Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  40v villitys

Lähettäjä: Akkeli 
Päivämäärä:   28.5.25 12:10:22

40v tulee ensi vuonna mittariin ja mulle tuli nyt hätä olla "nuorekas" kun vielä voin, vaikka olen ainakin 10 vuotta myöhässä.

Hirvee hinku ajaa moottoripyöräkortti vaikka en oo eläessään ajanut millään muulla kakspyöräisellä ku polkupyörällä enkä mitään moottoripyöristä ymmärräkään.

Aivot sanoo että mulle nauraa naapurikylän harakatkin, vanha ämmä yrittää epätoivon vimmalla näyttää 20 vuotta ikäistään nuoremmalta.
Ei mulla oo prätkää eikä rahaa ostaa sellaista eikä paikkaa missä pitää.
Enkä varmasti oppis edes ajamaan enää.

Ei tässä oikeestaan mitään sen kummempaa asiaa ollut, kunhan taas avauduin päähänpistoistani.

Re: 40v villitys

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   28.5.25 12:13:51

Suorita mieluummin lentolupakirja, kun iäkkäämpänä se voi jo jännittää liikaa. Moottoripyörää voit harrastaa sitten vanhainkodissa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.5.25 12:17:01

En tiedä missä todellisuudessa sinä elät, mutta minun maailmassani 40-vuotias ei ole liian vanha tekemään yhtään mitään. Puhut itsestäsi kuin eläkeläisestä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.25 12:21:28

Työkaverilla oli myös neljänkympin villitys ja ajoi mp-kortin ja osti ison pyörän. Villitys loppui, kun ajoi rekan perään ja kuoli.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   28.5.25 12:23:26

Ei nelikymppinen voi olla nuorekas! Se on yli 70-vuotiaiden juttu.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   28.5.25 12:24:40

Eiks toi vaiheessa tule yleensä viisikymppisenä jos tulee?

Nelikymppisenähän on vielä nuori. Tai niin mulle ainakin kaikki silloin sanoi "sä oot vielä niin nuori...".

Päivämäärä:   28.5.25 12:29:04

Odotas tänne tulee ne nelikymppiset kertomaan, miten eivät ole kuin muut vaan käyvät festareilla, matkustavat, viettävät aikaa ystävien kanssa, eivätkä todellakaan ole mitään pullantuoksuisia kotihiiriä… niinku ei ole suurin osa muistakaan nykypäivän nelikymppisistä :D

Päivämäärä:   28.5.25 12:38:44

Nelikymppisenähän on nuori, lapsentekoiässä. Aloittaja puhui kuin olisi jotain 60+.

Lähettäjä: Akkeli 
Päivämäärä:   28.5.25 12:51:15

Musta tuntuu että olisin 60v. tylsä, harmaa, lihava, ruma ja mitä näitä nyt on.

Kaikki aina sanoo että 40v on nuori mutta ei tunnu kyllä siltä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.5.25 12:53:00

Jos et ole jotenkin jälkeenjäänyt, niin varmasti opit ajamaan moottoripyörää. Se ei ole mitenkään älyttömän vaikeaa. Kannattaa alkaa elämään tässä ja nyt eikä miettiä syitä miksi ei voi tavoitella unelmiaan. Jos todella haluat ajaa prätkällä, niin ihan varmasti se on mahdollista jollain aikavälillä, kun alat tekemään asioita sen eteen.

Lähettäjä: eih 
Päivämäärä:   28.5.25 12:53:26

Tulee kyllä surku tätä lukiessa kun itse on jo yli 10 v. myöhässä siihen 40 villitykseenkin. :/

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.5.25 13:00:22

Eihän 40 v. ikä tee rajoitteita vielä yhtään mihinkään, voi harrastaa ihan mitä haluaa.

Itse aloitin suunnilleen siinä iässä lumilautailun, joogan ja ampumisen.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   28.5.25 13:02:42

"Kaikki aina sanoo että 40v on nuori mutta ei tunnu kyllä siltä."

Tämäkin tuntuu kurjalta, että joku tuntee näin. Itse kymmenen vuotta vanhempi ja tuntuu nuorelta ja siltä että olen parhaassa iässä ja elämä paranee vain.

Lähettäjä: luppa 
Päivämäärä:   28.5.25 13:22:18

Kyllä minullekin tulee moottoripyöräilijästä enemmän mieleen joku 50-vuotias kuin varsinaisesti nuori ihminen. Eli anna palaa vaan.

