Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Exä ei luovu kissoista

Lähettäjä: Voiluoja 
Päivämäärä:   31.5.25 11:05:51

Tilanne siis se, että ero tuli. Mä olen kissat ostanut ja maksanut, mutta nyt kun oltiin sovittu tälle päivää haku niin exä haluaa pistää kapuloita rattaisiin. Onko tässä enää muuta vaihtoehtoa kun lähteä sitten oikeuteen?

Re: Exä ei luovu kissoista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.25 11:07:32

Esitä viilipyttyä, kiusata se vain haluaa.

Päivämäärä:   31.5.25 11:13:07

Haluaako se oikeasti kissat? Vai ei halua eroa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.5.25 11:17:10

Nykyajan huoltajuuskiista.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   31.5.25 11:20:57

Ääni viilipytyn esittämiselle.

Toisaalta kissa on laissa tavara, ja jos tavarasta on paperit kunnossa, tavarat voi hakea poliisin kanssa itselleen.

Jos avioliitto, eikä avioehtoa, voit joutua maksamaan puolet kissojen arvosta exälle.

Päivämäärä:   31.5.25 11:22:32

Mitä jos se tekee niille jotain?

Päivämäärä:   31.5.25 11:25:59

Todennäköisesti kyllä haluaa ne kissat pitää, kun ehdotti että ostaa ne multa. Hänellä ei vaan sellasia rahoja ole, että voisi oikeasti ostaa. Mä olen siis tässä tehnyt jo kovan työn kun etsinyt kissoille uuden kodin, johon oli tälle päivää muutto sovittu. Tästäkin ilmotettu exälle jo pari vkoa sitten, koko tämän ajan ollut ihan hiljaa asiasta mutta tänään aamulla sitten päättänyt että en saa kissoja pois häneltä hakea.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   31.5.25 11:27:40

Semmonen huudatus tälle päivää. Oispa poppareita.

Päivämäärä:   31.5.25 11:31:01

Mitään virallista paperia ei kissojen ostosta ole, en tietenkään osannut ajatella kaksi maatiaista ostaessani tarvitsevani sellaista myöhemmin. Kuitit maksusta toki löytyy minun nimellä ja tililtä, sekä viestit myyjän ja minun välillä jossa kaupoista sovittu ainoastaan minun kanssani. Exällä ei siis muutoin osaa eikä arpaa kissoihin, kuin se että asuttu kaikki saman katon alla.

Lähettäjä: Helli 
Päivämäärä:   31.5.25 11:31:49

Ja exän luona on huono niiden olla vai mikä juttu? Jos sinä et halua niitä pitää niin miksi ne ei saa jäädä exälle? Siksi koska sinä haluat rahaa niistä eikä exällä ole millä maksaa?

Provohan tämä kyllä selvästi on...

Päivämäärä:   31.5.25 11:35:02

Olisikin provo. Mä pitäisin muuten kissat itse, mutta toinen kissoista ei tule mun koiran kanssa toimeen kovin hyvin. Koira tullut mulle jo ennen kissoja, joten on selvää että se jää. Rahaa en kissoista saa, ne menee sukulaiselle jotta voin olla osana niiden elämää jatkossakin. Mielestäni mun ei tarvitse kissoja hyvyyttäni exälle lahjoittaa.

Päivämäärä:   31.5.25 11:36:08

Ihan pissipää joka haluaa kissat mieluummin vieraalle kuin heidät jo tuntevalle ihmiselle. Aloittaja on tässä
se kuspoltavaikuttavaa osapuoli..

Päivämäärä:   31.5.25 11:38:36

Tässä kohtaa olen mielelläni se pissipää, väkivaltaiselle ihmiselle en luota myöskään eläimiäni.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.5.25 11:44:53

"Ihan pissipää joka haluaa kissat mieluummin vieraalle kuin heidät jo tuntevalle ihmiselle. Aloittaja on tässä
se kuspoltavaikuttavaa osapuoli.."

