Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työpäivänä ummettaa ja vapaapäivänä taas

Lähettäjä: Kakkajuttu 
Päivämäärä:   29.5.25 11:26:04

Vatsa on tosi löysällä ja tavaraa tulee koko viikon edestä kun on vaan kotona. Sitten arkena työpäivinä vatsa ei meinaa millään toimia kunnolla, vaikka käyttäisi lääkkeitä. Kunnon pötkylää ei vaan tuu pihalle. Uloste voi olla löysääkin mutta ei vaan tuu ulos enempää.

Onko muilla vastaavaa ongelmaa että työn kiireiden ohessa ei vaan vatsaa saa toimimaan kunnolla kun ei ole rauhaa vaan jatkuva kiire?

Ps lääkärissä käyty, siksi syön lääkkeitä.

Re: Työpäivänä ummettaa ja vapaapäivänä taas

Lähettäjä: säpsy 
Päivämäärä:   29.5.25 12:03:48

Juotko kahvia? Tai onko ruokarytmi erilainen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.25 12:06:15

Liikutko työpäivinä? Kunnon iltalenkki voi pistää suolen liikkeelle.

Lähettäjä: kupla 
Päivämäärä:   29.5.25 12:08:34

Juothan tarpeeksi vettä?

Päivämäärä:   29.5.25 14:15:37

Mitä teet eri tavoin työpäivinä?

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   29.5.25 14:56:23

Tästähän oli korona-aikana juttua, että monen vatsavaivat helpottivat etätöissä, kun sai käydä vessassa silloin kun vatsa pyysi ja sai myös syödä vapaammin. Ehkä liittyy jollain tavoin ärtyneen suolen oireyhtymään?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   29.5.25 16:19:17

Minulla on pitkät työmatkat ja kaksi työpaikkaa. Päivälle kertyy pituutta 10-12 tuntia. On kyllä niin jankissa maha niinä päivinä ettei toivoakaan normaalista ulostamisesta. En oikein osaa käydä työpaikalla vessassa muuta kun pissalla vaikka tarve olisi. Eli pidättelen ja sitten se jumittaa kokonaan. Muina päivinä toimii hyvin ja onneksi en tee ikinä viittä päivää peräkkäin töitä.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   29.5.25 17:59:18

Vatsan toiminta liittyy paljon sympaattiseen ja parasympaattiseen hermostoon. Kun ihmisellä on kiire, jännittää, pelottaa tai stressaa, sympaattinen hermosto on aktiivinen, mikä toisaalta tarkoittaa että suolen toiminta vähenee. Kun parasympaattinen hermosto aktivoituu, ihminen on rento niin suolikin toimii ihan eri tavalla.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   29.5.25 18:03:45

Mä oon myös tukossa työpäivinä ja reissussa myös. "Paras" saavutus pidemmällä matkalla 5 vuorokautta. Olo oli kuin tiineellä sammakolla. En muista, että olisin esim. koulussa käynyt ikinä kakalla.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.5.25 18:43:14

Tuttu ongelma. Olen alkanut syömään vatsalääkkeenä lautasellisen kaurapuuroa päivässä, rypsiöljyllä höystettynä, ja vatsa on alkanut toimimaan iltapäivisin töiden jälkeen.

Lähettäjä: Herätys 
Päivämäärä:   29.5.25 20:36:27

Minulla vatsa toimii aina 1,5 h heräämisestä ja tätä ennen olen juonut 2 kuppia kahvia. Jos en saa kahvia niin vatsa ei toimi ja jos taas en herää töihin tarpeeksi aikaisin niin vatsa jumittuu ja ummettaa eli aikaiseen aamuvuoroonkin pitää herätä 2 h ennen töiden alkua jotta suoli saa rauhassa toimia.

Lähettäjä: Kakkajuttu 
Päivämäärä:   30.5.25 12:34:24

Optimaali aika kakalle olisi aina aamulla mutta töissä se on ihan mahdotonta. Työpäivissä ainut ero on se, että on kiire. En pysty edes yrittämään kun tiedän että kahvitauko on 10 minsaa. Lisäksi aina joku on melkein vessajonossa oven takana mikä ei myöskään ole kiva.

Kiva kuulla etten ole yksin. Ärsyttävä vaiva.

Lähettäjä: olki 
Päivämäärä:   30.5.25 13:31:55

Mielummin tukossa kuin toisin päin. Ihan tosi..

Päivämäärä:   31.5.25 09:22:25

Mulla on tää sama vaiva ! Viikonloppuna kakka tulee mut arkena meinaa jäädä jumiin. Itsellä ainakin unirytmi on erilainen vkl.. ja liikun enemmän. Töissä taas istun koko päivän

Lähettäjä: Siistiä... 
Päivämäärä:   31.5.25 10:35:10

Mulla samantapaista, mutta ei noin pahana. Mietin tätä just pari päivää sit että mitä ihmettä oikeesti.

Aamut alkaa aina samanlailla, 2 kuppia kahvia tyhjään vatsaan (vapaapäivät pari tuntia myöhemmin). Kotona käyn aamun aikana **skalla 3 kertaa, ihan löysää tulee.

Töissä ei mitään. Teen fyysistä työtä, joten luulisi että siellä varsinkin lähtee suolisto toimimaan mutta ei. Työpäivän jälkeen sit vessaan ja ihan normaalilla koostumuksella saa kakata.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.