Lähettäjä: näin mulla
Päivämäärä: 9.6.25 10:21:57
Mä olin lentänyt viimeksi juuri ennen pandemiaa ja nyt oli reilun kuukauden aikana kaksi eri matkaa keski-eurooppaan, niin eikös lakkopäiviä osunut juuri niihin.
Tiedottaminen kyllä toimi Finnairin osalta. Kaksi päivää ennen lentoa tieto, että lento on peruttu viestillä, s.postilla jne. Siitä meni tunti, kun jo oli uudelleen reititetty ja jälleen infottiin hyvin.
Lento Krakovaan muuttui LF:n lennoksi Muncheniin ja sieltä Krakovaan. Iltalento, niin menetti siltä illalta Krakovassa muutamia tunteja. Wienistä suora lento Finnairilla taas muuttui Austria Airlines lennoksi Prahaan ja sieltä Finnairilla Suomeen. Pari tuntia aikaisempi lähtö aamulla hotellilta.
Jos lentoyhtiö muuttuu, niin kannattaa heti ladata kyseisen yhtiön sovellus. Pystyi niin LF:llä kuin Austrialla heti tekemään lähtöselvityksen. Ihan ok kävi siis itsellä, mutta toki kun oli vaihtolennot, ei niin paljon reissanneelle itselleni, niin olisihan se mukavampi suoraan lentää.
Toivottavasti jo sopua rupeaisi löytymään, myös työntekijäpuolelta, överiksi jo menee jatkuva lakkoilu ja Finnair tulee kyllä menettämään paljon asiakkaita. Tulevaisuudessa kenties yt:t ja irtisanomisia?
|