Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä apua naapurin kissan kiinniottamiseen?

Lähettäjä: am 
Päivämäärä:   30.5.25 12:19:54

Meillä on kaksi viimeisintä kesää ollut ongelmia naapurin kissan kanssa, joka on ottanut meidän pihan omakseen ja viettää kaiket päivät täällä meillä. Asutaan syrjässä ja yleensä minulla ei ole ollut mitään vierailevia kissoja vastaan, mutta tämä kyseinen yksilö on todella aggressiivinen. Meillä on pieni koira, jonka tämä kissa retuutti toissa kesänä sairaalakuntoon, vaikka koira oli lapsella hihnassa. Samassa tuoksinnassa puri myös meidän lasta niin pahasti, että lapsi joutui myös päivystykseen. Kerroin tästä naapureille, jotka kyllä pahoittelivat kovasti ja lupasivat vahtia, että kissa ei enää lähde omasta pihasta, mutta täälläpä se kissa taas vietti viime kesän. Viime kesänä kissa hyökkäsi minun jalkoihin, kun olin tekemässä puutarhatöitä. Eilen huomasin taas kyseisen kissan meidän pihassa ja totesin, että mun mitta on nyt täynnä. En jaksa enää omassa pihassa vahtia, ettei kukaan käy koiran tai ihmisten kimppuun. Olen naapureille useamman kerran kissasta puhunut, mutta mitään muutosta ei näytä tapahtuvan. Mihinköhän tällaisesta kissasta voisi ilmoittaa?

Re: Mistä apua naapurin kissan kiinniottamiseen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.5.25 12:26:13

Vaikka ärsyttää, niin älä vie löytölään! Siellä on muutenkin ruuhkaa. Yrittäisin vielä käydä juttelemassa naapurille, en tiedä auttaako viranomaisilla uhkailu, osalle saattaa toimia, osalle ei.

Lähettäjä: OK 
Päivämäärä:   30.5.25 12:28:26

Rikosilmoituksen siitä voi tehdä kuten vastaavasta irtokoirastakin kun kerran jo aiheuttanut vammojakin.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   30.5.25 12:28:54

Turhaa ajanhukkaa kuvitella että välinpitämätön naapuri alkaisi yhtäkkiä heitteillä olevaa kissaansa sisäkissana pitämään. Kiinni ja parempaan kotiin. Näissä ei juttelut auta.

Lähettäjä: OK 
Päivämäärä:   30.5.25 12:33:51

Ja kai nämä naapurit maksoivat sekä koirasi eläinlääkärikulut että lapsen päivytysreissun?

Päivämäärä:   30.5.25 12:46:19

Eivät tarjoutuneet maksamaan. Olen yrittänyt mahdollisimman sopuisasti tätä asiaa hoitaa, joten en vaatinut mitään maksuja. Minulle tärkeintä olisi, että pitäisivät kissan nyt vain kytkettynä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   30.5.25 12:50:22

Kissalle vesisuihku kun ilmestyy vaikka kauhalla niin ehkä häiypyy.

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   30.5.25 12:54:32

Valvontaeläinlääkärille ilmoitusta, ja siihen mahdollisimman tarkasti päivämäärät, mitä on tapahtunut ja milloin. Myös paikalliselta esyltä tai löytölästä (jos ovat eri taho) voi kysyä apua, mutta viranomainen on tässä se paras taho.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.5.25 13:05:12

"Olen yrittänyt mahdollisimman sopuisasti tätä asiaa hoitaa, joten en vaatinut mitään maksuja."

Miksi ihmeessä? Yleensä raha on se joka puhuu ja vaikuttaa ihmisten tekoihin.

Poliisille olisi kannattanut myös ilmoittaa, silloin olisi näyttöä siitä että kissa on ihmisellekin vaarallinen ja jatkossa konflikteissa tulee kysymykseen vaarallisen eläimen vartioimatta jättäminen.

Lähettäjä: nieze 
Päivämäärä:   30.5.25 13:08:44

Loukutus, eläinlääkäriin lopetettavaksi. Done.

Päivämäärä:   30.5.25 13:16:34

Heitä teidän pihassa majailevan kissan päälle ämpärillinen vettä. Ja toivo et kissa etsii kuivemman paikan.
Lämpimällä märkä kissa ei palellu, eli kastuminen ei oo kissalle hengenvaarallista.

Päivämäärä:   30.5.25 13:31:13

Vettä on heitelty kissaa kohti paljon, mutta ei ole ollut mitään apua. Kissa juoksee kyllä karkuun, mutta palaa aina hetken päästä takaisin.

