojen vuoksi fyssarilla, sain tulipohjalliset jne. Mutta en vaan ehtinyt töiden välissä palautumaan vaan kroppa oli jatkuvasti kuormitus tilassa. Lopulta päätin kouluttautua uudelleen ihan oman hyvinvoinninvuoksi.

Nyt teen kevyempää työtä jossa kyllä liikutaan, nostellaan yms., mutta vaivat hävisi uuden työn myötä.

Sinuna tarkistaisin kengät ja hankkisin oikeanlaiset pohjalliset fyssarin kautta. Töitä tehdessä katso ettei kroppaan tule kierto liikettä yms. Itsellä kengillä ollut aina suuri vaikutus vasempaan jalkaan (jalassa asento virhe) ja sitten työt joissa tulee kiertoliikkeitä myös pahentavat jalan rasitusta.

Päivämäärä:   1.6.25 20:14:40

Iskias. Selässä vika.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.