Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Cerazette ja kuukautiskivut

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.5.25 12:08:00

Olen varmaan hätäinen, mutta siis aloitin cerazette-pillerit kun viimeksi alkoi menkat. Nyt syönyt 25 pv ja kuukautiskivut ja menkat alkoivat. Aloitin syömään näitä nimenomaan kipujen takia, mutta toistaiseksi näköjään vaikutus nolla. Onko muilla kokemuksia?

Re: Cerazette ja kuukautiskivut

Päivämäärä:   31.5.25 12:08:51

Mielestäni minulla oli myös ovuaalatio ihan normaalisti, voiko nämä olla näin tehottomat?

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   31.5.25 12:15:37

Matalahormoniset, eli on tehottomat. Mulla oli Mercilon, toimi hyvin, ei kipuja.

Päivämäärä:   31.5.25 13:07:37

Cerazette ja Mercilon ovat aivan erilaiset e-pillerit. Noin pähkinänkuoressa, Cerazettea otetaan koko ajan, Mercilonissa pidetään taukoviikkoja. Tai no, voihan Mercilonia syödä useammankin liuskan putkeen, mutta Cerazettea otetaan koko ajan.
Näissä on eri hormonit ja erilainen tapa estää raskautuminen.

Cerazette on keltahormonivalmiste. Ideaalissa tilanteessa menkat loppuvat kokonaan, eli silloin poistuisi myös ne menkkakivut. Yhden kierron perusteella ei kannata vielä tehdä päätöksiä, vaan odottele muutama kuukausi.

Mulla on kokemuksia molemmista pillereistä. Mercilon nosti verenpaineet pilviin joten se vaihdettiin Cerazetteen, jolla verenpaineet laski ja menkat loppui kokonaan. Olen elämäni aikana kokeillut myös kahta muuta e-pilleriä sekä ehkäisylaastaria, ja Cerazette oli näistä kaikista paras.

Lähettäjä: ..2 
Päivämäärä:   31.5.25 13:09:03

Hups, vahingossa tuli sama nimimerkki kuin aloittajalla, pahoittelen!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   31.5.25 13:50:53

Cerazettella loppui vuodot ja kivut kokonaan.

Lähettäjä: Patton 
Päivämäärä:   31.5.25 14:15:45

Cerazettella aikoinaan vuodin lähes kuiviin. Yksi liuska sujui hyvin, toisen liuskan alussa alkoi tiputteluvuoto joka ei loppunut 10 päivään ja eskaloitui lopulta siihen että vaihdoin maxitampoonin tunnin välein ja se tuli silti yli. Soitin neuvolaan ja sanoin että en todellakaan jatka tämän käyttöä. Lääkäri mietti että olisi liian alhainen se pillerin hormonitaso.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.