Lähettäjä: Jos ihan maalla 
Päivämäärä:   30.5.25 13:57:01

Mun mies olisi tuon loukuttanut ja ampunut jos meidän pihalla riehuisi noin lasta ja muita eläimiä päin. Kiva ja/tai normaali kissa vierailemassa olisi ihan eri asia, mutta tuollainen aggressiivinen ei mielestäni kuulu elävien kirjoihin.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   30.5.25 13:58:02

Rikosilmoitus. Ja jos kissa käy päälle niin soittasin poliisit paikalle, niinhän tehdään sillon jos irtokoira hyökkää päälle.

Päivämäärä:   30.5.25 14:13:39

Minäkin loukuttaisin ja veisin eläinlääkäriin viimeiselle matkalle. Sanoisin vain että kissa on omani ja sairas. Ja huom, johonkin vähän kauemmalle klinikalle ettei sitten ole kissan oikeat omistajat tietävä ell paikalla.

Jos ei puhe tehoa niin sitten se on tekoihin siirryttävä. Löytölöissä on kilttejäkin kissoja koteja etsimässä, ja siinä olisi suuri riski siihen että kissa palaisi takaisin. Ja toisella kertaa se ei ehkä menekään enää loukkuun, oppivat kyllä sitä varomaan kun sinne jäävät.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   30.5.25 14:23:28

Eikös villiintyneen kissan saa ampua? Ei tietenkään mitään kehräävää jaloissa pyörivää selkeää lemmikkiä, mutta aggressiivisen villikissan kyllä. Ilmoittaisin naapurille että valitettavasti seuraavaksi toimitaan näin, että sinä et enää halua omien perheenjäsenten loukkaantumisia heidän huolimattomuuden takia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.5.25 14:25:30

Kissa loukkuun ja kiikuta löytölään, älä kuitenkaan siihen lähimmäiseen.

Päivämäärä:   30.5.25 15:48:52

Itse loukutin kymmeniä kulkijoita tontiltani. Helppoa ja kamerasta 247 pystyi tarkkailemaan.

Lähettäjä: Mare 
Päivämäärä:   30.5.25 17:25:20

Ei mikään terve kissa noin käyttäydy.

Päivämäärä:   30.5.25 17:33:04

Esyt lainaa loukkuja

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   30.5.25 17:36:56

Loukuta ja vie toisen kunnan löytöeläintalolle. Siinhän sitten etsii kissaansa. Jos hommaa uuden - sama juttu mutta vie eri paikkaan kun ensimmäinen.

Sitten vaan päivittelet suureen ääneen kun pihalla hiippailee iso kettu. Ne syö nälkäänsä kissoja.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   30.5.25 18:38:55

Teillä on hiiriä ilmeisesti kovasti... niitähän ne jahtaa.

Lähettäjä: Vaikea uskoa 
Päivämäärä:   30.5.25 18:52:56

Miten tuota kissaa oikein on kasvatettu?
Täysin käsittämätöntä että hyökkää ihmisten kimppuun.
Pitäiskö eläinlääkärin tsekata mikä sillä kissalla viiraa päässä vai onko se joku ihmisestä vieraantunut tapaus.
Naapurit varmaan väittävät että se on ihan kiltti...
Sitten kun sitä vielä ihmiset kiusaa päästäkseen eroon niin siitä tulee vielä hullumpi. Ei hyvä.

Päivämäärä:   30.5.25 21:24:11

Kiitos kaikille vastauksista! Täytyypä varmaan harkita tuota loukutusta, jos kissa vielä terrorisoi meillä.

Naapurit tosiaan ovat sanoneet, että kissa on todella kiltti ja myös muut naapurit, joiden pihaan kissa on välillä eksynyt ovat kertoneet, ettei heillä ole ollut ongelmia tämän käytöksen kanssa. En tiedä onko se sitten meidän koira, joka kissaa kismittää vai onko ottanut meidän takapihan niin vahvasti reviirikseen, että puolustaa sitä kynsin ja hampain. Annoimme kissan tutkia pihaamme rauhassa siihen asti kunnes hyökkäsi koiramme kimppuun, joten tuskin aggressio meistäkään johtuu. Olen muutaman kerran törmännyt tähän kissaan pihapiirin ulkopuolella ja silloin on käyttäytynyt ihan rauhallisesti minua kohtaan. Kissa myös näyttää kaikin puolin terveeltä, on hyvinsyöneen näköinen ja turkki kiiltää.

Päivämäärä:   30.5.25 22:43:48

Älä sitten kerro että tiedät omistajan, muuten eivät huoli.

