Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mehiläisen työterveys

Lähettäjä: () 
Päivämäärä:   28.5.25 10:12:19

Uudella työnantajalla on Mehiläinen palveluntarjoajana, onko hyvä työterveyshoito?

Re: Mehiläisen työterveys

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.25 10:13:38

Se riippuu ihan sopimuksesta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.5.25 10:14:49

Kaikilla yksityisillä saa nopeasti aikoja, hyvää palvelua ja on esim. ammattitaitoisia erikoislääkäreitä. Hyvä työterveyshuolto riippuu ennemmin siitä, millainen uuden työnantajasi sopimus on.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   28.5.25 10:19:05

Sopparista riippuu mitä työterveys sisältää.

Mutta itse oon ollut tyytyväinen Mehiläiseen. Olen siellä käynyt sekä oman vakuutuksen että työterveyden piikkiin. Hyvin on toiminut ja Oma Mehiläinen sovellus on selkeä.

Päivämäärä:   28.5.25 10:21:54

On hyvä. Ajat saa nopeasti ja kaikki hoitunut hyvin ja nopeasti.

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   28.5.25 11:00:38

Muuten hyvä, mutta vain yhden kerran on tullut kutsu terveystarkastukseen 5 vuoden aikana ja 2 vuoden välein pitäis tulla! :O

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   28.5.25 11:13:02

Muija: Riippuu täysin sopimuksesta, meillä esim. on just 5v välein ja sekin itse täytettävällä lomakkeella. Sen voi täytellä niin, ettei tarvitse käydä ollenkaan.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   28.5.25 11:54:07

Muuten ihan hyvä, mutta niiden fyssareista kannattaa pysyä kaukana. Ja jos joudut joskus otattamaan labrat omalla kustannuksella, etsi suosiolla joku halvempi lafka siihen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.5.25 11:58:30

"Ja jos joudut joskus otattamaan labrat omalla kustannuksella, etsi suosiolla joku halvempi lafka siihen."

Puhtia suosittelen, jos tarvii omalla kustannuksella käydä labroissa. Tekevät yhteistyötä Mehiläisen kanssa ja Puhdin labratulokset tulee myös Oma Mehiläiseen. Minusta siis ainakin kiva, kun kaikki terveystiedot kertyy yhteen paikkaan.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   28.5.25 12:08:55

Otatin joskus pari labrakoetta yksityisellä, kun julkisella ei suostuttu ottamaan. Maksoi 62 e. Oli niin karmeat arvot, että niillä sai julkiselta pikaista palvelua, ja monet labraseurannat päälle.

Päivämäärä:   28.5.25 13:06:41

mä muistan kyl, että sopimuksessa on 2 vuoden välein ja mä nimenomaa haluaisin käydä.

Päivämäärä:   28.5.25 13:12:26

Muija: Sä tuskin olet nähnyt työnantajasi ja Mehiläisen välistä sopimusta ellet itse vastaa siitä. :D Se mitä sun työsopimuksessasi lukee, on ihan eri asia.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.5.25 13:13:43

Muija: Noista kannattaa kysyä työnantajalta. Voihan se olla että ehtoja on muutettu tms eikä ole vain tiedotettu (ainakaan kovin selvästi). Tai että tarkastuksien määrä riippuu työn kuvasta.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   28.5.25 13:19:02

Piste, meillä ainakin on työnantaja kysyttäessä ihan suoraan kertonut mihin kaikkeen meillä on oikeus. Mm. 1 Gynekäynti, 5 fyssari- ja terapiakäyntiä vuosittain.

Lähettäjä: jessi 
Päivämäärä:   28.5.25 13:26:16

No kai nyt työnantaja kertoo työntekijöille, millainen sopimus on ja mihin palveluihin on sopimuksen puitteissa oikeus. Eihän siinä muuten olisi oikein mitään järkeä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.5.25 14:44:23

Mä en ole tykännyt. Toki muutama hyvä ja tehokas lääkäri on tullut vastaan, mutta yleensä saman asian takia pitää rampata siellä noin tuhat kertaa ja luonnollisesti joka kerrasta lähtee lasku työnantajalla. Lomaa ei heru millään vaan töissä pitäisi käydä ties millaisten huumaavien lääkkeiden voimin. Nytkin on polvi niin kipeä, ettei sille voi varata painoa (rasitusmurtuma), mutta seisomatyötä on tehtävä. Joka käynnillä kouraan lyödään uusi kolmiolääke kokeiltavaksi.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   28.5.25 15:30:43

Meillä työterveys on Mehiläisessä ja terveystarkastus on kolmen vuoden välein.

Päivämäärä:   28.5.25 16:08:19

Terveystarkastusväli riippuu työstä ja sen altisteista. Jos työnantaja tarjoaa vapaaehtoisia tarkastuksia, niin työnantaja myös määrittää välin kuinka usein niitä on. Altisteisessa työssä laki ja työterveyslaitos.

Päivämäärä:   29.5.25 12:15:35

Mää mitään tietoo työnantajalta saa, kun se on mun mies.

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   29.5.25 12:30:01

Riippuu siitä mitä sopimukseen kuuluu ja miten hyvin lääkärit haluavat hoitaa ko. Vaivaa. Voivat myös suositella/tehdä kuvia ja testejä joita siihen vaivaan ei edes tarvitse ottaa.
Mutta sitten itse vaivan hoito on rajattu sopimuksen ulkopuolelle ja asioit kuitenkin julkisella puolella. Minulla on tällainen kokemus. Tehtiin liuta testejä ja kuvauksia, sopimus ei pitänyt hoitoja joten näiden kuvien ja testien tuloksilla ei ollut mitään merkitystä koska vaiva tosiaan hoidettiin TK:saa paikallispuuduksella ja pikkuleikkauksella. Tai oikeastaan laserilla.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   29.5.25 13:25:15

Oon tyytyväinen. Hyvin helppoa, myös digilääkäri toimii milloin ja missä vain, tosi nopeasti pääsee käynnille milloin ja missä vain.
Meillä ei kovin kattava sopimus ole, mutta kelpaa loistavasti tällaiselle, jolla on ehkä kerran vuodessa pidempi flunssa eikä mitään muita vaivoja/tapaturmia sattunut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.