Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljasjalkakengät. Onko hyviä mutta halpoja?

Lähettäjä: Vaivasenluu 
Päivämäärä:   28.5.25 20:40:16

Ajattelin kokeilla jalkavaivoihin paljasjalkakenkiä. Nyt ei olisi kovin paljoa rahaa laittaa, onko mitään järkeä ostaa halvempia? Oon torista selaillut, siellä on myynnissä paljon näitä halpojakin merkkejä...

Re: Paljasjalkakengät. Onko hyviä mutta halpoja?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.5.25 20:43:47

Joo esim tokmannilla ja prismoissa on myös edullisia ja hyviä pj kenkiä. Ja esim anatomicit ovat edullisia ja hyviä, niitä löytyy monesta pj kenkäkaupasta. Niissä on inan paksumpi pohjakin joka voi helpottaa pj kenkiin tutustumista. Mutta on myös jalasta kiinni tykkääkö se enemmän oikeasti ohuesta ja lötköstä pohjasta vai hieman paksummasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.25 20:47:01

Tokmannin kengät on olleet ihan kelvollisia, kestävät yllättävän pitkään.

Aloita sitten kevyesti jooko, äläkä heti lähde pitkälle marssille. Voit myös mennä ihan vaan paljain jaloin tai vaikka millä voimistelutossuilla lenkille jos haluat testailla ilmaiseksi.

Päivämäärä:   28.5.25 20:50:09

"Aloita sitten kevyesti jooko, äläkä heti lähde pitkälle marssille. Voit myös mennä ihan vaan paljain jaloin tai vaikka millä voimistelutossuilla lenkille jos haluat testailla ilmaiseksi."

Joo, siksi katselenkin käytettyjä että saisi vähän testailla onko yhtään oma juttu.
Vitsi, eipä ole minkäänlaista tossuja =( täysin paljain jaloin en pysty kävelemään yhtään missään..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.25 20:52:06

Tokmannin tossut taisi maksaa sen 40e kun viime vuonna ostin toisiksi kengiksi.

Lähettäjä: Minnea 
Päivämäärä:   28.5.25 20:54:06

Mulla on Tokmannin 30e paljasjalkakengät olleet kuukauden käytössä ja enää en halua muita käyttää :) 10-20 km päivässä kävelyä ja turvotukset ja jalkasäryt on historiaa.

Toki noin perusterveet kintut lievää ylipronaatiota lukuun ottamatta.

Päivämäärä:   28.5.25 20:58:37

Okei, ehkäpä käyn tokmannilla jos en torista löydä =)

Mulla on alkanut vaivasenluu oireilemaan, ei oke pahana vielä. Toivottavasti apu löytyisi nyt kenkien vaihdosta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.5.25 21:07:41

Kannattaa ainakin kokeilla! Mulla meinasi alkaa vaivasenluu oireilemaan ja kipuilemaan tosissaan, ja siirryin täysin paljasjalkakenkiin (toki totuttelin hitaasti) ja nyt varvas on jopa oiennut takaisin entiseen asentoonsa, (ei toki ollut vielä paljoa kääntynyt) ja kivut loppui siihen.

Mulla siis työkenkinä kipukaupan paljasjalkakengät, lisäksi ostin vielä ulkokäyttöön syksy/kevätkengät ja talveksi karvavuoriset paljasjalkakengät.
Toki välillä käytän muitakin, kun pitää ns. siistimpää kenkää tai lenkkaria laittaa jalkaan, mutta nykyään tuo varvas kestää hyvin myös muiden kenkien käytön, eikä kivut ole tulleet takaisin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.5.25 21:14:16

Ja alkuun sinne pj kenkäänkin voi laittaa vaikka geelipohjallisen. Ottaa vaan reilumman ja leikkaa sopivaksi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.