Ole löytölään yhteydessä ja kerro irtokissasta ja kysy loukkua lainaan. Jos siihen rupeat ole vastuullinen ja tarkista se loukku niin usein kun ohjeistavat. Ei kissan pidä kärsiä huonosta omistajasta

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   31.5.25 05:37:32

Ei ole ihme, että poliisilla ei ole aikaa selvittää oikeita rikoksia, kun höttömammat tehtailee liukuhihnalta rikosilmoituksia.
Luuletteko oikeasti, että poliisit tulee paikalle, jos soitat hätänumeroon, että "Mulla on pihassa kissa! Äkkiä apuun!"?

Lähettäjä: En tykkää 
Päivämäärä:   31.5.25 06:02:29

Miksi ammutte pelkkää vettä? Miksi ei sitruunavettä? Jotsin mikä toimii jos muuten kiva kissa.

"Mun mies olisi tuon loukuttanut ja ampunut jos meidän pihalla riehuisi noin lasta ja muita eläimiä päin. Kiva ja/tai normaali kissa vierailemassa olisi ihan eri asia, mutta tuollainen aggressiivinen ei mielestäni kuulu elävien kirjoihin."

Toi vasta jos sitruunavesi jne ei auta.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   31.5.25 09:21:32

Jos kissa raatelee koiraa ja lasta niin se todellakin on rikosilmoituksen paikka. Ja ite soittasin kyllä poliisitkin paikalle, eri asia se sitten on tuleeko ne poliisit.

Lähettäjä: Nomwe 
Päivämäärä:   31.5.25 11:38:57

Oletko Riku oikeasti noin tyhmä ja lukutaidoton vai esitätkö vaan?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   31.5.25 11:44:24

Puutarhaletku valmiiksi ja sellainen suutin että saat kunnon paineen siihen. Kun kissa taas ilmestyy pihaan niin suihkutat sitä kunnolla ja teet sen joka kerta kun ilmestyy.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   31.5.25 11:50:39

Vesisuihku ja äkäusempi koira kylään joka ajaa kissan omalle tontille. Joka kerta lähdöt.

Lähettäjä: iivari 
Päivämäärä:   31.5.25 12:25:49

Minä Vaan ,samaa mieltä sangollinen vettä päälle yleensä toimii hyvin.

Päivämäärä:   31.5.25 12:34:04

"Miten tuota kissaa oikein on kasvatettu?
Täysin käsittämätöntä että hyökkää ihmisten kimppuun."

Todennäköisesti ei ole tottunut koiriin ja omaa luonnetta tapella pientä koiraa vastaan reviiristä. Samassa syssyssä kun adrenaliinia pää täys niin hyökkää ihmisen kimppuun joka yrittää koskea kissaa. Itse kun asuin vielä kauan sitten vanhemmillani ja heidän kissa oli vapaana niin tappeli usein kissojen kanssa jotka tuli vanhempani pihalle. Kerran tulin väliin kun olivat pian ottamassa yhteen jonkun tuntemattoman kissan kanssa ja vaikka oli kunnon pehmis luonteeltaan niin siinä adrenaliinissa otti musta kiinni kun koskin siihen. Eivät jotenkin ajattele siinä tilanteessa. Ei meenaa että olisivat väärin kasvatettu.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   31.5.25 12:37:55

"Oletko Riku oikeasti noin tyhmä ja lukutaidoton vai esitätkö vaan?"

Kai se on tyhmyyttä ja lukutaidottomuutta, kun en vaivaa poliisia tuollaisilla jutuilla, joille eivät kuitenkaan tee mitään.
Mutta tehkää rikosilmoituksia ja soitelkaa häkeen. Mitään hyötyä siitä ei ole.

Päivämäärä:   31.5.25 14:11:20

"Vesisuihku ja äkäusempi koira kylään joka ajaa kissan omalle tontille. Joka kerta lähdöt."

Koira olisi muutoin hyvä idea, mutta huonolla tuurilla se äkäinenkin koira voi vaikkapa menettää silmänsä kun vihaista kissaa menee hätistelemään. Pitäisi olla sellainen koira joka tietää mitä tekee ja ottaa kissan kerralla hengiltä, ja siinä on silti riski että koiraakin sattuu.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   31.5.25 17:35:33

Jos koira ois irti ja raatelis naapurin lasta ja koiraa niin se ois välittömästi poliisi asia. Uutisissa on ollu että irto koira on hyökännyt ihmisen päälle niin kyllä sinne poliisit menee välittömästi ja jos koira on kaikille vihanen niin poliisi sen ampuu. Ei kissa ole mitenkään erilainen tapaus vaan poliisit pitää soittaa ja tehdä rikosilmoitus. Ei kenenkään tarvi pelätä omalla pihalla ja kissan omistajan pitää maksaa ell kulut, lapsen päivystys maksun ja lääkkeet ja vielä sakot päälle. Vihanen irtokissa on oikeasti vaarallinen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.