Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Epäonnistunut kampaamokäynti

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.5.25 21:51:33

Varasin ajan hiusten leikkaukseen ja raidoitukseen, sanoin kampaajalle että haluan kunnolla vaaleat hiukset. Kampaaja halusi laittaa lämpimän vaalean sävytyksen raitojen lisäksi, mutta pistikin sitä sävytettä vain raidoitusaineen sekaan, ei koko päähän. Laittoi myös raitoja todella vähän ja ohuesti. Koko touhu maksoi 150€, hiuksissa ei huomaa mitään eroa, tai oikeastaan on todella sekavan kirjavan väriset, koska oma värini on viileän värinen, aiemmat raidat kylmää vaaleata ja nyt uudet ohuet raidat jotain kummallista kuparia.

Pystyykö näitä nyt mitenkään korjaamaan ilman, että hiukset kärsii liikoja? Pystynkö laittamaan itse jonkun sävytyksen kotona, tai poistamaan noista raidoista tuota karseeta sävyä? Vai onko ainoa vaihtoehto odottaa, että väri kuluu ja kasvaa pois. En tuolle kampaajalle aio enää mennä, meinasin ensin tehdä reklamaation, mutta en halua sinne mennä tätä korjauttamaankaan. Toiselle kampaajalle voisin mennä jos jotain pystyy tehdä vaurioittamatta hiuksia liikaa. Kyllä nyt ärsyttää urakalla.

Re: Epäonnistunut kampaamokäynti

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.5.25 21:55:31

Pese hopeashampoolla 5 kertaa putkeen

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.5.25 22:05:36

Ai siis 5x samalla pesukerralla vai 5 pesukertaa putkeen? Olen nyt pessytkin kampaamoköynnin jälkeen joka kerta, Mjuukin silver shampoolla.

Lähettäjä: Guarana 
Päivämäärä:   30.5.25 22:20:30

Mieluummin samalle kampaajalle hän tietää mitä niihin hiuksiin on laitettu. Toisen kampaajan on vaikea tietää mitä hiuksiin on laitettu ja se kuitenkin vaikuttaa siihen mitä jatkossa laitetaan.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.5.25 22:43:30

No mieluummin sitten kasvatan kokonaan tuon sävyn pois ja olen värjäämättä hiuksiani kuin menen sinne takaisin

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   30.5.25 23:16:25

Toi on kyllä ärsyttävää, 150€ on järjetön raha muutamasta raidasta ja sävytteestä. Itse lykkäsin eilen päähän 4€ sävyn Normalin alekorista (pikku riskillä mentiin, oli joku tuntemattomampi merkki) eikä harmita nyt yhtään, etten taas tajunnut varata ajoissa kampaajaa. Toi raidoitus siellä vaan on niin hiton kallista, menee monta tuntia aikaa ja usein just lopputulos harmittaa. Tai jos ei harmitakaan, niin vähän kumminkin mietityttää että pitikö tästä taas maksaa itsensä kipeäksi. Ennemmin sijoittaa vaikka hevosiin : )

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.5.25 23:38:21

Joo kävin aiemmin tosi hyvällä kampaajalla ja aina olin tyytyväinen lopputulokseen. Sillä vaan nousi hinnat niin kamalan paljon, kun siirtyi omaan vuokratilaan eikä ollut pelkällä vuokratuolilla enää. Päätin sit mennä kokeilee raidotusta vähän edullisempaan ja ei olis kannattanut :D 200€ alkaa olla vaan liikaa kampaamokäynnistä. Koko päätä en halua värjätä sen takia just, että se tyvi näkyy nopeammin, raitojen kanssa sulautuu paremmin paitsi nyt kun mun hiukset on aivan kauheat sekamelskat :D omaa viileetä ja uutta lämmintä raitaa ja aiempaa todella vaaleeta raitaa kaikki sekasin. Ja siitä huivista piti maksaa 150€.

Lähettäjä: menti 
Päivämäärä:   31.5.25 07:05:19

olen kokenut saman. Olen muuttaman kerran käynyt halvemmalla kampaajalla vain hiustenleikkuussa ja aina sama juttu. Hiuksista tulee liian lyhyet.
Nyt ajattelin ett näytin kuvan hiusmallista jonka halusin, niin tulos olisi oikeenlainen. Mutt p..skat. Tulos taas samanlainen kuin ennenkin. Varmaan ois parempi antaa tukan vaan kasvaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.25 07:56:09

Minkähän värinen se alkuperäinen väri oli? Oma hius esim vetää aina keltaiseksi joten vaatii hyvän kampaajan jotta raita on kylmän värinen. Usein haluavat sävyttää lämpimällä jotta keltainen ei puske läpi ja yleisilme on siisti. Esim mustasta hiuksesta ei tule blondia raitaa ilman että hius venyy kuin purkka - vaan se vaatii useita raidoitus kertoja jos haluaa pitää hiukset hyvässä kunnossa. Sinne kampaajalle kannattaa myös ottaa kuva mukaan niin kampaaja tietää mitä haluat ja voi kertoa jos ko väriä ei esim ole mahdollista saavuttaa yhdellä kerralla. Raidoitus hinnoittelussa on myös eroja, jos varaat raidoituksen niin se on eri asia kuin vaalennus palvelu jossa saavutetaan vaalea yleisilme = maksaa enemmän ja vie enemmän aikaa.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   31.5.25 08:27:14