No tämä. Kissat EI PIDÄ muutoksista, kodinvaihto on niille varmaan täyttä @!#$ä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.5.25 11:53:03

Ihan legendaa tuo että asuinpaikan muutettuminen olisi kissoille aina hirveää. Suurin osa kissoista ei ole moksiskaan sellaisesta. Osa lähtee heti tutkimaan uusia paikkoja, osa vähän aikaa tarkkailee tilannetta piilosta ja tutustuu myöhemmin uuteen paikkaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.5.25 11:55:18

Soita poliisit

Päivämäärä:   31.5.25 12:01:28

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 31.5.25 11:36:08

Ihan pissipää joka haluaa kissat mieluummin vieraalle kuin heidät jo tuntevalle ihmiselle. Aloittaja on tässä
se kuspoltavaikuttavaa osapuoli..

Niin että kissat vaan sille persaukiselle osapuolelle? Jos ei ole varaa ostaa paria maatiaista, niin tuskin on varaa niitä hoitaakkaan.

Päivämäärä:   31.5.25 12:10:14

"Ihan legendaa tuo että asuinpaikan muutettuminen olisi kissoille aina hirveää. Suurin osa kissoista ei ole moksiskaan sellaisesta. Osa lähtee heti tutkimaan uusia paikkoja, osa vähän aikaa tarkkailee tilannetta piilosta ja tutustuu myöhemmin uuteen paikkaan."

Kun kissalla muutettuu ihan kaikki tuttu: paikka, ihmiset, muut eläimet, ne harvoin on olematta moksiskaan. Rohkelikko ei sitä ehkä näytä, etenkin jos elämänpiiri on ollut ennenkin isompi kuin yksiö, mutta seurauksena voi olla esim stressiperäinen virtsaumpi.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   31.5.25 12:20:19

No nyt on sekava tilanne.
Kissa sopeutuu uuteen ympäristöön, joskus nopeammin ja joskus hitaammin, mutta lähes poikkeuksetta sopeutuu. Puhun kokemuksesta nimin esyllä aktiivisena vapaaehtoisena.

Miksi kissat ei voisi jäädä tutulle ihmiselle jos kerta on halukas ne pitämään? Ymmärtäisin jos toinen puoli haluaa ne itsellä pitää, mutta että olisi vain toimittamassa ne uudelle omistajalle. Näillä tiedoilla tulee tunne että aloittaja haluaa vain olla ilkeä exää kohtaan.

Lähettäjä: Tytär 
Päivämäärä:   31.5.25 12:29:51

Anna exän pitää kissat kun kerran itse et voi. Ja jos " olet nähnyt suuren vaivan etsiessäsi niille uuden kodin", niin selkeästikään et niistä rahaa saa, mutta exän pitäisi silti ne sinulta ostaa?? Oletpa ahne! Jos ex on sinua kohtaan ollut väkivaltainen nyt eroriidoissa, niin tuskin on kissoille kuitenkaan jos ne haluaa pitää.
Aloittaja, nyt se ahneus ja itsekkyys ja kostonhalu pois, ja ajattele asia järkevästi.

Lähettäjä: Tytär 
Päivämäärä:   31.5.25 12:32:50

Ja kissat on MAATIAISIA? Vaikka niistä olis tonni per kissa maksettu pentuna, niin aikuinen kissa " pitovaikeuksien takia" on muutamia kymppejä, maks satanen. Kyllä nyt kiinnostaa mitä kissat on aikanaan sulle maksaneet?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   31.5.25 12:47:02

Apua, ootpa kamala. Itse et voi pitää, hylkäät kissat, mutta exäkään ei niitä saa pitää.

