Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En ymmärrä kalliiden alkoholijuomien päälle?

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   28.5.25 20:00:57

Mä oon varmaan taas tässäkin asiassa tosi outo.

Pidän täyteläisestä punaviinistä, tyyliin Zenza rosso - Italia. En välitä muista kuin punaviinistä. Mielelläni juon punaviiniä muutaman lasillisen.

Kuoharit/shamppanjat alavat hikotuttamaan, väkevistä en pidä. Opin sietämään Hennessyyn gognak joku...jota naapurini (kuoli tänä keväänä 97v:nä) kävi meillä perjantaisin juomassa lasillisen. Osti ja toi siis pullon meille säilöön ja juotiin lasilliset perjantaisin. Usein osti mulle sherryä, jota sitten otin lasillisen seuraksi, kun se konjakki tökki.

Mua pidettiin aika outona töissä, enkö oikeesti erota kalliita juomia esim. kyykkypunkuista. Yleensä en. Shiraz tyyppisistä pidän eniten ja valkkaan jos ostan itselleni. Sen minkä juon, juon hinnasta piittaamatta...mutta hinnalla ei ole merkitystä mun lasillisessani.

On kuulemma outoa.
Kai haen tässä nyt jotain vertaistukea tai infoa, miksi kalliimpi viini olisi kannattavampi valinta Alkon kyykkyviinille.

Re: En ymmärrä kalliiden alkoholijuomien päälle?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.5.25 20:02:45

Jos et huomaa eroa, niin miksi stressaat? Juo, mitä juot.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   28.5.25 20:10:04

Ostat sitä, mitä haluat. Minulle pakkauksellakin on merkitystä. Jos haluan punaviiniä, niin en kuitenkaan tarvitse isoa pulloa jos ei ole juhlat. Samoin kuohareissa piccolo riittää. Onneksi oluita saa pienissä pulloissa vaikka minkälaisia!

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   28.5.25 21:16:19

No eikö tuo ole ideaalitilanne?

Olishan se hitsin mahtavaa jos tykkäis kyykkyviineistä, juhlamokasta, Fazerin sinisestä, HK:n blööstä ja makaroonista, eikä edes erottaisi niitä laadukkaammista elintarvikkeista :D

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   28.5.25 21:18:40

En ymmärrä alkoholijuomien päälle :D kolme vuotta juomatta ja kaikki maistuvat nykyään ihan järkyttävältä

Päivämäärä:   28.5.25 21:34:06

No minä tykkäsin hk:n sinisestä ja tykkään fazerin sinisestä ja makaroneista. En silti käsitä, miten tämä on ideaalitilanne?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   28.5.25 21:43:01

Teet vissiin jotain parempia hommia kun työkaverit on snobeja?

Itsellä sama juttu et ei viinillä väliä, mut omissa töissä välillä tuntuu et on jo snobi kun ylipäätään osaa juoda viiniä tai tilata listalta englanniksi näyttämättä menun kuvia.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   28.5.25 21:43:16

"No minä tykkäsin hk:n sinisestä ja tykkään fazerin sinisestä ja makaroneista. En silti käsitä, miten tämä on ideaalitilanne?"

Siis et ymmärrä mitä etua elämässä olisi siitä, että aidosti tykkäisi ja nauttisi halvoista asioista kalliiden sijaan?

Päivämäärä:   28.5.25 21:46:15

No en. Ei se sulje pois näitä kalliitakaan asioita. Ihminen voi ostaa rainbow-pähki öitä ja rusinoita ja matkustaa kallilla kalliiseen hotelliin, jossa syö ja juo kallilla.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   28.5.25 21:47:23

Itse en ymmärrä monenkaan kalliin asian päälle vain sen takia, että ne maksavat paljon. Mielestäni se on vain henkilökohtainen etu. Ja sitten lukee henkilöuistä jotka huoraavat esim, jonkun tietynmerkkisen laukun saadakseen. Siis mitä ihmettä?