Ja eikös aika moni jollain tapaa yritä näyttää ikäistään nuoremmalta tai ainakin mahdollisimman nuorelta?

Itsekin nelikymppinen ja itsessäni huomaan, että nyt pitää alkaa jo nähdä hieman vaivaa sen eteen, että pysyy asioista kärryillä. Esim. muodista tai vaikka siitä, miten tekoälyä käytetään. Ennen nämä tuli jotenkin enemmän luontevasti. Ei minusta kyllä tunnu enää nuorelta, vaikka ei nyt tajuttoman vanhaltakaan. Elämäni parasta aikaa elän kyllä.

En tiedä miten muilla, mutta tiettyä arkuuttakin alkaa ilmetä. Ehkä se johtuu osittain siitä, että ymmärtää, miten helposti ihmiselle voi käydä pahastikin ja toisaalta siitä, että toipuminen vie nykyään enemmän aikaa. Nuorempana sitä tippui hevosen selästä ja kipusi takaisin kuin ei mitään. Nykyään sitä ehkä kipuaa takaisin, mutta puoli kroppaa on totaalijumissa seuraavat kaksi viikkoa.

Eli ainakin oste ajattelen, että jos arkuus tästä vielä lisääntyy, niin kannattaa tehdä ne hurjastelujutut nyt, kun vielä uskaltaa. Tosin moottoripyörää en olisi uskaltanut ajaa nuorempanakaan.

Päivämäärä:   28.5.25 13:27:09

Nyt nelikymppisten naisten täytyy vuokrata Hangosta jostain villasta huone koko kuukaudeksi, ajaa kaikki karvat pois, ostaa narubikinit ja mennä hankoon juomaan itsensä umpi jurriin, postata joka paikkaan kuvia ja natisuttaa sängyn jousia rantabaarista löytyneen ahtaajan kanssa joka on ylitöissä ladyn makkarissa...

Päivämäärä:   28.5.25 13:55:41

Nelikymppisenä mulla on nyt enemmän aikaa ja rahaa kuin aiemmin. Joten tavallaan on villitys tehdä kaikenlaista. En koe itseäni henkisesti yjtään vanhaksi, mutta kroppaan tullut kipuja joka rajoittaa. Ja jotenkin kirjaimellisesti jalka ei enää nouse niin kuin nuorempana. Ja nykyään käyn kumminkin salilla ja koetan huoltaa kehoani toisin kuin ennen.

Päivämäärä:   28.5.25 14:20:29

Hyvä pointti kyllä tuo, ettei moottoripyöräily ole mikään nuorten harrastus vaan kiinnostaa tosiaan lähinnä vanhempaa väestöä. Nuoremmalle sukupolvelle voi tuntua lähtökohtaisesti vieraalta se ajatus, että fossiilisia polttoaineita tuprutellaan turhan takia ilmakehää saastuttamaan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.5.25 01:21:16

Aika surullista, jos koet noin. En itse saman ikäisenä olevani liian vanha tekemään mitään ja suoraan sanoen ei kiinnosta, mitä muut tekemisistäni ajattelee. Miksi se kiinnostaa sinua?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.5.25 01:31:34

Siis mitä, eihän 40v ole vanha? Ei nyt sillä tavalla enää nuorinuori, kuten joku 18-20v, mutta ei missään nimessä liian vanha tekemään mitään, jos nyt voi ikinä ollakaan. Sitä paitsi eikö moottoripyöräily yleensäkin ole 50-60v (ja siitä ylöspäin) ikäisten suosiossa?

Vai että vanha ämmä:D Kaikkea sitä kuuleekin. Aja ihmeessä se moottoripyöräkortti jos kiinnostaa, iästä viis. Mun veli on 42 ja se reppureissailee tuolla ympäri maailmaa. Itse vasta 30 ja pikku hiljaa tuntuu että alkaa pääsemään elämän makuun kiinni, on itsevarmempi ja enemmän rahaa. Jos nyt jo tuntuu tältä, eli paljon paremmalta kuin kymmenen vuotta sitten, niin nelikymppisenä tulee varmasti olemaan vielä mahtavampaa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   29.5.25 02:04:50

Milleniaalit leikkii vanhaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.5.25 10:00:32

Anna mennä vaan! Enemmän sitäpaitsi itselle tullut vastaan reilusti yli 40-vuotiaita prätkäilijöitä kuin parikymppisiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.