Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on sotamoraali?

Lähettäjä: aivoton 
Päivämäärä:   29.5.25 15:41:06

En ymmärrä, auttakaa tyhmää...

Re: Mikä on sotamoraali?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.25 15:49:16

Ei ole moraalia ollenkaan.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   29.5.25 15:51:07

Miksi sinä mietit sotaa koko ajan? Ja mistä hitosta sinä tämän "sotamoraalin" keksit?

Lähettäjä: ........ 
Päivämäärä:   29.5.25 15:54:03

Niin typerältä kuin se kuulostaakin, on sodassakin olemassa sotalait. Olettaisin, että näiden lakien rikkominen on moraalitonta etenkin, kun puhutaan kansanmurhasta ja siviilien joukkolahtaamisesta ihan koska voidaan tehdä niin.

Lähettäjä: kvg 
Päivämäärä:   29.5.25 16:17:12

Se on jotain mitä aloittaja ei osaa googlata.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   29.5.25 16:19:45

Mä oon ymmärtänyt, että sillä tarkoitetaan sitä, kuinka oikeutetuksi joukot kokee sodan. Että jos on hyvä moraali, niin joukot on helppo motivoida ja niillä on hyvä yhteishenki. Sodassa moraalia rapauttaa paitsi oikeutuksen puute niin myös esim huonot olot, jotka saa miehet kyseenalaistamaan homman järkevyyttä. Yleensä siis puolustavilla joukoilla on korkeampi moraali ja siten tahto voittaa, mutta siihen vaikuttaa moni asia

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.5.25 16:34:16

Sodankäynnissäkin on omat lait. Yleensä esim sairaaloita ei pommiteta , siviilikohteita vältetään , vastapuolen siviilejä ei raiskata ja kiduteta. Kansanmurhat kiellettyjä. Ja mitä niitä onkaan.
Sota on itsestään julmaa mutta siitä voidaan tehdä vielä rumempaa kuten Venäjä ja Israel on tehnyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.