Lähettäjä: ee
Päivämäärä: 31.5.25 17:17:00
Minä olen saanut hiusväriä todella hyvin irti liottamalla öljyllä.
Pese hiuksista kaikki käsittely- ja muotoilutuotteet ja hoitoaineet pois, ja kuivaa hiukset hyvin. Kuiviin ja puhtaisiin hiuksiin sitten öljyä. Ihan vaikka oliivi- tai rypsiöljyä. Reilusti niin, että hiukset on ihan öljyssä. Ei tarvitse olla valuvat, mutta kauttaaltaan öljyssä kuitenkin. Pidä tuntikausia, vaikka yön yli. Minä pidin aina yön yli.
Pyyhe tiukasti päähän, ja tyynyliinojen päälle myös isot froteepyyhkeet. Hiuksista irtoaa öljyä ja väriä pyyhkeeseen, eikä ne värjäymät välttämättä lähde koskaan, joten älä käytä parhaita pyyhkeitäsi. En laittanut mitään muovia hiuksiin, vain sen pyyhkeen. Aamulla sitten pesin hiukset shampoolla kunnolla kauttaaltaan kolme kertaa, että sain kaiken öljyn pois.
Tämä on se kohta, jossa moni mokaa, kun ei osata pestä hiuksia kunnolla. Ei pestä päänahkaa, ei puhdisteta hiuksia. Hiukset jää likaisiksi eikä puhdistu kauttaaltaan. Pese, pese, pese kauttaaltaan, riittävästi shampoota. Toisella pesulla pitää jo vaahdota kunnolla ja hiukset olla kauttaaltaan vaahtoiset ja pestyt, kolmas kunnollinen pesu on se varmistuspesu.
Tuolla tavalla olen saanut kestovärin käytännössä kokonaan hiuksista pois.
Nythän on muotia sellainen värjäystapa, jossa otetaan hiusosio kerrallaan ja puhalletaan sitä hiustenkuivaajalla, jolloin lyhyemmät hiukset puhaltuu pois ja väri laitetaan vain pidempiin hiuksiin koko päähän, ja sillä tavalla saa todella kivan ja elävän lopputuloksen.
|