Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ovatko nämä väkivallalla kasvatettuja?

Lähettäjä: Ade 
Päivämäärä:   30.5.25 17:05:22

Asumme lapsen, 11-v, kanssa hyvin erikoisella okt-alueella.
Lähinaapureina on pph, kahden pojan (11 ja 8-v) yh-isä, 11-v tytön yh-isä, ja 11-v tytön ydinperhe.
Kaikki nuo lapset on olleet tuolla samalla pph:lla hoidossa.
Kaikki lapset, siis myös tuon ydinperheen, missä on äiti, viettävät suurimman osan ajastaan isien kanssa. Noilla yh-isillä, heteroilla, ei kummallakaan ole äitiä kuvioissa.

Nuo lapset ovat jotekin ihan liian kilttejä.
Tytöt ja pojat hengaavat keskenään. Käyvät yökylissäkin keskenään.
Tänään noista jokainen sai kevätjuhlassa stipendin tai hymytyttö/poikapatsaan. Ovat niin "tsemppareita".

Noiden koirat ja hevosetkin toimivat kuin unelma.

Mikä on tämän ilmiön salaisuus? Hakatut lapset/koirat/hevoset?

Mun lasta, jolla on oma tahto ja omat mielipiteet, ei oteta tuohon porukkaan mukaan. Muistavat muka jotkut tapahtumat ajalta kun olivat 3-v.

Kuka teidän mielestä on syypää ilmiöön?
Pph vai yh-isät/miehet ylipäätään?

Koulusta olen kysellyt. Vastaavat, että nämä "tsempparit" ovat hyvätapaisia ja ystävällisiä lapsia. Koulussa kaikkien kavereita, mutta vapaa-aikaan ei koulu voi vaikuttaa.

Re: Ovatko nämä väkivallalla kasvatettuja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.5.25 17:11:13

Kuulostaa turvallisessa ympäristössä kasvaneilta lapsilta, joiden kanssa on osattu käsitellä ero oikein. Ja koska sinä pidät tätä kummallisena käytöksenä ja korostat lapsesi käyttäytyvän eri tavalla, niin epäilen, että lapsesi elää turvattomassa ympäristössä. En tarkoita fyysistä väkivaltaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.5.25 17:15:02

Salaisuus on lasten kasvatus

Lähettäjä: epäuskottavaa 
Päivämäärä:   30.5.25 17:17:48

Kuulostaa kyllä todella oudolta ja epämääräiseltä. Tee heti ilmoitukset jokaiseen mahdolliseen paikkaan, ja jos ne eivät johda mihinkään, teet vaan uusia niin kauan kunnes jotain löytyy.

Päivämäärä:   30.5.25 17:20:04

Hymypatsas on kyllä tämän yhdyskunnan suurin kusetus :D Mun luokalla aina äänestettiin, sen voitti luokan suosituimmat tai luokan näteimmät/komeimmat. Ei sitä kukaan oikea tsemppari voittanut.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.5.25 17:20:35

Nyt haisee provo pitkälle. Kaikki kliseet saatu mukaan. ”Omapäinen” ja ”kenelle voi valittaa?” :D

Päivämäärä:   30.5.25 17:33:35

Porvoolaisvanhemmalle tulee ensimmäiseksi väkivalta mieleen

Lähettäjä: ja se on 
Päivämäärä:   30.5.25 17:45:07

Siksi että porvoolaisvanhempi on itse ensimmäisenä käyttämässä sitä ongelmanratkaisukeinona lapseen.

Lähettäjä: Ade 
Päivämäärä:   30.5.25 17:55:38

Mikä @!#$ -kenelle voin valittaa-?
En minä ole kenellekään valittamassa.
Olen vain huolissani lapsista.
Ja surullinen oman lapseni puolesta, jota ei oteta porukkaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   30.5.25 18:02:18

Vai että.väkivalta heti syy jos lapset ja hevoset ei per*seile ???

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   30.5.25 18:04:45

Mikähän mahtoi olla se tapahtuma..

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   30.5.25 18:09:17

Olet huolissasi lapsista, jotka pärjäävät koulussa, käyttäytyvät hyvin ja tulevat toimeen muiden kanssa?

0/5

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   30.5.25 18:14:41

Miksi se on niin mahdoton ajatus, että lapset olisi vaan aidosti kilttejä? Ilman että taustalla on mitään väkivaltaa. Ajatteleeko aloittaja, ettei miehet voi osata kasvattaa lapsiaan (muuten kuin väkivallalla)?

