Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikki pellavamekot läpinäkyviä?

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   31.5.25 15:45:53

Olen haaveillut pitkään ihanasta pellavamekosta. Mutta miten oikein käytätte sellaisia, kun suurin osa vaikuttaa väristä riippumatta olevan sen verran läpinäkyviä, että alusvaatteiden väi erottuu? Olen sovittanut niin tummia kuin vaaleita mekkoja, niin tummilla kuin vaaleilla alusvaatteilla ja aina vaan näkyy. Joku alusmekko sitten alle vai?

Tyyliltään kokeilemani mekot ovat sellaisia, että omassa työssäni voisin hyvinkin käyttä niitä myös toimistolla, mutta en kyllä tietenkään sitten voi, jos niin sanotusti päivän väri näkyy läpi.

Re: Kaikki pellavamekot läpinäkyviä?

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   31.5.25 16:05:35

Olen aikanaan ompelijalla teettänyt pellavamekon, ompelija teki siihen samasta kankaasta vuorin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   31.5.25 16:44:41

Pellavamekosta ei ole kokemusta, mutta pellavahousujen kanssa olen tuskaillut samaa. Jopa ihonväriset/beiget alushousut tuntuvat näkyvän vähän läpi. Olen jättänyt alushousut kokonaan pois, kun en muutakaan ratkaisua keksinyt.

Lähettäjä: vanha M 
Päivämäärä:   31.5.25 17:26:00

Onko alushameita enää olemassakaan
Ennenjosku pitsihelma heilahti somasti

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   31.5.25 17:28:01

Tottakai alushameita on.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   31.5.25 17:34:15

Olen katsellut COZ pellavahametta, villahame tuolta jo onkin ja se on osoittautunut todella laadukkaaksi. Hintava toki mutta on kotimaista käsityötä.
Tuota miettinyt itsekkin että kuinka läpinäkyvä on mutta tuolla valikoimassa olevat kangasmallit näyttää melko vahvoille.

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   31.5.25 18:05:00

Mun mielestä pellava ei ole erityisen hyvä työvaate, kun se rypistyy niin paljon.

Vapaa-aikaan ennemmin, ja sitten läpinäkyvyys haittaa hieman vähemmän. Toki kankaan paksuus vaikuttaa paljon, kovin harva ja ohut neulos on läpinäkyvä eikä kestä käyttöä.

Lähettäjä: Verso 
Päivämäärä:   31.5.25 19:27:33

Pitäisi käyttää itseään tummempia alusvaatteita alla, esim tummanruskeaa. Ei mustaa eikä valkoista. Pellava vaatii niin kovasti työtä, silitystä ja se rypistyy helposti. On kivan näköinen kyllä, mutta työläs.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.