Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Telia ilmoitti että liittymä vaihtuu 5g

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.25 09:37:22

Mulla ollu jo kauan 4g, ihan koska se on edullisempi ja täysin riittävä mulle. Nyt tuli ilmoitus että se 4g loppuu ja liittymä vaihtuu 5g. Joka on kalliimpi... Meneekö tää ny oikeesti siihen että mun on pakko ottaa kalliimpi sopimus

Re: Telia ilmoitti että liittymä vaihtuu 5g

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.6.25 09:39:47

No ihan telian sivuille menemällä näet, että siellä on edelleen 4g liittymiä myynnissä, että sieltä vaan valitsemaan.

Päivämäärä:   1.6.25 09:41:40

Hei,

uudistamme liittymävalikoimaamme keskittymällä yhä enemmän nopeaan ja turvalliseen 5G-tekniikkaan. Tämän myötä nykyinen Telia Rajaton 4G 200 M -liittymäsi poistuu valikoimastamme ja päivittyy automaattisesti nykyisen valikoimamme Telia Rajaton 5G 200 M -liittymäksi 11.8.2025 alkaen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.6.25 09:44:48

Voit vaihtaa operaattoria. Mulla on ollut joku halvin mahdollinen liittymä yhdessä sim kortissa ja nyt tuli Telialta ilmoitus, että se maksaisi jatkossa 20€/kk. Vaihdoin Globetelin liittymään 6€/kk.

Tuo on siis ns. wanhan ajan liittymä, missä kaikki käyttö maksaa extraa, mutta tarvitsen vain että liittymä pysyy olemassa, en käytä sitä muuhun kuin puheluiden ja viestien vastaanottamiseen.

Puhelimessa on lisäksi toinen työnantajan maksama liittymä, mitä käytän puheluihin, mobiilidataan jne.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   1.6.25 10:09:31

Mulla on ollut ainakin pari vuotta 5 g liittymä Telialta ja köytän puhelimessa silti 4 geetä, koska toi vitonen ei toimi.. on siis todella hidas ja netti katkeilee jatkuvasti

Päivämäärä:   1.6.25 10:12:03

Joo oon kans kuullu että nimenomaan telian 5g on ollu ongelmia. Aina toisilla kun jumittaa niin oma 4g pelaa

Lähettäjä: Kusmin 
Päivämäärä:   1.6.25 10:22:45

5g ei todellakaan ole turvallinen.

Päivämäärä:   1.6.25 10:27:57

Juuri tein sopimuksen teltan kanssa tuosta 4g rajattomasta. Mutta nämä kaikki yrittää huiputtaa asiakkailta rahat pois. Tämän takia pakko tasaisin väliajoin vaihtaa operaattoria.

Lähettäjä: Chat 
Päivämäärä:   1.6.25 10:32:40

Telialla on ilmainen chat jossa ihmisiä vastaamassa botin sijaan joten ihan sieltä voit aloittaja kysyä mitenkä menee.

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   1.6.25 10:34:06

Ei oo mulle vielä tullu ilmotusta, onneksi.

Mun puhelin ei oo 5 G enkä nyt just oo sitä edes vaihtamas, joten toivottavasti 4 G jatkuu.

Päivämäärä:   1.6.25 11:14:15

Noita operaattoreita pitäisi muutenkin kilpailuttaa aina säännöllisin väliajoin. Tee vaihto toiselle operaattorille (vaihtoaika on 14 vrk ja tämän aikana saa vielä muuttaa mieltään ja peruuttaa uuden sopimuksen), niin johan alkaa vanhalta operaattorilta tulla edullisia tarjouksia ja anelevat sinua takaisin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.25 11:22:47

Telialla on Pohjoismaiden ja Baltian laadukkain 5G-verkko.

