Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko Elisan puhelinliittymä hyvä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.5.25 15:55:29

Vaihdoin Telian ylikalliin Elisan liittymään, mutta en oikein tiedä onko se hyvä. Toki sen voi aina vaihtaa takaisin jos onkin surkea..

Re: Onko Elisan puhelinliittymä hyvä?

Päivämäärä:   31.5.25 15:57:05

Mistä me se tiedetään?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.5.25 15:58:17

Omalla kohdalla matkustavana on hyvä. Tarjoaa tietyn määrän dataa Euroopassa ja Euroopan ulkopuolella huomattavasti halvempi datapaketti kuin muilla firmoilla.

Päivämäärä:   31.5.25 16:00:46

-, no kai ne tietää joilla se on että onko se hyvä vai ei.

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   31.5.25 16:02:33

Mulle on hyvä, vaihdoin telialta kun se toimi huonosti mökillä ja netti ei toiminut ollenkaan. Nyt toimii kuin junan vessa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.5.25 16:34:43

Mä vaihdoin juur pois, kun hinnat nousivat nousemistaan ilman mitään käyttökelpoista vastinetta, eikä kolmekymmentä vuotta uskollisena pysyneelle asiakkaalle muka löytynyt minkäänlaista tarjousta.

Lähettäjä: janna 
Päivämäärä:   31.5.25 17:28:32

Ihan hyvä se on. Vaihdoin Telialle, kun sain halvemman tarjouksen, ja sekin on ihan hyvä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   31.5.25 17:48:55

Olin vuosia Elisan asiakas ja koskaan ei ollut ongelmia netin ja maksujen suhteen, oma elisa sivusto helppo ja selkeä jne. No eivät selkeästi halunneet pitää asiakkaana vaikka sieltä aina ostin koko perheen puhelimet yms., kun eivät suostuneet korvaamaan tuotetta joka hajosi heti.

Vaihdoin Telialle ihan periaatteesta ja on huomattavasti edullisempi. Ainoa vaan että netti pätkii ja vaikka minulla 5G liittymä niin näyttää lähes aina 4 G. Elisalla minulla oli 4 G liittymä. Ärsyttää myös että laskut tulee miten sattuu ripottaen (netti ja oma liittymä omana, turva paketti ja Max omana, lapsen liittymä omana ja sitten vielä puhelimen osamaksu omana), kun Elisalla kaikki sai samaan.

Sen lisäksi sivustot surkeat ja verkkokaupassa tapahtui tupla veloitus. Ei ollut kiva kun lähti tililtä yhtäkkiä 600 € 300 € sijaan. Joo chatin kautta sain nopeasti yhteyttä, mutta koko jupakassa meni kuitenkin kuukausi, kun asiakaspalvelussa ja laskutuksessa eivät osanneet hommaa. Minulle siis väitettiin että asia käsittelyssä, mutta lopulta selvisi ettei ole ja jouduin aloittamaan kaiken alusta ja sitten menikin tasan 4 päivää. Laitoin palautetta koko jupakasta.

Nyt pohdin mitä teen. Elisa parempi, mutta todennäköisesti kalliimpi ja yhä kismittää heidänkin jupakka, mutta ei tämä teliakaan enää vakuuta.

Päivämäärä:   31.5.25 17:52:49

*//Nousee ne Elisallakin ja aika surkeasti välillä sai uusia tarjouksia. Olin Elisan asiakas päälle 15 vuotta ja kaikki laitteet kuitenkin ostin aina sieltä. Telialta sain halvemmat liittymät yms. Mutta eipä tämä kyllä vakuuta

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   31.5.25 17:59:42

Minulla oli myös Elisan liittymä pitkään, mutta vaihdoin Moille kun Elisalla oli huonoa ja ylimielistä asiakaspalvelua tilanteessa jossa veloittivat palvelusta, jota en ollut tilannut. Lisäksi ärsytti se niiden puhelinmyyjien jatkuva soittelu, kun olisi pitänyt tarkastella tilausta, eli vaihtaa kalliimpaan. Jonkin tarjouksen tekivät kun vaihdoin, mutta ei ollut edes hyvä tarjous. En palaa Elisan asiakkaaksi, sen verran huonoa palvelua olen sieltä saanut.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   31.5.25 19:17:36

Muista palveluntarjoajista ei ole kokemusta, koska aina olen ollut Elisan asiakas, niin ykstyishenkilönä kuin yrittäjänä. Ei ole huonoa sanottavaa asiakaspalvelusta, päinvastoin.
Yrittäjäpuolella ei tarvinnut itse huolehtia päivityksistä eikä yksityispuolellakaan soittele turhista tarjouksista juuri ollenkaan.
Maksan minkä maksan, olen tyytyväinen palveluun ja netti toimii mainiosti ainakin Etelä-Suomessa.