Päivämäärä:   28.5.25 21:47:51

"Lähettäjä: '
Päivämäärä: 28.5.25 21:16:19

No eikö tuo ole ideaalitilanne?

Olishan se hitsin mahtavaa jos tykkäis kyykkyviineistä, juhlamokasta, Fazerin sinisestä, HK:n blööstä ja makaroonista, eikä edes erottaisi niitä laadukkaammista elintarvikkeista :D"
-----------------------------
Nyt kyllä kuvailit mut täydellisesti.

Päivämäärä:   28.5.25 21:49:14

"Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 28.5.25 21:43:01

Teet vissiin jotain parempia hommia kun työkaverit on snobeja?

Itsellä sama juttu et ei viinillä väliä, mut omissa töissä välillä tuntuu et on jo snobi kun ylipäätään osaa juoda viiniä tai tilata listalta englanniksi näyttämättä menun kuvia."

-------------------------
Paremmuudesta en todellakaan tiedä.
Yritysmaailmassa ollaan, ei palkkaduunissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.25 21:56:49

Minua jotenkin hävettää, kun suomalaiset pitää jotain maitoon tehtyä suklaata hienona. Tai jotain jauhomakkaraa! Kyllä makkara on täysliharuoka!

Päivämäärä:   28.5.25 21:57:55

.: häpeä vaan ihan keskenäsi, ei kyllä tarvitsisi.

Lähettäjä: Naisen parahdus 
Päivämäärä:   28.5.25 21:58:50

No ethän säkään syö jauhomakkaraa?!?

Päivämäärä:   28.5.25 22:02:42

Kemelleköhän se pakkomielle jäi... ;) voi raukkaa :D

Päivämäärä:   28.5.25 22:06:15

Juu, sitä mäkin mietin. "Aikuismainen" :D voi sua raukkaa.

Päivämäärä:   28.5.25 22:07:14

Happamia sanoi kettu... =)

Päivämäärä:   28.5.25 22:12:00

Niinpä XD

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.5.25 22:14:39

Juhla-Mokka ja HK:n sininen on pahaa – mutta Fazerin sininen epäironisesti laadukas suklaa.

Päivämäärä:   28.5.25 23:47:00

Onko tästä välistä poistettu kommentteja?

Pitäisin ideaalisena sitä, jos ei näe eroa näiden tuotteiden välillä - olisipa halpaa elämää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.5.25 00:10:49

Lihamakkara on karmean makuinen, makkarassa täytyy olla myös jauhoja ym lisukkeita.

Päivämäärä:   29.5.25 00:57:23

Ällö: mihin esimerkiksi Fazerin sinistä verrataan? Ja joo, kyllä makkarassa pitää olla niitä jauhoja ja rasvaa myös..

Päivämäärä:   29.5.25 01:04:39

Zäkä, en syö suklaata ja makkarakin jää aika vähiin, kun punainen liha ei kuulu ruokalistalle.

Päivämäärä:   29.5.25 01:25:05

Minusta Fazerin Sininen on ihan hyvä suklaa. Makkaratkin ovat ihan hyviä, toivottavasti taas saan syksyllä pakastimen täyteen! Mutta pitäähän näitä herkkuja verrata johonkin, ennen kuin voi yökötellä. Minulle ruoka ei ole niin kauhean tärkeää tosin.

Päivämäärä:   29.5.25 01:33:37

Minulle ruoka on tärkeää, mutta ei haittaa, jos joku grillaa campingia. Jos itse tykkää siitä, niin mikäs siinä. Ja sama juomien kohdalla - saa skoolata freixenetillä, itse en siihen koske, kun närästää niin pirusti. En tosin koske shampanjaankaan, eli ei ole hintasidonnainen asia laisinkaan tämä. :D

Päivämäärä:   29.5.25 01:37:39

Ruoka on tavallaan minullekin tärkeää. Reissussa en etsi parhaita ristorantteja, mutta kotona kokkaan maamme antimista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.