Päivämäärä:   1.6.25 11:24:55

Ei ole pakko. Itse ilmoitin että haluan 4 G:n ja sain.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   1.6.25 11:26:37

Pakkovaihto tapahtui myös täällä. Eihän se 5G täällä maalla edes toimi. Puhelin pakotettuna 4G verkkoon niin toimii edes jotenkin puhelin.
Mutta en ole löytänyt muilta operaattoreilta halvempaa vastaavaan nopeuden liittymää eli toistaiseksi mennään tällä.

Päivämäärä:   1.6.25 11:41:54

Ei niitä halpoja netistä etsimällä löydäkään. Jos teillä on Telian liittymä, tehkää uusi liittymäsopimus vaikka Elisalle ja odotelkaa. Kohta Telia alkaa pommittaa teitä tarjouksilla, joita ei netistä löydä. Jos jostain ihmeen syystä kävisikin niin, ettei tarjouksia tule, niin teillä on kuitenkin 14 vuorokautta aikaa peruuttaa se uusi sopimus.

Itse olen ollut laiska kilpailuttamisessa ja liittymän hinta oli päässyt hilautumaan jo 25 euroon (Elisan rajaton 200M). Tein juuri muutama viikko sitten uuden sopimuksen Telian kanssa ja johan alkoi Elisa pommittaa tarjouksilla. Lopulta sain Elisalta rajattoman 200M liittymän vuodeksi hintaan 17,99/kk ja vielä K-kaupan lahjakortin kaupanpäällisinä. Asiakaspalvelija vaan totesi puhelimessa, että katsotaan sitten vuoden päästä uutta tarjousta.

Ihan paskaahan tämä on, että asiakkaan pitää tehdä kaikenlaisia temppuja saadakseen hyviä tarjouksia eikä niitä tarjota uskollisille asiakkaille suoraan, mutta tämä on Suomessa käytäntö ainakin kaikilla isoilla operaattoreilla.

Päivämäärä:   1.6.25 13:53:05

Mä en saanut minkäänlaista tarjousta Elisalta, kun vaihdoin kolmenkymmenen vuoden asiakkuuden jälkeen pois.

Päivämäärä:   1.6.25 14:28:47

Tähti, no onpas erikoista. Mille operaattorille vaihdoit?

Päivämäärä:   1.6.25 14:33:12

Tuo 14 vuorokauden perumisoikeus taitaa muuten koskea vain etämyyntiä eli nettiä ja puhelinta. Jos tekee liittymän vaihdon paikan päällä liikkeessä, niin silloin vanhan operaattorin on turha lähettää mitään tarjouksia, koska uudessa sopimuksessa ei ole perumisoikeutta. Tehkää uusi sopimus siis etänä, niin vanha operaattori voi vielä laittaa tarjouksen perään. Tämä jäi itseltä mainitsematta, mutta tärkeä tarkennus.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.6.25 15:49:45

Sama viesti tuli mullekin ja täytyy vaihtaa vaikka elisalle siksi aikaa, että tulee tarjous telialta. On sen verran kalliimpi tuo 5g että en ala sellaisia summia makselemaan.

Lähettäjä: Mellu 
Päivämäärä:   1.6.25 16:04:35

Viestini ei nyt liity aloittajan aiheeseen, mutta minäkin oletin saavani Telialta tarjouksen otettuani netistä toisen operaattorin liittymän. Telialta ei kuitenkaan kuulunut mitään, vaikka olin sallinut tarjousviestit.

