Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten selvittää: naaman toinen puoli erilainen

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   31.5.25 22:40:15

Taas näitä, että otsikkoon ei mahdu...
Mutta mulla on pitkään toisen silmän luomi ollut välillä vähän raskas. Varsinkin aamuisin se on painunut ripsiin kiinni. Luomi on pysynyt paremmin auki, kun sormin on kirjaimellisesti työntänyt kulmakarvaa ylöspäin.
Nyt tämä ongelma on alkanut olla koko ajan, eikä venytys enää auta. Käyn säännöllisesti myös purentalihashieronnassa. Toinen suupieli vetäytyy myös vähän alemmas välillä (joojoo, on myös AVH-oire mutta tuskin viikkoja esillä ilman muita oireita).

Mihin ottaa yhteyttä, että onko kyseessä kaulan/purentalihasten syvä jumi, joka tämän aiheuttaa vai onko esimerkiksi päälaen lihaksessa veltostumaa, eli onko ongelma ylhäällä vai alhaalla. Kasvot näyttävät jo ihan eriparilta ja haittaa näköä kun luomi tulee tielle.

Re: Miten selvittää: naaman toinen puoli erilainen

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   31.5.25 23:03:22

Lääkäriin nyt ensin selvittämään mistä johtuu. Aivo tapahtumat pitää ehdottomasti pois sulkea ensimmäiseksi ja mahdollisesti pää kuvata. Älä jää kotiin ihmettelemään nyt asian kanssa!!

Päivämäärä:   1.6.25 00:19:50

Nii, no en nyt ihan usko että vuosia ongelmana ollut ja nyt tässä muutamien kuukausien aikana vaan enemmän lisääntynyt asia johtuu aivoista. On mulla aivovammojakin, ei sen puoleen, mutta tää ei johdu niistä.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   1.6.25 00:55:35

No esimerkiksi aivokasvain voi aiheuttaa tuollaista oiretta, joka hissukseen pahenee.

Lähettäjä: Kusmin 
Päivämäärä:   1.6.25 09:36:38

Voi johtua ihan ryhdistä.
Tsekkaappa instasta senjafaceimage tai myös nettisivut löytyy.
Se on yllättävää, että mihin kaikkeen vaikka jalkapohjien virheasennot, tai lantion voi vaikuttaa kokonaisvaltaisesti, myös kasvoihin.

Päivämäärä:   1.6.25 12:32:10

Joo, kyseessä on ihan millin ero, mutta vahvoissa piirteissä näkyy hyvin. Eilen oikein kunnolla venyttelin ja hieroin, nyt aamulla oli vähän parempi, mutta lihaksissa myös tuntuu se että niitä on venytetty. Tuossa kaulalla varsinkin.

Eihän se poissuljettua ole vaikka oiskin joku kasvain, mutta mä itseduagnosoin muutenkin kaiken ja hyppään lääkärissä, niin näin pienen oireen takia en millään viittis. Ja yleensä ilmeisesti aivo-ongelmat näkyy enemmän kasvojen ala-osassa, kun mulla se on enemmän yläosassa. Siellä ollut vuosia, vasta viime aikoina se puolen millin ero myös suupielessä. Toki voi olla, että moni muukin oire liittyis siihen, mutta ehkä ennemmin kuitenkin hoidossa olevaan kilpirauhasen vajaatoimintaan. Joka ilmeisesti sekin voi näkyä naamassa, mutta voiko vain toisella puolella?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.25 12:37:10

Työkaverille tuli joku kasvohermohalvaus, minkä takia toinen silmäluomi alkoi roikkua puolitangossa. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Päivämäärä:   1.6.25 13:18:21

Noista kasvohalvauksista luin, mutta tämä ei taas oo sellainenkaan. Liian pieni ero, ja tosiaan vuosia (kymmenen?) vaivannut. Lihakset liikkuu kyllä aina.

Lähettäjä: Reeta 
Päivämäärä:   1.6.25 14:19:44

Toisaalta valtaosalla ihmisistä on epäsymmetriset kasvot. Minkä ikäinen olet? Iän tuomat muutoksetkin voivat korostaa eriparisuutta.

Päivämäärä:   1.6.25 15:33:40

28 😅 ja tosiaan on alkanu teini-iässä, posket vetää alaspäin ihan sukuvikana (tekevät ns. marionettijuonteet varsinkin miehille suvussa). Niin hyvin vahvasti epäilen että kyse olisi aivo-ongelmasta.
Mä haluaisin vaan jonkun korjauksen tähän koska tuo vanhentaa kasvoja.

Niin siksi mietin, mistä lähteä kyselemään, mitä tuolle voi tehdä...

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   1.6.25 16:48:28

Olen myös 28 ja mullakin on toinen silmäluomi raskaampi. Kohottelen kulmia jatkuvasti ja sen takia tulee päänsärkyjäkin. Ajattelin käydä silmäluomileikkauksessa jossain vaiheessa kun alkaa tosissaan häiritä. Ärsyttää kyllä kun tekee ilmeestä niin väsyneen ja vanhentaa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   1.6.25 22:54:57

Oletko jo kokeillut kasvojoogaa (face yoga)?

Päivämäärä:   2.6.25 07:29:31

Ö: mulla tosiaan myös aina toinen kulmakarva on muuten noussut huonommin. Nousee toisen kaverina mutta ei yksittäin, kun toinen taas nousee yksinkin. Tämän oon huomannu jo ala-asteella mutta näköjään unohdin kun on itselle niin itsestäänselvyys.

Jep: en oo, pitää tutustua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.