Päivämäärä:   31.5.25 13:03:47

Vau miten moni on sitä mieltä, että itse lahjoittaisi lemmikkinsä eksälle. Minun ei onneksi tarvitse, tiedän että kissat saa hyvän kodin niille jo ennestään tutun ihmisen luota. Eikä tarvitse pelätä että ne jäisi ikinä hoitamatta rahapulan tai välinpitämättömyyden takia. Kertokaa toki, miten ihminen jolla ei ole rahaa kissaa ostaa, viedä ell, ostaa ruokaa, pystyisi huolehtimaan kissoista? Vai onko se ainut tae että kissat voi hyvin kunhan saavat jäädä tuttuun asuntoon?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   31.5.25 14:18:16

Itse olen jättänyt eläimen kesälle, koska olivat kiintyneitä toisiinsa ja eksä muutenkin kunnollinen ihminen. Mutta en jättäisi mitään eläintä väkivaltaiselle tai sellaiselle, kenellä ei raha tai taidot riitä tai on jotain päihdeongelmaa, ongelmakavereita kotona pyörimässä tai sen sellaista.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   31.5.25 14:31:12

Ilmoitat eksälle että jos ei anna kissoja hyvällä tulet poliisinkanssa hakemaan OMAT ELÄIMESI. Tyhmä olet ollut kun olet alunperinkään jättänyt kissoja edes täksi väliajaksi eksälle.

Lähettäjä: WwW 
Päivämäärä:   31.5.25 16:05:19

Tuskin on maksaneet yhteensä 100€ enempää, aikuisena ei sen enempää voi olla hintaa.
Jos ei ole exällä sellaisia rahoja niin tuskin edes rahaa hoitaa niitä.

Päivämäärä:   31.5.25 16:31:59

Poliisin avustuksella kissat haettu.

Päivämäärä:   31.5.25 19:10:53

WwW, kannattaa katoa mitä maksaa sirutettu, rokotettu ja leikattu kissa..

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   31.5.25 19:41:12

Halusivatko poliisit nähdä kuitteja? Miten ex reagoi tilanteeseen?

Päivämäärä:   31.5.25 19:46:35

Miten asuitte ennen eroa koiran ja kissojen kanssa jos kerran eivät tule toimeen?

Tällänen iltasatu tällä kertaa.

Päivämäärä:   31.5.25 20:17:26

"Mä olen siis tässä tehnyt jo kovan työn kun etsinyt kissoille uuden kodin, johon oli tälle päivää muutto sovittu. Tästäkin ilmotettu exälle jo pari vkoa sitten"

Aloittaja on siis monta viikkoa painostanut jotain vastahakoista sukulaista ottamaan kissat. Jos on kerran niin karmean kuspoköyhän miehen kanssa seurustellut ja asunut, niin en ihan hänen ihmistuntemukseen luottaisi...

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.5.25 20:25:11

Jos exä ollut hankala puolisonsa kanssa mahd väkivaltainen niin ei se tarkoita että olisi kissoille paha.

Päivämäärä:   31.5.25 20:30:06

Sekä eksä huomannut että kissoista kuoriutui mainioita tyyppejä kun akka koirineen lähti.

Päivämäärä:   31.5.25 20:33:19

Hyvä että kissat on haettu.

Onhan sinulla kauppasopimus kissoista jos asiasta on sovittu viestein. Ei sopimuksen ole pakko olla virallisen asiakirjakaavan mukaan tehty, riittää viestit tai vaikka ruutupaperille rustattu kauppakirja jos sellaisen älyää tehdä.

Päivämäärä:   31.5.25 20:34:11

"Ja kissat on MAATIAISIA? Vaikka niistä olis tonni per kissa maksettu pentuna, niin aikuinen kissa " pitovaikeuksien takia" on muutamia kymppejä, maks satanen."

Tiedätkö miten halvalla lähtee myös ROTUKISSA "pitovaikeuksien takia"?

Lähettäjä: mimi 
Päivämäärä:   31.5.25 20:35:00

Paljonko maksoit kun poliisit tulivat mukaan kuvioihin? :D
Ja saman päivän aikana niitä ei saa mitään kissoja hakemaan, varsinkaan kun eivät olleet hädässä.

Päivämäärä:   31.5.25 20:43:59

"Ja saman päivän aikana niitä ei saa mitään kissoja hakemaan, varsinkaan kun eivät olleet hädässä."