Ja se, että lapsella on kovin voimakas oma tahto ja omst mielipiteet voi olla just se syy, että häntä ei porukkaan haluta. Jos muut on kilttejä ja hyvä käytöksisiä ja tottuneet ottamaan muut huomioon, yksi vahvatahtoinen voi tuntua porukassa tosi raskaalta persoonalta. Jos vielä lisäksi äiti suhtautuu noin epäilevästi lasten vanhempiin, en ihmettele jos vanhemmatkaan ei ole innoissaan hänestä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   30.5.25 18:17:22

"Olen vain huolissani lapsista.
Ja surullinen oman lapseni puolesta, jota ei oteta porukkaan."

Hyvin käyttäytyvistä ja pärjäävistä lapsista ei tarvitse olla huolissaan, mutta omasta ketä kukaan muu ei huoli porukkaan kannattaa vähän olla. Kurkkaapa peiliin ja sen oman lapsen käytöstä ja kasvatusta ;)

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   30.5.25 18:23:24

Provoprovo. Äityli ja huonokäytöksinen pershedelmä muka.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   30.5.25 20:39:47

Anna kun mä arvaan: sinä taas olet kasvattanut lapsesi siten että hän saa päättää kaikesta, mitään ei ole pakko jos ei halua?

Päivämäärä:   30.5.25 20:42:28

"Kuulostaa turvallisessa ympäristössä kasvaneilta lapsilta, joiden kanssa on osattu käsitellä ero oikein. Ja koska sinä pidät tätä kummallisena käytöksenä ja korostat lapsesi käyttäytyvän eri tavalla, niin epäilen, että lapsesi elää turvattomassa ympäristössä. En tarkoita fyysistä väkivaltaa."

Olen elänyt lapsuuteni väkivallan ja sen uhkan keskellä ja olen täysin samaa mieltä ylläolevan kanssa.

"Muistavat MUKA" kertoo jo aloittajan olevan tunnetaidoton ja ymmärtämätön ihminen. Vähätteletkö omiesikin lasten muistikuvia ja tuntemuksia?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   30.5.25 21:25:15

Provo tämä varmaan on, mutta mun kokemus on, että hevosporukka osaa kouluttaa koirat ja opettaa lapset tavoille. Hevonen on sen verran voimakas, että siitä tulee äkkiä vaarallinen, jos sitä käsitellään väkivallalla.

Päivämäärä:   30.5.25 21:54:53

Jos lapsi otetaan koulussa otetaan naapureiden porukoihin, mutta vapaalla ei, niin koulussa ollut jotain sellaista, mitä muut eivät halua vapaa-ajalla lähelleen-- mitä se voisi olla, ainakin lasta voi kannustaa olemaan koulussa kiva kaveri, ei itsekeskeinen määräilijä, en osaa edes kuvitella, mitä se voisi olla

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   30.5.25 22:10:22

Meillä on aloittajan kuvailemat lapset, koirat ja hevoset. Ja ei ole väkivaltaa käytetty mihinkään.

LähettäjäDark Jedi 
Päivämäärä:   30.5.25 23:53:44

Tää voisi kertoa lapsen nyt jo ex- kaverista. Vanhemmat ihmettelee miksei heidän rakkaalla prinsessalla ole kavereita. Se vaan että tuo aloittajaa lainaten omaa tahtoa ja omia mielipiteitä omaava lapsi on oikeasti muita kohtaan inhottava kompromisseihin millään lailla kykenemätön päällepäsmäri. Ei ole ikinä osannut leikkiä sopuisasti, ei usko jos sanotaan jotain vaan jää jankuttamaan jopa aikuiselle. Esimerkiksi tiesi tasan että mun lapsella on harrastus päivänä X klo 18-19. Soitteli monesti kun oltiin jo menossa miksei voi tulla heille ja jankutti ja jankutti miksi menet harrastukseen. Jos kauniina kesäpäivänä en antanut leikkiä sisällä jankutti ensin mun lapselle ja kun sanoin että nyt olette ulkona kun on nätti keli alkoi jankuttaa vastaan minullekin. Suuttui jos hänen kanssaan ei leikitty juuri silloin kun hän halusi, viis siitä vaikka toisella oli muuta menoa. Leikeissä määräsi mitä tehdään, ilkkui suoraan jos jonkun Barbiella oli hänen mielestään tyhmä nimi. Samoin "sanoi suoraan" toisten vaatteista, polkupyörästä, kodin sisustuksesta,... onko ihme jos ei kavereita löydy?

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   31.5.25 01:25:18

Ei vaan ylipäätään kasvatettuja. Opetetaan käytöstavat pienestä pitäen. Erityisesti miten ollaan vieraiden ihmisten parissa. Myös että on olemassa asioita mitä pitää tehdä huvitti tai ei.
Kun vanhemmilla itsellään on elämänhallinta kunnossa sitä ajatusta on helppo siirtää myös lapsille. Mallioppiminen on keskeinen juttu kasvatuksessa.

Lähettäjä: Mies ei omalla 
Päivämäärä:   31.5.25 07:01:12

0/5

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.