Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko kuukautiskipuihin ei-ehkäisevää apua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.25 12:44:37

Eli buranaa menee 800mg+ 1000mg panadolia. Silti ei aina auta ja varsinkin jos lääkkeet ottaa vähän myöhässä. Raskaus toiveena, eli ehkäisevät valmisteet poissuljettu. Lukenut endometrioosista ja miettinyt sen mahdollisuutta, mutta onko siihenkään oikein mitään hoitoa tarjolla?

Re: Onko kuukautiskipuihin ei-ehkäisevää apua?

Lähettäjä: Ronsu 
Päivämäärä:   31.5.25 12:48:40

Back on track selkävyö ja bokserit
Tens-laite

Lähettäjä: Histamiini 
Päivämäärä:   31.5.25 13:11:34

Rautalisä, Buranan sijaan Naproxen, saa apteekista ilman reseptiä, mutta pitää pyytää erikseen. Niitä kaksi kerralla eli noin Miranaxin vahvuuden verran.

Päivämäärä:   31.5.25 13:13:48

Endon hoitoon on tarjolla hormonivalmisteita ja ne ei tietenkään sovellu, jos raskaaksi aikoo. Jos et tule raskaaksi, niin sitten varmaankin tutkitaan miksi.

Päivämäärä:   31.5.25 13:14:32

Nythän on uutisoitu tamponien sisältämistä torjunta-ainejäämistä ja muista myrkyistä. Monet onkin kertoneet, että menkkakivut on helpottaneet kun on jättänyt ne myrkylliset tuotteet käyttämättä ja vaihtanut esim. kuukuppiin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.5.25 13:20:59

Mulla Caprilon vähentää vuotoa ja sitä kautta tuntuu vähentävän kipua. Siihen päälle Pronaxen ja Panadol ja Keto. Buranaa en pysty käyttämään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.5.25 13:23:37

Ole tarkkana ajoituksen kanssa, koita ennakoida. Itse syön nykyään etoricoxib+1000mg burana. Tuo etoricoxib vaikuttaa 24h, niin ajoittaminenkin helpompaa. Välillä juilii, mut siedettävää ja saa nukkua yönsä heräämättä. Kuukuppi pahentaa itsellä kipuja.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.5.25 13:24:08

Mulla miranax ei auttanut

Päivämäärä:   31.5.25 15:41:58

Endometrioosin hoito on hormonit. Mun endo kurtistui kokoon minipillereistä ja ihana olla kivuton. Alun 6kk pillerien sivuoireiden kanssa oli karmeaa. Endo on yleinen, kaikilla ei niin paha.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   31.5.25 16:50:40

Leikkaus vei endometrioosikivut mennessään. Sitä ennnen tilanne oli ihan sietämätön kun molemmissa munasarjoissa oli kystat ja suoli liimaantunut kohtuun. Leikkauksesta ei välttämättä ole apua kaikille, mutta jos on jotain selkeää leikattavaa.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   31.5.25 21:27:39

Kunnon gyne. Itellä auttoi maitohappobakteerit järkyttävän paljon..

Päivämäärä:   31.5.25 23:45:16

Kuukautiskivut johtuvat usein magnesiumvajeesta! Huomaathan, että sillä on merkitystä, että missä muodossa magnesium on. Linkkaan alle toimivan, muutkin maut ja purutabletti/jättikapseli käyvät.

Monet saavat avun vadelmanlehtiteestä ja se on erinomainen yrtti raskaana olevalle naisellekin. Minulle se ei käynyt, mutta moni tälläkin palstalla sitä on hehkuttanut kovien kipujen avuksi.

https://www.apteekkiplus.fi/products/multivita-magn-sitr-b6-lime-sitruuna?
variant=17268423131251&country=FI¤cy=EUR&
utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm
_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic
&gad_source=1&gad_campaignid=21167377883

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.