Lähettäjä: Törkeää toimintaa 
Päivämäärä:   1.6.25 17:17:16

Turha odottaa mitään halvempia tarjouksia enää
Vanhatkin asiakkaat saavat kuulla vaan että senkun vaihdat toiseen puljuun eikä vois vähempää kiinnostaa..
Tämä on törkeää toimintaa että liittymiä vaan yhtäkkiä lopetellaan ja pakkonostetaan hintaa vaikka asiakas ei tarvitse yhtään tuollaista uutta palvelua kun vanhakin kelpaisi.
Minä ainakin ilmoitin tästä törkeästä toiminnasta kuluttaja-asiamiehelle. Toivottavasti tutkivat mikä on se hyväksyttävä hinnannosto tällaisissa tapauksissa kun vaan yksipuolisesti palvelua muutetaan.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   1.6.25 17:22:43

Mulle kävi sama, ei enää toiminut netti. Soitin sinne, että nyt vaihdetaan takas siihen mikä toimi.. ja näin tehtiin.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   1.6.25 17:58:42

Mulla on pois käytöstä kokonaan 5G ja näyttää pääsääntöisesti koko ajan 4G + yhteyttä. Maksan kyllä silti 5G liittymästä, joka toimii joskus hyvin, mutta pääsääntöisesti ei toimi.

Päivämäärä:   1.6.25 18:00:15

"Itse olen ollut laiska kilpailuttamisessa ja liittymän hinta oli päässyt hilautumaan jo 25 euroon (Elisan rajaton 200M). Tein juuri muutama viikko sitten uuden sopimuksen Telian kanssa ja johan alkoi Elisa pommittaa tarjouksilla. Lopulta sain Elisalta rajattoman 200M liittymän vuodeksi hintaan 17,99/kk ja vielä K-kaupan lahjakortin kaupanpäällisinä. Asiakaspalvelija vaan totesi puhelimessa, että katsotaan sitten vuoden päästä uutta tarjousta."

Jännä juttu. Kuulemma 19,90 samasta liittymästä on oikea huippuhinta, eikä halvempaa ole saanut hetkeen tarjota..

Päivämäärä:   1.6.25 18:13:53

Elisalla tuo muutos tapahtui jo yli vuosi sitten muistaakseni. EI sieltäkään saa 4g-liittymiä.

Päivämäärä:   1.6.25 18:27:39

"Jännä juttu. Kuulemma 19,90 samasta liittymästä on oikea huippuhinta, eikä halvempaa ole saanut hetkeen tarjota.."

Ai jaa. Toukokuun puolivälissä sain tämän 17,99 tarjouksen.

"Elisalla tuo muutos tapahtui jo yli vuosi sitten muistaakseni. EI sieltäkään saa 4g-liittymiä."

Itselläni kyllä on jo pitkän aikaa ollut Elisa 4G 200M Rajaton -liittymä, joka päivitettiin uuteen hintaan viimeksi toukokuun puolivälissä, kuten aiemmin kerroin.

Päivämäärä:   1.6.25 18:36:58

Höh, minäkin maksan Elisan 200M rajattomasta 20 euroa. Olisi siis pitänyt tinkiä vielä lisää... :D

Päivämäärä:   1.6.25 19:13:28

Ainakin Moilta saa 4g rajattomalla netillä

Päivämäärä:   1.6.25 20:09:53

Piste, Telialle.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   1.6.25 20:29:57

Yhä on ns tiskin alla asiakaspalvelussa 4 g 200 liittymiä, ei ole mikään pakko vaihtaa 5 g, eikä varsinkaan noihin uusiin kalliisiin turvatuotteita pakko sisältäviin liittymiin. Aspaan soittoa ja löytyy yhä 200 halvimmillaan 22,90, tai sitten kilpailuttakaa ja 17,99+ lahjakortti. Tarkistakaa OmaElisasta että viestintäasetukset sallii Elisan lähettää omiin palveluihin kuuluvia tarjousviestejä. Telialla tod näk ihan sama systeemi kyllä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.6.25 21:42:58

Mulle sanottiin, että tuo 4G rajaton 200M liittymä on poistumassa eikä siihen voi tehdä enää muutoksia eikä sitä liittymää myydä.

Lähettäjä: Ems 
Päivämäärä:   1.6.25 22:30:44

Olin siirtämässä ko asian takia liittymääni elisalle jolloin telialta tuli tarjous 20eur 5g liittymästä :D peruin vaihdon

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.