Minä värjään ja leikkaan itse, ei tarvi pettyä. Ammattikoululle menin vaaleiden hiusten tyvivärjäykseen niin ne värjäs mulle ruskeat hiukset koko päähän.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   31.5.25 08:56:53

Aika oli varattu siis ihan nimikkeellä vaalennusraidoitus + sävytys. Oma väri on ehkä lähinnä sellainen viileä tuhkanvaalea. Nyt tuon sävytyksen piti olla hunajanvaalea, ehdotti sitä koska se on nyt enemmän kuulema muotia kuin viileä vaalea ja menin suostumaan, kun aiemmalla kampaajalla sellainen hunajanvaalea oli ollut kiva. Sanoi myös ,että paljon ohuita raitoja on parempi kuin paksummat raidat.
No lopputulos olikin sitten ihan sekamelska, sanoi lisänneensä sävytyksen suoraan vaalennusaineeseen, eli ei laittanut koko päähän. Sen takia mun päästä löytyy nyt siis tuota lämmintä vaaleeta raitaa, mikä onkin ihan kuparin värinen, aiempia ihan vaaleita raitoja latvasta vielä, sekä omaa viileetä tuhkanvaaleeta/harmaata väriä. Siis mun oma väri on myös ihan kiva, kun sen antaa kasvaa kokonaan, mutta haluan välillä vaalentaa hiukset raidoilla. Aiemmin se on onnistunut todella hyvin ilman mitään kuvia ja ihan yhdellä käynnillä. Omassa värissä ei ole edes punapigmenttiä eikä ole koskaan kellertänyt vaalenuksesta siis.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.5.25 11:44:54

Mene toiselle kampaajalle ja pyydä lisää raitoja. Sinne ne kupariset katoaa muun vaaleuden sekaan.

Lähettäjä: ee 
Päivämäärä:   31.5.25 17:17:00

Minä olen saanut hiusväriä todella hyvin irti liottamalla öljyllä.

Pese hiuksista kaikki käsittely- ja muotoilutuotteet ja hoitoaineet pois, ja kuivaa hiukset hyvin. Kuiviin ja puhtaisiin hiuksiin sitten öljyä. Ihan vaikka oliivi- tai rypsiöljyä. Reilusti niin, että hiukset on ihan öljyssä. Ei tarvitse olla valuvat, mutta kauttaaltaan öljyssä kuitenkin. Pidä tuntikausia, vaikka yön yli. Minä pidin aina yön yli.

Pyyhe tiukasti päähän, ja tyynyliinojen päälle myös isot froteepyyhkeet. Hiuksista irtoaa öljyä ja väriä pyyhkeeseen, eikä ne värjäymät välttämättä lähde koskaan, joten älä käytä parhaita pyyhkeitäsi. En laittanut mitään muovia hiuksiin, vain sen pyyhkeen. Aamulla sitten pesin hiukset shampoolla kunnolla kauttaaltaan kolme kertaa, että sain kaiken öljyn pois.

Tämä on se kohta, jossa moni mokaa, kun ei osata pestä hiuksia kunnolla. Ei pestä päänahkaa, ei puhdisteta hiuksia. Hiukset jää likaisiksi eikä puhdistu kauttaaltaan. Pese, pese, pese kauttaaltaan, riittävästi shampoota. Toisella pesulla pitää jo vaahdota kunnolla ja hiukset olla kauttaaltaan vaahtoiset ja pestyt, kolmas kunnollinen pesu on se varmistuspesu.

Tuolla tavalla olen saanut kestovärin käytännössä kokonaan hiuksista pois.

Nythän on muotia sellainen värjäystapa, jossa otetaan hiusosio kerrallaan ja puhalletaan sitä hiustenkuivaajalla, jolloin lyhyemmät hiukset puhaltuu pois ja väri laitetaan vain pidempiin hiuksiin koko päähän, ja sillä tavalla saa todella kivan ja elävän lopputuloksen.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.25 06:56:56

Kuinka pian uskaltaa mennä toiselle kampaajalle? Hiukset pesen aina niin, että 2-3 kertaa yhden suuhkukäynnin aikana ja useimmiten vielä 2-3 eri shampoollakin. Just sen takia kun päänahka rasvottuu helposti ja tulee se pestä sit kunnolla. Tuota öljyjuttua voisin kokeilla. Olen nyt käyttänyt hopeashampoota ennen myös syväpuhdistavaa shampoota, vaikka tuo kampaaja väitti minulle, että se on aivan turha keksintö??