Lähettäjä: kilpailevat 
Päivämäärä:   31.5.25 19:36:44

Vaihdoin Elisalta Telialle kun oli halvempi. Elisalla oli 26e 4G 200M ja piakkoin olisi noussut 30euroon. Peruin vaihdon, kun Elisa sitten tarjosikin sen 4G 200M 23euroon.
Paremmuudeesta en tiedä.

Päivämäärä:   31.5.25 22:00:15

Juu, Elisaltahan juuri pois vaihdoin... Telialla saa kaiken helposti samalle laskulle, Elisalla ei, jollei olisi siitäkin maksanut joka kuukausi ylimääräistä.

Päivämäärä:   31.5.25 22:19:58

Kilpailevat, mulla teliia oli 31e, viime lasku 37e, Elisa 19e.

Päivämäärä:   31.5.25 22:26:30

*//Aloittajan kysymys on otsikossa eli onko Elisan puhelinliittymä hyvä ja sinä vastaat, että vaihdoit juuri pois joten ei tuosta nyt voi mitenkään päin päätellä että kyse on Telian liittymästä josta vaihdoit pois. Ja minulla nimenomaan Elisalla on kaikki tulleet ohan ihan samassa laskussa ilman mitään lisäkustannuksia ihan puhelimen ostoja myöten, jos haluaa osissa maksaa. Sen sijaan teltalla kaikki tulee ripottaen ja jos puhelinta ei halua yhdellä kerralla maksaa niin siihenkin pitää tehdä joku luottokauppa sopimus ja maksaa taas omanaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.25 22:27:35

Umpisurkea kuuluvuus siellä, missä itse vietän aikaa työssä ja vapaalla. 200M netin suurin mitattu nopeus on hetkellisesti ollut lähes 8M. Yleensä mennään parin megan pinnassa. Välillä häviää koko verkko. Kuitenkaan heidän verkossaan ei ole mitään vikaa ja kuuluvuus on karttojen mukaan erinomainen. Noh, tästä lähinaapurustosta on viime vuoden aikana lähes parikymmentä liittymää vaihdettu pois Elisalta, kun ei vaan kuulu. Silti ei heidän mielestään ole missään mitään vikaa. Aspa ylimielinen, eikä osaa vastata mihinkään mitään. Jankuttaa vaan sitä samaa, että "kartan mukaan...".

Eli ei. Ei ole hyvä. Moi sen sijaan on ollut hyvä.

Päivämäärä:   31.5.25 22:51:35

Juu, kolmannen kerran: vaihdoin pois Elisalta.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   1.6.25 01:12:03

Telialla on kyllä heikompi kattavuus täällä. Netti pätkii enemmän kuin Elisalla. Harmittaa kun vaihdoin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.25 03:08:03

Elisa on hyvä. Täälläpäin on huono kuuluvuus mutta elisalla on aina 2 palkkia viidestä kun muilla vain yksi.

Mulla on ollut varmaan 10-15v elisa.
Aina kun tarjouskausi loppuu ja kokeilen vaihtaa muualle, alkaa elisa pommittaa "älä lähde!"-tarjouksin. Kannattaa odottaa sinne liittymänvaihdosta edeltävään päivään. Silloin tulee paras tarjous ja usein joku lahjakorttikin kaupan päälle. En ole aikoihin maksanut 18-19e enempää hyvästä liittymästä. Laskuissakaan ei hämminkiä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.6.25 07:57:05

Työpaikallani ei toimi elisa ollenkaan, joten jouduin vaihtamaan. Siihen asti olin tyytyväinen. Nyt telia ja ei valittamista.

Päivämäärä:   1.6.25 09:00:14

Mä en saanut Elisalta tarjousta edes lähtiessäni. Vain ylimielisen tekstiviestin, jossa kehitettiin soittamaan myyntinumeroon, jos haluan perua siirron.

Lähettäjä: Törkeä kohtelu 
Päivämäärä:   1.6.25 09:14:09

Okei eli sama tyly kohtelu olisi ollut myös Elisalla jos olisin ollut aina heidän asiakkaansa ja nyt ilmoittanut irtisanovani liittymäni.
Tämän koin Telian kohdalla kun yksipuolisesti katsoivat minun tarvitsevan vanhan liittymän päivityksen täysin uuteen sillä perusteella että maailma muuttuu ja ihmiset tarvitsevat nettiä puhelimessaan enemmän.
Olen pärjännyt ihan hyvin vanhalla kympin liittymälläni enkä koe kuuden euron hinnankorotuksen tuovan mitään lisää.Jos tarvitsisin niin ottaisin sen 25€ liittymän.
No tietävät hyvin että kilpailijan hinta on vielä pari euroa kalliimpi niin haistattavat paskan ikuisen asiakkaan hinnantarkistuspyynnölle.

Turha kysyä kumpi on parempi liittymä. Samaa tarjoavat nuo kaksi puljua maaseudun kysyntään. Moit ja DNA :t ei ruleta täällä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.