Joo, 11:05 eka viesti ja puol viis kissat haettu :D
Siinä on saanut kertoa monta satua. Tai sitten koko poppoo on poliisin todella vanhoja tuttuja.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.5.25 20:54:22

Lauantai vielä niin tuskin poliisit tuollasia keikkoja tekee viikonloppuna 🤔 Varsinkin kun kissoilla ei ilmeisesti ollut hätää.

Päivämäärä:   31.5.25 22:19:03

Kissoja ei tosiaan fyysisesti koskaan satuttanut, mutta jätti esim. viikonloppuina ruokkimatta kun piti päästä ryyppäämään ja "unohti" antaa leikkauksen jälkeen lääkkeet jne.

Poliisille riitti maksukuitit, sekä lisäksi viestit joissa exä pyytää minua myymään kissat hänelle. Kyllä se melkein koko päivän homma oli, kun exä ilmoitti klo 11 eli muutama tunti ennen sovittua noutoa että ei käy. Tietysti myös virkavaltaa sai odotella, koska ei ollut tehtävä kiireellisestä päästä.

Ja levittäkää toki sanaa, jos jostain saa kissoja 100 euroon. Varmasti löytyy ostajia, kun katsoo nykyään esim torin hintoja tai vaikkapa ihan yhdistysten luovutusmaksuja.

Sukulainen otti perheineen kissat oikein mielellään, siitä tiesin heiltä ensimmäisenä kysyä kun olivat aiemmin kissan hankinnasta puhuneet. Tämä kaksi viikkoa oli ihan exää ajatellen, että hän ehtisi sulatella rauhassa asiaa.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   31.5.25 22:21:40

"Sukulainen otti perheineen kissat oikein mielellään, siitä tiesin heiltä ensimmäisenä kysyä"

Ja silti sanoit aiemmin, että olet kovan työn tehnyt uuden kodin etsimiseksi? Ei tuo nyt kovin suurelta vaivalta kuulosta. Enemmin yhdeltä viestiltä. Että sellasta porvoota.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   31.5.25 22:23:27

"
"Sukulainen otti perheineen kissat oikein mielellään, siitä tiesin heiltä ensimmäisenä kysyä"

Ja silti sanoit aiemmin, että olet kovan työn tehnyt uuden kodin etsimiseksi? Ei tuo nyt kovin suurelta vaivalta kuulosta. Enemmin yhdeltä viestiltä."

No just niin. Porvoo taas laulaa.

Päivämäärä:   31.5.25 22:26:47

Kyllä se on silti heiltä ja minulta vaatinut järjestelyitä, jotta kissat pääsevät muuttamaan. Hienoa jos kellekään muulle ei tälläistä tilannetta ole koskaan tullut eteen, toivottavasti ei tulekaan. Minä voin olla nyt olla tyytyväinen pissapää provoilija, mutta ainakin kissat on turvassa. Se lienee kaikkein tärkeintä.

Päivämäärä:   31.5.25 23:49:51

Oikeinko häke lähetti poliisit tehtävälle?

Päivämäärä:   1.6.25 00:28:40

Sinulta tuo ei ole vaatinut mitään järjestelyjä. Viestin lähettäminen ei vaadi mitään.

Satutäti taas tarinoi. Mitähän ensi viikonloppuna?

Lähettäjä: Kuspispää 
Päivämäärä:   1.6.25 07:52:38

LähettäjäVoiluoja
Päivämäärä31.5.25 11:25:59

Todennäköisesti kyllä haluaa ne kissat pitää, kun ehdotti että ostaa ne multa. Hänellä ei vaan sellasia rahoja ole, että voisi oikeasti ostaa. Mä olen siis tässä tehnyt jo kovan työn kun etsinyt kissoille uuden kodin, johon oli tälle päivää muutto sovittu. Tästäkin ilmotettu exälle jo pari vkoa sitten, koko tämän ajan ollut ihan hiljaa asiasta mutta tänään aamulla sitten päättänyt että en saa kissoja pois häneltä hakea.

Kauheaa kissoille että riistät ne ennemmin tutusta ympäristöstä ja ihmisestä, kuin annat eksäsi pitää.
Ihan hirveää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.