Päivämäärä:   1.6.25 08:08:29

Vaalentaminen rasittaa hiuksia, joten kannattaa nyt vaan kestää sitä väriä esim 10-12 viikkoa ja sitten mennä paremmalle kampaajalle tekemään se vaalennus. Se inhoamasi väri kyllä kuluu siitä pois ilman mitään öljyjäkin kun käytät hopea shampoota ja peset syväpuhdistavalla vähintään kerran viikossa. Jatkossa ei kannata mennä sen halvemman hinnan perässä vaan pysyä tutussa kampanjassa.

Mikään ei estä sinua menemästä toiselle kampaajalle heti, mutta siinä tapauksessa esim sähköposti ja kuva hiuksistasi ja kuva halutusta lopputuloksesta liitteeksi niin kampaaja voi sanoa koska kannattaa mennä. Ehkä sen voi tehdä nopeastikin jos hiukset käsitellään esim k-18 hoidolla samalla ettei ne tipu päästä.

Päivämäärä:   1.6.25 08:16:17

Kannattaa nykyään kampaajien someja katsella, niillä on kuvia töistään. Kaikki ei todellakaan ole hyviä. Osa ei tee ollenkaan näyttäviä muutostöitä, osa ei värjää rohkeilla väreillä ja osa räpii mitä sattuu. Ja jos nykyajan kampaajalla ei ole somea, minulle se kertoo vain että kyseessä on vanhempi, kaavoihinsa kangistunut miltei eläkeläinen.

Someja vertailemalla löysin täältä itselleni mieluisan tekijän, joka teki näyttävän ja onnistuneen muutostyön. Hänen kädenjälki tileillään vakuutti eikä suotta. Taitaa olla yksi suosituimmista täällä. Aikaisempi kampaajani asuu 130 km päässä ja nyt perheellisenä ei tuosta noin vain lähdetä tukkaa laittamaan koko päiväksi.

Lähettäjä: Tonttu 
Päivämäärä:   1.6.25 09:26:49

Sanoitko kampaajalle, ettet saanut mitä pyysit?

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   1.6.25 09:30:10

''Hiukset pesen aina niin, että 2-3 kertaa yhden suuhkukäynnin aikana ja useimmiten vielä 2-3 eri shampoollakin. Just sen takia kun päänahka rasvottuu helposti ja tulee se pestä sit kunnolla.''

Mitääääh?? Toivottavasti käytät kunnon hoitoainetta myös. Jotenkin järkytyin tästä että joku pesee AINA useita kertoja hiuksensa...? Kuinka monesti viikossa?

Miksei joka pv kerran riittäisi?

Päivämäärä:   1.6.25 09:48:30

En ole aloittaja, mutta minä pesen hiukset kahdesti shampoolla joka kerta. 1 shampoo on hilse shampoo ja 2 shampoo on joko silottava/hopea/syväpuhdistava shampoo. Minulla on todella paksu ja pitkä luonnon kihara johon laitan hoitoainetta vaikuttamaan 5-10 minuutiksi shampoon jälkeen. Lisäksi minulla on hiuksiin jätettävä kevyt öljy joka kosteuttaa luonnon kiharaa. Pesen hiukset vain kerran shampoolla jos urheilen niin paljon että hiukset pitää pestä joka päivä mutta muuten hiusten pesuväli on mulla yleensä 2-3 päivää. En käytä hiuksissani mitään hiuslakkaa tmv.

Lähettäjä: Gg 
Päivämäärä:   1.6.25 11:24:18

Jatkuva hopeashampoon käyttö kyllä pilaa hiukset. Lopputulos on kuiva koppura. Kannattaa ehkä kokeilla tuota öljyä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.25 13:37:08

Joo ei mulla siis kiire ole mennä, ajattelin itse vasta että syksyllä/loppu vuonna. Jos aurinko vasmentaisi näitä nyt ensin ja tuo sävy kuluisi ajallaan pois. En siis pese aina joka päivä hiuksia, joka toinen tai joka kolmas päivä. Joskus pesen useammin, ja silloin pesen kahdesti shampoolla. Minulla rasvottuu päänahka välillä todella nopeasti (rasvainen iho muutenkin), käytän kosteuttavaa ja korjaavaa hoitoainetta sekä laitan vielä hiusseerumin pesun jälkeen sekä rasvottuvalle iholle tarkoitetun päänahkaliuoksen. Näillä tavoilla olen saanut päänahkani pysymään kunnossa, eikä siihen tule finnejä ja ole kipeä. Hopeashampoota en ole käyttänyt joka kerta just sen takia, että se kuivattaa hiuksia. Olen nyt tuon käynnin jälkeen käyttänyt pari kertaa, sitä ennen en ole käyttänyt vuosiin kun ei ole ollut tarvetta.

Katselin kyllä kampaajan somea ja kuvia sieltä ja näytti tehneen kyllä muille ihan onnistuneita vaalennusraidoituksia. En tiedä miksei minulle sellaista sitten saanut tehtyä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.